Friday, 31 January 2014

THE PROMISED LAND :- JANGAN 'MEMBABI'KAN MELAYU WAHAI AHMAD MASLAN!!!

PEMIMPIN MULUT BABI SAJA YANG AKAN
MELEBELKAN MELAYU MACAM NI!!!

Instead, Datuk Ahmad Maslan said the Malays have only themselves to blame if they have no ambitions to become entrepreneurs and improve their lot in life.

Be angry at yourself not rich Chinese, Malays told

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Pandangan serta andaian Ahmad Maslan yang berstatus Menteri dan yang merupakan Ketua Penerangan UMNO ini semamangnya 'menghina' 'kewibawaan' orang Melayu.

Orang Melayu tidak sedikit pun berasa iri hati mahupun terasa hati dengan Cina ataupun bangsa lain yang memperolehi kekayaan. Tetapi yang menyakitkan hati orang Melayu ialah apabila Pemimpin UMNO sendiri yang mengayakan puak Cina ini. Itu yang kita irikan. Cuba Ahmad Maslan hitung berapa banyak projek 'yang' diberikan sebenar-benarnya kepada Melayu, bolih kira dengan tangan tetapi projek-projek yang kebanyakanya dinyanyikan olih Cina ketelinga pemimpin Melayu semuanya diberikan dengan alasan mereka berduit atau mempunyai kedudukan kewangan yang kukuh serta mereka amat berpelangaman. Itulah jawapan standard Pemimpin UMNO jika dibandingkan dengan permintaan dari orang Melayu.

Pemimpin UMNO hanya melihat melayu ni tahap dan standardnya setakat berniaga pasar malam, gerai-gerai ataupun direct selling saja, dan tidak lebih dari itu. itulah pemikirannya .Itulah sebabnya kebanyakan 'projek Kerajaan' yang ditangan UMNO kebanyakanya dijual kepada Cina kerana ingin mendapatkan  'wang mudah. Itulah sebabnya banyak projek Kerajaan 'over priced' kerana nak 'cover' juak-juak dalam UMNO ni. Itulah hakikat.

Olih itu UMNO janganlah cuba 'mengambil kredit' diatas susah payah orang Melayu yang sebenar-benar berjaya dalam perniagaan. Benar ! kerajan menyediakan berbagai kemudahan tetapi kemudahan yang diberikan itu majoritinya dibalun olih bukan Melayu dan 'kroni pemimpin' dan hanya segelintir saja Melayu yang berjaya mendapatkannya, itupun bagai nak gila dan melalui bermacam-macam proses.

Melayu biasa kalau hendak menjadi kaya disuruhnya 'bermatian-matian' berniaga tetapi 'kroni mereka' pula 'mendapat habuan' hanya dengan 'mengipas 'pemimpin saja', maka, akan mudahlah 'mendapatkan apa yang dihajati'. Jangan dok nak perlekehkan Melayu boleh tak?

Banyak bukti yang terjurus dimana orang 'biasa' yang rapat dengan Menteri mahupun pemimpin tertinggi UMNO mendapat 'ganjaran durian runtuh' atau 'kaya sekelip mata', semuanya kerana 'projek free makan commission'. Bodek sedikit , jadi macai sedikit, bawa 'tokey Cina' yang banyak duit, walaupun 'mereka menentang UMNO' semuanya dilepaskan sebelah mata. Macammana Melayu biasa nak berlumba dengan mereka? Atau bersaing . Kuasa menentukan ditangan Menteri.Menteri Melayu yang mengayakan mereka.

Kini tibamasanya pula Cina ini mula yang mengasak Melayu.Padanlah muka. Pemimpin Melayu ni pandai cakap saja, 'projek' negara habis dijualkan kepada bukan Melayu. Melayu 'melopong' dapatlah 'duit saguhati 3% dari tokey Cina, siapa yang beri? Menteri UMNO yang beri. Siapa kaya? Cina Pembangkang yang kaya? Cina menekan dan menyorokkan barang, siapa terkena? Melayu gak yang terkena. Siapa puncanya? Pemimpin Melayu sebabnya kerana 'menggadaikan' diri kepada 'harta dan kekayaan'. Apa yang Menteri buat? Tunjuk kekayaan kepada orang Melayu. Apa yang Pemimpin berikan? Dapatllah BR1M.Itulah yang dijaja olih pemimpin Melayu.

                                           ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

THE PROMISED LAND :- CUBAAN ANWAR UNTUK TERUS MEMALUKAN CINABENG YANG MENGAKU MCA&GERAKAN

DUN KAJANG PERTARUHAN MARUAH
ANTARA ANWAR IBRAHIM & NAJIB
PERCATURAN SIAPA YANG MEMBAWA KEUNTUNGAN?
CINA JUGA YANG KAYA WALAUPUN TIDAK MENYOKONG



Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Minggu yang amat mengungguli sifat sebenar Anwar Ibrahim sebagai 'pencatur' utama Pakatan yang tidak habis habis berpolitik setiap hari tanpa rasa jemu dikejutkan dengan 'percaturan' terbaru yang dikata 'menghangatkan' kedai-kedai kopi mahupun 'konglomerat' besar, yang masih tercari-cari 'pedoman' atau 'isi' sebenar permainan ini.

ADa yang mengatakan Anwar Ibrahim berstrategi untuk 'mengambil jawatan Menteri Besar', ada yang mengatakan tujuannya 'untuk memalukan Institusi Beraja Selangor', ada pula yang mengatakan bahawa tujuan ini untuk Anwar Ibrahim mendekatkan diri dengan Putrajaya dan bermacam-macam lagi terlahan. Walauapapun tujuan sebenar Anwar  Ibrahim , pihak BN pasti 'terjerat' dengan permainan ini.

Dengan Pakatan Rakyat mengungguli 2/3 daripada kedudukan DUN negeri, tiada apa keputusan yang akan merubah kedudukan Kerajaan Negeri Selangor sekiranya BN 'bertarung' di DUN Kajang ini. Apa yang pasti 'publisiti' Anwar Ibrahim yang tercalar sejak kebelakangan ini sedikit sebanyak mencalar 'kredibiliti' beliau sebagai seorang 'tokoh politik'. Bersandarkan kepada 'status 'banduan' yang dilepaskan tetapi tetap berhadapan dengan satu lagi 'perundangan' yang sedang berjalan, memungkinkan Anwar terasa terdesak untuk membubarkan kerusi DUN Kajang

Demi untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa 'beliau' adalah 'pemimpin politik terbaik' yang beliau sendiri rasakan, memungkinkan 'rakyat akan bersama berliau sekali lagi sekiranya 'beliau' didapati bersalah.' dan dihantar ke penjara' dengan harapan 'rakyat akan berguling guling lagi' dijalanan untuk 'membela' beliau. Inilah percaturan yang sedang dilakukan

Diwaktu yang sama, tujuannya hanyalah untuk 'membukti' kepada dunia, bahawa dalam kepimpinan Najib ketika ini hanya segelintir Melayu saja yang menyokong, manakala ahli ahli MCA dan Gerakan yang rata-rata berketurunan Cina sememangnya menolak Najib dan UMNO. Inilh yang ingin di'gambarkan' atau dipertontonkan olih Anwar Ibrahim kepada dunia luar. Tidak secara langsung, ini, merupakan satu 'percaturan' untuk 'melemahkan kredibiliiti lawannya iaitu Najib.

Najib yang sememangnya dilihat 'lemah' dan 'tidak berkedibiliti' olih musuh politiknya, terutama Pembangkang, inshaallah, didalam cermah politik nanti, berbagai 'kelemahan' UMNO dan aib BN akan dilondehkan olih mereka. Dengan keputusan bangsa Cina dan India akan 'menolak' kepimpinan BN melalui calon mereka dari MCA akan memburukkan lagi 'imej' Barisan Nasional.

Untuk itu Barisan Nasional dan UMNO perlu meniliti sedalam-dalamnya 'apakah' milage yang bakal diperolehi sekiranya BN tetap meneruskan untuk bertanding dan apakah implikasinya sekiranya 'tidak' menyertai 'pertandingan ini. Dengan permasaalah yang bertimpa-timpa yang dihadapi olih kepimpinan Najib, ketika ini, dengan 'kemarahan rakyat yang meluap-luap' terhadap Kerajaan pimpinan Najib , dijangkakan, BN akan 'tercarap' dengan lebih 'memalukan'.

Walaupun BN akan mempertaruhkan MCA didalam pertembungan ini untuk 'melawan' Melayu impot, kaum Cina sudah 'bulat hati' untuk menolak Najib dan UMNO, olih itu walaupun nama besar Cina MCA diketengahkan, keputusannya tetap sama, iaitu , Cina akan menolak BN, begitu juga akan terdapat ramai Melayu akan 'memboikot' pilihanraya ini kerena tiada apa apa menafaat yang berfeadah yang akan  berubah pada pola kepimpinan Kerajaan Selangor. Nasib dan masa hadapan mereka tetap juga sama.

Untuk itu UMNO dan BN akan 'terjebak' dengan 'permainan' Anwar yang akan 'memalukan' seluruh keanggotaan Barisan Nasional.

Perdana Menteri yang lemah sering terjebak dengan permainan politik lawan. Atau Najib masih menunggu keputusan dari ''punai sihat'nya yang bernilai RM7.2 Billion itu?

                                            ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

Thursday, 30 January 2014

THE PROMISED LAND :- SENSITIVITI UMAT ISLAM BUKAN KEUTAMAAN NAJIB

NAJIB HANYA SUKA DIPUJI  WALAUPUN
KEPIMPINANNYA 'HAPRAK' DAN
MENJENGKELKAN




Najib meets Muslim groups to defuse tension over ‘Allah’ and other issues


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Hanya 40 minit diperuntukan oleh Najib untuk NGO Islam untuk meluahkan 'kekecewaan' serta ''rasa tidak kepuasan hati' terhadap 'penghinaan' demi penghinaan' yang diterima olih orang Islam yang telah dilakukan olih orang bukan Islam.

Nampaknya pendirian Najib sebagai Presiden UMNO yang selalu mendakwa dan melaungkan bahawa Islam akan dipertahankan dan Melayu adalah bangsanya, hanyalah, retorik semata. Tiada kenyataan tegas pernah dinyatakan oleh Najib mahupun pemimpin tertinggi UMNO kepada bukan Islam berhubung 'penghinaan terhadap orang Islam mahupun murid-murid Islam.

Kebisuan seribu bahasa Najib yang diakuinya bertujuan untuk tidak menambah 'bahang' menggambarkan sifat sebenar Najib yang ternyata takut dengan 'mainan' bukan Melayu. Dengan alasan yang dinyatakan yang saya copy paste dibawah ini amatlah memalukan umat Melayu serta Islam yang majoriti dalam Malaysia.

"He stressed that he was a leader for all Malaysians and not merely a single race. He (Najib) explained that he had kept silent about the 'Allah' issue because he did not want to worsen the situation.

Najib perlu lihat kebelakang, suara siapa yang memertabatkan dirinya sebagai Perdana Menteri dan UMNO dipersada  kuasa Kerajaan? Adakah 'suara' bukan Melayu terjutama kaum Cina, yang 'mengangkat' beliau? Wahai Najib! berpijaklah dibumi nyata. Tidakkah PRU 13 lalu diri anda telah di'tsunami'kan olih Cina. Lupakah anda! Lupakah anda! Ingatlah! kaum Cina tidak akan sekali-kali 'menganggap' diri anda pemimpin mereka sebaliknya 'anda' adalah 'musuh' mereka.

Bertahun lamanya Najib melaungkan slogan 1 Malaysia. Siapa yang menerimanya? Sedarlah diri Najib, hanya Melayu UMNO saja yang 'berolok-olok' mengaku setuju dengan 1 Malaysia tetapi pada hakikatnya Cina dan India menolak anda pada PRU 13 yang anda kenali sebagai 'Tsunami Cina' semuanya menolak anda secara terangan. Bagaimana awak hendak menjadi Perdana Menteri untuk semua bangsa walhal kaum lain menolaknya. Anda bermimpikah Najib dipeluk Rosmah atau termimpi cerita lama?

Wahai Najib janganlah berangan lagi, orang Melayu dan Islam dah meluat dengan 'mainan' anda. Cukup-cukuplah!! kalau penakut tetap penakut.. Kalau seorang Perdana Menteri tidak berani 'bercakap' yang benar terhadap kebiadapan bangsa lain yang sengaja 'menghina' dan 'mencaci' bangsa sendiri, seeloknya, berundurlah, beri laluan kepada orang lain pula sebagai 'Jeneral'. Kalau dirumah pun setakat jadi 'Jeneral Pak Turut'  lantiklah 'bini' tu jadi 'Field Marshall' barulah sepadan.

Lihatlah bukalah mata anda, kemana lagi 'umat Melayu dan Islam' hendak mengadu? Najib secara terangan 'menepis' apa yang diharapkan olih pemimpin Melayu dan Islam. Siapa lagi yang bolih diharapkan lagi?

Bangunlah, nyahkanlah 'manusia' jenis ini dari persada kuasa. Semakin lama dia bertakhta dipersada kuasa semakin 'parah' Islam dan Melayu akan 'dihina dan dicaci'. Carilah pengganti. Diharap Muhyiddin berani untuk mendepani situasi 'genting' ini demi maruah Islam, Melayu dan UMNO sendiri. Sudah tiba masanya 'Melayu' bangkit 'mempertahankan' penghinaan ini.

Suara pemimpin sudah tidak berbunyi lagi.. Bayangkanlah.. Najib sanggup menghabiskan masa untuk hiburan berjam-jam lamanya tetapi untuk 'masaalah Islam dan Melayu' dihina hanya 40 minit diluangkan untuk 40 orang delegasi. Apa yang bolih capai dalam masa 40 minit? Macam sampahlah 40 orang Melayu yang datang itu kena 'kelentong'.

                              Nabib melayu semakin terhina dan malang dibawah era Najib.
                     
                                                   
                                                 ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

Wednesday, 29 January 2014

THE PROMISED LAND :-PERCATURAN YANG MEMERANGKAP

KUDA CINA DAH MAKAN MELAYU,
APA PUNYA NASIB MELAYU PAS




Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Pertembungan ideologi diantara Khalid Ibrahim dan Azmin Ali yang berlarutan sehingga hari ini yang gagal diperbaiki . Walaupun Khalid Ibrahim berjawatan Menteri Besar, namun kedudukan beliau tidaklah sehebat Azmin Ali dalam heraiki kepimpinan PKR. Pemikiran yang berkiblatkan kepada 'kepercayaan' Anwar Ibrahim seorang 'politikal genius' telah membutakan hati-hati mereka.

Melalui omongan omongan kosong serta 'putar belit' percakapan Anwar Ibrahim telah memerangkap ramai hati orang Melayu, terutama mereka yang 'tercedera' hati  terhadap kepimpinan UMNO serta 'malaun' UMNO yang rakus kuasa dan kekayaan , berpaling tadah. Sokongan bukan Melayu terhadap Anwar Ibrahim pula bukanlah 'sepenuh hati' atau 'mengkagumi' kepimpinannya, tetapi lebih menjurus kepada 'kejayaan serta 'kebolihan Anwar' dalam memecahkan 'undi' bersepadu Melayu kepada UMNO dan juga PAS

Bersandarkan kepada 'kebolehan' ini, maka berduyun-duyun India mahupun Cina serta segelintir Melayu menyokong 'perjuangan' yang dikata Anwar 'berjuang untuk semua bangsa' tanpa batasan waima 'agama Islam'. Melihatkan keterbukaan Anwar yang tidak terbatas membuatkan parti politik seperti PAS juga terpengarruh. Tepengaruhnya PAS bukan kerana Anwar 'memperjuangkan' Islam tetapi kerana 'berjaya' memecahkan Melayu kepada 3 kelompok, itulah yang sebenarnya mereka.

Keterujaan Anwar Ibrahim  serta PAS ini sebenarnya merupakan satu kelebihan kepada DAP. Pucuk dicita ulam mendatang atau orang mengantuk disorongkan batal, itulah papatah yang tepat diberikan terhadap DAP. Menyedari akan perpecahan Melayu ini, DAP atau Cina sudah mula berkira-kira untuk jangkamasa panjang. Berstrategi dengan majoriti bangsa mereka yang 30% itu, Cina berjaya 'mengukuhkan' kedudukan politik mereka. Percampuran diantara majoriti India serta 15% Melayu telah mengukuhkan kedudukan kedudukan DAP atau Cina didalam PRU 13. Itulah kejayaan DAP paling besar yang pernah dinikmati melalui 'kebodohon' Melayu diatas 'kepercayaan' kata-kata Anwar Ibrahim.

Kegagalan PKR untuk mengungguli kerusi DUN mahupun Parlimen telah menyentapkan lagi hati Anwar Ibrahim. Kejayaan besar yang diharap akan berpihak kepada PKR nampaknya 'tidak seperti dijangkakan. Mengharap agar PKR akan mendahului DAP dan PAS di Selangor tidak menjadi kenyataan maka 'percaturan lain' perlu dirombak olih Anwar demi 'menutup' malu. Apa yang terjadi bukan orang Melayu yang menang di Selangor tetapi DAP dilihat semakin 'berkuasa' dan mengcengkam pula dan parti pimpinan Anwar Ibrahim hanya mendapat 14 kerusi saja berbanding 15 kepada DAP dan 15 kepada PAS

Walaupun tahu akan 'minoriti'nya PKR dalam kepimpinan kerajaan Selangor, namun jawatan Menteri Besar sengaja diberikan laluan olih DAP kepada PKR tanpa bantahan kerana melihatkan 'scenario' yang lebih besar serta mengikut perancangan DAP dan Cina pasti tercapai dan dalam 'pembikinan'. Inilah 'strategi DAP' yang tersembunyi yang PAS tidak ketahui. Tetapi bagi Anwar Ibrahim, itu bukanlah keutamaannya tetapi jawatan Perdana Menteri adalah 'idamannya'. Bagi merealisasikan impian untuk jawatan Perdana Menteri atau ke Putrajaya, berbagai perancangan diatur olih Anwar Ibrahim sehinggalah PKR telah menasihatkan wakil rakyat Kajang untuk melepaskan 'jawatan' semata-mata untuk memberi laluan 'kepada 'perancangan DAP' yang lebih besar berbanding ajenda untuk menabalkan Anwar Ibrahim.

Keutuhan serta kekuatan DAP di Selangor sebenarnya 'bergantung' kepada PKR kerena sekiranya DAP tidak sealiran dengan PKR maka 'ajenda'nya untuk 'menakluki Selangor' serta 'menundukkan Sultan Selangor' pasti tidak berjaya. Kerana PAS dilihat setara dengan DAP. Untuk tidak 'menganggu gugat' kelicinan 'perancangan DAP dan Cina' maka, segala permintaan PAS selalunya dilayan tetapi 'bersyarat' dan DAP atau Cina akan menyerahkan kepada PKR untuk menentukannya kerana tidak mahu dilihat sebagai 'boss', itulah hakikatnya kini.

Keributan yang terjadi kini bukanlah diatas kehendak Anwar Ibrahim tetapi berlaku kerana percaturan DAP dan Cina yang 'sembunyi tangan',melagakan 'kepimpinan PKR' tanpa disedari PKR Selangor, namun, kejayaan 'perlagaan' ini lebih 'menjurus kepada 'kepentingan Cina' untuk masa depan dengan menggunakan 'Melayu' terutama ahli PAS dan Melayu PKR, untuk kepentingan anak cucu mereka. Olih itu tiada suara DAP didalam 'menyelesaikan' masaalah  dalaman PKR",kerana ini semuanya adalah perancangan mereka.  Semua tahu bangsa Cina sememangnya 'licik' dan kuat menipu, begitu jugalah yang terjadi kepada Najib dan UMNO, hari-hari kena tipu Cuba lihat kes PKFZ, semua yang didakwa menipu Kerajaan atau 'wang rakyat' semuanya Cina, yang kena tipu majoritinya Melayu yang duduk dalam kabinet. Siapa pandai siapa bodoh??

Begitulah perancangan DAP atau Cina...olih itu sedarlah diri..cina menggunakan Melayu untuk melingkupkan Melayu..

                      Melayu tergadai kerana digadai olih  Melayu...kesudahannya Cina pemunyanya
                                              ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

THE PROMISED LAND : PAS DIASUH UNTUK JADI KELDAI SAJA

WALAU APA PUN DAP DAN PKR TETAP
SATU TAPAK DIHADAPAN PAS.
KALAU DI PULAU PINANG ADA KETUA MENTERI 2
KENAPA SELANGOR TAK DA TIMBALAN MENTERI BESAR
KAN PAS LAYAK UNTUK JAWATAN ITU!!
                                            MARUAH PAS SENGAJA DI PERMAINKAN 
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

DAP dan PAS setara didalam kerusi DUN yang dimiliki diSelangor  sementara PKR hanya kekurangan 1 kerusi berbanding rakan mereka.Namun begitu walaupun kurang kerusi Dun, PKR tetap diutamakan untuk menerajui jawatan Menteri Besar. Kenapa? Sebabnya PKR mendapat mandat penuh dari DAP berbanding PAS , kerana wakil rakyat didalam PAS semua adalah Melayu yang beragama Islam sementara wakill rakyat PKR yang memenangi PRU 13  diSelangor bukan semua Melayu. Demi untuk menafikan 'kuasa' Melayu maka, DAP hanya bersetuju untuk jawatan Menteri Besar diagihkan kepada PKR.

Untuk mengimbangi kuasa DAP  dari dipicit olih PAS  maka 'percaturan dibuat' demi keutamaan kaum mereka. Untuk itu kaum Cina bolih 'bertindak laju' didalam pemerintahan Kerajaan Selangor demi 'kelangsungan' atau 'peluang depan mata', maka pemilihan terhadap PKR adalah  tepat demi untuk 'mengurangkan' suara Melayu didalam pemerinthan. Itulah yang sebenarnya yang diimpikan olih DAP selama ini.

PAS yang tergamang dengan 'kuasa' yang tidak disangka-sangka dimiliki, seolah-olah bermimpi, maka tanpa berfikir panjang maka PAS bersetuju untuk diberikan jawatan Menteri Besar kepada PKR atas desakan DAP yang dengan sengaja 'mengangkat martabat dan  pengalaman Khalid Ibrahim' sebagai ;professional yang berjaya ' berbanding calon PAS yang dilihat hanya berkebolehan sebagai Tok Guru atau Ulama saja  untuk mengisi jawatan Menteri Besar. Terkhilaf dengan tektik 'mainan' DAP maka PAS 'dikantoi' juga olih PKR yang juga mainan Anwar Ibrahim

Kini PKR melalui tangan Anwar Ibrahim sekali lagi memperbodohkan PAS sekali lagi. PKR yang sememangnya minoriti didalm Pakatan sekali lagi 'menguda'kan PAS dengan membenarkan piliahraya kecil diadakan untuk memberi laluan mudah kepada Anwar Ibrahim untuk ditabalkan sebagai Menteri Besar. Bukan untuk 'menjatuhkan' sesiapa tetapi 'percaturan' Anwar Ibrahim ini seolah-olah ingin menafikan 'kekuatan PAS'  yang sememangnya setara dengan DAP tetapi 'dinafikan' hak suara olih DAP. Bodoh sungguh  pemimpin PAS Selangor ni.

Sepatutnya apabila PKR dirundung masaalah yang 'merosakkan' atau 'menjejaskan' kepimpinan Pakatan apabila mendapati Menteri Besarnya 'hilang' fokus atau 'tiada kemampuan mentadbir' ataupun hilang kepercayaan dari rakan PKR' sendiri, maka, sewajibnya jawatan Menteri Besar itu diserahkan kepada PAS  untuk mentadbir bagi  untuk memberi lalulan kepada PKR 'membetulkan ketidak seimbangan' dalaman politiknya dan bukan 'membenarkan' pilihanraya diadakan. Ini kerja mengarut.

