Saturday 20 April 2019

THE PROMISED LAND: MAHATHIR MENGELINCIRKAN MALAYSIA.

Bismillahhirrahmannirrahim.

EKONOMI DAH MULA
MENGELINCIR!!!!

Telah saya janjikan dahulu iaitu sebelum PRK 14, bahawasenya sekiranya Mahathir tidak meletakkan Islam dan Bangsa Melayu dilandasan sebenar, inshaallah, segala apa yang beliau cuba lakukan pasti membawa kemudharatan besar kepada negara dan beliau bakal menghadapi berbagai bagai kesukaran serta kesulitan.

Kegagalan, kemusnahan dan kemeruduman serta "segala kebangkitan" adalah jawapan kepada semua tindaktanduk beliau.

Keberkatan dan kerahmatan untuk negara tidak lagi menyebelahi pada diri beliau.

Kata kata riak  sombong dan mengaibkan orang lain serta ulangan kata kata fitnah mula diratip setiap haridibibir Mahathir tanpa batas

Allahhuakbar!!!

Allah SWT Maha adil dan Maha Mengatur.

Kini setelah hampir 11 bulan Mahathir memerintah melalui Pakatan Harapan, segala kos sara hidup serta harga barangan keperluan tetap melambung naik walaupun cukai GST yang diasak Mahathir dan Pakatan Harapan sebagai elemen kenaikan harga barangan dizaman Najib.
Namun dengan strategi menggantikan cukai SST yang dikata bolih  menurunkan harga barangan olih Pakatan Harapan, nampaknya, semuanya hanyalah "ilusi" atau " alat tipuan" beliau terhadap rakyat.

Dengan menjanjikan semua masaalah kewangan negara dibawah kerajaan terdahulu yang dituduh "mencanakkan" hutang negara yang telah melepasi RM 1 Trillion akan dapat dipulihkan dengan mudah dan tuntas, seperti yang didakwa olih Rapizi dan Tian Chua sebelum PRU 14, rupa rupanya  semua itu adalah TEMBERANG" belaka.

Apa yang pasti dan apa yang berlaku hanyalah dalam "mimpi" Pakatan Harapan saja dan "mimpi hutang 1 Trillion"  tersebut pula telah disahkan "benar" pula olih Mahathir serta Pakatan Harapan  dan bukannya Bank dunia.

Mana pelabur tak lari!!!! Gila....

Apa yang dituduh itu semuanya adalah fitnah dan temberang dan "ke"malu" an penipuan dan fitnah kini terpercik kemuka Mahathir tetapi Mahathir mana ada rasa malu.

Kini "mimpi hutang 1 Trilion" yang Mahathir  dan Pakatan Harapan " zikirkan setiap hari" kini telah direalisasikan olih Yang Maha Esa.
Kini zikirkan Mahathir telah dimakbulkan Allah SWT.
Amin.....

Dari hutang.sebenar kerajaan hanya setakat Rm685 billion sebelum PRU 14, tetapi tak sampai 10 bulan Mahathir dan Pakatan Harapan telah berjaya menaikkan lagi hutang negara keparas melebihi RM750 billion dan itu tak termasuk dana yang diambil dari Petronas sebanyak RM80 billion serta pinjaman dari Samurai.
Peergh....

Kini Mahathir dan rejimnya mula mengelincirkan ekonomi negara kejurang dan lembah yang amat menakutkan.

Tidak ada satu pun keadaan yang stabil kini.
Semuanya merudum.
Dari nilai matawang, bursa saham sehinggalah harga komoditi seperti sawit dan harga getah semuanya merudum
Tak cukup dengan itu, kepercayaan penaraf kewangan serta bond antatabangsapun dan mula mencurigai keupayaan kerajaan Mahathir dan Pakatam Harapan.
Menurunkan penarafan rating Bond serta menyingkirkan negara dari kelompok Russell Index amat membimbang masa depan negara kini.

