Tuesday 11 June 2013

MASIHKAH MELAYU MAHU DI CUCUK HIDUNG SEPERTI LEMBU!!! : : GENDANG SUDAH DIPALU : WAHAI MELAYU!!! BILA LAGI :

APA TUNGGU LAGI : AHLI UMNO  DAN ORANG MELAYU PERLU BERANIKAN DIRI. SAHUT CABARAN ERA BARU UNTUK MELAYU YANG LEBIH BERGAYA DAN BERMARUAH. LAKU KAN DEMI BANGSA DAN AGAMA. INSHAALLAH!!! KEGEMILANGAN ISLAM DAN MELAYU AKAN BERADA DIPUNCAKNYA. BERANIKAN DIRI ! LAKUKAN PERUBAHAN.

                                                    Bismillah-hir-rahman-nir-rahim
                                                                  Surah Ar Ra'd
"Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka  mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri." 

                                       " LEMAH PEMIMPIN LEMAHLAH MELAYU"
Permulaan kata-kata yang baik dan segar dilontarkan olih beliau. Bukan beliau yang dinantikan tetapi beliau yang memulakan 'rentak baru' untuk Melayu tetapi  permulaan ber-Kerajaan Islam yang diyakini dapat 'mensejahterakan' keseluruhan alam Melayu dan Dunia Islam. Kesempatan yang dihidang perlulah digapai tanpa menoleh kebelakang.

    "Penggadaian maruah Melayu dan penghinaan terhadap Islam berleluasa dibawah Najib"

PERLAKUAN YANG BELUM PERNAH  DILAKUKAN OLIH PEMIMPIN NO. 1 UMNO.
MENGIMAMKAN SEMBAHYANG DAN MEMIMPIN BACAAN DOA. 
                                           Tiada manusia yang tidak melakukan kesalahan, 
                                  berserah diri dan memohon keampunan adalah sifat terpuji                                    

Seruan Muhyiddin kepada Kerajaan yang diterajui olih Najib Tun Razak , walaupun beliau berada dihaeriki no. dua pemerintahan. 

                          Kerajaan pimpinan Najib ternyata lemah dan gagal bertindak!!!

The results of the 13th general election is a message from the people that the Government must be firm, brave and strong in resolving all issues affecting the people, says Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin.

He said the people wanted a stronger effort from the Government to uphold the rule of law and protect the sanctity of the country's institutions.

“The people want the Government to act firmly to resolve all issues and the problems that they are facing. These are mostly related to regulations, law enforcement, crime prevention, corruption and other issues.

“I have received a clear message after meeting with the NGOs and people on the ground, that now the Government must be more effective, brave and ready to face challenges and not let any irresponsible groups derail or threaten the peace and unity of the nation,” he said at a thanksgiving function at SMK Temenggong Ahmad, Kundang Ulu here yesterday.

                       Catatan yang diambil dari blog : Melayu Blues ( Terima kasih Bro)

                               KELEMAHAN KERAJAAN  PIMPINAN NAJIB

Inilah bahana apabila menegur bangsa cina, apatah lagi mempertahankan maruah bangsa melayu dan juga institusi raja.Orang melayu sekarang ini hanya mampu duduk ,tunduk ,tangan diikat dan mulut ditutup sambil kepala diketuk dan dipijak tanpa mampu berbuat apa apa .

Pertahankan bangsa,agama dan negara akan dituduh sebagai rasis,begitulah yang terjadi dinegara ini. Lim Guan Eng menghina nama Allah,beliau dipertahankan tidak ada seekor pun melayu belacan yang berani tampil kedepan dan ambil tindakan.Guan Eng terlepas…esok dia boleh buat lagi. Begitu juga Ngeh Khor Ham atau Nga Khor Meng…dua chauvanis ultrakiasu rasis ini juga bebas menghina Islam dan juga Melayu. Esok dia buat lagi sebab ini semua bukan rasis.Ada yang menghina raja permaisuri agong hingga tunjuk insyarat Fuck …tangkap dan lepas… esok dia buat lagi..hina Agong di FB..tangkap dan lepas… esok dia buat lagi..

Di luar sana apabila cina persoal kerakyatan melayu didepan pusat mengundi hingga ada yang tak boleh mengundi,hingga ada yang dipaksa untuk menyanyi Negaraku,hingga melayu yang dipukul.. Semuanya didiamkan..tak apa sebolehnya mahu diblackoutkan didalam media. Esok dia buat lagi.. Di luar sana jika Melayu Belacan tegur cina dia akan dituduh sebagai perkauman,rasis dan zalim.


Ketua jabatan UM tegur teater berunsur perkauman dilucut jawatan

                                      Diharap Melayu   " Berhenti Mengharap"

Legasi Allahyarham Tun Abd Razak yang hilang  sifat 'kemelayuan' dalam  perjuangan ciptaan ayahandanya.

1. Najib dengan sifat pro-kecinaan dan
2. Nazir dengan keceluparan terhadap 'lidah Melayu' serta anti DEB
                

CIMB’s Nazir praises Azran for criticising Utusan, Perkasa

Written by Cynthia Blemin of theedgemalaysia.com
Mon Jun 10 2013 8:06:08 PTG
KUALA LUMPUR (June 10): CIMB Group chief executive officer (CEO) Datuk Seri Nazir Razak today described the critical views of AirAsia X Bhd’s head honcho Azran Osman-Rani against Utusan Malaysia and Perkasa as “the hallmark of a great leader”.
At the prospectus launch of AirAsia X, Nazir said Azran’s act of speaking his mind made him (Azran) a great leader.

                                          


                                                        Surah Ar Ra'd Ayat 11

Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya.


                                                    Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment