Monday, 30 September 2013

ANTARA ANWAR DAN MAHATHIR SIAPA PENIPU DAN SIAPA PEMBOHONG!!

KATA NUAR : TUN DAH TENGOK  KA LAKONAN  SAYA ?
JAWAP TUN : NAK TENGOK BUAT APA ?
KATA TUN : HANG NI NUAR, MENGALAHKAN SELEBRITI !
JAWAP NUAR : NAK BUAT MACAMMANA !! EHEM..EHEM..EHEM
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Isu RCI masih lagi berjalan dan masih dibahaskan di Mahkamah. Berpuluh-puluh saksi samada dari rakyat tempatan mahupun pemimpin dari Persekutuan disapina untuk memberikan penjelasan bagi membuktikan 'kesalahan' yang didakwa. Sama ada ianya 'arahan' dari Kerajaan Pusat atau Kerajaan Negeri, atau pilihan  daripada 'watak-wakat" tertentu untuk melakukannya, masih lagu belum dibuktikan. Dan yang paling mendapat perhatian didalam 'penimbangan' ini ialah Bekas Perdana Menteri Malaysia  iaitu Tun Mahathir dan juga Bekas Timbalannya Anwar Ibrahim.

                                        
Tetapi yang paling 'hangat' ialah Bekas Timbalan kepada Tun Mahathir iaitu Anwar Ibrahim. Beriya-iya  sangat Anwar  menuduh  Dr Mahathir . Tun dituduh tidak mengetahui 'kelopongan' yang berlaku terhadap pemberian isu IC  kepada pendatang haram. 

Dari apa yang dilihat kedua-dua watak ini menafikan penglibatan mereka didala isu RCI ini. Didalam sesi soal jawap dilihat Tun hanya memberitahu apa yang sepatutnya untuk dipendengaran tanpa menuduh sesiapa tetapi amat berlainan dengan sifatnya Anwar Ibrahim. Anwar bertalu-talu menuduh Tun Mahathir dan tidak cukup dengan itu turut mengheret nama bekas Mantan Perdana Menteri iaitu Tun Abdulah Ahmad Badawi dan tidak ketinggalan Najib Tun Razak.

Apa yang dapat dilihat sifat sebenar Anwar Ibrahim, walauapapun  yang telah dan akan  berlaku dan terkesan terhadapnya , beliau akan cuba mengaitkan setiap nama-nama bekas Perdana Menteri . Tiada seorang pun dari mantan Perdana Menteri ini dilihat baik dimata 'Anwar Ibrahim".Dalam setiap isu  yang terpalit dengan Anwar Ibrahim, semestinya Anwar Ibrahim akan menyalahkan nama-nama ini.

Tetapi yang paling ketara Anwar Ibrahim semenjak dahulu sehingga kini, beliau tetap ingin menonjolkan dirinya mengalahkan ' celebriti' , waima dalam apa juga bidang sekalipun tetapi yang paling 'terhangat' ialah beliau didakwa sebagai 'pelakon porno China Doll"? 

                                       Apakah waktak yang tidak pernah Anwar 'lakonkan'?


WATAK  SUAMI !!!
BAPA DAN DATUK
WATAK PEMIMPIN
UMAT SOLIHIN
WATAK PEJUANG
WATAK HOREY HOREY
WATAK?????
HEM...HEMMMM
IMAM? 
                                         

     Dr Mahathir lying about Project IC, Anwar tells RCI

It is impossible for Tun Dr Mahathir Mohamad to claim ignorance regarding the indiscriminate issuance of identity cards to illegal immigrants, unless he was irresponsible or incompetent, opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim told the Royal Commission of Inquiry on illegal immigrants in Sabah today.
Anwar said Dr Mahathir, as the Prime Minister at the height of Project IC, must take the responsibility for the fiasco and said he refused to accept Dr Mahathir's explanation that he didn't know about the project.
Anwar said he had never heard of Project IC during his time in the Malaysian cabinet from 1982 until 1998, when he was asked by RCI consulting officer Manoj Kurup whether he knew of the project.
Anwar revealed he had heard of the existence of a special task force set up to incorporate illegal immigrants into Malaysia as citizens.
"Between 1993 and 1998, when I was the deputy prime minister, I was never once invited for any National Security Council (NSC) meetings. I had heard of the special task force which had been set up by the NSC in 1989 but did not manage to get additional information," he told the five-men RCI panel led by former Sabah and Sarawak Chief Judge Tan Sri Steve Shim Lip Kiong.
"Even during the two-month period when I was Malaysia's acting prime minister, I was never given a briefing by the NSC director-general or asked to sign any files pertaining to the NSC," Anwar said, adding the Project IC had never been brought up in Cabinet.
Dressed in a dark blue suit and white shirt, Anwar pointed out that during that period, Dr Mahathir was the Home Affairs Minister.
Wearing dark glasses throughout the entire session, due to an eye problem, Anwar appeared calm and collected while answering questions posed by Kurup, Shim and representatives from the Sabah Law Association.
However, Anwar said it was unfair just to blame Dr Mahathir for the Project IC fiasco, as his successors must also shoulder some responsibility.
In a bizarre turn of events, Anwar defended his former boss insisting both Tun Abdullah Ahmad Badawi and Datuk Seri Najib Razak were also responsible for the indiscriminate issuance of identity cards to illegal immigrants, insisting it was not just in Sabah.
"Dr Mahathir shouldn't be singled out for Project IC. Both his successors should also be questioned because it also occurred during their tenures in office," Anwar told the RCI panel.
Anwar claimed the excesses, which occurred during Dr Mahathir’s time in office, is still going on now, under the watch of current prime minister Najib. He claimed that there were government officers in Selayang and Sepang who were registering illegal immigrants there and issuing identity cards.
He disagreed with Shim that the system in Malaysia was weak, preferring to describe the system as corrupt. Anwar said the Federal Constitution clearly stated the conditions under which citizenship could be granted to foreigners.
"It is written clearly in black and white what is allowed, and what is not. Even during my tenure as deputy prime minister, I did not have the authority to issue identity cards to anyone, that authority came under the sole purview of the Home Minister," Anwar said.
"There are clear weaknesses in the system but the issuance of identity cards to illegal immigrants on such a massive scale could not have occurred unless there was approval from the very top of the leadership hierarchy," Anwar said.
Anwar said the system had been bad before, during and after Dr Mahathir's reign as prime minister for 22 years.
Sabah Law Association representative Datuk John Sikayun asked Anwar whether he felt that enforcement was the main problem behind the influx of illegal immigrants into Malaysia or was it the presence of these immigrants, which was the core issue.
"Enforcement is a major problem, especially in Malaysia. Instead of going after these illegal immigrants, the police prefer to assign 60 personnel from the Special Branch to cover my talks and speeches," Anwar said, adding this was a major misuse of resources.
"The police could just assign one or two Special Branch personnel to my events and deploy the remainder in operations against illegal immigrants. There are also a number of corrupt officers, not only in the police force but also in the National Registration Department and the Immigration Department," he said. - September 19, 2013.