Kini Mahathir dan Pakatan cuba mengimbangi "statement " melampaunya dahulu dengan pengistiharan penyambungan semula peojek mega ECRL serta Bandar Malaysia .
Mahathir kena ingat, projek ECRL dan Peojek Bandar Malaysia itu hanya bakal dikaut olih konglomerat China saja.
Pelabur luar  seperti Jepun, Korea serta Singapura dan serta pelabur pelabur Eropah pasti "makan hati"  dengan keputusan ini , dan ini bakal memberi impak negative kepada mereka.
Untuk itu kemeruduman ekonomi pasti berlaku terhadap negara.

Kepada MAHATHIR dan Pakatan Harapan, semuanya sudah terlanjur dan sudah terlewat.
Kerosakkan telah berlaku..tunggu saja lah..bala...

Cahaya Al Majid.

P/s  : Kepada rakyat perbanyakkanlah menyimpan matawang asing dalam simpanan peribadi demi melindungi diri dari tenggelam ditelan arus  kemerudumam Ringgit dipasaran.
Dan keadaan ini, inshaallah bakal berlaku.




29 comments:

  1. Apa kamu merapu ni....???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong cik minah..

      Bercakap tentang Islam tetapi yang mahu dibanggakan adalah angka angka dan material, fizikal - apakah itu tuntutan Islam sepernuhnya jika angka angka itu adalah figure kosmetik dan penipuan kerajaan lalu.

      Apakah mabrur haji yang dihantar dengan wang 1MDB yang tidak pernah ada keuntungan???

      Soal Tun mengembalikan maruah negara kepada negara yang rakyatnya tidak sokong korup kenapa tidak dinilai dari sudut Islam?
      Itu lebih mulia dari 1001 pembangunan dunia.

      Delete
    2. cikminah dan kluangman memang cocok, umpama taik dibelah dua.

      Delete
  2. Projek kerajaan lama semua di hijack dan bagi pada taikun cina.
    Lepas u tuduh melayu pemalas.
    Kenapa tak bagi pada peniaga islam dan melayu.
    Kalau betul dia nak tolong islam dan melayu.
    Nampak tak permainan dia.
    Hina org islam dan melayu tapi dlm masa yg sama mencurah2 projek dia bagi kat bangsa cina.
    Cara dia hina melayu menyebabkan maruah dan nama baik org melayu jadi busuk.
    Sampai ke anak cucu aku akan beritahu betapa jahatnya dia ni kepada bangsa melayu

    ReplyDelete
  3. Cik minah .bogel dah kau masih dok dlm gua...cilako kau cik minah dapigs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah ini komen yang dibenarkan dalam blog ini???
      Astarghfirullah..

      Delete
    2. kluangman kapla taek.

      Delete
  4. kisah ijad ni dari blogger headbomb.blogspot.com

    TAHNIAH LAH IZAT ANDA BERJAYA
    BERJAYA DIFITNAH PENIPU PENDUSTA
    PEMILIK IJAZAH 2X DIKENCING YERR
    PRU NANTI CUKUP2 DIBANGANG DEPA..

    KIKIKIKI...

    IZAT KO DAH NAMPAK LEPAS PRU
    KAMI DAH LIHAT SEBELUM PRU LAGI
    TAHAJUT DUHA TUDUNG SERBAN TERTIPU
    MUDAH BEBENO LUPA ITU LAH MELAYU
    PRU UDAH2 CUKUP2 KENA TIPU TU...



    KIKIKIKI... TAK PELIK YG BERTUDUNG LABUH ARI ARI TASBIH TAHAJUT DUHA SOLAT TOBAT ORANG NI LA YG BANYAK SERSRKONGKOL DENGAN KEPALA PEROMPAK PENIPU DAH TERANG BERSULUH SBLUM PRU ANAK CUCU SOKONG LGBT GAY PLURALISMA MURTAD LIBERALIS COMANGO KO ORANG MUDAH LUPA DAN MUDAH BENO DITIPU


    .... PESAN AKU NEXT PRU HAPUSKAN SELURUH KELUARGA PEROMPAK DAN PENIPU NI... BUKAN DUNIA AJER AKIDAH IMAN PUN DEPA LACURKAN DAN TIPU...

    ReplyDelete
  5. NIAGA ROTI BANGANG PUN LINGKUP
    ADA ATI NAK CAKAP MELAYU ITU INI
    TAK YAH GEBANG NASIHAT LAH MANGKUK
    NAK MAMPOS FITNAH GAK JULANG TINGGI

    KIKIKIKI...


    PUUIIIIII...!!!

    ReplyDelete
  6. Sdr Al-Majid,

    Mohon untuk menampal komen saya di blog KD di sini. Ia dengan sendiri menjadi jawapan kepada kebingungan sdr yang tidak mampu menilai di antara kebenaran dan kebathilan.

    (Saya ke sini selepas membaca pelawaan di blog KD)

    -----------------

    AnonymousWednesday, April 17, 2019 12:02:00 AM

    Madey pakar perlembagaan ker?..
    Jon doo masih suka buat pendapat syook sendiri....

    Teori Panji hitam dikibar oleh madey dan madey yg mashurkan khalifah islam iaitu almahdy hanyelah teori jon doo rekaan syook sendiri oleh jon doo saje....tiada ulamak besar dunia dan mesia yg sokong toeri bodoo jon doo yg syook sendiri kerana taksub....

    _____________

    Dengan izin bro KD, mohon utk menjawab :-

    Tun M tidak mempunyai sijil di dalam bidang undang-undang dan tidak bergelar pakar perlembagaan, tetapi dia lebih pakar tentang perlembagaan daripada mana-mana orang-orang yang bergelar pakar perlembagaan tetapi hanya belajar teori sahaja. Tun turun ke medan dan merupakan PM yang paling banyak meminda perlembagaan. Siapakah yang lebih hebat ilmunya tentang perlembagaan daripada Tun. Dia memahami perlembagaan pada isi dan praktikalnya.

    Seperti juga Tun tidak bergelar pakar ekonomi dan tidak bergelar pakar kewangan tetapi bagaimana ia memecahkan kepalanya dann muncul dengan idea luar kotak untuk menambat ringgit pada USD dan berjaya menyelamatkan ringgit dari serangan penyangak matawang ketika rupiah terkorban, mengatasi kehebatan mana-mana individu yang bergelar pakar ekonomi mahupun pakar kewangan. Tun mengejutkan seluruh dunia dengan ideanya yang tidak konvensional dan berjaya.

    Tun hanya memimpin sebuah negara yang kecil tetapi bagaimana ia menundukkan China yang akhirnya terpaksa revise perjanjian berkenaan ECRL mengejutkan bukan sahaja China bahkan semua negara-negara kuasa besar lainnya. Negara-negara yang lebih besar lain seperti Pakistan dan Filipina juga tiada kemampuan seperti Tun.

    Tun juga telah memalukan negara bekas penjajah negara ini dengan rampasan Carcosa Seri Negara, Serangan Fajar Guthrie, dan malahan apabila Tun melancarkan serangan 'Buy British Last' negara bekas penjajah negara ini akhirnya tunduk kepada negara ini. Hebat dan memang hebat.

    Ramai yang masih tidak sedar tetapi John Doe telah dapat menemui rahsia di sebalik semua kemenangan Tun ini.

    Tun memiliki ilmu hikmah yang tidak dimiliki oleh begitu ramai manusia yang bergelar ustaz mahupun Ulamak. Itulah rahsianya bagaimana dia sentiasa tahu apa yang perlu dibuat di dalam setiap keadaan.

    Sekarang kita lihat kemampuan Tun memahami agama.