Yang menjadi persoalannya kenapa PAS yang berkuasa di Selangor tetapi memerlukan orang luar iaitu dari Pulau Pinang untuk menjadi Menteri Besar. Tidakkah ini akan mengundang ketidalpuasan hati orang Melayu PAS Selangor ? Kenapa PKR pula ynng 'menentukan' hala tuju' pemerintahan Selangor ini sedangkan PAS amat dominan jika dibandingkan dengan Kerusi yang  dimiliki PAS ?Apa yang ditonjolkan kini, seolah-olah PAS Selangor tiada suara langsung didalam menentukan 'perjalanan' pemerintahan Kerajaan Selanogor.

Apa yang dapat diterjemahkan hanyalah satu iaitu ' PAS Selangor' sememangnya diperbodohkan olih DAP melalui PKR serta PAS hanyalah 'keldai  atau 'baghal' tunggangan yang 'bodoh' yang sememangnya bodoh tak bolih diajar.

Apa yang sepatutnya dilakukan olih ahli-ahli PAS diakar umbi ialah 'memboikot' Pilihanraya Kecil Kajang ini dan tentukan Anwar Ibrahim kalah . Dengan kekalahan ini PAS bolih 'mendesak' agar jawatan Menteri Besar diserahkan kepada pemimpin PAS demi menjaga kepentingan Pakatan dan sekiranya ditentang PKR mahupun DAP maka PAS wajib keluar dari Pakatan.

                                                  "Bodoh Yang Tak Bolih Di Ajar"

                                                  ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

Tuesday, 28 January 2014

THE PROMISED LAND : 'MAHARAJA' BAKAL DITABAL DISELANGOR

MAMAK PENANG BAKAL DILANTIK MENTERI BESAR
MELAYU SELANGOR  TAK DA MARUAH!!


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Jawatan Menteri Besar amatlah tinggi nilainya kepada pemain politik. Dengan jawatan itu seseorang ahli politik berkuasa penuh terhadap perjalanan sesebuah negeri. Samaada yang diperintah sealiran dengan Kerajaan Puast atau sebaliknya semua itu tidak penting. Yang paling utama, semua keputusan terletak ditangan Menteri Besar dan semua perancangan yang melibatkan 'wang rakyat' yang tersembunyi mahpun yang tersembol semuanya didepan mata Menteri Besar.

Walau berapa banyak perbelanjaan yang akan dibelanjakan samaada mampu atau sebaliknya, tidak menjadi persoalan lagi. Hanya jawatan Menteri Besar ini terbatas kuasanya terhadap 'agama Islam' saja ,selainnya Menteri Besarlah 'pemutusnya'.

Walau apapun perancangan yang 'tertanam' didalam otak Anwar, perancangan beliau  untuk memulakan langkah pertamanya sudah berjaya iaitu 'memutuskan bahawa YB Cina' PKR Kajang' telah melepaskan jawatannya secara resmi. Langkah pertama telah berjaya. Langkah kedua Anwar Ibrahim, melalui 'kata putus' yang dibuat hari ini telah  yang disaksikan rakan karibnya iaitu Lim Kit Siang, secara ' resminya ' Anwar Ibrahim mengangkat dirinya sebagai calon untuk Dun Kajang. Tanpa bantahan daripada ahli-ahli PKR  mahupun PAS dan  juga DAP Kajang , Anwar Ibrahim secara resminya adalah calon tunggal yang 'didakwa' akan mewakili Pakatannya.

Melihatkan dari riak politik terkini, kaum Cina hanya berkiblatkan kepada Anwar Ibrahim untuk mencapai ajenda mereka. Tanpa kelibat Anwar Ibrahim sebagai 'ketua' atau ' suara Anwar' mereka menjangkakan bahawa akan terdapat kekangan didalam melaksanakan impian mereka. Olih itu 'mencantas YB Cina Kajang' adalah jalan terbaik untuk 'merealisasikan' misi' mereka. Kemungkinan YB Cina Kajang' yang dijadikan 'sembelihan'  namun ganjaran yang diterima beliau mungkin lumayan harganya .

Demi untuk menyempurnakan niat kaum Cina, dan 'penyembelihan' ini mungkin 'tinggi' kosnya yang terpaksa dibiayai olih jutawan-jutawan Cinabeng, namun' ganjaran selepas 'itu' mungkin berlipat kaliganda pulangannya. Bangsa Cina amat suka mengambil risiko, namun didalam 'perkara' ini risiko yang diambil amat berbaloi untuk dicuba setidak-tidaknya bangsa mereka mencuba untuk pertama kalinya.

Benar Khalid Ibrahim sememangnya seorang yang berkaliber didalam pentadbirran dan mempunyai kepakaran tetapi disegi 'berpolitik' beliau bukanlah 'calon terbaik' buat kaum Cina untuk 'menuba Institusi Beraja' di Selangor. Khalid Ibrahim yang dilihat amat kool dan masih 'mengutamakan' Rajanya serta sifatnya yang sememangnya 'mendaulatkan' Sultan Selangor, membuatkan 'strategis' kaum Cina memasang 'lukah'. Lukah yang terpaksa dibuat adalah dengan membenarkan Anwar Ibrahim untuk mengetuai Kerajaan Selangor.

Hanya Anwar Ibrahim yang didakwa serta dilihat sanggup bersuara dan memperjuangkan hak mereka dengan andaian bahawa hanya Anwar Ibrahim saja yang sanggup 'berdiri' berdepan dengan Sultan Selangor selainnya 'masih tergagp-gagap' macam Khalid Ibrahim. Dengan keberanian dan keceluparan serta keegoan Anwar Ibrahim mereka berharap agar Anwar sanggup 'menderhaka' kepada Sultan Selangor demi mencapai tujuan mereka. Mengharapkan Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar maka 'bermacam-macam' kemusnahan untuk melunturkan Institusi Raja, orang Melayu serta Islam akan menjadi kenyataan.

Segala perancangan yang ingin dilakukan ini amat 'besar' implikasinya dimasa hadapan. Kejayaan ini akan menjadi satu titek tolak 'pemusnahan' hak Melayu terutama dinegeri-negeri yang berjaya diperintah olih pakatan. Kegagalan PAS yang dikata amat dominan dalam pemerintahan Kerajaan Selangor dibawah PKR semakin 'ketepi' dan suara mereka diibaratkan seperti suara 'suara katak yang berbunyi' selepas hujan. Begitulah nasib PAS yang dikatakan berjuang atas nama Islam .

Pilihanraya kali ini bukanlah untuk melihat siapa juaranya tetapi lebih menjurus kepada 'pertabalan' Raja Boneka Baru dibumi Selangor.

Sanggupkah Melayu Selangor menerima 'bekas banduan'  serta ',manusia' yang banyak mendatangkan kemudaratan kepada sahabat sendiri mahupun kawan sendiri dan rakyat Selangor untuik ditabalkan sebagai Menteri Besar Baru.

                                             ikhlas dari :- Cahaya Al MajidTABAL'

Monday, 27 January 2014

THE PROMISED LAND :-NAJIB BAKAL MERUDUM LAGI -UMNO TERKENA TEMPIAS -KUYUP!!!

JANGAN SAMPAI TERLAMBAT ATAU
APABILA
NASI SUDAH MENJADI BUBUR

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Tampuk negara ini semakin goyah. Samaada politiknya, ekonominya mahupun perhubungan diantara agama semuanya goyah ibarat gusi semakin membengkak. Kalau gusi semakin sakit menandakan gigi tersebut bakal tercabut. Tertanggal sendiri atau dicabut dengan bantuan 'tangan' doktor semuanya bergantung. Begitulah keadaannya situasi dalam negara ketika ini.

Dikala rakyat dihantui dengan kenaikan harga barangan yang berpunca daripada penarikan beberapa subsidi dilihat warga Malaysia seakan-akan tertekan dengan implikasinya. menyebabkan perasaan marah dan kecewa terhadap parti pemerintah semakin menebal setiap hari.

Meletakkan kesalahan kepada pucuk pimpinan iaitu Najib sebagi peneraju yang dilihat lemah serta tidak perihatin dengan keperitan golongan serdahana dan bawahan menyebabkan 'isu kangkung' dijadikan 'momokan' untuk 'mencela' Najib. Tetapi isu kangkung ini diambil kesempatan olih musuh Barisan Nasional dengan 'melelong'nya diserata pelosok negara samada melalui ceramah mereka mahupun melalui 'media sosial'.

Berbagai gelagat dipaparkan sehinggakan anak-anak kecil yang disekolah rendahpun 'mempersendakan' 'kangkung' ini tanpa tahu kenapa ianya dijadikan bahan 'lawak' untuk permulaan tahun 2014 ini. Itulah bahananya apabila Najib selaku Perdana Menteri yang  dilihat amat 'lemah' dan 'tidak berupaya' didalam mengurus 'rakyat' jelata.

Kegagalan Najib yang dikatakan mendapat 'petunjuk' dari punasihatnya, dikecam setiap hari. Barisan kabinet Najib juga tidak terlepas dengan 'kecaman' ini bilamana terdapat Menteri Kabinetnya juga telah mengeluarkan 'statement' yang dilihat 'membodohkan' diri sendiri' telah dimalukan olih rakyat. Stataement yang dilihat kurang cerdik, telah ditempelak samada dari pro UMNO mahupun lawan mereka.

Tidak ketinggalan juga, beberapa ikon politik negara telah mula bersuara bagi meluahkan kekecewaan diatas 'kurang cerdik' nya menteri kabinet yang tertentu.
Menambah parah bekas-bekas Menteri yang memegang portfolio kanan dalam pemerintahan terdahulu juga telah meramalkan apa yang bakal diterima olih parti pemerintah sekiranya 'pembaikan' tidak dilakukan dengan segera olih Najib mahupun UMNO.

Bertimpa-timpa masaalah negara hadapi. Kalau politiknya, ahli politik dilihat semakin bercelaru dalam perjuangan mereka, kini, ekonomi pula dilihat amat menekan. Kedudukan ekonomi yang dikatakan olih Najib tengah berada dilandasan yang baik rupa-rupanya adal 'pembohongan' . Berselindung dari kenyataan sebenar, Najib dilihat amat boros dan kurang perihatin didalam berbelanja.  Berbillion ringgit dibelanjakan untuk merencakkan ekonomi seperti yang didakwa namun pulangan yang dijanjikan untuk 'mensejahterakan' rakyat nampaknya semakin 'menjauh' dan 'membebankan' rakyat pula. Ini sememangnya menyakitkan.

Berlarutan dari keborosan Najib yang melampau, telah mengakibatkan 'credit rating' kewangan negara telah diturun taraf. Sepantas kilat secepat angin, Najib, 'mewajibkan' semua ;kenaikan' . Samaada rakyat suka mahupun tidak, tiada kuasa dapat menghalangnya. Itulah kehebatan Najib selaku Perdana Menteri yang 'diberi' kemenangan percuma' olih ahli UMNO sewaktu Persidangan UMNO. Kini rata-rata pemimpi UMNO mahupun mantan UMNO mula pening kepala dengan 'perangai Najib yang semakin menggila dan meroyan.

Berbakul umpatan serta sumpah seranah telah diluahkan olih ahli UMNO mahupun orang Melayu terhadap kepimpinan Najib namun Najib tetap 'membisu' seolah-olah' suara ramai tidak sampai ketelinganya. Itulah Najib. Demi kuasa dan juga demi kemewahan yang dinikmati olih golongan atasan UMNO ini, maka, ketidak pedulian terhadap 'kemarahan' rakyat tidak diendahkan samasekali. Suka mahupun tidak eletis UMNO ini tetap meneruskan 'perjalanan' mereka tanpa rasa bersalah. Itu sikap yang mereka tunjukkan.

Tidak cukup dengan itu, kebelakangan ini pegangan bangsa Melayu yang beragama Islam dijadikan belasahan atau cacian olih bukan Melayu. Namun pemimpin Melayu masih tetap ,menutup mulut. Walaupun terdapat satu dua suara mereka namun,untuk mendepan 'isu' ini secara serius bukanlah keutamaan mereka. Pemimpin lebih rela berdiam diri atau berpeluk tubuh apabila bermacam-macam perlakuan biadap telah dilakukan terhadap 'hati' orang Melayu beragama Islam.

Berderet deret kes penghinaan terhadap Islam dan orang Melayu berlaku setiap hari, namun, belum adapun 'pemimpin UMNO' bertegas didalam menangani situasi ini. Sikap membiarkan atau 'biak pi'lah telah membuatkan kumpulan yang cintakan Melayu dan Islam mula mengambil inisiatif sendiri didalam 'membalas' tindak tanduk 'penghina' ini. Melayu sudah mula bangkit dan membelakangkan 'pemimpin' mahupun 'pihak berkuasa'. Kerana terlalu marah maka 'insiden' cubaan 'membakar Gereja' telah terjadi. Kes ini terjadi kerana 'puak ektremist' Kristian sudah mula berani memasang kain rentang yang menghina Allah SWT. yang bertujuan untuk 'mencucuk' umat Islam.

Sampai bila Najib mahu berlembut? Atau Najib sememangnya berharap agar rakyat 'memuji' kepimpinannya walaupun kepimpinannya 'semacam lembu'? Tiada apa yang bolih diharapkan lagi kepada Najib. Najib sememangnya bukan seorang 'pejuang' seperti yang 'digambarkan' cuma 'Najib hanya layak 'sebagai 'Pak Lawak' atau pun 'hero poco-poco' yang bergurukan 'Rosmah'. Itulah kehebatan Najib.

Strategi memalukan UMNO dan Najib bakal berlaku!!! Apa yang bakal berlaku di PRK Kajang ini, sebenarnya merupakan satu 'strategi' Anwar Ibrahim untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa 'kepimpinanNajib' sememang ditolak . Mengambarkan bahawa 'bekas banduan' juga tidak bolih dikalahkan olih  Najib mahupun BN dan UMNO. Apa yang direncanakan ini bakal memberi 'implikasi' yang  buruk terhadap kepimpinan UMNO sekarang. Signal yang dihantar olih pengundi nanti bakal 'meranapkan' imej Najib sebagai 'boss' BN.

Tiada harapan untuk Najib. Kegagalan bakal bertimpa-timpa. Ekonomi pimpinan Najib bakal merudum juga kerana Cina sudah sepakat untuk 'menurunkan' dan 'memalukan'  Najib. Kegusaran Melayu bakal berlarutan sehingga Najib digantikan.

Tiada rotan akar pun bolih. Untuk itu 'gantikan Najib dengan Muhyiddin Yassin ' untuk tempoh sampai PRU 14  bagi' memberi laluan kepada UMNO bagi mencari 'calon' terbaik demi kesinambungan Melayu.

                                                 Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

THE PROMISED LAND :- ISLAM SUDAH MULA MEMBELI APA YANG KRISTIAN JUALKAN


PEMBELIAN SECARA PUKAL BAKAL TERJADI
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.
Melayu dan Islam tidak pernah menjual tetapi puak Kristian terutama yang 'convert' terasa amat teruja dengan anutannya barunya. Tanpa menghiraukan sifat tolak ansur bangsa Melayu yang teramat sabar sifatnya dirasakan olih puak ini mudah untuk di'perbudakkan' atau di'perlembukan' sepertimana 'millionair penganut anutan'ini, berjaya membeli serta 'memperkudakan' pemimpin-pemimpin Melayu samada dari UMNO,PAS mahupun PKR demi mencapai cita-cita mereka untuk 'menghina' anutan Islam serta 'kalimah Allah'.

Tanpa menghiraukan 'sensitiviti' orang Melayu yang beragama Islam dibumi Melayu ini, bukan orang Melayu yang 'mencetuskan'  tetapi bukan Islam dilihat beriya-iya untuk 'menuba'. Orang Melayu mencuba untuk menghindarkan tetapi bukan Islam 'mencucuk' tanpa henti. Wajarkan dibiarkan? Tetapi disebabkan 'perasaan' benci terhadap bangsa Melayu dan agama Islam yang tersarang dihati mereka perasaan meluap-luap itu diterjemahkan secara realiti .Apa yang dapat dinilai ,kini puak ini dengan sengaja 'menjual buah' dipasaran terbuka tanpa berselindung.

Disebabkan pemerintah Pulau Pinang yang diterajui olih DAP yang rata-rata dipemimpinnya adalah penganut Kristian, maka, keberanian mereka untuk 'menjolok jiwa' orang Melayu dan Islam dilakukan' secara ' terangan. Dengan kelemahan pemimpin Islam yang DAP 'yakini' sudah semakin 'bacul' atau 'pondan' serta diibaratkan seperti seekor 'lembu jinak' menunggu untuk disembelih, maka, kini puak ini menjadi semakin 'kurang ajar'.

Peristiwa yang berlaku semalam seperti paparan dibawah ini menjadi 'tanda' atau 'titek tolak' bermulanya satu prasa yang 'diimpikan' olih 'enterimis kristian' ini.

                           
                                                                                                                 

Berikutan dari provokasi yang dilakukan olih 'exterimist kristian' itu maka satu pukulan balas telah dilakukan terhadap salah sebuah Gereja . Molotof Cocktail telah dilemparkan terhadap Gereja tersebut dan ini tandanya 'permulaan penjualan olih Kristian' sudah 'dibeli olih orang Melayu dan Islam.

Apa yang dilakukan ini dipercayai berhubung kait dengan 'tindakan' exterimist Kristian' yang dengan sengaja 'menghina kalimah suci umat Islam itu Allah SWT.

Apa yang diperkatakan olih Ketua Polis Pulau Pinang, dua orang suspek sedang diburu berhubung insiden ini, tetapi disaran juga kepada Polis Pulau Pinang agar mereka yang dengan sengaja menghina kalimah Allah ini juga wajib dipertanggungjawapkan dan dibawa ke muka pengadilan kerana dengan sengaja 'menghina' kalimah suci orang Islam.

Apa yang dicuba diperbaiki olih bekas Menteri Besar Kelaantan Nik Aziz Mas berhubung penggunaan kalimah Allah kepada bukan Islam adalah terlambat. Kalau daahulu mereka 'merestuinya' tetapi kini sebaliknya. Hukum yang mana satu Nik Aziz tidak fahami?

Kalau umat Islam dinegara ini semuanya berpegang kepada ayat dibawah ini, maka, sudah pasti keburukan lebih besar pasti meledak namun umat Islam masih lagi 'berlembut' dan mengharapkan kuasa politik untuk menanganinya tetapi apa yang dilihat usaha keatas menghalang bukan Islam untuk tidak mengulanginya dilihat 'amat tidak tegas' dan kemungkinan kelekaan ini bakal meletuskan 'pertembungan' yang lebih besar' terhadap Kristian.

                                           "Hukum yang mana satu bakal didahulukan"

Dan perangilah kerana (menegakkan dan mempertahankan) agama Allah akan orang-orang yang memerangi kamu, dan janganlah kamu menceroboh (dengan memulakan peperangan); kerana sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang menceroboh.
(Al-Baqarah 2:190) |

Dan bunuhlah mereka (musuh yang memerangi kamu) di mana sahaja kamu dapati mereka, dan usirlah mereka dari tempat yang mereka telah mengusir kamu; dan (ingatlah bahawa angkara) fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan dan janganlah kamu memerangi mereka di sekitar masjid Al-Haraam sehingga mereka memerangi kamu di situ. Oleh itu kalau mereka memerangi kamu (di situ), maka bunuhlah mereka. Demikianlah balasan bagi orang-orang yang kafir.
(Al-Baqarah 2:191) |

Kemudian jika mereka berhenti memerangi kamu (maka berhentilah kamu); kerana sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
(Al-Baqarah 2:192) |

Dan perangilah mereka sehingga tidak ada lagi fitnah, dan (sehingga) menjadilah agama itu semata-mata kerana Allah. Kemudian jika mereka berhenti maka tidaklah ada permusuhan lagi melainkan terhadap orang-orang yang zalim.
(Al-Baqarah 2:193) |

                                       ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

Friday, 24 January 2014

THE PROMISED LAND :- CINA MASIH NAK MENYALAHKAN MELAYU DAN ISLAM????

DISARANKAN KEPADA MELAYU PKR DAN MELAYU PAS
AGAR TIDAK TERJERAT DENGAN MAINAN  KAUM CINA!!
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Belum terdapat dalam sejarah moden Malaysia bahawa orang Melayu yang beragama Islam menghina dan memperlekehkan agama kaum Cina? Apa yang berlaku  pada 13 Mei 1969 adalah pertembungan politik dimana kaum Cina yang terasa diri mereka berkuasa telah mencaci dan menghina orang Melayu kerana memenangi beberapa kerusi Parlimen dalam PRU ketika itu. Disebabkan kekurangan ajarnya kaum ini, maka, tercetus 13 Mei  yang mengorbankan berpuluh nyawa dikedua belah pihak termasuk India yang berada diatas pagar.

Kini scenario itu nampaknya bakal  berulang lagi. Kebiadapan kaum Cina yang sengaja menghina orang Melayu ditambah dengan penghinaan terhadap agama Islam, dilihat bakal berulang lagi trajedi ini, dimana diramalkan pertembungan ini mungkin ditahap  skala yang lebih besar. Kesabaran yang ditanggung orang Melayu serta umat Islam yang mendidih darah merahnya hanya menunggu waktu dan kalanya saja untuk meletus. Kebiadapan para-para pemimpin kaum Cina serta orang Cina sendiri memungkinkan mempercepatkan proses 'pertembungan' ini.

Kenapa kaum Cina terutama yang berada didalam politik pembangkang terutama ahli DAP dan PKR secara terangan dan secara sedar menghina agama Islam dan bangsa Melayu? Adakah kerana Melayu menolak fahaman politik mereka maka 'agama Islam' dan 'bangsa Melayu' dijadikan 'balasahan mereka? atau adakah kerana Melayu menolak parti mereka yang bergabung dengan serpihan pemimpin UMNO yang gagal menawan 'Putrajaya"  membuatkan mereka berdendam  dengan bangsa Melayu?

Menyadari akan kemungkinan ini bakal meletus, kini, secara 'tersusun' sekali lagi kaum Cina menggunakan flatform politik yang bersandarkan kepada PAS dan PKR menuntut agar pertemuan dibuat untuk mencari 'ruang' pemulihan bagi meredakan keadaan  dan sekali gus ingin meletakkan kesalahan kepada orang Melayu dan bukan terhadap kebiadapan bangsa mereka..

Perlu diingat, bahawa Melayu atas pagar mahupun Melayu UMNO tidak pernah 'menghina' agama mereka? Tetapi kenapa  kaum Cina menghina agama Islam? Pernahkah agama Islam 'menghalang' kaum mereka dari beribadat? Pernah ke hukum Islam 'memotong' tangan bangsa mereka? Pernah ke hukum Islam 'merejam' mereka dengan batu? Walaupun setiap hari bangsa mereka bergelumang dengan 'maksiat"?

Belum sekali umat Islam 'mencaci agama mereka' sepertimana kaum mereka perlakukan kepada bangsa Melayu yang beragama Islam. Diatas kebiadapan bangsa mereka sendiri yang telah melukakan hati orang Melayulah menyebabkan bangsa melayu hilang sabar dan hilang pertimbangan. Tiada penyelesaian perlu dilakukan dengan UMNO. Sekiranya mereka inginkan kedamaian dan hidup secara aman, diharap kaum Cina menghentikan 'penghinaan' terhadap agama Islam dan bangsa Melayu. Selagi terdapat 'percubaan' menghina Melayu dan Agama Islam olih bangsa Cina, selagi itulah 'rasa tidak selamat' akan terasa pada diri bangsa mereka.

Buatlah pilihan samaada mahu hidup dan terus berniaga seperti sediakala atau berdepan dengan Melayu ultra yang belum lagi menunjukkan taringnya. Kalau menginginkan kehidupan seperti dibumi Pattani Thailand, teruskanlah 'penghinaan' ini.

                                                      Ini sekadar peringatan
                                           ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

PR bersedia duduk semeja
  • Pucuk pimpinan PR Johor bersedia berbincang dengan kerajaan berkaitan isu sensitif melibatkan kaum dan agama.



  • JOHOR BAHRU - Pakatan Rakyat (PR) Johor bersedia untuk duduk semeja bersama pimpinan kerajaan bagi membincangkan sebarang permasalahan melibatkan masyarakat berbilang kaum di negara ini.

    Kesediaan itu disuarakan PAS, DAP dan PKR susulan isu arahan membuka tudung ke atas seorang guru mualaf dari Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Nan Ya, Kota Tinggi oleh pihak pengurusan sekolah.

    Timbalan Setiausaha Agung PKR, Steven Chong berkata, pimpinan PR negeri ini melihat terdapat sesuatu yang tidak kena dengan dasar dan pengisian institusi pendidikan di negara ini.

    “Kami melihat kegagalan dasar pendidikan melalui transformasi pendidikan diumumkan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang perlu dikaji semula demi kebaikan semua pihak.

    “Persoalan yang timbul ialah bagaimana kita ingin mewujudkan sebuah masyarakat yang harmoni tanpa wujud sikap prejudis antara satu sama lain kepada anak bangsa kita jika tenaga pengajar itu sendiri gagal memahami aspirasi negara,” katanya pada sidang akhbar, di sini semalam.

    Hadir sama, Pesuruhjaya Pas Johor, Aminolhuda Hassan dan Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong.

    Steven berkata, cadangan untuk duduk semeja bagi membincangkan permasalahan berhubung isu perkauman atau keagamaan itu bertujuan mendapatkan rumusan terbaik sebelum ia menjadi barah sehingga menghancurkan negara.

    “Kami juga bersedia untuk menyediakan satu platform kepada semua pihak bagi menyuarakan pandangan dan bertukar-tukar pendapat serta menerangkan hak-hak termaktub di bawah Perlembagaan Persekutuan dalam mengamalkan ajaran agama masing-masing.

    “Kita (PR) amat mengharapkan polemik agama dan perkauman dapat diselesaikan dalam suasana musyawarah demi keharmonian hidup di negara ini,” katanya.

    Sementara itu, Aminolhuda menyifatkan berlakunya isu perkauman sejak kebelakangan ini sebagai kegagalan sistem pendidikan negara pada masa kini meskipun mata pelajar Sivik  diajar di sekolah.

    Bagi Chin Tong pula, DAP Johor menyifatkan isu arahan membuka tudung atau apa sahaja tindakan melibatkan sensitiviti perkauman dan agama sebagai salah sekali gus perlu  ditangani segera dengan memperbanyakkan usaha memupuk perpaduan masyarakat di Malaysia.

    Thursday, 23 January 2014

    THE PROMISED LAND :HAKIKAT SEBENAR DIRI DAN SIFAT CINA. MELAYU PKR WAJIB SEDAR

    CINA TONGKANG MULA  MENGHINA?
    PATUTKAH MELAYU BIARKAN??


    Melayu Sakai Masuk Hutan - Lee Chean Chung
    Kalau bukan kerana sokongan Cina, Azan dan Anwar Ibrahim tidak mungkin berada pada kedudukan sekarang."


    Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.

    Bukan sehari atau sebulan Melayu hidup bergelumang dikelilingi kaum Cina. Sudah berpuluh tahun kita hidup bersama mereka. Ada dari sekolah yang sama, ada yang datang dari kampung yang sama, ada yang datang dari daerah yang sama dan juga berkemungkinan berada di Universiti yang sama. Namun persamaan yang dikatakan sama itu tidak 'merubah' presepsi bangsa Cina terhadap bangsa Melayu.

    Perasaan curiga, iri hati, busuk hati serta dendam kaum Cina terhadap bangsa Melayu sememangnya tebal dan semakin menebal. Ketidakpuasan hati terhadap status serta keistemewaan Melayu dinegara ini sememangnya dicemburui sedari dulu. Perasaan benci yang sememangnya berlubuk dihati yang sememangnya ditanam olih nenek moyang serta persatuan kaum sejak berdekat lama kini telah menghasilkan 'produk' yang sama tarafnya dengan 'komunis'.

    Terlupa dengan kebaikan orang Melayu serta kemurahan hati orang Melayu terhadap nenek moyang mereka dahulu dilupa begitu saja. Mengenang  budi serta sifat berterima kasih  sememangnya bukan tradisi mereka. Kerana terlalu membenci Melayu, maka, bermacam-macam cara dilakukan sebagai tanda protes. Menjangkan bahawa kuasa ekonomi yang disangka dimiliki mereka akan membuatkan orang Melayu melutut atau merempat nampaknya tidak tercapai.

    Bermacam-macam halangan terhadap usaha  Melayu cuba dinafikan olih bangsa Cina .Dari bidang perniagaan sehinggalah kebidang pelajaran semuanya cuba disailang samada cara tersembunyi mahupun terangan tanpa rasa takut .Bersembunyi diri disebalik parti politik serta memainkan peranan 'untuk kepentingan bangsa mereka' semakin terserlah waima yang berada didalam kelompok pemerintah mahupun yang berada dalam pembangkang, sifat dan nilai bangsa untuk kepentingan bangsa mereka semakin nyata.

    Petikan diatas merupakan 'sifat sebenar' bangsa Cina terhadap Melayu. Bukan saja berda dikelompok politik yang sama tetapi 'sifat' bencikan Melayu' sebenarnya berajenda. Orang Melayu yng sedang kemaruk dengan Anwar Ibrahim serta saf kepimpinan Melayu didalam PKR wajib menilai semula apa yang diperjuangkan. Hayatilah, bahawa kaum Cina hanya menggunakan 'anda sekalian' untuk kepentingan bangsa mereka saja dan mereka  mencuba untuk memecah belahkan perpaduan Melayu demi mencapai 'niat' politik mereka" untuk memerintah .Mereka menyokong anda (PKR) bukan kerana Melayu PKR itu bagus tetapi mereka melihat peluang untuk menggunakan Melayu bagi memecah benteng Melayu dan menjadikan Melayu sebagai 'boneka' mereka.

    Olih itu bagi Melayu PKR sedarlah diri anda, jangan kerana kuasa yang anda gilai itu akan memusnahkan bangsa anda sendiri. Fahamilah bahawa tanpa Melayu mana mungkin kaum Cina berjaya diangkat sebagai pemerintah. Lihatlah disekeliling anda. Setiap hari kaum Cina menghina dan 'meng'sakai'kan anda, seolah-olah bangsa kaum anda tiada bermaruah. Sanggupkah keturunan anda dihina dan dicaci sebegini olih kaum pendatang

            Kepada Melayu PKR mahupun Melayu UMNO serta Melayu PAS..dimana maruah anda atau
             sememangnya anda tiada 'maruah'?

                                                      ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

    RENUNGAN JUMAAT : KEHANGATAN PROMISED LAND DIDINGINKAN ALLAH SWT



    Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.

    Bumi "the promised land' semakin hangat. Kehangatan bukan kerana cuacanya tetapi kehangatan yang dirasai merupakan kehangatan hati dan jiwa orang Melayu yang beragama Islam. Berhadapan dengan berbagai serangan 'mental dan hati' terutama yang melibatkan "maruah ". Maruah Islam dan umat Islam terutama yang berbangsa Melayu amat dirasai kini dan 'meruncing' sekali

    Berhadapan dengan pemerintah yang 'lemah' dalam menjamin 'keluhuran perlembagaan' negara ini menyebabkan umat Melayu yang beragama Islam semakin tertekan Dengan berbagai-bagai 'tusukan' terhadap agama resmi negara ini dipandang enteng olih pemimpin politik sehinggakan Raja dan Agong terpaksa membuat 'pasakan' demi menjaga kesucian agama Islam.

    Walaupun Raja dan Agung telah 'menetapkan' ketentuan berhubung agama Islam, namun terdapat juga suara-suara sumbang serta gendang dipalukan olih bukan Islam seolah-olah mencabar kewibawaan Raja dan juga Agong sebagai 'Ketua Agama' Islam' dalam sesebuah negeri dan juga negara.

    Penghinaan demi penghinaan dilemparkan olih bukan Melayu terhadap agama Islam namun didalam kesebaran itu terdapat 'lorongan-lorongan' yang memungkinkan 'pergaduhan' meletus tetapi orang bukan Islam 'memandang sepi' malahan bertambah berani pula.

    Dengan kepanasan yang telah 'ternyala' dihati dan dalam  jiwa orang  Melayu ditambah pula kehangatan dengan kegagalan atau kelemahan parti pemerintah didalam 'menangani' situasi ini. Membiarkan hati dan jiwa orang Melayu 'meluap' menyebabkan kemarahan terhadap pemimpin adalah tempiasnya Bukan meluahkan kemarahan tetapi kebencian yang tercipta olih perlakuan pemimpin sendiri yang gagal 'membela' atau 'mencela' perbuatan bukan Islam diatas kebiadapan yang dilakukan meningkatkan lagi  kehangatan hati dan jiwa orang Melayu.

    Tidak cukup dengan itu, ditambah pula dengan peningkatan kos sara hidup yang terpaksa ditanggung olih orang Melayu yang rata-rata masih lagi terkapai-kapai 'menghangatkan' lagi keadaan. Dengan kos barangan meningkat, meniupkan lagi api kemarahan orang Melayu yang telah tersedia maklum 'marah' dan 'kecewa', samada terhadap pemimpin, mahupun kepada bukan Islam, hanya menunggu masa untuk meletup saja. Silap percaturan atau silap cakap , padahnya amat buruk sekali.

    Tetapi alhamdullilah, Allah SWT itu kaya dan Maha Mengerti. Didalam kehangatan yang melanda seluruh makhluk yang melata dibumi 'the promised land' ini, Allah SWT telah 'menurunkan' cuaca yang berlainan sekali. Dengan 'kedinginan' udara yang dihembuskan dibumi 'the promised land' ini sedikit sebanyak telah menyejukkan suhu badan 'manusia' yang melata. Maka kehangatan yang terpendam dan 'membuak-buak' setidak-tidaknya 'berjaya' disejukkan diluarannya. Alhamdullilah

    Kini keadaan cuaca diluar amat nyaman sekali dengan udara yang bertiup sejuk walaupun matahari tegak diatas kepala . Walau bagaimanapun 'isyarat' yang di 'tunjukkan' olih Yang Maha Pencipta bukan lah satu petanda yang seharusnya dipandang remeh olih manusia. Allah SWT berjanji bahawa 'segala yang dilakukan bukanlah bertujuan suka-suka ",' perkara berlaku tentu bersebab', apa yang berlaku adalah ketentuan yang  hanya Allah SWT saja yang mengetahui sebabnya

    Sebagai insan yang kerdil dan yang bersujud tunduk dihadapan Allah SWT, hanya mampu berdoa agar segala yang diperturunkan Allah SWT, hendaknya, membawa kebaikan kepada yang memohonnya agar apa yang dihajati 'disempurnakan' didunia dan keberkatan juga yang menanti diakhirat.