PERKARA WAJIB YANG SELALU DITINGGALKAN

SENGAJA AMBIL MUDAH ATAU  TIDAK HENDAK AMBIL TAHU


                                                      Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

                    Arahan Allah SWT mudah tetapi berapa ramai yang mempraktikkannya.

                                                        (An-Nuur 24:58)
Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah hamba-hamba kamu dan orang-orang yang belum baligh dari kalangan kamu, meminta izin kepada kamu (sebelum masuk ke tempat kamu), dalam tiga masa; (iaitu) sebelum sembahyang subuh, dan ketika kamu membuka pakaian kerana kepanasan tengah hari, dan sesudah sembahyang Isyak; itulah tiga masa bagi kamu (yang biasanya terdedah aurat kamu padanya). Kamu dan mereka tidaklah bersalah kemudian daripada tiga masa yang tersebut, (kerana mereka) orang-orang yang selalu keluar masuk kepada kamu, dan kamu masing-masing sentiasa berhubung rapat antara satu dengan yang lain. Demikianlah Allah menerangkan kepada kamu ayat-ayatNya (yang menjelaskan hukum-hukumNya); dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

                                                 TIGA WAKTU YANG DISEBUT
                                                        sebelum sembahyang subuh
                                          

                             ketika kamu membuka pakaian kerana kepanasan tengah hari

                                                          sesudah sembahyang Isyak
                                                             

(SURAH AN-NUUR  24-59)
Dan apabila kanak-kanak dari kalangan kamu telah baligh, maka hendaklah mereka meminta izin sama seperti cara orang-orang (yang telah cukup umur) yang tersebut dahulu, meminta izin. Demikianlah Allah menerangkan kepada kamu ayat-ayatNya (yang menjelaskan hukum-hukumNya) dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.


                                                        Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

                                                       

Sunday, 29 September 2013

DEIII.. THAMBI!!! LEBIH BAIK 'SIMPAN DALAM' DARIPADA MATI!!! 'AMMA' , 'APPA' TIDAK NANGIS!!!!

KALAU KES MELIBATKAN KEMATIAN PENJENAYAH KAUM INDIA
MUKA DIA YANG AKAN TAMPIL.  BUAT  SEMAK JE!!

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Kenapa kecoh  sangat Naib Presiden PKR  ni,  ibarat 'bertelur sebiji riuh sekampung'  Apa yang tidak puas hati sangat ? . Apa yang diperuntukan didalam 'kanun' semata-mata bertujuan melindungi kententeram awam atau rakyat dari dijadikan mangsa olih penjenayah  yang cuba disanggah olih N Surendran ini. Kenapa takut sangat dengan akta yang digubal. Adakah akta yang dikena terhadap 'bakal penjenayah' atau 'bekas penjenayah' yang berkira-kira untuk mengulangi perbuatan mereka diberikan 'kelonggaran'?

Kenapa takut sangat atau mencurigai kebaikan yang cuba  dilakukan olih Kerajaan yang bertujuan semata-mata untuk melindungi rakyat dari 'perlakuan penjenayah'? Atau adakah beliau takut bahawa 'sekiranya penjenayah ini ditangkap atau disumbatkan didalam tahanan tanpa melalui proses 'mahkamah' akan mengurangkan pendapatannya?

Atau  adakah beliau cuba  untuk menjadi 'hero' atau 'pembela' kepada penjenayah yang sememangnya beliau kenali 'kelompoknya"?