    Lihat sahaja bgmn Tun bertabayyun sebelum ia berpuashati dengan hasil tabayyun itu dan barulah ia membuat keputusan memecat Pak Sheikh akibat penglibatan Pak Sheikh dengan aktiviti luar tabie. Bandingkan dengan Sheikh Qardawi yang mengeluarkan surat berbaur fatwa menyatakan secara tersirat Pak Sheikh terfitnah, hanya dengan satu panggilan telefon daripada Pak Sheikh. Secara hikmah Tun memahami apa itu tabayyun sedang Qardawi pula hanya memahami yang kasar tetapi tidak memahami yang halus.

    Bagaimana mungkin seseorang yang memahami secara halus apa itu tabayyun akan membuat keputusannya hanya dengan satu panggilan telefon daripada sebelah pihak.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
  7. (Sambungan)

    Ulamak? Hahaha, kalau Qardawi yang bergelar 'Presiden Ulamak Sedunia' juga tidak mampu memahami secara halus apa itu tabayyun dan mengeluarkan pandangannya yang membawa maksud Pak Sheikh difitnah dan tidak terlibat, sekalipun ia mampu menghuraikan ilmu kasar apa itu tabayyun, maka bagaimana lagi mahu menilai 'Ulamak' di dalam dunia ini. Benarlah hadith Nabi yang menyebut bahawa akan tiba masa di mana ketika zaman firnah itu hampir ke klomaksnya, golongan ulamak benar-benar sudah tidak lagi akan berbaki

    Wujud juga hadith yang dengan jelas menyebut bahawa Allah berfirman yang membawa maksud demi keagunganNya kebingungan zaman fitnah itu sangat dahsyat sehingga orang-orang yang berilmu pun bingung untuk menilai di antara kebenaran dan kebathilan dan menyangka yang benar itu salah dan menyangka yang salah itu benar.

    John Doe taksub kepada Tun sehingga membuat teori Tun adalah Pembawa Panji Hitam? Hehehe, anehnya tidak seorang pun yang membuat tuduhan taksub ini yang mampu menjawab balas secara ilmiah bahawa orangnya bukan Tun dan adalah selainnya.

    Malahan Kejora Bapuk Bodo (nama pilihannya sendiri sebelum menjadi anon bergambar) yang menawarkan diri untuk bersumpah apabila dipersilakan melakukannya oleh John Doe langsung kecut telur dan lari beralasan walaupun dia yang membuat tawaran tersebut.

    Lagipun, seperti yang selalu John Doe katakan, silakan kata apa sahaja ke atas John Doe kerana berkongsi penemuannya bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim yang dikhabarkan di dalam hadith-hadith akhir zaman, asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang memberi nasihat dan peringatan.

    Supaya kelak tidak ada seorang pun manusia yang boleh beralasan 'sesungguhnya kami tidak mengetahui bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim. Sekiranya seseorang telah memberitahu kami perkara tersebut sudah tentu kami tidak akan memfitnah, mentohmah dan mencercanya ketika zaman fitnah itu berlangsung. '

    Berkibarnya Panji Hitam di sebuah negeri Islam di sebelah Timur sebagai tanda perubahan zaman daripada zaman fitnah (zaman mulkan jabbariyyan) kepada zaman baru (zaman khilafah manhaj nubuwwah) adalah satu khabar nubuwwah yang bertaraf sahih dan malahan mutawatir. Membencinya dan mempersendakannya tidak akan dapat menghalangnya daripada berlaku. Malahan ia akan menjadi alasan pula mengapa ia perlu berlaku.

    Tidak perlu percaya apa-apa. Memadai sahaja untuk bersaksi bahawa John Doe telah menyatakannya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  8. Ini pula komen original...

    Kah kah kah.. Akhirnya sdr Al-Majid menunjukkan dirinya sebagai pakar ekonomi pula walaupun komennya di atas memperlihatkan ia tidak memahami apa yang ia komen, dan mengatakan "Untuk itu kemeruduman ekonomi pasti berlaku terhadap negara".

