Sunday, 26 August 2012

KISAH BENAR: PERJALANAN TERAKHIR SEORANG BERNAMA MANUSIAJENAZAH MENDENDAR APA YANG KITA TUTURKAN:PADA 2HB SHAWAL 2012 :ALFATIHAH BUAT BONDA MERTUA YANG DIKASIHI.

PENGKEBUMIAN IBU MERTUA SAYA . BELIAU MENGHEMBUSKAN NAFAS TERAKHIR PADA 3.50PAGI PADA 2 SHAWAL BERSAMAAN 20HB AUGUST 2012 DI PUSAT RAWATAN TUNKU JAAFAR.
    Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.

Semua yang saya catatkan disini adalah benar dan Allah SWT sebagai saksi.

Pada 18hb Ogos 2012 bersamaan 29 Ramadhan aku dan keluarga telah diberitahu bahawa ibu mertua aku dimasukkan kehospital . Keadaan beliau sewaktu kami menziarahi , tidaklah begitu stabil namun kata-kata kami masih lagi bolih beliau fahami. Pada satu ketika apabila abang ipar aku 'berseloroh' dengan ibumertuaku yang terlantar dikatil dengan bantuan oksigen dihidungnya, 'tersenyum' mendengarkan kata-kata anak lelaki beliau dngan ungkapan " Che Wok..jual nasi lemak ke?", dengan kudrat yang terhad beliau cuba mengangkat tangan kirinya sambil tersenyum( beliau kidal) dan mengengam tangan (isyarat seolah-olah ingin menumbuk, perbuatan biasa yang dilakukan sewaktu beliau sihat). Itulah senyuman terakhir yang diukirkan  kepada kami.
Pada hari raya pertama selepas Zuhur aku diberitahu bahawa keadaan beliau agak kritikal lalu kami semua bergegas kehospital. Setibanya dihosptial aku dapat keadaan beliau amat kritikal.  Isteri dan anak-anak aku mengelilingi beliau disamping ipar-ipar yang lain.Lalu aku menghampiri ibu mertua aku yang terlantar terbujur dan aku lihat dimulut beliau tiub alat bantuan penafasan masih lagi  terlekat dimulut . Lalu aku memfidyahkan Al Fatihah kepada beliau.
Dengan izin Allah SWT aku terlihat bayangan beliau disebelah aku sambil memberi salam , kata "nya", "assalammualaikum  Izan, mak dah balik, " Beliau berpesan kepada aku agar aku memberitahu isteri ku (anak beliau), katanya " Mak sayang kat dia, dia tak da dosa dengan Mak,jangan menangis, Mak baik", Itulah kata-kata yang terlimpah dihati aku..
Apabila aku pandang disisi sebelah kiri katil beliau, aku terlihat " sesuatu yang besar " disudut itu. Aku memberi salam "kepada nya". ' Aku diberitahu bahawa, kami hanya ada masa 2 hari".Pesanan itu aku sampaikan kepada isteri aku dan beliau memahami isyarat yang aku berikat.Aku menyuruh isteri dan anak-anak aku memperbanyakan  bacaan ayat-ayat suci Al Quran diselang seli dengan bacaan "surah Yasin". Selepas beberapa jam aku pulang kerumah sendirian. Anak dan isteri aku masih lagi meneruskan bacaan .
Pada malam tersebut aku mendirikan solat Ishyak agak lewat, mungkin keletihan.  Selepas solat aku memfidyahkan sebeberapa banyak Al Fatihah yang bolih sehingga jam 2.30 pagi lalu tertidur. Pada jam 3.45 pagi anak aku menghubungi aku dan menyampaikan berita yang dijangkakan. Lalu aku bergegas ke hospital.
Setibanya aku disitu isteri aku memberitahu aku bahawa hanya beliau seorang saja yang menyaksikan 'nafas terakhir ibunya".Mengikut kata isteri ku, sewaktu beliau tengah membaca Al Quran di Surah Yassin, di pertengahan bacaan hati beliau tergerak untuk melihat wajah ibunya, alangkah terkejutnya, mata ibunya terbuka luas sambil memandang keatas, lantas beliau bangun untuk menatap wajah ibunya sambil memanggil, "Emak", dengan kuasa Yang Maha Esa, penggilan itu didengari olih ibu beliau yang terbaring sambil memalingkan muka memandang tepat kearah ister aku, dengan sekelip mata , mata nya tertutup perlahan lahan sanbim menghembuskan nafas yang terakhir dengan keadaan tenang, dan alat denyutan nadi menunjukkan tanda serata , tiada denyutan lagi. Alhamdullilah kata aku, itulah rezeki yang Tuhan limpahkan keatas isteriku yang menyaksikan kepulangan ibunda yang tercinta untuk selama-lamanya.

Memandangkan kehadiran Doktor agak lewat maka pengesahan waktu kematian agak terlewat. Lebih kurang satu setengah jam berlalu, barulah Doktor datang untuk mengesahkan kematian ibu mertua aku. Keadaan batang tubuh jenazah ibu mertua aku sudah kedinginan dan kaku. Untuk merapatkan tangan jenazah yang kaku agak merumitkan lalu abang ipar aku yang sentiasa berada disisi jenazah ibunya lantas bangun, lalu memanggil, "Emak, lembutkan tangan ya, Awi nak kiam tangan mak", Alhamdullilah,dengan kuasa Yang Maha Esa, tangan yang kaku dan kekejangan itu berubah menjadi lembut dengan serta merta. Melihatkan keajaipan kekuasaan Yang Maha Esa, isteri ku dan abangnya melafaskan ' syukur' kehadrat Illahi dengan keizinannya, maka kiam dapat dilaksanakan dengan sempurna.

Syukur kehadrat Illahi, jenazah ibu mertuaku dapat disempurnakan dan disemadikan selepas solat Dzohor pada 2 hb Shawal. Alhamdullilah.

Syukur kehadrat Illahi yang menyempurnakan perjalanan seseorang yang diberinama 'manusia".

Semoga Allah SWT mencucuri rahmat keatas jenazah ibu mertuaku ' Puan Rogayah bt Ali"
Al Fatihah.

Amin.

Puteri aku yang sulung dapat mengiringikan Surah Ar Rahman sebanyak 3 kali sewaktu beliau dipenghujung nyawa terbujur kaku kedinginan tanpa teman dan hanya amalan saja yang dapat membantu.
Allah Maha Besar, Allah Maha Besar.