Kami amat bersetuju dengan tindakan Zahid Hamidi yang 'mengutarakan' akta baru ini. Semoga dengan akta ini , setidak-tidaknya dapat membendung penularan kegiatan "ganster'  serta dapat mengurangkan 'keberanian' penjenayah ini untuk melakukan 'penjenayahan" terhadap orang ramai.
Sekurang-kurangnya dengan penangkapan tanpa bicara ini bolih 'mengurangkan' risiko orang ramai dari ancaman 'kekejaman' 'ganster".

Kalau dulu Polis terikat tangan untuk bertindak, dan kesempatan itu digunakan olih 'penjenayah' untuk bebas melakukan kezaliman yang terlampau, tetapi kini keadaan akan menjadi lebih terkawal setidak-tidaknya N Surentdren tidak akan memekak lagi kerana akan berkurangan 'ganster India' dari mati ditembak olih Polis. 

Dengan akta yang diperkenalkan ini akan 'memanjang' lagi nyawa 'penjenayah' dari ditembak anggota keselamatan dan membolihkan keluarga mereka tidur lena dirumah tanpa ragu-ragu.Mana lebih baik,  ditangkap dan dipenjarakan atau mati ditabur peluru  pistol atau M16 Polis? Lu fikir la sendiri....

                                                         Deiii....thambi..!!! 
Kalau itu akta 'tangkap dan simpan' kita benarkan..sudah tentu semua kawan kawan aneii  yang mati  tu  semuanya  masih hidup lagi  . Mungkin dia punya  'amma' " appa' dan 'maplea' tarak nangis sampai ini hari..tapi..lu punya orang tak mahu..cakap itu  ISA dan EO zalim..sekarang siapa padan muka? Menyesal .....hari-hari nangis..         
                    

                                                  ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

                                  ZAHID PEDULIKAN LANGAU LANGAU TU

PKR dakwa Zahid tipu mengenai pindaan PCA

PKR mendakwa Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berbohong mengenai pindaan Akta Pencegahan Jenayah (PCA) baru-baru ini kerana akta itu sebenarnya mempunyai persamaan dengan akta kejam lain yang dimansuhkan sebelum ini.

Naib Presiden PKR, N Surendran, berkata kenyataan Ahmad Zahid bahawa akta yang dipinda itu "tidak mempunyai tahanan tanpa bicara" tidak benar sebaliknya rang undang-undang yang dikemukakan secara jelas memberi isyarat pindaan tersebut bertujuan mengembalikan penahanan tanpa bicara seperti Akta Ordinan Darurat 1969 (EO) dan Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA).

"Kenyataan Zahid sama sekali pembohongan yang jelas bertentangan dengan penjelasan dalam pindaan rang itu sendiri.

"Adakah Menteri Dalam Negeri tidak membaca rang itu? Atau dia cuba sekali lagi menipu kepada orang ramai?" kata Ahli Parlimen Padang Serai itu dalam satu kenyataan hari ini.

Surendran berkata, kenyataan Zahid mengenai tahanan boleh menyemak penahanan adalah perkara tidak munasabah.

"Klausa 15A secara jelas mengenepikan semakan kehakiman selain keperluan prosedur.

"Ini bermakna tiada tahanan yang boleh mencabar asas penahanan tersebut, sama seperti EO dan ISA," kata peguam hak asasi manusia itu lagi.

Katanya, pindaan itu tidak praktikal dan masih berat sebelah kerana pelantikan masih lagi di bawah kuasa oleh menteri dan bukannya Lembaga.

"Ahli Lembaga dilantik oleh Agong atas nasihat menteri. Ini tidak praktikal sama sekali.

"Ini bermakna ahli-ahli Lembaga Pengarah memegang jawatan mereka atas keizinan menteri," katanya.

Surendran mengulangi kebimbangan kebebasan rakyat Malaysia akan diperjudikan sekiranya rang ini diluluskan menjadi undang-undang.

( Woi ..Thambi..apa guna kebebasan seperti yang kau cakap kalau rakyat hidup dalam ketakutan. Sebab dah terlampau bebas lah membuatkan 'penjenayah' semakin 'besar kepala  dan kejam" ,macam negara tak ada undang-undang. Dah mati kena tembak, kau salah Polis pula, "kenapa tak beri nyawa kepada penjenayah" . Kalau dah dasar bangsa cakap berbelit-belit, apapun isu... mesti nak kau belit juga kerana . kau ...masyuuk!!!!

 Diluar parlimen, aktivis berdemonstrasi bantah pindaan "drakonian: PCA Pagi tadi.         


Di luar Parlimen, aktivis berdemonstrasi bantah pindaan “drakonian” PCA (pagi tadi) 
Inilah gambaran anak bangsa yang tidak peka dengan keselamatan orang ramai. Disebabkan 'otak' dah diracun dan ditiup 'kebusukan' fikiran, maka, kebaikan yang ingin dilakukan 'keburukan juga yang dinampak. Mereka ini hanya akan 'insaf' apabila kaum keluarga atau sanak saudara mereka 'mati' atau 'tertimpa' malapetaka akibat dari perbuatan 'penjenayahan".
Kenapalah 'kehidupan Penjenayah' juga yang ingin kau pertahankan!!!
                  Outside Parliament, activist groups protest ‘draconian’ PCA changes

                Sedih apabila melihat anak-anak muda cuba memperjuangkan 'hak penjenayah'

                 Di luar Parlimen, aktivis berdemonstrasi bantah pindaan “drakonian” PCA 

Bacaan pertama pindaaan PCA dibacakan Zahid minggu lalu bertujuan mengukuhkan kedudukan untuk menahan penjenayah tanpa bicara sehingga dua tahun.