    Kepada bumi 'the promised land' ketahuilah bahawa 'salji' yang diperturunkan diutara iaitu Vietnam,dan yang turun ditimurnya iaitu Filipina serta keduaantaranya iaitu iaitu Selatan dan Barat 'the promised land' iaitu Indonesia, maka 'ternangkumlah' 'the promised land didalam bentuk 'tiga segi'. Apa yang dimaksudkan serta yang senonim dengan 'tiga segi'? Adakah persamaan dengan 'tiga segi Bermuda? Tiga Segi Jepun? atau 'Tiga Segi Asia Tenggara'?.

    Nantikanlah!!!! seperti yang dijanjikan.

                                                       ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

    Wednesday, 22 January 2014

    THE PROMISED LAND : KEBEBALAN ATAU KEBODOHAN

    MELAYU NI KALAU DAH TERLAMPAU PANDAI
    LAIN JADINYA TETAPI KEBODOHON NAJIB
    MEROSAKKAN PULA!!!
    APA NAK JADI??

                                                Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.

    "Agong bukan ketua Islam, hanya Nabi Muhammad boleh tentukan undang-undang Islam"

    Inilah yang tajuk yang dipaparkan oleh Malaysian Insider. Samaada ungkapan itu benar-benar diucapkan olih Aziz Bari atau sengaja diterjemahkan mengikut kesesuaian mereka, hanya penulisnya saja yang tahu. Atas kapasiti apa ungkapan itu tidak dapat dipastikan tujuannya.

    Tajuk yang diberikan amat mengelirukan seolah-olah ada ajenda tersirat, seolah-olah ayat yang diguna pakai bertujuan 'mencela kedudukan YDP Agung serta Nabi Muhammad s.a.w.

    Sejak bila pula YDP Agung merupakan ketua Islam? dan sejak bila pula Nabi Muhammad s.a.w menentukan undang-undang Islam? Kalau benar ungkapan tersebut diluahkan olih Aziz Bari, saya kira pengajian serta ilmu yang dimiliki Aziz Bari yang dikatakan berkelulusan PHD sewajibnya dibuang kelongkang Kenapa saya berkata begitu? YDP Agung merupakan ketua agama Islam bagi Malaysia  serta menjadi ketua Agama bagi negeri-negeri yang tidak Beraja dan Bersultan serta jajahan Wilayah Persekutuan yang diwartakan didalam Perlembagaan Negara. Ayat yang mana satu Aziz Bari tidak faham? atau sengaja ingin menghina Perlembagaan Negara?

    Begitu juga dengan ungkapan Aziz Bari ' hanya Nabi Muhammad bolih tentukan undang-undang Islam". Sejak bila pula Nabi Muhammad s.a.w menjadi penentu undang-undang Islam? Nabi Muhammad s.a.w tidak pernah menentukan undang-undang, apa yang digariskan baginda Rasullulah semuanya ditentukan didalam Al Quran serta mengikut Sunnah. Tiada pula terkandung didalam Al Quran mengatakan bahawa aturan yang dibuat datangnya dari Nabi Muhammad s.a.w. Tidakkah Aziz Bari tahu dan faham bahawa Baginda Rasulullah hanya mengikut apa yang diturunkan olih Allah SWT dan tidak sepatah ayatpun yang baginda Rasulullah tambah atau kurangkan. Dengan itu Rasullulah s.,a.w berlepas diri dari apa yang didakwa olih Aziz Bari dan ini merupakan satu fitnah keatas diri junjungan s.,a.w.

    Dalam kontek 'menempelak' YDP Agung  serta cubaan untuk memperlekehkan Islam bawaan Nabi Muhammad s.a.w atas perintah Allah SWT itu, tanpa 'sedar' Aziz Bari mengheret sama nama Junjungan umat Islam demi mempertahankan 'pandangannya. Tidak secara langsung, bukan Islam akan mula menaksir bahawa undang-undang Islam adalah ciptaan Rasullulah s.a.w dan bukan datang nya dari "wahyu' dari Allah SWT Tuhan Yang Esa.

    Olih itu digesa agar Aziz Bari jangan mengheret nama baginda Rasullulah s.a.w didalam pertikaian atau pendapat beliau berhubung undang-undang Islam yang diamalkan dinegara ini

    Katanya, hanya Nabi Muhammad mempunyai kuasa untuk menentukan undang-undang Islam, malah sahabat nabi dan kalifah juga tidak mempunyai kuasa sedemikian.
    "Kedudukan sultan jauh berbeza dengan khalifah.

    Aziz Bari perlu ingat bahawa zaman ini bukan zaman Rasullulah s.a.w mahupun zaman sahabat Baginda tetapi apa yang digariskan adalah mencuba meletakkan terma-terma bersesuaian untuk zaman ini berpandukan kepada ketetapan Al Quran serta Sunnah walaupun terdapat 'kelopongan' sana-sini tetapi pada dasarnya 'berhampiran' dengan tuntutan Al Quran dan Sunnah.Mana bolih samakan Khalifah dengan Sultan.  Tak kan ini pun hendak dipertikaikan?Apa ajenda sebenarnya Aziz Bari ni??

    "Terdapat  tokoh agama seperti Shaykh Yusuf al-Qaradawi yang mengatakan ia tidak menjadi masalah kepada bukan Islam untuk menggunakan kalimah Allah," katanya.

    Kenapa kita perlu terikat dengan pandangan Yusuf Al Qardawi.? Amalan yang kita lakukan dinegara ini sejak zaman berzaman terpakai sehingga kini. Sebelum ini belumpun kedengaran 'kalimah Allah" disebut atau 'didendangkan' didalam Gereja di Semenanjung hanya diSabah dan Sarawak saja yang 'memanggilnya', itupun kerana Kristian disana 'berkiblatkan' kepada 'taksiran bahasa Indonesia' . Tidakkah terdapat berbagai perbezaan sebutan diantara Malaysia dan Indonesia. Dinegara ini kita panggil 'kereta' tetapi di Indonesia dipanggil 'mobil'. Kalau diindonesia 'membutuhkan' ,membawa maksud 'terlalu teringin' tetapi dinegara ini membawa maksud 'kemaluan lelaki'. Olih itu keperluan 'mengubah' pengertian Tuhan kepada Allah adalah tidak bertepatan.

    Kalau setiap agama telah menamakan tuhan tuhan mereka kenapa pula nama yang 'terukir' dan 'terpahat' dihati dan jiwa Melayu Islam sejak azalinya ingin diguna pakai olih Gereja, kenapa? Berulang kali saya nyatakan bahawa Kristian 'meyakini' Jesus Christ itu anak Tuhan. Mereka mempercayai '3 in 1" dan bukan Tuhan Yang Satu. Apa lagi yang hendak diperdebatkan? Suka ke Aziz Bari akan umat Kristian menyekutukan  atau menyamakan Allah SWT dengan Jesus Christ

    Kekadang manusia ini, kalau sudah terlampau pandai, orang lain semuanya 'bodoh' pada pandangannya. Bukan kepandaian yang dipandang Allah SWT tetapi 'ketakwaan' yang ikhlas diagamanya yang diperhitungan. Ilmu yang bermenafaat adalah ilmu yang mengajar manusia kepada kebaikan tetapi sekiranya ilmu yang dimiliki membawa kemudaratan kepada orang lain, timbanglah sendiri.

                                                         sekadar mengingatkan!!!

                                                       ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

    THE PROMISED LAND :- NAJIB" IBARAT TIKUS BAIKI LABU"

    KABINET NAJIB :- TIDAK BOLIH DI INSURED LAGI
    DAH TOTAL LOSS
    Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

    Bukan orang kebanyakan saja yang mengata tetapi Tun Daim pun meluahkan pandangan yang sama. Samaada Najib yang bebal atau keseluruhan struktur UMNO yang 'nazak' dan buta hati menunggu 'kematian'..

                               "Innalillahiwainnaillahiragiun"


    ALOR STAR: Bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin meramalkan BN akan kalah sekiranya pilihanraya diadakan ketika ini kerana rakyat marah kepada BN berikutan isu kos sara hidup.

    Menurut beliau, kerajaan BN pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak tidak cekap dan boleh mendatangkan mudarat hilangnya kuasa BN dalam pilihanraya umum akan datang.

    “Kerajaan gagal mengawal isu kenaikan harga barang,” kata beliau dalam satu majlis anjuran Umno Bahagian Merbok di sini Sabtu lalu.

    Beliau yang juga bekas ahli parlimen Merbok menambah tol tidak perlu dinaikkan sebaliknya mengkaji semula perjanjian konsesi untuk melanjutkan tempoh masa.

    “Isu pengurangan subsidi yang selama ini dinikmati rakyat perlu diteruskan dengan mengurangkan perbelanjaan kerajaan di mana rakyat nampak kerajaan boros dalam perbelanjaan negara,” katanya lagi.
    Daim mendakwa terlalu banyak wang dibelanjakan untuk perkara yang tidak patiut dan tidak memberi pulangan yang baik kepada rakyat dan negara.

    Beliau berpendapat kenaikan elaun dan gaji kakitangan kerajaan juga mempengaruhi kenaikan harga barang.

    Tambahan pula katanya, menteri gagal menjelaskan isu ini kepada rakyat yang menyebabkan rakyat lebih marah kepada kerajaan.

    “Najib selaku Menteri Kewanagn tidak bijak menguruskan perbelanjaan negara,” katanya lagi.

    Beliau yang juga bekas Bendahari Umno mendakwa ketika negara di landa banjir, Najib dan lain-lain menteri bercuti di luar negara.

    “BN masih kuat kerana sokongan orang Melayu di luar bandar. Sepatutnya orang Melayu yang perlu mendapat manfaat daripada kerajaan,” saran beliau.

    Daim mendakwa perbelanjaan besar dalkam perkara-perkara mengambil hati kaum Cina adalah kerja yang sia-sia dilakukan Najib kerana orang Cina tidak akan menyokong BN.

    Sepatutnya, tambah beliau, Najib menjaga orang Melayu.

    “Najib terlalu mengikut kehendak para penasihatnya dalam menentukan dasar yang merugikan orang Melayu sendiri,” tegasnya lagi

                                                      ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

    Tuesday, 21 January 2014

    THE PROMISED LAND : KEUTAMAAN BUKAN WAJIB !!

    AGAMA TIDAK MENJANJIKAN KEKAYAAN
    TETAPI POLITIK MENJANJIKAN KEKUASAAN
    ITULAH PILIHAN ORANG  POLITIK.
    TIADA SIAPA NAMPAK NERAKA ,MAHU PUN SYURGA
    TETAPI KEKAYAAN DUNIA BERGENREASI MERASAINYA
    ITULAH HAKIKAT  POLITIK MELAYU KINI

    Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

    Inilah realitinya yang terjadi kepada bangsa Melayu.

    Anwar Ibrahim dilarang memasuki negara Jepun . Berbondong-bondong 'blogger' Pro PKR atau pihak pembangkang menghentam kerana tidak puas hati kerana mendakwa 'keputusan' itu ada hubungkait dengan Kerajaan UMNO. Mendahului semua, ahli parti PKR , maka hari ini secara sukarelanya mereka mengadakan 'protes' terhadap keputusan kerajaan Jepun . Seolah-olah 'watak' yang dijulang itu merupakan seorang yang amat 'perihatin mahupun ikhlas' terhadap yang diperjuangkan.
    DEMI MARUAH  ANWAR IBRAHIM YANG DILARANG MEMASUKI JEPUN
    MEREKA SANGGUP  MEMALUKAN DIRI DIATAS KESALAHAN 'BOSS' MEREKA

    Begitu juga seperti yang berlaku terhadap Najib apabila 'kangkung' dispin secara meluas. Berjela-jela pemimpin UMNO mahupun penyokong UMNO berarak beramai-ramai dihadapan Pejabat PKR tanda protes terhadap 'keterlaluan' yang didakwa dilakukan olih Pemimpin PKR berbangsa Cina. Terasa amat tercabar dengan penghinaan yang dibuat olih lawan mereka tetapi apabila 'maruah umat Islam' dicela' dan 'dihina' pegangannya, tiada siapa pula berani 'menggadaikan diri'  mempertahankan nya.

