Sunday 8 April 2018

THE PROMISED LAND : MANIFESTO BN : DUIT DARI POKET RAKYAT TETAP KELUAR!!!!!

Bismillahhirrahmannirrahim.

MANIFESTO HANYA TERPAKAI SEKIRANYA PIHAK YANG MENJANJIKAN
MENANG DAN BERKUASA.
INI SEMUA JANJI JE..BELUM TENTU TERLAKSANA
KEKANGAN KEWANGAN SANGAT MENDESAK POKET KERAJAAN
UNTUK KEKAL BERKUASA JANJI ADALAH SENJATA UNTUK MEMBELI UNDI

Image result for STOP THE LIES
Rata rata apa yang dijanjikan Najib dan BN, standardnya sama macam 'pembentangan budget".

Hanya yang menjadi 'lelehan' air liur rakyat hanyalah 'penambahan' terhadap BRIM, selainnya tetap kena 'bayar'.

Apa yang disuarakan dan menjadi keresahan rakyat adalah 'kenaikan kos sara hidup' dan peningkatan kos harga barangan dipasaran'. Dua isu ini merupakan tonggak utama dalam kehidupan rakyat seharian.
Selain dari itu 'penepuan' kenaikan gaji disektor swatsa amat dirasai dengan pendapatan yang diterima amat rendah jika dibandingkan dengan pekerjaan yang dilakukan.

Walaupun  manifesto yang dikemukakan Najib itu 'bernilai tinggi' dakwanya, namun itu semua adalah 'gula gula' yang mahu dijeratkan kepada rakyat.

Pemberian itu sebenarnya adalah 'racun yang akan meresap sehingga ketulang sum sum', dan membuatkan penerimanya bersama sama rakyat yang lain 'menanggung hutang kerajaan; yang sedia ada untuk bergenerasi lama nya.

Namun dalam waktu 'kecerderaan" Najib dan UMNO' ini, apa saja janji sanggup ditabur atau diluahkan namun dalam jangka masa panjang...rakyat yang menjadi sasaranya.

Menjanjikan apa saja demi 'meluluhkan hati' Mak Cik Mak Chik dan Pak Chik Pak Chik kampung terutama warga Felda serta warga warga yang sewaktu dengannya, demi meraih undi, namun, apa yang paling ketara  tindakan Najib dengan  'pemberian' ini seolah olah mahu membeli 'kebebasan diri beliau' dari rakyat dari salah laku yang akan dihadapkan terhadap beliau dan pengsubahatnya jika Pakatan Harapan berkuasa seperti yang dijanjikan olih Mahathir apabila Pakatan memenangi pilihan raya 14 nanti.

Sepatutnya :-
antaranya :-

Menurunkan kadar GST kepada 3%
Memulangkan semua subsidi kepada barangan seperti sebelumnya
Memberikan biasiswa terhad kepada 2 orang dalam sekeluarga terutama didalam bidang kritikal dan bidang keutamaan.

Keutamaan Dan kemaslaha Rakyat bukan lagi ajenda utama Kerajaan Najib melainkan menjanjikan apa yang bolih ditunda atau dilatkan.
Kos Sara hidup seharian rakyat bukan lagi ukuran buat Kerajaan BN kini.

Cahaya Al Majid.


No comments:

Post a Comment