Pindaan berkenaan akan menyamai ISA yang tidak memasukkan semakan kehakiman, kecuali melibatkan langkah prosedur.

PCA ketika ini hanya membenarkan tahanan selama 72 hari terhadap individu yang ditahan di bawah akta berkenaan.

Akta itu juga mengkehendaki tahanan dibawa ke mahkamah sebelum ditahan selama 72 hari.

Ia digunakan secara efektif sebelum ISA dikuatkuasakan dan melalui pindaan itu, Putrajaya ingin menggunakan akta berkenaan sekali lagi.

PCA bagaimanapun tidak meliputi kawasan Sabah dan Sarawak kerana ia dikuatkuasakan pada 1959 sebelum negeri Borneo menyertai Malaysia, dan pindaan berkenaan akan memasukkan peruntukan melibatkan dua negeri itu.  – 29 September, 2013.

Saturday, 28 September 2013

DEMI ISLAM !!!!MARI KITA 'BERJIHAD' !!!!BUKAN DENGAN SENJATA TETAPI DENGAN HATI DAN TINDAKAN!!!.

KALAU BENAR UMAT ISLAM BERSIMPATI DENGAN ISLAM ROHINGYA
MALAYSIA WAJIB MEMBATALKAN PENYERTAAN SUKAN SEA 27

                                                      
                               
                               
                                     

                          "PENGHINAAN TERHADAP UMAT ISLAM DI MYANMAR"
                                                   Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Untuk meluahkan rasa simpati terhadap sesuatu kejadian yang menimpa memang senang tetapi sanggupkah kita menterjemahkanya didalam bentuk tindakan?

Nasib umat Islam Rohingya di Myanmmar sentiasa dirundung malapetaka. Walaupun mereka dilahir dan dibesarkan disitu namun 'hak' mereka sebagai rakyat dinafikan olih Kerajaan Junta Myanmmar.Sekaligus meletakkan bangsa ini sebagai 'hamba pelarian' dinegeri  sendiri dan sentiasa diburu kebimbangan akan nasib dan masa hadapan mereka.

Kekejaman yang dilakukan bukan hanya datang dari tentera Kerajaan malahan umat Buddha juga mengambil kesempatan untuk bersama-sama  derngan rakyat tempatan melakukan kekejaman penindasan  dan pembunuhan terhadap umat Islam ini. Melalui perancangan yang licik dan tidak berperikemanusiaan ini telah mengikabatkan beribu-ribu warga Rohingya menjadi pelarian dan bagi mereka yang tidak bernasib baik 'hanya maut' menjadi 'jawapan".

Untuk sekalian kalinya, marilah kita beramai-ramai menyeru atau mengesa Kerajaan agar 'memulaukan' acara Sukan SEA 27 ini, sebagai tanda 'protes' terhadap kekejaman terhadap manusia dan  penganaiyaan  terhadap 'umat Islam. Olih itu disarankan kepada semua athlit  samaada bukan Islam mahupun yang  beragama Islam  sama-sama 'memboikot' atau 'menarik diri' dari menyertai Temasa Sukan SEA 27 ini, sebagai tanda memprotes terhadap  'kezaliman' yang dilakukan kepada 'Umat Islam Rohingya" setidak-tidaknya terhadap 'manusia' .

                                                 Malaysia wajib memboikot Temasha ini

Ringkas kekejaman dan kezaliman yang dilakukan terhadap umat Islam  Rohingya di Myanmar seperti  berikut:

1) Lebih  lima ribu orang dibunuh dan melebihi 120.000 muslim diusir dari tanah mereka sendiri  sehingga terpaksa tinggal di kam-kam pelarian di pinggiran Sittwe. 

2) Para wanita dan anak perempuan muslimah di bawah umur diperkosa oleh tentera dan lain- lain.

3) Harta kaum muslim dirompak  setiap hari, Masjid dan tempat-tempat ibadah  ditutup .

4) Orang Islam  berpendidikan ditahan tanpa kesalahan .

5) Wang ringgit umat Islam  diperas setiap hari.

6) Muslim disiksa secara tidak manusiawi di sel-sel rahasia.  

7) Akses umat Islam  terhadap makanan dan obat-obatan dinafikan se hingga  ada yang mati    kelaparan seumpama  kebuluran di  Ethiopia

                       Foto kezaliman Junta Kerajaan Myanmar dan penganut Buddha
                                 Tidak terkesankah hati kita melihat kekejaman ini??  

                          Kezaliman Kerajaan  Myanmar melebehi batas kemanusiaan!!!!

                            

                           

                           

                          

                           

                     TIDAKKAH ANDA BERSIMPATI DENGAN NASIB MEREKA?
                                             BOIKOT SUKAN SEA 27 MYANMAR

                              

                             

                             

                              

                              

                                       

                              
   
                             

                             

                                                            Surah Al Mumtahanah
60:9. Allah hanya melarang kamu terhadap orang-orang yang memerangi kamu dalam agama, dan mengusir kamu daripada tempat tinggal kamu, dan menyokong dalam pengusiran kamu, untuk kamu menjadikan mereka sahabat-sahabat. Dan sesiapa yang menjadikan mereka sebagai sahabat-sahabat, maka mereka itu, merekalah orang-orang yang zalim.