    Inilah 'untung nasib' umat Islam,yang terpaksa dibayar kerana memilih pemimpin yang sememangnya 'lembut gusi dari lidah'.

    DEMI MENJAGA IMEJ ATAU MARUAH NAJIB YANG CETUSKAN
    ISU KANGKUNG
    BERDUYUN PENGANUT UMNO  BERDEMO.







    Tetapi apa Pemimpin Melayu  terutama dari UMNO mahu PAS serta PKR
    lakukan demi 'membela 'maruah 'umat Islam' yang dicaci  haknya
    oleh bukan Islam


    Ini sekali gus membuktikan bahawa orang politik tidak akan berani untuk bersuara kepada bukan Islam
    sekiranya isu yang bersangkutan  akan mengurangkan popularii mereka.
    Itulah pemimpin Melayu yang ada masa kini.


    ikhlas dari : Cahaya Al Majid

    Monday, 20 January 2014

    THE PROMISED LAND : JAGUH KAMPUNG TAK BERKOKOK LAGI!!

    INILAH GAMBARAN TERBAIK BUAT PEMIMPIN
    DAH MACAM AYAM BERAK KAPOR!!!!

    Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

    Umat Islam di Malaysia sudah tidak dibela lagi. Apa yang penting bagi pemimpin ialah mereka kekal berkuasa dan melapun segala apa yang mampu digapai ketika berada disingahsana. Selagi hidup didalam mengikut arus dan terus 'menjilat' ketua, tiada siapa dapat 'menjolok' dan menjatuhkan mereka. Begitulah seninonimnya pemimpin kini samada UMNO, PAS mahupun PKR. Tidak berdetik sedikit pun.

    Bertimpa-timpa atau berkarung  maruah  umat Islam dihina dan dicaci oleh kaum Cina, samaada Cina MCA,DAP mahupun cina PKR, namun tiada satu 'semburan' dilakukan olih pemimpin. Mereka ini hanya 'mendiamkan' diri ataupun 'memekakkan' telinga terhadap apa yang telah dilakukan terhadap orang Islam.

    Apa yang bolih disimpulkan  'mereka tidak mahu ambil pot terhadap perlakukan bangsa asing yang terangan terangan menghina Islam. Sikap yang ditunjukkan amat dingin sekali tetapi apabila parti mereka dicaci, atau ketua mereka dicerca mahupun diburuk-burukkan, 'mati' pun mereka sanggup malahan 'putus saudara' pun sanggup lafaskan. Gila apakah manusia bernama Melayu dan yang mengaku umat Islam ini?

    Inilah sindrom yang melanda pemimpin bangsa Melayu kini. Apakah sebabnya?

    Kalau pemimpin  UMNO mengaku bahawa bangsa Melayu dan Islam adalah perjuangan parti mereka , kenapa, tiadak bersuara dan bertegas menangani 'penghinaan' ini , kenapa kebanyakan dari mereka tiba-tiba jadi 'bisu', seolah-olah sejak 'dilahirkan tiada berlidah, kenapa? Begitu juga dengan PAS, setiap hari kesana kesini mendendangkan bahawa mereka Islam, tetapi, apabila kaum Cina menghina orang Islam, mereka juga diam? Kenapa? Tetapi apabila 'lawan' mereka memburukkan sesama mereka, pandai pula 'berhujah' seolah-olah 'kitab' itu makanan mereka setiap hari? Ini yang memuskilkan?

    Untuk orang Islam menaruh harapan kepada PKR yang didakwa bertunjangkan kepada Anwar Ibrahim, dirasakan, amat mustahil. Bagi  Anwar untuk mempertahankan Islam bukanlah keperluan nya kerana bagi  PKR sentimen 'menjaga hati' dan 'kuasa' dari  kengkawan adalah keutamaan,maka mereka terpaksa akur atau tunduk kepada kaum Cina dan India yang ''majoriti'' didalam parti tersebut Takut nanti 'hilang' pula 'kuasa' Itu yang ditakutkan olih Melayu PKR.

    Melihatkan dari scenario diatas maka 'hilang'kah 'payong' orang Islam kini. Ingin mengharapkan kerajaan  Najib bertegas didalam hal ini , "ibarat 'menunggu buah yang tak gugur' lah . Hendak mengharapkan Hj Hadi mahupun Nik Aziz bersuara, 'sampai kiamat' pun tak akan berbunyi. Hanya NGO Melayu seperti Perkasa saja yang dilihat amat 'vokal', itupun setakat 'melepaskan batuk ditangga'. Begitulah keadaanya kini.,amat menyedihkan

    Apa yang umat Islam dan orang Melayu harapkan lagi kepada UMNO dan PAS mahupun PKR untuk 'membentis' 'penghina Islam", semuanya sudah 'lebur'. Memasing telah menjadi hamba kepada 'bukan Melayu'. Pemimpin Melayu telah terpesong arah 'politik' mereka,'agama' bukan lagi keutamaan untuk dipertahankan cuma agama bagi mereka adalah 'umpan' buat orang Melayu dan Islam agar mereka kekal berkuasa , itulah yang kenyataanya

    Kalau kerana 'maruah'  'pemimpin' parti, mereka sanggup melakukan apa saja tetapi apabila tersingkap hal 'Islam' semuanya 'menikus'.

    Tanyalah diri sendiri  berapakah 'nilai' atau 'bidaan' diri anda kepada politik berbanding agama anda sendiri..

                                                 ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

    Sunday, 19 January 2014

    THE PROMISED LAND :-MELANGGAR PEMUTUS KATA - SEDIAKAH MENGORBAN DIRI??

    MENJUNJUNG TITAH PERINTAH YDPA
    MENYANGGAH PERINTAH BERERTI
    PERANG
    Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

    Adakah kerana mendakwa tidak tertakluk dalam Perlembagaan maka orang bukan Islam serta kaum Cina dibolihkan menghina Umat Islam, orang Melayu serta Raja-Raja Melayu dan Yang Di Pertuan Agung?

    “Titah dan fatwa tidak boleh digunakan kepada bukan Islam kerana ia melanggar hak perundangan dan beragama mereka,” kata peguam Edmund Bon (gambar) kepada The Malaysian Insider, memetik kes pada 2009.
    Pengasas Lawyers for Liberty Eric Paulsen juga mengatakan tidak ada apa yang boleh dilakukan oleh penguatkuasa agama terhadap bukan Islam.

    Menjunjung kasih Tuanku. Belumpun 24 jam Tuanku bertitah, kini, suara-suara pejuang Cinabeng terutama yang 'berlindung' didalam institusi undang-undang mula bersuara dengan menyatakan bahawa 'titah' Tuanku tidak terpakai kepada orang bukan Islam dan juga tidak terkandung didalam Perlembangaan malahan mereka mula mempertikaikan.

    Tanpa menyadari bahawa nenek moyang mereka merupakan  'pengkhianat'' atau 'pemberontak' dinegara China  membuatkan keturunan mereka melarikan diri  jauh dari China .Takut tertangkap dan dibunuh olih tentera Maharajanya membuatkan mereka meninggalkan negara itu. Namun setelah sampai ke negara ini 'perangai buruk' mereka tetap terserlah sehingga kini.  Namun setelah diberikan kerakyatan dan diperakui olih Raja Raja Melayu dan Perlembagaan , kini mereka mengulangi perangai nenek moyang mereka  pula. Ini bangsa yang 'sepatutnya'  dihumban kelaut satu ketika dahulu.

    Sudah bermacam-macam perkara dilakukan untuk 'menghina' Melayu dan Raja Raja Melayu serta Islam dinegara ini namun Melayu tetap bersabar.Tetapi sifat hasad dengkinya terhadap Melayu dan Islam tetap tertanam dihati mereka dan semakin bercambah. Tetapi kejadian yang berlaku di Pulau Pinang semalam di merupakan satu letusan 'perasaan' Melayu, apabila seorang Cina yang menghemburkan kata-kata kesat kepada pembantah 'keceluparan wakil raklyat PKR berketurunan Cina, mengakibatkan seorang Cina di'lanyak' olih orang ramai. Ini merupakan satu petanda 'Melayu sudah naik minyak'. Perkara ini tidak akan terhenti disini dan akan terus merebak.

    Disebabkan bangsa sudah terlalu 'kurang ajar' maka satu tindakbalas wajib buat bagi 'mengingatkan' mereka agar menghormati orang Melayu dan Islam dinegara ini. Dan terkini seorang 'lawyer' berbangsa Cina pula mempertikaikan 'Titah' Agung pula. Signal yang dihantar adalah untuk memberitahu bangsa mereka agar titah ' Raja tidak perlu di'patuhi' walaupun berstatus Yang Di Pertuan Agung, kerana 'katanya' bukan Melayu' tidak tertakluk kepada 'titah' tersebut. Lupakah bangsa Cina bahawa Raja dan Agung merupakan ketua  agama bagi orang Melayu dan Islam dinegara ini? Tidak sedarkah mereka bahawa Raja Raja Melayulah yang menerima kehadiran mereka dinegara ini sebelum merdeka?

    Atau adakah mereka ini mahu membuat 'provokasi' lagi? Atau sengaja mahu 'berperang' dengan Melayu? Sedarkah mereka bahawa 'melanggar' Titah Sultan mahupun Raja merupakan 'pantang' kepada bangsa Melayu? Sudah bersediakah mereka ini untuk 'memerangi' Melayu seadanya?

    Yang di-Pertuan Agong,Tuanku Sultan Abdul Halim Muadzam Shah hari ini bertitah menegaskan,Kalimah Allah merupakan hak eksklusif milik umat Islam dan ianya tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain.Perkara itu dinyatakan baginda melalui titah sempena Hari Keputeraan Sultan Kedah ke-86 yang dibacakan Tunku Bendahara Kedah,Tan Sri Tunku Annuar Sultan Badlishah,selaku Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah di Istana Anak Bukit,di sini.

                                                  ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

    Friday, 17 January 2014

    THE PROMISED LAND : PAS CONFUSE ANTARA ALLAH ISLAM DAN ALLAH KRISTIAN

    PENYATAAN DIBUAT ADAKAH KERANA  POLITIK
    ATAU
    SEMEMANGNYA PAS TERLANGSUNG
    Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

    Inilah pandangan yang dilemparkan olih Pemimpin Melayu PAS mahupun PKR didalam isu 'kalimah Allah". Mereka sengaja  mendakwa dan menuduh  UMNO dan Melayu UMNO sengaja memainkan isu 'kalimah' ini bagi menakut-nakutkan orang Melayu Islam tentang penggunaan 'kalimah Allah'

    Khalid Samad mahupun kepimpinan tertinggi PAS merestui 'kalimah Allah" untuk digunakan olih bukan Islam terutama Kristian.

    Petikan dari kata-kata beliau :-
    "Saya berkata kepada mereka (paderi) sama ada mereka suka atau tidak, mereka sedang digunakan sebagai ‘pajakan politik’ oleh Umno dan Barisan Nasional (BN) dalam isu ini.

    Pandangan admin :-
     Saya tidak melihat UMNO mempergunakan "Kristian' untuk kepentingan Islam tetapi apa yang diperjuangkan adalah 'mempertahankan' agar 'kalimah Allah" tidak dibenarkan kepenggunaannya oleh  Gereja kerana Allah bagi Kristian Malaysia merujuk kepada Jesus Christ @ Anak Tuhan@ Holy Spirit dan bukan kepada Tuhan Yang Satu @ Esa.

    "Mereka (Umno) cuba untuk mempolarisasikan kaum agar Melayu merasakan mereka terancam,"

    Pada hakikatnya  Melayu UMNO mahupun Melayu bukan UMNO tidak terasa terancam dengan tindakan Gereja Kristian tetapi yang memuskilkan kenapa baru sekarang Gereja Kristian di Semenanjung 'tergila-gilakan' kalimah ini, sedangkan didalam 'sermon'nya pada setiap Ahad mahupun pada setiap  Majlis Kristian di Semenanjung , hanya Bahasa Inggeris digunakan, olih itu apa keperluan mereka untuk menggantikan sebutan God kepada  Allah. Adakah Kristian mengambil Allah SWT dan bukankah mereka merujuk  Jesus Christ sebagai Anak Allah @  Tuhan Allah?