  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


الرَّحْمَنُ (١)عَلَّمَ الْقُرْآنَ (٢)خَلَقَ الإنْسَانَ (٣)عَلَّمَهُ الْبَيَانَ (٤)الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ (٥)وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ يَسْجُدَانِ (٦)وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ (٧)أَلا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ (٨)وَأَقِيمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَلا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ (٩)وَالأرْضَ وَضَعَهَا لِلأنَامِ (١٠)فِيهَا فَاكِهَةٌ وَالنَّخْلُ ذَاتُ الأكْمَامِ (١١)وَالْحَبُّ ذُو الْعَصْفِ وَالرَّيْحَانُ (١٢)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (١٣)خَلَقَ الإنْسَانَ مِنْ صَلْصَالٍ كَالْفَخَّارِ (١٤)وَخَلَقَ الْجَانَّ مِنْ مَارِجٍ مِنْ نَارٍ (١٥)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (١٦)رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَرَبُّ الْمَغْرِبَيْنِ (١٧)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (١٨)مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ (١٩)بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لا يَبْغِيَانِ (٢٠)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٢١)يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ (٢٢)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٢٣)وَلَهُ الْجَوَارِ الْمُنْشَآتُ فِي الْبَحْرِ كَالأعْلامِ (٢٤)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٢٥)كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ (٢٦)وَيَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلالِ وَالإكْرَامِ (٢٧)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٢٨)يَسْأَلُهُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ (٢٩)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٣٠)سَنَفْرُغُ لَكُمْ أَيُّهَا الثَّقَلانِ (٣١)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٣٢)يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالإنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ فَانْفُذُوا لا تَنْفُذُونَ إِلا بِسُلْطَانٍ (٣٣)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٣٤)يُرْسَلُ عَلَيْكُمَا شُوَاظٌ مِنْ نَارٍ وَنُحَاسٌ فَلا تَنْتَصِرَانِ (٣٥)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٣٦)فَإِذَا انْشَقَّتِ السَّمَاءُ فَكَانَتْ وَرْدَةً كَالدِّهَانِ (٣٧)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٣٨)فَيَوْمَئِذٍ لا يُسْأَلُ عَنْ ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَلا جَانٌّ (٣٩)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٤٠)يُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيمَاهُمْ فَيُؤْخَذُ بِالنَّوَاصِي وَالأقْدَامِ (٤١)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٤٢)هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِي يُكَذِّبُ بِهَا الْمُجْرِمُونَ (٤٣)يَطُوفُونَ بَيْنَهَا وَبَيْنَ حَمِيمٍ آنٍ (٤٤)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٤٥)وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ (٤٦)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٤٧)ذَوَاتَا أَفْنَانٍ (٤٨)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٤٩)فِيهِمَا عَيْنَانِ تَجْرِيَانِ (٥٠)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٥١)فِيهِمَا مِنْ كُلِّ فَاكِهَةٍ زَوْجَانِ (٥٢)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٥٣)مُتَّكِئِينَ عَلَى فُرُشٍ بَطَائِنُهَا مِنْ إِسْتَبْرَقٍ وَجَنَى الْجَنَّتَيْنِ دَانٍ (٥٤)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٥٥)فِيهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَلا جَانٌّ (٥٦)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٥٧)كَأَنَّهُنَّ الْيَاقُوتُ وَالْمَرْجَانُ (٥٨)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٥٩)هَلْ جَزَاءُ الإحْسَانِ إِلا الإحْسَانُ (٦٠)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٦١)وَمِنْ دُونِهِمَا جَنَّتَانِ (٦٢)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٦٣)مُدْهَامَّتَانِ (٦٤)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٦٥)فِيهِمَا عَيْنَانِ نَضَّاخَتَانِ (٦٦)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٦٧)فِيهِمَا فَاكِهَةٌ وَنَخْلٌ وَرُمَّانٌ (٦٨)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٦٩)فِيهِنَّ خَيْرَاتٌ حِسَانٌ (٧٠)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٧١)حُورٌ مَقْصُورَاتٌ فِي الْخِيَامِ (٧٢)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٧٣)لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَلا جَانٌّ (٧٤)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٧٥)مُتَّكِئِينَ عَلَى رَفْرَفٍ خُضْرٍ وَعَبْقَرِيٍّ حِسَانٍ (٧٦)فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (٧٧)تَبَارَكَ اسْمُ رَبِّكَ ذِي الْجَلالِ وَالإكْرَامِ (٧٨)
1. (Rabb) Yang Maha Pemurah, (QS. 55:1)
2. Yang telah mengajarkan Al-Qur’an. (QS. 55:2)
3. Dia menciptakan manusia, (QS. 55:3)
4. Mengajarnya pandai berbicara. (QS. 55:4)
5. Matahari dan bulan (beredar) menurut perhitungan. (QS. 55:5)
6. Dan tumbuh-tumbuhan dan pohon-pohonan kedua-duanya tunduk kepada-Nya. (QS. 55:6)
7. Dan Allah telah meninggikan langit dan Dia meletakkan neraca (keadilan). (QS. 55:7)
8. Supaya kamu jangan melampaui batas tentang neraca itu. (QS. 55:8)
9. Dan tegakkanlah timbangan dengan adil dan janganlah kamu mengurangi neraca itu. (QS. 55:9)
10. Dan Allah telah meratakan bumi untuk makhluk(Nya), (QS. 55:10)
11. di bumi itu ada buah-buahan dan pohon kurma yang mempunyai kelopak mayang. (QS. 55:11)
12. Dan biji-bijian yang berkulit dan bunga-bunga yang harum baunya. (QS. 55:12)
13. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:13)
14. Dia menciptakan manusia dari tanah kering seperti tembikar, (QS. 55:14)
15. Dia menciptakan jin dari nyala api. (QS. 55:15)
16. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:16)
17. Rabb yang memelihara kedua tempat terbit matahari dan Rabb yang memelihara kedua tempat terbenamnya 1443. (QS. 55:17)
18. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:18)
19. Dia membiarkan dua lautan mengalir yang keduanya kemudian bertemu, (QS. 55:19)
20. antara keduanya ada batas yang tidak dilampaui oleh masing-masing 1444. (QS. 55:20)
21. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:21)
22. (Dari keduanya keluar mutiara dan marjan. (QS. 55:22)
23. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan?(QS. 55:23)
24. Dan kepunyaan-Nyalah bahtera-bahtera yang tinggi layarnya di lautan laksana gunung-gunung. (QS. 55:24)
25. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:25)
26. Semua yang ada di bumi itu akan binasa. (QS. 55:26)
27. Dan tetap kekal Wajah Rabbmu yang mempunyai kebesaran dan kemuliaan (QS. 55:27)
28. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:28)
29. Semua yang ada di langit di bumi selalu minta kepada-Nya. Setiap waktu Dia dalam kesibukan 1445. (QS. 55:29)
30. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:30)
31. Kami akan memperhatikan sepenuhnya kepadamu hai manusia dan jin. (QS. 55:31)
32. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:32)
33. Hai jama’ah jin dan manusia,jika kamu sanggup menembus (melintasi) penjuru langit dan bumi, maka lintasilah, kamu tidak dapat menembusnya kecuali dengan kekuatan”. (QS. 55:33)
34. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:34)
35. Kepada kamu, (jin dan manusia) dilepaskan nyala api dan cairan tembaga maka kamu tidak dapat menyelamatkan diri (daripadanya). (QS. 55:35)
36. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:36)
37. Maka apabila langit telah terbelah dan menjadi merah mawar seperti (kilapan) minyak. (QS. 55:37)
38. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:38)
39. Pada waktu itu manusia dan jin tidak ditanya tentang dosanya. (QS. 55:39)
40. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:40)
41. Orang-orang yang berdosa dikenal dengan tanda-tandanya,lalu dipegang ubun-ubun dan kaki mereka 1446. (QS. 55:41)
42. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:42)
43. Inilah neraka jahannam yang didustakan oleh orang-orang berdosa. (QS. 55:43)
44. Mereka berkeliling diantaranya dan diantara air yang mendidih yang memuncak panasnya. (QS. 55:44)
45. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:45)
46. Dan bagi orang yang takut saat menghadap Rabbnya ada dua surga 1447. (QS. 55:46)
47. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:47)
48. kedua surga itu mempunyai pohon-pohonan dan buah-buahan. (QS. 55:48)
49. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:49)
50. Di dalam kedua surga itu ada dua buah mata air yang mengalir. (QS. 55:50)
51. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:51)
52. Di dalam kedua surga itu terdapat segala macam buah-buahan yang berpasang-pasangan. (QS. 55:52)
53. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:53)
54. Mereka bertelekan di atas permadani yang sebelah dalamnya dari sutra (QS. 55:54)
55. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:55)
56. Di dalam surga itu ada bidadari-bidadari yang sopan menundukkan pandangannya, tidak pernah disentuh oleh manusia sebelum mereka (penghuni-penghuni surga yang menjadi suami mereka) dan tidak pula oleh jin (QS. 55:56)
57. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:57)
58. Seakan-akan bidadari itu permata yakut dan marjan (QS. 55:58)
59. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:59)
60. Tidak ada balasan kebaikan kecuali kebaikan (pula). (QS. 55:60)
61. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:61)
62. Dan selain dari surga itu ada dua surga lagi 1448. (QS. 55:62)
63. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:63)
64. kedua surga itu (kelihatan) hijau tua warnanya. (QS. 55:64)
65. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:65)
66. Di dalam kedua surga itu ada dua mata air yang memancar. (QS. 55:66)
67. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:67)
68. Di dalam keduanya ada (macam-macam) buah-buahan dan kurma serta delima. (QS. 55:68)
69. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:69)
70. Di dalam surga-surga itu ada bidadari-bidadari yang baik-baik lagi cantik-cantik. (QS. 55:70)
71. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:71)
72. (Bidadari-bidadari yang jelita, putih bersih dipingit dalam rumah. (QS. 55:72)
73. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:73)
74. Mereka tidak pernah disentuh oleh manusia sebelum mereka (penghuni-penghuni surga yang menjadi suami mereka) dan tidak pula oleh jin. (QS. 55:74)
75. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:75)
76. Mereka bertelekan pada bantal-bantal yang hijau dan permadani yang indah. (QS. 55:76)
77. Maka ni’mat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan? (QS. 55:77)
78. Maha Agung nama Rabbmu Yang Mempunyai Kebesaran dan Karunia. (QS. 55:78)