                                                             Surah Al Baqarah
2:193. Perangilah mereka sehingga tidak ada lagi penganiayaan, dan agama adalah untuk Allah; kemudian jika mereka berhenti, maka tidak ada permusuhan kecuali kepada orang-orang yang zalim. 


                                    

                       SOKONGAN MORAL UMAT ISLAM ROHINGYA DIPERLUKAN!!!
                                       BOIKOT MYANMAR MELALUI SUKAN SEA 27

                                                    IKHLAS DARI : CAHAYA AL MAJID

                                                TUN JUGA MELUAHKAN KEKECEWAAN YANG 
                                                     SERUPA TERHADAP NASIB ROHINGYA   

THE ROHINGYAS (EDISI 19TH SEPT.)

Written by chedet

1.  If you want to fight then pick on someone you can beat.  If you do this you will always win.  But then you will be called a bully.  That is alright.

2.  The weak of today are the Muslims.  And the Muslims are weak because they choose to be weak.  I say they choose because Allah has not just given them a good religion, a religion of high values which when practiced would make them strong and respected but Allah has also given them resources of wealth which enable them to have a good life doing nothing.  With money they can get others to do their work for them.

3.  Because of all these the Muslims are weak and can be bullied by anyone. And when they get bullied no one, certainly not their Muslim brothers will come to their help.  So whenever a bully wants to bully he will always pick on the Muslims.


4.  Almost all Muslim countries and people are in trouble today.  The latest are the Rohingyas of Myanmar.  They have been in Rakhine state of Myanmar for centuries but now they are being told by  Myanmar that they are not a people, that Myanmar is not their land.  They are being forced to leave their own homes and country, to flee in leaky boats, over loaded and prone to being wrecked and they would be drowned.  All countries refuse to help these unfortunate creatures and they and their leaky boats get pushed back into the sea. Certainly no Muslim country has lodged protests against the Government of Myanmar for tolerating violence against the Muslim Rohingyas.

5. Strangely, this time the bullies are the Buddhist monks of Myanmar.  It is strange because Buddhists are said to be against violence.  And Buddhist monks must certainly know about Buddhist non-violence.  They are supposed to abhor killing, in particular the killing of fellow human beings.  Yet the Buddhist monks lead the vicious attacks against the Muslims of Myanmar, burning their houses, chasing the Muslims as they flee and beating them to death with heavy wooden sticks.  They loot the houses and shops with impunity.

6. And they did all these in the Rakhine state and in Myitlenna in full view of the police and even the military.  The police and the military did nothing, did not stop the violence and killings.

7. As for the Government, they simply explain that these people are Bangladeshis as if this justifies the brutalities perpetrated against them.

8. The Muslims worldwide are weak.  Naturally they have not raised meaningful objection against the atrocities. It is as if Muslims care only for themselves and not their brothers, yet Islam enjoined upon them the brotherhood of all Muslims.


9. Since the Muslims care not for each other or for Islam anybody can beat any Muslim to death in full view of the other Muslims.  I feel sorry for the Rohingyas.  It is their turn today.  We Muslim in Malaysia think this will not happen to us.  So why should we care about what happens to the Rohingyas.  It is their problem, not ours.
                        

PENDEDAHAN : DIRANCANG SEAWAL TAHUN 2006 :KINI DI KENALI SEBAGAI :- 1 MALAYSIA SPRITUAL TOURISM


cinabeng dan mula mengusik
ADAKAH KERAJAAN AH JIBB  AKAN MEMBENARKAN?

GAGAL DI JOHOR BERPINDAH KE PAHANG

                               

                               

The proposed AO MI SHAN Spiritual Tourism Project is in line with the government’s policy of promoting spiritual tourism as reported in the PRIME NEWS section, page 8 of the ‘The News Straits Times’ dated Monday 20th February, 2006.


PRESS ROOM



PETA LOKASI


The chosen site for the development of AO MI SHAN lies about 5 kilometres North of the town of Kota Tinggi and about 45 kilometres north-east of Johor Baru, a mere one hour’s drive from Singapore or one and a half hours from Malacca. 

Presently, the proposed site is under rubber and oil palm cultivation. The undulating and hilly terrain makes it an excellent and ideal location to carry out this development.

New Straits Times, 14 Nov 2006

JOHOR BARU: Mystery surrounds a religious group which wants to build a multi-billion ringgit “spiritual tourism centre” in Kota Tinggi.

However, state authorities are completely in the dark about the project, which has become a major talking point among the Chinese community here.

In full-colour advertisements placed in several newspapers on Saturday, the project developer — Yong Aun Holdings Sdn Bhd — said the project, called “Ao Mi Shan” (Enchanting Resort), would be built on a 113ha site next year.

Its centrepiece will be a towering statue of the Chinese deity, Kuan Yin.

The company has appointed Tokong Nam Hai in Pulai and the Tokong Ban Sin in Selangor as its southern and northern region co-ordinators.

According to the advertisements, the development will showcase the cultures of religions such as Buddhism, Taoism, Confucianism, Hinduism, Sikhism and Christianity.

The plan includes the construction of resort bungalows and cultural villages.

But checks with the Kota Tinggi district council, the Kota Tinggi land office and various other government departments and agencies about the project drew a blank.

Apparently, no building plans have been submitted by the developer.
Honorable Dato’ Allan Ho (DIMP)

LIFE TIME MEMBER OF PERSATUAN KARYAWAN MALAYSIA
KARYAWAN: 4808/2013
PROFIMA: 12108

Hon. Dato’ Allan Ho a Malaysian Entrepreneur is an expert in the Networking, and Hotel & Resorts industries. In 1978 till 1996 he owned and operated 15 entertainment outlets in and around Petaling Jaya and Kuala Lumpur.  He was also involved in the trading and the export of live animals especially monkeys from 1975 till 1981.

Hon. Dato’ have vast experiences in the field of acting, he acted as Special Guest star in the Malaysian Historic flick “Bukit Kepong” based on True Story of Bukit Kepong Incident. Later acted in another famous movie Pemburu  in 1980’s. Hon. Dato’ a veteran Artist and Entrepreneur worked with Tan Sri Jins Shamsudin, Dato' Haji Rahim Razali, Datuk Yusof Haslam and many well-known artists from Malaysia.

He also owned and operated a freight forwarding company from 1975 till 1986. His network extends to almost all of Asia and Australia. Hon. Dato’ Allan was appointed to the position of Group Managing Director of Enchant Acres Sdn. Bhd., Ambitious Era Sdn. Bhd. and 1 Malaysia Spiritual Tourism Promotion Berhad to spearhead the marketing and operations of the Group.
                                               IMAGE
Dato’ Dr. Allan Ho DIMP, Ph.D is an expert in the Networking, and Hotel & Resorts industries. In 1978 till 1996 he owned and operated 15 entertainment outlets in and around Petaling Jaya and Kuala Lumpur. He was also involved in the trading and the export of live animals especially monkeys from 1975 till 1981. He also owned and operated a freight forwarding company from 1975 till 1986. His network extends to almost all of Asia and Australia. Dato’ was appointed to the position of Group Managing Director of Enchant Acres Sdn Bhd, Ambitious Era Sdn Bhd. and 1 Malaysia Spiritual Tourism Promotion Berhad to spearhead the marketing and operations of the Group.

Friday, 27 September 2013

GEMPAR!!!SPRITUAL TOURISM ( AO MIN SHAN) ADALAH BENAR !!!BUKAN SCAM :- SIAPA YANG BAKAL TERKENA SUMPAHAN ??

KENAPA PAK LAH SANGGUP BERSEKUTU  DENGAN KAFIR
UNTUK  DIBENARKAN PENGEKUTUAN  TERHADAP ALLAH
DIBUMI INI  HANYA KERANA WANG RINGGIT
     

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Walaupun nama Pak Lah sudah terukir sebagai  'sejarah' bagi parti Cap UMNO, dengan berperwatakan seperti  seorang yang beragama dan alim dan berilmu tinggi , namun disebalik 'kewarakan'nya , terlanjur juga perbuatanya  apabila beliau dengan sengaja membenarkan 'Pembinaaan Projek Spritual Tourism" yang dianggarkan pelaburan mencecah berbillion itu dikategorikan didalam perancanganya tanpa mengambil kira 'perasaan orang Melayu".

Projek  Spritual Tourism yang diketengahkan olih Blog Din Turtle bukanlah satu pembohongan mahupun bertujuan penipuan tetapi  projek yang  hangat diperkatakan dan telah mendapat 'bantahan' dari umat Islam serta Blogger adalah satu kebenaran. Projek ini telah diumumkan pada tahun 2007 sewaktu Pak Lah menjadi Perdana Menteri.  Pada era  itu Pak Lah  melalui Khazanah telah mengumumkan berbillion Ringgit nilai Projek dari Utara hingga Selatan serta Pantai Timur dan Projek Spritual Tourism adalah salah satu daripadanya.

Kebenaran  projek yang  telah diumumkan  olih Pak Lah  ( Ao Min Shan) nampaknya berjalan sehingga kini dan baru sekarang Projek itu hendak dilancarkan olih syarikat tersebut. Samaada syarikat ini telah mendapat kelulusan dari Kerajaan Negeri mahupun ajensi yang berkaitan, siasatan lanjut perlu dilakukan ..

Kemuskilan yang timbul, adakah Kerajaan Najib  dan Khazanah serta  Kerajaan Pahang tidak mengetahui akan kebenarannya sedangkan telah diumumkan olih Khazanah dizaman Pak Lah. Kenapa Pak Lah selaku Perdana Menteri  atau Presiden Cap UMNO ketika itu sanggup  membenarkan 'Projek Pengkhianatan Terhadap Tanah Melayu dan Islam" dilakukan?

Mungkin disebabkan ketamakan, Pak Lah telah terhukum dengan 'kesalahannya"( satu-satunya Perdana Menteri yang dipaksa turun dari takhta dengan dihina olih rakan sendiri)  apabila 'bersekutu' untuk bersama-sama kafir untuk mendirikan 'berhala terbesar' dibumi ini.  
Apakah Najib ingin mengikuti jejak langkah Pak Lah ? Silakan....