    Khalid turut menyertai gesaan rakan daripada PAS seperti Datuk Mujahid Yusof Rawa dan Ahli Parlimen Sepang, Mohamed Hanipa Maidin yang turut menganjurkan dialog di gereja seluruh negara untuk membina "jambatan" dengan komuniti tersebut berikutan pertikaian kalimah Allah.

    Nak tanya kepada Mubaligh ini, samada nak mentarifkan mereka ini sebagai Mubaligh Kristian atau Islam saya pun tidak pasti . Tetapi jambatan apakah yang ingin disambung? Atau adakah jambatan yang dimaksudkan ialah 'menyama' atau 'mentakrifkan' bahawa Allah SWT dalam Al Quran dan Allah @ Jesus@ Anak Allah @ Tuhan Allah sama tarafnya , maka, tiada perbezaan diantara Islam dan Kristian?

     Khalid berkata, pendirian PAS terhadap isu penggunaan perkataan Alllah adalah jelas iaitu bukan Islam boleh menggunakan perkataan itu dalam amalan mereka selagi ia tidak disalah tafsir dan disalahguna.

    Kini secara terangan PAS merestui' Kalimah Allah" untuk digunakan olih Gereja Kristian. Adakah dengan penyataan ini PAS mengakui bahawa tiada perbezaan diantara  Jesus Christ @ Anak Tuhan @ Tuhan Allah sama dengan Allah SWT yang disembah olih umat Islam?

    Tetapi diakhir katanya 'selagi tidak disalah taksir dan disalah guna ?
    Apa maksud PAS?
    Tidakkah Gereja Kristian ini menyekutukan Tuhan! Tidakkah Kristian menobatkan Jesus Christ sebagai Anak Tuhan @ Tuhan Allah @ Holy Spirit iaitu 3 in 1?
    Tidakkah ini sudah tersalah taksir dan disalah gunakan serta menyeleweng dari kebenaran?
    Atau adakah PAS ingin menyatakan bahawa agama Kristian adalah agama Kebenaran pilihan Allah SWT?

    "Tiada bukti bertulis dalam Al-Quran bahawa Nabi Muhammad melarang bukan Islam menggunakan kalimah itu,” katanya

    Diharap Surah Al Anbiyaa ini dapat menjawap persoalan Khalid Samad.

    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.Tidak datang kepada mereka itu sebarang peringatan yang diturunkan dari Tuhan mereka lepas satu: satu, melainkan mereka memasang telinga mendengarnya sambil mereka mempermain-mainkannya -
    (Al-Anbiyaa' 21:2) 

    Dengan keadaan hati mereka leka daripada memahami dan mengamalkan maksudnya. Dan orang-orang yang zalim itu, berbisik-bisik sesama sendiri dengan berkata: "Bukankah (Muhammad) ini hanyalah seorang manusia biasa seperti kamu? Maka patutkah kamu turut hadir mendengar sihir yang dibawanya itu sedang kamu nampak dan mengetahui karutnya?"
    (Al-Anbiyaa' 21:3) 

    (Bagi menjawab mereka, Nabi Muhammad) berkata: "Tuhanku mengetahui tiap-tiap perkataan (yang dilahirkan atau disembunyikan oleh makhluk-makhluk) di langit dan di bumi; dan Dia lah jua yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui".
    (Al-Anbiyaa' 21:4) 

    (Mereka bukan sahaja menyifatkan Al-Quran itu sihir) bahkan mereka menuduh dengan berkata: "Al-Quran itu perkara karut yang dimimpikan oleh Muhammad, bahkan perkara yang diada-adakan olehnya, bahkan Muhammad sendiri seorang penyair. (Kalaulah ia sebenarnya seorang Rasul) maka hendaklah ia membawa kepada kita satu mukjizat sebagaimana mukjizat-mukjizat yang dibawa oleh Rasul-rasul yang telah diutus dahulu".
    (Al-Anbiyaa' 21:5)

    Kalau ada di langit dan di bumi tuhan-tuhan yang lain dari Allah, nescaya rosaklah pentadbiran kedua-duanya. Maka (bertauhidlah kamu kepada Allah dengan menegaskan): Maha Suci Allah, Tuhan yang mempunyai Arasy, dari apa yang mereka sifatkan.
    (Al-Anbiyaa' 21:22) 

    Patutkah mereka menyembah tuhan-tuhan yang lain dari Allah? Katakanlah (wahai Muhammad): "Bawalah keterangan dan bukti kamu; kandungan Al-Quran ini menjadi peringatan dan bukti tauhid umatku, juga peringatan dan bukti tauhid umat-umat yang dahulu daripadaku". (Kaum musyrik tidak mempunyai sebarang keterangan) bahkan kebanyakan mereka tidak mengetahui mana yang benar dan mana yang salah, dengan sebab itulah maka mereka berpaling ingkar.
    (Al-Anbiyaa' 21:24)

    Dan Kami tidak mengutus sebelummu (wahai Muhammad) seseorang Rasul pun melainkan Kami wahyukan kepadanya: "Bahawa sesungguhnya tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Aku; oleh itu, beribadatlah kamu kepadaKu".
    (Al-Anbiyaa' 21:25) 

    Dan mereka (yang musyrik) berkata: "(Allah) Ar-Rahman mempunyai anak". Maha Sucilah Ia. Bahkan (mereka yang dikatakan menjadi anak Allah itu) ialah hamba-hambaNya yang dimuliakan.
    (Al-Anbiyaa' 21:26) |

    Dan (jika ada) sesiapa di antara mereka berkata: "Sesungguhnya aku ialah tuhan selain dari Allah", maka yang berkata sedemikian itu, Kami akan membalasnya dengan (azab) neraka jahannam; demikianlah Kami membalas golongan yang zalim.
    (Al-Anbiyaa' 21:29) 

    "Parti yang menolak Islam adalah Umno. DAP tidak bersetuju dengan Islam. Kita memmpunyai pendapat berbeza namun DAP menyuarakan perbezaan mereka," kata Abdul Hadi.

    Penyataan UMNO menolak Islam adalah pandangan peribadi PAS saja dan ini mengikut takrifan mereka seperti mana PAS menolak takrifan Surah diatas. Ditambah burukkan lagi DAP yang sememangnya menolak Islam secara terangan telah menjadi sekutu mereka dan ini membawa takrifan PAS juga menolak Islam kalau diikut dari pendirian yang dibuat.

                                                Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

    THE PROMISED LAND :- PENGHINAAN DEMI PENGHINAAN...KAFIR.. SEMAKIN MENCUCUK..MELAYU !! SABAR..SABAR..SABAR..

    ADAKAH INI JAWAPANNYA APABILA
    KEPUTUSAN
    TIDAK BERPIHAK KEPADA KITA??


    Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

                                         Apa yang orang Islam dan Melayu harapkan?
                                                  Pemimpin menyelesaikan isu ini?
               Ada diantara mereka yang 'lantang' menyanggah perbuatan Cina dan India ini?
                                                                         Ada?

    Kalimah Allah dipersenda! Nabi Muhammad dihina! Ibadah korban disanggah! Bulan puasa dihina! Mesjid dilempar dengan babi! Berpurdah dicaci! Kini pihak Gereja Kristian sudah mula menyebarluas kepercayaan mereka kepada golongan sasar dan melongkangkan Perlembagaan negara terhadap Agama Islam.

                                            Ada PAS bersuara?
                                            Ada PKR bersuara
                                            Ada UMNO bersuara
                                            Mana suara Mufti mufti
                                            Mana suara Ulama-ulama
                                            Mana suara Ustaz
                                            Mana suara Najib
                                            Mana suara Muhyiddin
                                            Mana suara Hj Hadi
                                            Mana suara Nik Aziz

                                


                                   


    MUBALIGH KRISTIAN MULA MENGEDAR RISALAH KRISTIAN
    KEPADA ORANG MELAYU
                                       

                             

                              Ketahuilah bahawa umat Islam sedang 'berperang hati dan nafsu'
            Kegagalan Pemimpin bakal menggadaikan 'kalimah Allah". Apabila Mahkamah memutuskan keputusannya, dan sekiranya tidak berpihak kepada Islam, apakah umat Islam akan menerima keputusan tersebut??

                                                    Bersatulah demi kemenangan Islam

                                                  ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

    Thursday, 16 January 2014

    RENUNGAN JUMAAT :- MAHUKAH ANDA TERGOLONG DARI ORANG YANG MENAFIKAN HAK ALLAH??

    AYAT ALLAH SWT YANG MANA SATU YANG INGIN KAU NAFIKAN
    WAHAI UMAT ISLAM

    Dan perangilah mereka sehingga tidak ada lagi fitnah, dan (sehingga) menjadilah ugama itu semata-mata kerana Allah. Kemudian jika mereka berhenti maka tidaklah ada permusuhan lagi melainkan terhadap orang-orang yang zalim. : Al Baqarah ayat 193.

    Bismillah-hir-rahman-nir-rahim:

    Sesungguhnya wanita ini tergolong dari orang yang dipujuk hatinya atau diberikan hidayah Allah SWT kepadanya. Walaupun dilahirkan dari darah manusia yang tidak beriman dengan Allah SWT,namun pembukaan hati dan hijabnya dilakukan olih Allah SWT . Wajarkan kita yang seadanya lahir dan beribubapakan seorang Muslim berdiam diri dan membiarkan 'manusia' pilihan Allah SWT ini menderita 'mental' kerana cemuhan dan makian dari bukan Islam hanya kerana beliau beriman dengan Allah SWT?
    Kita berselawat atas Nabi s.a.w, kita mengaku Islam dan Allah SWT menobatkan dalam firmanNya bahawa semua umat Islam adalah bersaudara, namun, dikala dan tika 'saudara' kita yang cuba 'dinafikan' haknya sebagai umat Islam olih kaum kafir, haruskah kita mendiamkan diri?
                        Atau kita mahu tergolong dari kalangan mereka yang bersubahat??
                                

    Surah Al Baqarah : Ayat :190-194 :-[190]
    Dan perangilah kerana (menegakkan dan mempertahankan) ugama Allah akan orang-orang yang memerangi kamu, dan janganlah kamu menceroboh (dengan memulakan peperangan); kerana sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang menceroboh.
    [191]
    Dan bunuhlah mereka (musuh yang memerangi kamu) di mana sahaja kamu dapati mereka, dan usirlah mereka dari tempat yang mereka telah mengusir kamu; dan (ingatlah bahawa angkara) fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan dan janganlah kamu memerangi mereka di sekitar masjid Al-Haraam sehingga mereka memerangi kamu di situ. Oleh itu kalau mereka memerangi kamu (di situ), maka bunuhlah mereka. Demikianlah balasan bagi orang-orang yang kafir.
    [192]
    Kemudian jika mereka berhenti memerangi kamu (maka berhentilah kamu); kerana sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
    [193]
    Dan perangilah mereka sehingga tidak ada lagi fitnah, dan (sehingga) menjadilah ugama itu semata-mata kerana Allah. Kemudian jika mereka berhenti maka tidaklah ada permusuhan lagi melainkan terhadap orang-orang yang zalim.
    [194]
    (Mencabuli) bulan yang dihormati itu ialah dengan (sebab membalas pencabulan dalam) bulan yang dihormati; dan tiap-tiap perkara yang dihormati itu (jika dicabuli), ada balasannya yang seimbang. Oleh itu sesiapa yang melakukan pencerobohan terhadap kamu maka balaslah pencerobohannya itu seimbang dengan pencerobohan yang dilakukannya kepada kamu; dan bertaqwalah kamu kepada Allah serta ketahuilah: Sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang bertaqwa

                                            ikhlas dari :- Cahaya Al Majid