Friday 13 September 2013

MELAYU TETAP BUKAN PILIHAN NAJIB :- AJENDA ESOK HANYA 'SILAP MATA' UNTUK MELAYU : TAK CAYA BACA KAT BAWAH NI !!!!

KES TERBARU NAJIB TETAP MENDAHULUKAN SYARIKAT CINABENG
DARI SYARIKAT ANAK MELAYU.
MELAYU HANYA LAYAK SEBAGAI  PEMINTA SEDEKAH  DIERA NAJIB
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Bergegar guruh dilangit dan bertempiaran orang Melayu menadah akan 'imbuhan' yang dikata akan menyirami halaman rumah yang kering kontang kerena tiada hujan. Begitu jugalah 'terkesima'nya orang Melayu apabila Najib dengan 'gah'nya menyuarakan  'habuan' untuk orang Melayu . Pengumuman esok   yang didakwa adalah yang  terhebat dan terbesar untuk era ini. 

Semua orang Melayu samaada penyokong kerajaan mahupun sebaliknya  ternanti-nanti akan pengumumkan tersebut. Samaada pengumuman ini telah dikaji terlebih dahulu atau semata-mata untuk mengelabui mata orang Melayu 'hanya' masa menentukan TETAPI kalau mengikut seperti apa yang dilapurkan olih Blog Double-Y ini, nampaknya isu Pemerkasaan Ekonomi untuk  bangsa Melayu hanyalah sekadar 'nak menyedapkan hati atau nak ambil hati ' saja.

Sikap pilih kasih atau mendahulukan Cina tetap ajenda utama kepimpinan Najib. Benar kata kengkawan  blogger , anak melayu hanya diiktiraf sebagai 'peminta sedekah' sedangkan bukan Melayu akan diberikan apa saja bentuk 'geran kerajaan' walaupun seseorang itu ternyata kaya-raya bertaraf 'puluhan juta' dalam simpanan samada sendiri, ataupun keluarga.

Perniagaan anak Melayu dipandang remeh dan  dianggap tidak berinnovasi  sementara apa yang diusahakan bangsa Cina semuanya akan menjadi  'emas' itulah tanggapan pemutusnya. Nampaknya kepimpinan Najib tidak akan berubah persepsinya terhadap bangsa Melayu. Untuk anak-anak melayu yang terlalu mengharapkan 'emas hitam' yang akan dicurahkan olih Najib esok diharap janganlah terlalu 'teruja' kerana sejarah telah membuktikan bangsa siapakah pilihan Najib dan jawapannya semestinya bukan bangsa Melayu.

Tanya pada diri sendiri, kenapa Najib ingin mengumumkan 'pemberian' ini sewaktu 'akaun kita dalam defisit". Apakah Najib akan membelanjakan atau memulakan projek dimasa negara kita sedang 'dimonitor' secara detail perbelanjaanya. Adakah didalam  suasana ketidaktentuan ekonomi yang tidak stabil,  Najib akan berbelanja sesuka hati? Adakah dimasa duit kita yang tengah  jatuh dan pasaran eksport yang menguncup  Kerajaan akan berbelanja sakan untuk 'memuaskan' hati orang Melayu? Apakah Credit rating kita stabil atau negative?

                                                            Fikirlah sendiri !!!!!

                              
                      
Hidup Melayu...!

Hidup Melayu...!

Hidup Melayu...!

Laungan yang sering kali dilaungkan oleh pemimpin kita setiap kali berhimpun di PWTC, tapi malangnya di sebalik laungan ini kita melihat ekonomi orang Melayu terus dipinggirkan sehingga dinafikan keistimewaan dan bantuan dari kerajaan.

Sebelum ini dikhabarkankan YTL dapat kontrak Kementerian Pendidikan berjumlah RM9 billion untuk pemasangan jalur lebar, Pelantar Pembelajaran Maya (VLE) dan pembekalan komputer riba Chromebook di bawah skim ’1Student, 1Device’.

                                       
                                      
                                         Anthony Tan Cucu Pengasas Tan Chong Motors 

                                              Keluarga ke- 11 Terkaya di Malaysia)


Saya difahamkan baru-baru ini MyTeksi mendapat geran kerajaan sebanyak RM1.2 juta dari Yayasan 1Malaysia. Walhal jika diperhatikan hampir 95% pekerja syarikat terdiri daripada kaum cina yang fanatik DAP.

MyTeksi yang dimiliki oleh Anthony Tan (gambar) cucu pengasas Tan Chong Motors iaitu keluarga ke-11 terkaya di Malaysia khabarnya mendapat sokongan penuh PEMANDU malah PM sendiri ghairah mempromosikan MyTeksi di laman Twitternya sekaligus memberikan promosi secara percuma kepada syarikat tersebut. 

Menurut sumber dalaman MyTeksi sendiri, Ketua Jurutera syarikat tersebut yang bernama Fadrizul merupakan penyokong tegar 505 yang sering memburuk-burukkan UMNO termasuk DS Najib Tun Razak.



Tahukah PEMANDU bahawa di Malaysia masih terdapat syarikat teksi milik anak Melayu yang dilancarkan lebih awal dari MyTeksi malah merupakan pemenang anugerah MSC Malaysia APICTA Awards 2013 and Top 10 Best Apps in Asia iaitu TaxiMonger.

Saya dimaklumkan tanpa bantuan kerajaan TaxiMonger telah berjaya mendaftarkan lebih 600 teksi dan lebih 2,000 buah teksi berjaya didaftarkan melalui rakan kerjasama. Kenapa syarikat teksi milik bumiputera dipinggirkan dan syarikat milik anak billionair diberikan pelbagai keistimewaan kerajaan?

TaxiMonger dilancarkan pada April 2013 sebelum perlancaran MyTeksi dilancarkan iaitu pada Jun 2013 - kenapa hanya MyTeksi diberikan keistimewaan dan bantuan?




                                                 Amaran Gabenor Bank Negara

Late last month, the central bank announced that Malaysia’s household debt-to-GDP ratio jumped by 3.3 per cent in the second quarter of the year, up from 82.9 per cent in the first quarter.
But BNM did not sound any warning bells and Zeti insisted at the time that measures have already been put in place to promote sound and sustainable borrowings.
Zeti also explained that BNM will embark on road shows to further educate the public that Malaysia’s household debt-to-GDP ratio rose from 75.8 per cent in 2010 to 76.6 per cent in 2011, and to 80.5 per cent in 2012, which is one of the highest in the region. 

                                                    Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid              

No comments:

Post a Comment