Sebagai peringatan , seluruh ahli parti Cap UMNO dinegara ini, anda semua  'dianggap bersubahat' kerana membiarkan pemimpin anda  melakukan 'kesesatan yang nyata" serta percubaan 'untuk merendahkan Islam' sebagai Agama Persekutuan dinegara ini Untuk itu anda dipertanggungjawapkan untuk 'membersihkan' kesesatan itu.. 

Untuk itu Kerajaan dibawah pimpinan parti Cap UMNO 'berhutang' bagi menjelaskan kepada rakyat kedudukan sebenar ' isu' ini terutama orang Melayu dan Islam..

           Apakah  pemimpin parti Cap UMNO sanggup  'menyekutuakn Allah"? demi wang ringgit?

                                                     ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

            Tuesday, July 31, 2007 -  Copy paste dari : Blog Cakap Tak Serupa Bikin
Malaysian Prime Minister, Abdullah Ahmad Badawi had within 4 years launched more than one trillion ringgit of projects. In fact, more will be on the pipeline.

Nothing can stop him... He once claimed that he is frugal, but no more!!! 

                                              
RM177b for Northern Corridor. There is also the Jerejak Theme Park, RM24bil Trans-peninsula Oil Pipeline, Penang 2nd Bridge and Monorail, Penang Outer Ring Road (PORR), Ipoh-Padang Besar Double Track, etc, etc.

                                                       
                                             

This exclude the billion dollar Ekovest Danga Bay,

and a Chinese Ao Mi Shan spiritual tourism projects that may worth more than one billion investment, plus

Tanjung Bin Petroleum Hub on a Man-Made Island, Disney Theme Park, Pilecon Waterfront projects, RM20bil flood mitigation projects, Johor Bahru Monorail project, etc.
SALAH SATU PROJEK YANG DISOKONG UNTUK DIBANGUNKAN
 SALAH SATU PROJEK  BERIMPAK TINGGI  PAK LAH  SEWAKTU MENJADI PM.

                                                               

Thursday, 26 September 2013

RENUNGAN JUMAAT : WORDS OF "ALLAH " : KERUGIAN BAGI MEREKA YANG TIDAK MENGINSAFI DIRI

KENAPA KALIMAH "ALLAH " PERLU DIPERTAHANKAN!!
"NIKMAT ALLAH YANG MANA SATU YANG HENDAK KAU NAFIKAN"
                                                    Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

             " Kehidupuan setiap manusia wajib  memohon kerahmatan dari Yang Maha Esa"

Will they not ponder the Qur’an? If it had been from other than Allah, they would have found many inconsistencies in it.
(Qur’an, 4:82)
                                         WORD REPETITIONS IN THE QUR'AN

Apart from the miraculous characteristics of the Qur'an which we have looked into so far, it also contains what we can term "mathematical miracles." There are many examples of this fascinating Qur'anic aspect. One example of this is the number of repetitions of certain words in the Qur'an. Some related words are surprisingly repeated the same number of times. Below is a list of such words and the number of repetitions in the Qur'an.

 The statement of "seven heavens" is repeated seven times. "The creation of the heavens (khalq as-samawat)" is also repeated seven times.

"Day (yawm)" is repeated 365 times in singular form, while its plural and dual forms "days (ayyam and yawmayn)" together are repeated 30 times. The number of repetitions of the word "month" (shahar) is 12.

The number of repetitions of the words "plant" and "tree" is the same: 26

The word "payment or reward" is repeated 117 times, while the expression "forgiveness" (mughfirah), which is one of the basic morals of the Qur'an, is repeated exactly twice that amount, 234 times.

When we count the word "Say," we find it appears 332 times. We arrive at the same figure when we count the phrase "they said."

The number of times the words, "world" (dunya) and "hereafter" (akhira) are repeated is also the same: 115

The word "satan" (shaitan) is used in the Qur'an 88 times, as is the word "angels" (malaika).

The word faith (iman) (without genitive) is repeated 25 times throughout the Qur'an as is also the word infidelity (kufr).

The words "paradise" and "hell" are each repeated 77 times.

The word "zakah" is repeated in the Qur'an 32 times and the number of repetitions of the word "blessing" (barakah) is also 32.

The expression "the righteous" (al-abraar) is used 6 times but "the wicked" (al-fujjaar) is used half as much, i.e., 3 times.

The number of times the words "Summer-hot" and "winter-cold" are repeated is the same: 5.

The words "wine" (khamr) and "intoxication" (saqara) are repeated in the Qur'an the same number of times: 6

The number of appearances of the words "mind" and "light" is the same: 49.

The words "tongue" and "sermon" are both repeated 25 times.

The words "benefit" and "corrupt" both appear 50 times.

"Reward" (ajr) and "action" (fail) are both repeated 107 times.

"Love" (al-mahabbah) and "obedience" (al-ta'ah) also appear the same number of times: 83

The words "refuge" (maseer) and "for ever" (abadan) appear the same number of times in the Qur'an: 28.

The words "disaster" (al-musibah) and "thanks" (al-shukr) appear the same number of times in the Qur'an: 75.

"Sun" (shams) and "light" (nur) both appear 33 times in the Qur'an.

In counting the word "light" only the simple forms of the word were included.
The number of appearances of "right guidance" (al-huda) and "mercy" (al-rahma) is the same: 79

The words "trouble" and "peace" are both repeated 13 times in the Qur'an.