            

Tuesday, 14 August 2012

ULANGKAJI :TAKWA ATAU BERTAKWA MENGIKUT AL QURAN

PADA PENGHUJUNG RAMADHAN INI MARI LAH KITA ULANGKAJI SEBAGAI PERINGATAN UNTUK SEMUA

Seawal Surah Al Bakarah Allah SWT telah menggariskan kepada kita apa itu 'TAKWA" yang dituntut .
ALLAH SWT berfirman yang bermaksud: “Wahai orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa seperti diwajibkan atas orang yang dulu daripada kamu, supaya kamu bertakwa.” (Surah al-Baqarah, ayat 183)
Apakah yang dimaksudkan 'takwa' pada ayat diatas :-
Didalam Surah Al Bakarah Allah menerangkan maksud 'TAKWA'  maksudnya :- Ayat 1-5.
Bismillah
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.



A001
Alif, Laam, Miim.


A002

Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa;
A003
Iaitu orang-orang yang beriman kepada perkara-perkara yang ghaib, dan mendirikan (mengerjakan) sembahyang serta membelanjakan (mendermakan) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada mereka.

A004

Dan juga orang-orang yang beriman kepada Kitab "Al-Quran" yang diturunkan kepadamu (Wahai Muhammad), dan Kitab-kitab yang diturunkan dahulu daripadamu, serta mereka yakin akan (adanya) hari akhirat (dengan sepenuhnya).
A005
Mereka itulah yang tetap mendapat petunjuk dari Tuhan mereka, dan merekalah orang-orang yang berjaya.


Kalimah 'Taqwa' asal maknanya adalah mengambil tindakan penjagaan dan memelihara dari sesuatu yang mengganggu dan memudaratkan.
Menurut Syara', 'Taqwa' bererti : "Menjaga dan memelihara diri dari siksa dan murka Allah Ta'ala dengan jalan melaksanakan perintah-perintahNya, taat kepadaNya dan menjauhi larangan-laranganNya serta menjauhi perbuatan maksiat".(dzahir dan bathin)
Taqwa ialah ketundukan dan ketaatan terhadap perintah Allah dan menjauhi segala apa yang ditegahNya.

PENGERTIAN BERTAKWA :-
 beriman kepada perkara-perkara yang ghaib, 
mendirikan (mengerjakan) sembahyang
membelanjakan (mendermakan) sebahagian dari rezeki
-orang yang beriman kepada Kitab "Al-Quran" 
beriman denga -kitab yang diturunkan terdahulu daripadamu
mereka yakin akan (adanya) hari akhirat (

"Wahai orang-orang yang beriman! Bertakwalah kamu kepada Allah dengan sebenar-benar takwa..."
(Surah al-Imran, ayat 102)
Memandangkan hari raya ini dikenali sebagai Hari Raya Fitrah maka setiap genap lapisan masyarakat Islam yang sudah mempunyai pendapatan sendiri diwajibkan untuk mengeluarkan 'zakat fitrah'. Zakat Fitrah ini adalah wajib dikeluarkan oleh setiap individu yang dinyatakan diatas. Sebaik-baiknya Zakat Fitrah ini dibuat atau diserahkan atau diakadkan didalam Mesjid dan bukannya dikaunter-kaunter yang disediakan olih Majlis Agama Negeri. Mengikut syarak perbuatan membayar zakat fitrah ini seharusnya dilakukan didalam mesjid. Sekurang-kurangnya dengan melapangkan sedikit masa dirumah Allah (Mesjid) setidak-tidaknya kita akan bersolat sunat untuk menyempurnakan hajat zakat fitrah itu. Memandangkan kita didalam negara yang aman damai ini maka perbuatan membayar zakat fitrah didalam mesjid adalah dituntut melainkan kalau negera kita didalam peperangan maka pembayaran selain mesjid diharuskan.
Untuk renungan semua, lapangkan sedikit  masa didalam mesjid untuk menunaikan tanggungjawap ini kerana Allah  SWT. Allah SWT memberikan kita kelapangan 24 jam sehari..olih itu menafaatkanlah 15 minit dari waktu itu untuk tujuan zakat firtah ini. Semoga perubahan ini akan membawa keberkatan kepada semua .