The words "man" and "woman" are also employed equally: 23 times.

The number of times the words "man" and "woman" are repeated in the Qur'an, 23, is at the same time that of the chromosomes from the egg and sperm in the formation of the human embryo. The total number of human chromosomes is 46; 23 each from the mother and father.

"Treachery" (khiyanah) is repeated 16 times, while the number of repetitions of the word "foul" (khabith) is 16.

"Human being" is used 65 times: the sum of the number of references to the stages of man's creation is the same: i.e.

Human being 65

Soil (turab) 17

Drop of Sperm (nutfah) 12

Embryo ('alaq) 6

A half formed lump of flesh (mudghah) 3

Bone ('idham) 15

Flesh (lahm) 12

TOTAL 65

The word "salawat" appear five times in the Qur'an, and Allah has commanded man to perform the prayer (salat) five times a day.

The word "land" appears 13 times in the Qur'an and the word "sea" 32 times, giving a total of 45 references. If we divide that number by that of the number of references to the land we arrive at the figure 28.888888888889%. The number of total references to land and sea, 45, divided by the number of references to the sea in the Qur'an, 32, is 71.111111111111%. Extraordinarily, these figures represent the exact proportions of land and sea on the Earth today.238


                  
Maksudnya: “Bahawa sesungguhnya al Quran itu membawa / memberi pertunjuk / memimpin ke jalan yang benar dan menyampaikan berita gembira kepada orang-orang yang beriman serta melaksanakan amalan soleh bahawa mereka akan memperoleh ganjaran pahala yang besar" (pertunjuk / hidayah sebenarnya datang daripada Allah - 

                                                                    Surah Ar Rahman                                                      A042 
       Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?

                                                           ikhlas dari _ Cahaya Al Majid

Wednesday, 25 September 2013

PENGKHIANATAN TERBESAR DALAM SEJARAH MELAYU DAN ISLAM DI MALAYSIA

PENDARATAN KEMUNGKARAN TERBESAR'
DIBUMI MELAYU


                                                     Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Tiada lagi kesabaran, tiada lagi simpati, tiada lagi tolak ansur dan tiada lagi bermuka-muka. Apabila janji di'meteri' , dengan lafas  sahadah 'lailahahaailallah" diterjemahkan dalam diri berserta 'nur Illahi' yang ditiup disetiap diri manusia , maka, perjanjian tercatat yang bersaksikan Allah SWT.

                              Apabila 'menyekutukan' Allah  dibenarkan
                              Apabila 'Allah  di samakan dengan makhluk
                              Apabila Al Quran diketepikan
                              Apabila berhala diagung-agungkan
                              Apabila harta dunia dijadikan keutamaan
                              Apabila rumah-rumah Allah di samakan

Inshaallah! perlakuan yang dibenarkan olih Najib ini akan menemukan 'malapetaka' terbesar.

                           Bersenang-senang lah kerana 'bala' bakal menjengah
                                   Bergembiralah kerana kesedihan tidak  terkesan
                             Berseronoklah apabila tangan  menadah 'kehancuran'
                                    Menangislah mata  kerana kesukaan kematian
                                              Luluhnya  badan dihina kekayaan
                                              Cacat keturunan sebab perbuatan
                                               Ditolak bumi kerana kesesatan

      Bagi mereka-mereka yang bersubahat dengan 'kesesatan' ini juga tidak akan terlepas.

                                           Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

                                           " BUMI MIM BAKAL MELEDAK"
Satu pusat tumpuan Keagamaan  ( kecuali Islam ) TERBESAR Di Dunia menggunakan konsep Pelancungan Spiritual 

Patung Kuan Yin ( berpusing ) TERBESAR Di Dunia !
Kuil Kuan Yin TERBESAR Di Dunia ! 
Kompleks Beli Belah TERBESAR Di Dunia !
Piramid TERBESAR Di Dunia !
Columbarium ( Tempat/Stor Menyimpan Abu Mayat ) TERBESAR Di Dunia !

Lokasi - Gambang, 35 km dari bandar Kuantan diatas tapak seluas 500 ekar, yakni lebih besar dari kawasan KLIA.

Kawasan terlalu luas untuk dilawati dalam 1 hari, perlukan 3-5 hari ! Satu bandar tersendiri yang lengkap segalanya.

                              

"...... the Malaysian government fully supported us in this project and also providing us the land."

" This is fully backed by the government of Malaysia..... the government of Malaysia has also helped us to provide funding for this project."

Pecah Tanah pada penghujung bulan November 2013.
                             

                     
              GEMPAR ! 1Malaysia Spiritual Tourism - Projek                                 Keagamaan TERBESAR DiDunia - 

                                        Terimakasih Blog Din Turtle kerana mendedahkan



paper

                             
                                 
1 Malaysia Enchanting Retreat is in line with the Malaysian Government Policy of promoting Spiritual Tourism. Many religious associations in Malaysia have given their support to this project.
Besides, this project is also supported by millions of supporters throughout the country.
 " Malaysia's success in uniting the people of various races and religions make the country a model for other countries of the world....1Malaysia concept in existence for a long time ....this success is a FACT and a REALITY! "

PRIME MINISTER OF MALAYSIA
YAB DATO' SRI NAJIB TUN RAZAK
3rd. June 2012