Ikhlas : CAHAYA ALA MAJID

Saturday, 11 August 2012

WAJIB BACA :ISLAM BAWAAN PAS MENENTANG UMNO YANG MENGIKUT ALQURANT

ISLAM CERMINAN  PAS BERSEKUTU DENGAN MELAYU PKR SERTA  SILUNCAI MELAYU DAP MENENTANG MELAYU UMNO YANG MENJUNJUNG ISLAM ANUTAN NENEK MOYANG BERPANDUKAN AL QURAN DAN AS SUNNAH.
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Imej Islam di Melaysia ibarat ,'Menang jadi Abu, Kalah Jadi Arang". Itu lah perumpamaan yang dapat saya gambarkan pada ketika ini. Kalau dahulu Islam diMalaysia tidak pernah dimusuhi olih orang bukan Islam, tetapi kini, disebabkan 'kuasa' maka Islam telah menjadi 'taruhan politik' yang disandarkan atau dipertaruhkan' sebagai bahan 'perebutan' yang diwar-warkan olih PAS. Sekali imbas UMNO tidak pernah memperdagangkan jenama "Islam" sebagai rebutan diarena politik tetapi PAS sedari dahulu lagi 'mempertaruhkan "Islam" sebagai 'dagangan politik"demi mencapai cita-cita politik pemimpin dan pengikut PAS.
Dengan teruhan 'Islam" yang sengaja dijaja  olih PAS telah memulakan perpecahan yang ketara didalam kelompok orang Melayu. Melayu kini terpecah kepada dua kelompok besar iatu Melayu PAS dan Melayu UMNO .Dengan terpecahnya kelompok majoriti orang Melayu ini sekali gus telah membawa implikasi yang besar kepada Islam terutama apabila PAS tidak menerima Islam UMNO yang dikatakan tidak mengikut Al Quran dan Sunnah.(dakwan PAS)
Sebenarnya PAS tidak bolih mengaku bahawa Islam ikutan mereka adalah benar kerana apa yang diwar-warkan olih pemimpin mereka juga banyak yang bercanggah dan berlawanan dengan Islam bawaan Nabi Muhammad s.a.w. Pemimpin PAS yang pada satu ketikadahulu pernah memfatwakan  bahawa 'sembelihan orang UMNO haram dimakan, sembahyanag mengikut Imam UMNO tidak sah, sehingga terjadinya sembahyang dua Imam dan bermacam-macam lagi perkara bersalahan dengan Islam dilakukan. Namun semua yang dilakukan olih UMNO adalah salah belaka . Sebelum ini UMNO tidak pernah menyerang Islam bawaan PAS adalah salah tetapi PAS dengan riak mendabik dada dengan melaungkan bahawa sokong Pas masuk syurga. Tidakkan ini satu perbuatan yang keterlaluan disisi Allah SWT.Tidak ada satu pun nas al quran yang membenarkan dakwaan PAS ini.
Apa yang membimbangkan adalah perpecahan kuasa orang Islam dibumi Malaysia, dan ini amat merugikan kepada Islam di Malaysia. Kalau sebelum ini institusi Mesjid amat dilindungi tetapi kini apabila PAS dan PKR bergabung maka banyak kejadian dimana didalam mesjid kita dapati banyak unsur caci mencaci, umpat mengumpat dan melafaskan perkataan yang tidak baik mulai berleluasa.  Sifat kebencian ditabur kepada jemaah, adakah ini Islam yang diajarkan olih Nabi Muhammad s.a.w. .Sewaktu UMNO mentadbir , seperti Negeri Selangor, perkara ini tidak pernah terjadi tetapi apabila PKR berkuasa dengan bantuan PAS dan DAP maka perkara ini menjadi lebih serius dan berleluasa. Perkara ini amat mendukacitakan kita semua. Sebelum ini tidak  pernah orang kafir dibenarkan berceramah didalam mesjid tetapi dibawah 'kawanan' sijahil ini perkara ini terjadi . Dimana kah letaknya 'maruah Islam" yang dijaja olih puak PAS ?
Penghinaan demi penghinaan terhadap Islam berlaku dinegeri yang ditabir mereka, tidakah  ini menunjukkan bahawa orang Melayu yang mengaku Islam ini amat 'dayus" sifatnya.
Bukan saya membela UMNO tetapi ini adalah kenyataan.  Kita tahu bukan semua pemimpin UMNO itu baik akhklaknya tetapi sekurang-kurangnya pemimpin Pertubuhan UMNO itu amat lantang didalam memperjuangkan martabat Islam dan membela Islam dan Melayu. Walaupun didalam UMNO terdapat "kawanan"  yang tidak bermoral tetapi pihak PAS dan PKR juga mempunyai masaalah yang sama. Disebabkan pertembungan 'mengejar kuasa' ini janganlah sampai Islam yang kita junjung dipijak dan dikencing sejadahnya olih kafir ini. Mereka hanya menunggu sehingga kelemahan Islam terserlah .
Dengan bermacam-macam pembaharuan telah dilakukan olih parti pemerintah didalam memertabatkan Melayu dan Islam, kami berharap agar ianya berterusan dari masa kesemasa.

WAHAI SAUDARA SAUDARA KU !!!
KITA BERSAHADAH YANG SAMA
KITA MENYEMBAH ALLAH SWT YANG SATU
KITA MENJUNJUNG KITAB ALLAH AL QURAN YANG SATU
KITA MENERIMA  NABI MUHAMMAD S.A.W SEBAGAI RASUL KITA
KITA BERKIBLATKAN PADA ARAH YANG SAMA
KITA BERPUASA DIBULAN RAMADHAN YANG SAMA
KITA MENGERJAKAN HAJI PADA TEMPAT YANG SAMA
KITA MEMUJI DAN MEMOHON PADA TUHAN YANG SAMA
T E T A P I    K E N A P A  K I T A  H A R U S   B E R B E Z A 

BERSYUKURLAH DENGAN APA YANG KITA MILIKI DAN MARILAH KITA BERSATU DEMI       


                                                I           S          L          A          M

IKHLAS : CAHAYA AL MAJID

Monday, 6 August 2012

PANDANGAN KAPAL SINGH :ISLAM BAWAAN PAS SESAT : ITU SEBAB KARPAL SINGH BERANI LAWAN

SIAPA YANG KENA SURUH KELUAR.? PAS SURUH DAP ATAU DAP SURUH PAS. TENGOK PADA CARA  PAS DIHAMBAT MACAM ANJING OLIH DAP GARA GARA HUDUD  PAS.  PENGIKUT PAS  BUAT APA?? ELOKLAH.. BUAT LAH BODOH
AGAKNYA SEMEMANGNYA PAS NI BOODOH AGAKNYA. PENAKUT

AKU MENENTANG AJARAN YANG BERSALAHAN DENGAN AL QURAN : 
AKU ADALAH CAHAYA AL MAJID

NIK AZIZ DAN PENGIKUT PAS MENGGUNAKAN AL QURAN DAN ISLAM UNTUK KEPENTINGAN PERJUANGAN MEREKA. NIK AZIZ MEMBAWA BANYAK FAHAMAN  BURUK BERHUBUNG ISLAM KEPADA ORANG MELAYU DAN BUKAN ISLAM.

KARPAL SINGH FAHAM BAHAWA ISLAM ANUTAN PAS  BAWAAN  NIK AZIZ DAN SUKU SAKATNYA SEMEMANG MENYIMPANG DARI ISLAM SEBENAR .PAS TIDAK  MENGIKUT AL QURAN DAN SUNNAH. ITULAH SEBABNYA KARPAL TIDAK BERSETUJU DENGAN FAHAMAN PAS KERANA BAGI KARPAL SINGH..NIK AZIZ DAN PENYOKONG TEGAR PAS DAB SESAT DARI AJARAN MUHAMMAD S.A.W YANG KARPAL FAHAMI.
HAI ..KALAU KARPAL SINGH DAH COP TAK TERIMA HUDUD DAN NEGARA ISLAM BAWAAN PAS..NAK TUNGGU APA LAGI..BEB..OLAH SEMULA LAH KITAB PAS TU.



KUALA LUMPUR 5 Ogos - Ahli Pas di peringkat akar umbi mahu parti itu keluar segera daripada pakatan pembangkang kerana kebiadaban DAP serta Pengerusinya, Karpal Singh terhadap Islam merupakan satu perkara yang tidak boleh diterima dan tidak boleh dimaafkan.

 Bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin berkata, mereka berpendapat selagi Pas berada dalam pakatan tersebut, perjuangan Islam yang selama ini menjadi asas perjuangan parti tersebut akan terus dikekang hebat oleh DAP.

 Ujarnya, ia merupakan satu hakikat yang berlaku dan atas sebab itu golongan ulama di dalam Pas perlu tampil meminta pucuk pimpinan parti mengkaji semula kerjasama parti tersebut dengan DAP serta Parti Keadilan Rakyat (PKR).

NAK TUBUHKAN APA LAGI.  KARPAL  DAH CAMPAK ISLAM PAS  DALAM LONGKANG NAJIS.  SANGGUP KE MENJILATNYA??


 “Rata-rata ahli akar umbi yang saya temui menyifatkan kenyataan Karpal sebagai kurang ajar dan biadab kerana ia melibatkan kesucian Islam dan kepentingan umat Islam. Ini bukan soal Pas tetapi soal Islam dan umat Islam.

Komentar KP : Sudah mula nampaknya kini bibit-bibit kemarahan oleh ahli akar umbi PAS terhadap kebiadapan DAP dalam mengeluarkan kenyataan keras terhadap PAS.Pemimpin PAS atasan yang terdiri daripada parasit-parasit PAS pasti tidak senang duduk lagi dengan kenyataan bekas Ketua Dewan Pemuda PAS P.Pinang ini yang seringkali telah membangkitkan ketidakpuasan hati terhadap tindak tanduk rakan dalam Pakatan Rakyat yang seringkali memaki dan memperlekeh perjuangan Islam daripada PAS.


SUDAH TERANG TERANGAN KARPAL SINGH DAN DAP MENOLAK ISLAM DAN HUDUD..TETAPI PAS MASIH LAGI SANGGUP MERENDAHKAN MARUAH ISLAM DIKAKI KAFIR INI.
BERTAUBATLAH PENGIKUT PAS. 
JANGAN DIIKUTKAN FAHAMAN NIK AJIS DAN SEKUTUNYA
YANG MENGEJAR  KUASA YANG TIDAK KEMANA
IKUTLAH AL QURAN DAN SUNNAH.

ikhlas : CAHAYA AL MAJID

Sunday, 5 August 2012

INDIA KELING DAP HINA CINA-PENGHINAAN INI KEPADA SELURUH CINA MALAYSIA.

INILAH ORANGNYA YANG DIHINA OLEH AHLI PARLIMEN DAP INDIA PARIA KEPADA ANAK CINA YANG BERMATI-MATIAN BERJUANG DIDALAM SUKAN KEGEMARANYA  .DAP CINA PUN SUKA JUGA DENGAN PENGHINAAN KEPADA JAGUH BADMINTON INI.TAP PERNAH KITA TENGOK PEMBANGKANG NI BAGI SOKONGAN KEPADA AHLI SUKAN. PRU 13 NI KAU TAHU LAH NASIB KAU..CINA DAP TAK BAGI LAGI UNDI KAT INDIA PARIA INI..PADAN MUKA KAU.


KEPADA DATO LEE CHONG WEI CAHAYA AL MAJID MENGUCAPKAN TAHNIAH DIATAS 
KEJAYAAN ANDA DI OLIMPIK UNTUK PINGAT PERAK.
DIDALAM NEGARA YANG MEMPUNYAI PENDUDUK 27 JUTA
HANYA ANDA SEORANG SAJA YANG MEMILIKI PINGAT PERAK
OLIMPIK . TAHNIAH.

Saturday, 4 August 2012

PENCARIAN MALAM LAILATUL QADAR- JANGAN TAK CUBA RUGI SELAMANYA


Bismillahirrahmanirrahim
Tafsir Surah al Qadar.
1.Innaa anzalnahu fii lailatil qadr.
2.Wa maa adrooka maa lailatul qadr
3.Lailatul qadri khairummin alfi syahr.
4.tanazzalul malaa’ikatu warruuhu fiihaa bi iznirabbihim minkulli amr
5.saaalamun hiya hatta mathla’il fajr.
Maksudnya:
1.Sesungguhnya kami telah turunkannya (al Qur’an) pada malam al qadr.
2.Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia kebesaran Malam Lailatul-Qadar itu?
3.Malam al qadr itu lebih baik daripada seribu bulan
4.Turun malaikat2 dan malaikat Jibril padanya(malam al qadr) dengan izin Tuhan mereka membawa segala urusan.
5.Selamat sejahteralah ia(malam al qadr) sehinggalah terbit fajar (Subuh).
Ertinya :
“Sesungguhnya Kami telah menurunkan (al-Quran) ini pada Malam Lailatul-Qadar. Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia kebesaran Malam Lailatul-Qadar itu? Malam Lailatul-Qadar lebih baik daripada seribu bulan. Pada Malam itu, turun malaikat dan Jibril dengan izin Tuhan mereka, kerana membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun yang berikut). Sejahteralah Malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar!”
Mengikut urutan surah-surah di dalam Al-Qur’an, surah Al-Qadar jatuh pada urutan yang ke-97. Maksud Al-Qadar ialah “kemuliaan.” Surah ini agak pendek dan singkat, hanya lima ayat sahaja. Tetapi meskipun lima ayat sahaja, ia mengandungi rahsia dan khasiat yang banyak jika di amalkan mengikut peraturan-peraturan tertentu.
                                    
Sesungguhnya sesiapa yang ingin mencari atau menikmati 'malam Lalaitul Qadar" seperti yang dijanjikan dimana malam tersebut terlebih baik dari seribu bulan, ini dijanjikan olih Allah SWT didalam firmannya didalam Al Quran, maka apa yang perlu dilakukan adalah seperti dibawah ini :-
1. Solat semestinya mengikut seperti yang diajarkan Allah SWT kepada Muhammad: surah Al Jinn Ayat : 19
Lafaskan niat Solat seperti di bawah ini :-
قُلْ إِنَّمَا أَدْعُو رَبِّي وَلَا أُشْرِكُ بِهِ أَحَداً
 "Sesungguhnya aku hanyalah beribadat kepada Tuhanku semata-mata, dan aku tidak mempersekutukanNya dengan sesiapapun"atau  seperti ayat 29 disurah yang sama seperti dibawah.

Surah Al Jinn :- 
                
Ayat 18 : Dan sesungguhnya mesjid-mesjid itu adalah kepunyaan Allah, Maka janganlah kamu menyembah seseorangpun didalamnya disamping (menyembah) Allah.

Ayat  19 : Dan bahawasanya tatkala hamba Allah (Muhammad) berdiri menyembah Nya (menyembah Nya -solat), hampir saja jin-jin itu mendesak desak mengerumuninya (Muhammad)

Ayat 20 : Katakan " Sesungguhnya aku hanya menyembah Tuhanku dan aku tidak mempersekutukan sesuatupun dengan Nya (Allah)

2. Pembacaaan ayat Al Fatihah secara serentak - hati dan lafas- pembacaan secara perlahan dan teratur. Jangan diakhiri pembacaan dengan Amin..
3. Baca surah-surah yang pendek . Hanya surah memuji kebesaran Allah SWT saja.
4. Sewaktu rukuk :- lafaskan puji-pujian kepada Allah SWT
5. Sujud  pertama           :- lafaskan bacaan puji-pujian
   Sujud Kedua                :- bacaan Al Fatihah  didalam hati ( jangan disudahkan dengan Amin)
Rekaat Kedua
Lakukan seperti diatas
Sujud pertama  : seperti diatas
Sujud Kedua    : bacaan Al Fatihah didalam hati ( jangan disudahi dengan Amin)
Tahyat            : Baca Al Fatihah 3 kali
                        Ayat Kul ( BinNaas) 3 kali
Penutup         : Al Fatihah disudahi dengan Alhamdullilah-hir-rabill-alamin.
Lakukan seberapa banyak solat yang mungkin pada malam itu.
Perlu diingat : apabila berdiri ditikar sembahyang ..ingatkan diri agar merendahkan sayap.


Malam yang perlu diberiperhatian : Malam 21/25/27 - 
Waktu                          Mlm 21   : 9.45 malam- 1.45 pagi (diantara)
                                    Mlm 25   : 1.00 pagi- 5.35pagi (diantara)
                                    Mkm 27  :  11.45mlm- 4-45pagi (diantara)


Panjatkan doa kerahmatan ini kepada Baginda Rasullulah s.a.w selepas solat
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, limpahkanlah kerahmatan keatas Junjungan ku Nabi Muhammad s.a.w sepertimana Kau dan Para malaikat  melimpahkan kerahmatkan keatas Baginda s.a.w.

Doa : Pohonkan keampunan untuk ibu dan bapa
         Pohonkan kaampunan untuk ibu mertua dan bapa mertua
         Pohonkan keampunan untuk anak dan isteri
         Pohonkan keampunan untuk saudara saudara (adik beradik)
         Pohonkan rezeki dan kelapangan untuk anak anak yatim dan fakir   miskin
         Pohonkan keampunan untuk saudara se islam.
         Pohonkan keampunan dan kelapangan rezeki untuk umat Islam.


Inshaallah..sekiranya kita berkeinginan untuk bertemu malam tersebut, lakukan dengan penuh keikhlasan yang datang dari hati .

Friday, 3 August 2012

SALAH PERCATURAN DAN KEMARAHAN KUMPULAN PERTENGAHAN : MEMAKAN DIRI :TANDA-TANDA KEJATUHAN PM NAJIB DIPERSADA KUASA?

INI ADALAH LAMBANG KEUTUHAN DAN KEKUASAAN MELAYU. TETAPI SAYANG   SERIBU KALI SAYANG. DISEBABKAN KELEMAHAN  DAN KERAKUSAN SEGELINTIR PEMIMPIN TERTINGGI MAKA  KEKUASAAN ITU DIMANUPULASI OLEH LAWAN. DISEBABKAN JIWA MELAYU SEMAKIN MENIPIS DAN JIWA HARTA DUNIA SEMAKIN MENEBAL MAKA IMPLIKASINYA TERPALIT KEPADA KESELURUHAN ORANG MELAYU.  KELEMAHAHAN PEMIMPIN MELAYU KINI TELAH MEMENANGKAN BANGSA ASING SEHINGGA JAWATAN NAJIB TERGUGAT PADA PRU 13. WALAUPUN BN MENANG TETAPI NEGERI KELAHIRAN BELIAU TERLEPAS KEPADA LAWAN DENGAN BEBERAPA KERUSI DAN UMNO SEKALI LAGI BERHADAPAN SEPERTI  ERA PAK LAH. PERDANA MENTERI DATANG DARI NEGERI YANG DITAWAN LAWAN. APA STATUS NAJIB SELEPAS INI. ADAKAH BELIAU KEKAL JAWATAN PERDANA MENTERI ATAU MUHIYIDDIN SEBAGAI GANTI?

Mengapa perlu orang-orang pencen dilantik ke jawatan besar-besar ?


 Ini merupakan sebab-sebab kejatuhan Perdana Menteri Najib yang mana Kabinet yang dibarisinya  merupakan mereka-mereka yang tidak berwawasan .Bukan aku tidak menyukai visi dan misi Najib tetapi disebabkan kerakusan segelintir 'taiko' yang mengelingi beliau membuatkan reputasi beliau tercalar dimata masyarakat Melayu. Dengan reputasi isteri beliau dijadikan bahan 'taruhan' politik, sedikit sebanyak reputasi Najib terjejas. Untuk pembangkang berkuasa seperti PRU 12 tidaklah seperti yang diidamkan olih ' Pakatan Pembangkang'. Kehilangan banyak kerusi yang ditandingi PKR serta kehilangan kekuasaan PAS diKelantan dan Kedah banyak menjejaskan taring pembangkang. Hanya DAP dapat mengukuhkan kuasa dikawasan yang didemonasi olih kaum Cina. Pengaruh MCA, Gerakan dan parti komponen BN di semenanjung terjejas teruk dan memenangi kerusi parlimen tidak lebih dari 5 . Kekukuhan UMNO didalam BN amat ketara. Selangor yang dahulu dimonopoli olih Pakatan terutama PKR hanya yang tinggal kurang dari 3 kerusi dan PAS hilang taring di Selangor. DAP masih kuasa dominant bagi pembangkang tetapi keseluruhanya di miliki olih UMNO. Perlis akan terlepas kepada PAS sementara Kedah akan kembali kepada BN dengan selesa.  Yang menyedihkan adalah Pahang. Pas dan DAP akan menguasai setengah daripada kerusi Parlimen sementara UMNO dan BN hanya terlepas kuasa diPahang. Lain lain negeri adalah selamat bagi BN dan UMNO menjadi kuasa dominan. Inshaallah PRU 13 nanti selepas beberapa ketika kita akan mendapat Perdana Menteri Baru.
Cukup setakat ini.

MARI SEPAKAT KITA BESARKAN ISU INI:-




TOLONG SIARKAN DI PAGE MASING-MASING TANDA SOKONGAN .MARI KITA SOKONG PARA BLOGGER SHAHID KITA YANG SANGGUP MENGHARUNGI BERSAMA  KEPEDIHAN UMAT ISLAM ROHINGYA INI.

ALLAH HU AKBAR
                                       

Wednesday, 1 August 2012

MELAYU WAJIB BACA : PERUTUSAN KHAS UNTUK BANGSA ' MIM' STRATEGI BANGSA CINA MELUMPUHKAN MELAYU.

BANGSA MIM YANG INGIN DIPERBODOHKAN DAN DIJADIKAN KALDAI OLEH BANGSA CINA. BANGUN MELAYU SEPERTIMANA BANGUNNYA  PENGIKUT RASULLULAH APABILA  KEADAAN TERANCAM. KALAU ISLAM DIEROPAH DIJATUHKAN DENGAN MUDAH SELEPAS 700 TAHUN ADAKAH KITA AKAN MEMBIARKAN CINA MENUMPANG INI MERAMPAS APA YANG KITA PUNYAI DAN MILIKI. PEMIMPIN MELAYU BANGUN, PEMIMPIN ISLAM BANGUN. KETEPIKAN PERBEDAAN TENTANT KAUM INI.
                                                         

ARTIKEL YANG SAYA AMBIL DARI PAPARAN JIWA PARADOX: TERIMA KASIH KERENA ARTIKEL INI.

Rencana ini adalah diterbitkan oleh sebuah majalah di London. Ditulis di dalam bahasa mandarin dan telah dialihbahasa oleh pelajar melayu yang belajar disana. Rencana ini telah disebarkan sekitar tahun 2006 dan kebenarannya telah terbukti. 

Kita semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita; samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus. 

Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu. Tetapi kita sedar dibidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut.

Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik. Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah. 

Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan. Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain. 

Dari kesannya jiwa Rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja. Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sanatiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menemui kegagalan. 





                                     PARTI POLITIK TERUNGGUL BANGSA CINA DI MALAYSIA


Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu di Pulau Pinang untuk memecah-belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian. Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Bahru dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, KotaBharu dan Kuala Terengganu. 

Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia. Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang adalah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas. Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka. Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya. Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkah yang diambil oleh elit-elit Melayu untuk mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku. 

Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkah itu sebelum ianya berjaya dilaksanakan. Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarnya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita. 

Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar. Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka. Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang Ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu, kita berjaya memecah-belahkan Dato' Sri Dr. Mahathir Mohamed dengan Dato' Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak. 

Apabila British meninggalkan Malaysia, pemerintahan adalah di tangan beberapa orang Melayu pilihan. Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka adalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar. Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah menguntungkan orang-orang Cina. Pekerjaan ini mesti dijalankan dengan licin, supaya intelek-intelek Melayu tidak akan menyedarinya.Setakat ini kawan-kawan kita di bidang perniagaan telah berjaya mengenepikan Dr Mahathir, Dr Abdul Rahman Yaakob dan semua pelampau-pelampau dalam UMNO termasuk juga sector kerajaan.

Kita orang-orang Cina harus bangga kerana orang-orang Melayu yang menerima rasuah ini telah diletakkan di badan-badan berkanun. Di UDA kita telah mendapat keuntungan yang banyak walaupun orang kita nombor dua di situ. Mereka yang tidak mempunyai pandangan yang kuat akan terus sanggup menjual orang-orang dari bangsanya sendiri, kiranya mereka diberi apa yang mereka kehendaki dan kita pula hendaklah menggunakan kelemahan mereka ini untuk kepentingan diri kita. 

Kita akan gagalkan mereka dengan Tentera Darat, Laut dan Udara. Kita akan terus gagalkan mereka dalam polis. Kita telah buktikan bahawa tanpa kita orang-orang Cina, mereka tidak akan mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan kegiatan Komunis. Kita juga perlu bekerjasama dengan pergerakan di bawah tanah kerana tujuan kita adalah sama iaitu menguasai Malaysia. 

Kepada kita, caranya tidak lain sama ada menerusi politik atau perjuangan bersenjata. Satu perkara lagi yang patut kita gunakan adalah kebencian yang ada pada orang-orang Melayu dengan Sultan-Sultan mereka. Kita mesti menguatkan lagi kebencian ini supaya apabila orang-orang Melayu tidak mempunyai kepercayaan terhadap Sultan-Sultan mereka, mereka akan hilang suatu simbol perpaduan dan kita dengan mudah sahaja dapat membawa mereka kepada kemusnahan mereka sendiri. 

Untuk membuktikan apa yang saya katakan, sebagai seorang Cina, kita tahu kerajaan Malaysia sekarang lemah. Kelemahan ini terbukti dengan kegagalan mengawal harga barang-barang keperluan. Kita boleh menurun mana-mana cukai dengan menurunnya harga buah oren menjelang Tahun Baru Cina, tetapi kerajaan tidak berbuat demikian apabila tiba Hari Raya orang-orang Melayu kerana saya tidak pernah ingat harga buah Kurma diturunkan menjelang Hari Raya. 

Pemimpin-pemimpin Melayu bertujuan untuk menolong orang-orang melayu dalam rancangan Malaysia ke-7. Kita orang-orang Cina harus menunjukkan sokongan kita terhadap rancangan ini kerana kita tahu mereka tidak akan mencapai matlamatnya. Di sebaliknya, apabila mereka hendak memajukan rancangan Felda, kita orang-orang Cina akan mendapat keuntungan melalui pembinaan jalan, pembinaan bangunan, pembinaan rumah-rumah, parit, pemotongan pokok, penyediaan tanah dan lain-lain. 

Segala bentuk pembangunan akan membawa keuntungan kepada orang-orang Cina, yang juga bermakna kejayaan serta kekayaan orang-orang Cina akan bertambah. Sekarang ini saya percaya, orang-orang Cina sudahpun memegang 60% daripada kekayaan negeri ini termasuklah tanah. Sebaliknya orang-orang Melayu hanya memegang 3% berbanding 4% kepunyaan asing. 

Kita tidak boleh berpuas hati. Kita orang Cina hendaklah mendapatkan kekayaan orang-orang asing ini sebelum ianya jatuh ke tangan orang-orang Melayu. Taktik kita memberi saham kosong kepada orang-orang Melayu hendaklah disambung terus kepada orang-orang Melayu ini dan akan mengenepikan orang-orang Melayu lain daripada memasuki bidang kewangan terutamanya sebagai akauntan. 

Di bidang pelajaran kita mesti mewujudkan Universiti Merdeka secepat mungkin. Kita mesti terus menghantar beribu-ribu anak-anak kita ke Hong Kong, Taiwan , Amerika atau di mana-mana di dunia ini. Apabila mereka pulang kita akan memasukkan mereka di sektor-sektor Swasta yang mengandungi 80% daripada peluang pekerjaan. Oleh kerana keadaan ini, kerajaan sekarang ini yang pro-Melayu tidak akan berjaya menguasai keadaan pasaran. Petani-petani yang terdiri dari 75% orang-orang Melayu terus tidak bertanah. Nelayan akan tetap miskin oleh kerana pegawai-pegawai kerajaan mereka sendiri sudah tidak boleh dipercayai lagi. 

Orang Cina harus menolong untuk memusnahkan segelintir pegawai-pegawai Melayu yang dedikasi dengan membawa mereka ke golongan kita. Kita dengan demikian diharapkan akan membuat mereka gagal dalam tujuan asal mereka. Ini kita pastikan lakukan dengan usaha bersama antara sektor swasta atau kerajaan. 

Beberapa di kalangan Cina mungkin bertanya sama ada boleh atau tidak mengambil alih negara ini dengan pasukan tentera. Saya menjawab, mereka hanya general-general bodoh. 

Lihatlah sahaja kelulusan mereka dan pengalaman mereka dan lihat pula apa yang berlaku di Indonesia. Di Indonesia mereka semua boleh dibeli. Jadi, setelah kita memegang kuasa politik, kita boleh ketepikan pasukan tentera ini. 

Kita orang-orang Cina mempunyai kebolehan untuk bermuka manis dan dipercayai oleh orang-orang Melayu dan kita harus memainkan peranan kita dengan baik. Kita akan terus bermanis muka dengan berkawan bersama mereka kerana waktu ini kita belum boleh menunjukkan niat dan belang kita yang sebenar.  

Contoh yang paling konkrit kita mengalami kekalahan teruk dalam atasan dan saya tahu apa yang ada di dalam otak mereka dan apa yang difikirkan. Pada keseluruhannya, 
pemimpin-pemimpin sekarang sedang takut menemui pengundi mereka. 

Kita mesti mengumpulkan tenaga dan usaha mematahkan mereka dengan cara perlahan-lahan. Pada masa yang sama juga kita mesti perkuatkan dan mengapi-apikan risauan kesangsian orang-orang Melayu terhadap pemimpin-pemimpin mereka. Ini kerana terlalu jelas ketidakstabilan dan kemiskinan masyarakatnya. Akhirnya diharapkan mereka ini tidak akan berminat untuk mengundi dan membiarkan takdir yang menentukannya. 

Kita akan membuat penentuan ke atas mereka dan masa depan mereka kerana orang-orang Cina akan menjadi pemimpin-pemimpin mereka itu. 

Oleh Dr. Ng. Seng 

Pandangan  Cahaya Al Majid :- KALAU INI YANG DIRANCANG - BANGSA CINA TERSILAP LANGKAH

Dari tulisan diatas ,tingkah laku , contoh perjalanan Persatuan Cina, sikap kurang ajar serta bermacam-macam perbuatan yang ditonjolkan oleh Bangsa ini, sememangnya menjurus untuk memenopoli Malaysia. Apa yang dapat dirungkai dan diterjemahkan, sememangnya bangsa ini menjurus kearah melumpuhkan ekonomi Melayu, meruntuhkan jati diri Melayu, merosakkan akidah Melayu dan yang terpenting adalah memecahkan tembok  'kuasa politik Melayu' dengan  suntikan beracun 'wang ringgit' dan 'wanita' agar pemimpin Melayu yang lemah dengan godaan kedua-dua elemen tadi, semestinya menghancurkan 'tembok jati diri' bangsa Melayu ini.
Sebenarnya Melayu Islam tidak irihati dengan kekayaan yang dimiliki olih bangsa ini, kerena, sifat menipu didalam perniagaan bangsa Cina sememangnya tidak diikuti oleh Melayu Islam, tetapi yang mengusarkan kita adalah kelemahan segelintir pemimpin yang termakan dengan umpanan 'harta dunia' dan ' keseronokan wanita; cantik akan meruntuhkan tembok ini.
Walau apa pun strategi yang mereka  lekatkan kepada Bangsa Melayu ini untuk melemahkan Melayu, tersemat ditanah Melayu ini, butir-butir  kilauan manusia yang benar-beriman dengan Allah SWT dan diantara bertaraf 'wali' Allah , ini akan membantu umat terakhir ( Umat Muhammad yang terpilih akhir zaman- orang Melayu) untuk menyelamat Tanah Melayu dari dijajah atau dihilangkan tampok kuasa mereka. Usaha merka sebenarnya adalah sia-sia sahaja dimana akhirnya bangsa Cina ini akan tersepit sendiri disebabkan 'kerakusan' mereka.

Maaf beribu kali maaf, selepas PRU 13 ini, Malaysia akan di terajui olih Melayu sebenar Melayu sebagai Perdana Menteri dimana keutamaan Islam dan keutamaan nasib bangsa Melayu akan menjadi keutamaan pemimpin ini. Perjuangan beliau untuk memertabatkan Islam dan Melayu menjadi keutamaan beliau. Beliau akan dipandang serong dan tidak digemari oleh bangsa Cina, tetapi, disebabkan sokongan padu umat Melayu kepada beliau membuatkan Melayu terlalu kuat untuk dirobohkan disamping beliau mendapat doa-doa dari manusia yang sebenar-benar beriman dengan Kitab Allah.

Walaupun Tanah Melayu ini dicemburui oleh negara jiran namun kestabilan dan keutuhan Melayu menjadi pendorong kepada kejayaan ini. Tanah Melayu akan menjadi inspirasi kepada dunia Islam yang lain untuk membangunkan negara mereka. Pertumbuhan ekonomi Tanah Melayu sangat menakjupan dan sebarang cubaan untuk melemahkan Tanah Melayu dapat dipatahkan dengan iringan doa-doa mustajap ini. Rakyat Indonesia yang selama ini mencemburui kejayaan Malaysia akan sama-sama bergandingan bahu didalam perjalanan kegarisan penamat ini. Kemakmuran Asia Tenggara berpaksikan di Tanah Melayu. 
Satu rumpun bangsa ini akan bergabung secara 'spritual', diantara Melayu Tanah Melayu, Bangsa Melayu Indonesia dan Melayu Brunei serta cebisan Melayu Pattani, Melayu Kemboja dan Melayu Kepulauan Filipina, akan menjadi lambang ' Melayu' umat terakhir Muhammad . 

Selepas ini segala keputusan Kerajaan Malaysia tidak dilakukan dengan 'cadangan penasihat-penasihat' yang korup tetapi menjurus kepada 'pandangan serta tahajud sepertiga Malam' didalam membuat keputusan.UMNO dibawah kepimpinan baru dan pemimpin berakhlak mulia ini akan diterima olih PAS .

UNTUK PENGETAHUAN PEMBACA , PADA WAKTU INI, DOA UNTUK TANAH MELAYU TIDAK PERNAH TERLEPAS DARI MULUT SEGELINTIR MANUSIA INI. HANYA MEREKA MEREKA SAJA YANG MENGETAHUI. ' TIDAKKAH KAMU BERIMAN DENGAN YANG GHAIB??' DOA DOA INI HANYA MEMERLUKAN TIDAK LEBIH DARI 20 ORANG SAJA YANG MELAKUKANNYA.