    Sdr Al-Majid juga berkata 'Kepada MAHATHIR dan Pakatan Harapan, semuanya sudah terlanjur dan sudah terlewat.
    Kerosakkan telah berlaku..tunggu saja lah..bala...".

    Sdr Al-Majid memperlihatkan dirinya sebagai pakar ekonomi ketika dia tidak mampu pun menguruskan ekonomi untuk mendapatkan modal yang cukup untuk membayar deposit menjadi calon di dalam PRK Port Dickson walaupun selepas mendapat sumbangan'. Kini dia boleh meramalkan pula ekonomi akan merudum dengan menggunakan faktor yang tidak boleh dijadikan indikator ekonomi. Bahkan dikatakan pula dengan pasti bahawa matawang Malaysia akan menjunam dan menasihatkan orang ramai supaya menyimpan matawang asing. Hahaha, sekiranya dia sedikit bijak sahaja dari itu dia akan menasihati orang-orang yang bingung ini agar menyimpan emas sebagai galang ganti dan bukan menyimpan matawang asing.

    By the way sdr Al-Majid, sekiranya sdr sedikit berilmu sahaja daripada diri sebenar saudara maka saudara tidak akan menggunakan kalimah bala di dalam petikan komen ini "Kepada MAHATHIR dan Pakatan Harapan, semuanya sudah terlanjur dan sudah terlewat.
    Kerosakkan telah berlaku..tunggu saja lah..bala...".

    Orang-orang yang memiliki ilmu bahasa tidak akan menggunakan kalimah 'bala' untuk menyampaikan maksudnya di dalam ayat di atas sebaliknya akan menggunakan kalimah malapetaka seperti yang saya gunakan.

    Ini adalah disebabkan dari sudut bahasa yang betul kalimah 'bala' di dalam bahasa asalnya tidak membawa maksud malapetaka sebaliknya bermaksud 'ujian'. Maka 'ditimpa bala' tidak membawa maksud 'ditimpa malapetaka' sebaliknya bermaksud 'sedang menghadapi ujian'.

    Lihat saja kalimah 'liyabluakum' (kata akarnya BALA) pada ayat 2 surah Al-Mulk yang bermaksud 'untuk Dia menguji kamu' ataupun ayat 'BALA-un min robbikum 'azhim' di dalam ayat 49 Surah Al-Baqarah yang bermaksud 'sebagai ujian daripada Tuhanmu Yang Maha Hebat'.

    Apapun satu kebaikan yang saya lihat pada sdr Al-Majid ialah dia seorang yang ikhlas dan secara peribadi dia seorang yang berhati baik. Cuma dia adalah seorang ruwaibidah zaman fitnah iaitulah orang-orang yang jahil dan safih yang menyangka diri mereka bijak dan mengkritik seorang lain yang telah terbukti kebijakannya menyelamatkan negara ini daripada malapetaka-malapetaka ekonomi baik daripada kejatuhan harga pasaran komoditi keluaran negara ini mahupun akibat serangan-serangan penyangak matawang yang mahu membuat keuntungan atas angin daripada perniagaan matawang.

    Memang benarlah khabar Nabi Muhammad SAW bahawa ketika zaman fitnah itu sedang menuju ke klimaksnya akan muncullah golongan ruwaibidhah ini di tengah-tengah masyarakat.

    Siapalah sdr Al-Majid dibandingkan dengan Tun yang bukan sahaja telah membangunkan ekonomi Malaysia dengan begitu hebat sekali sehinggakan negara penjajahnya juga terkesan dengan polisi 'buy British Last' dan akhirnya bukan sahaja tunduk kepada negara ini, bahkan juga terpaksa memberi gula-gula kepada negara ini untuk mengambil hatinya, bahkan juga dengan ilmu dan hikmah yang ia miliki, ia telah selamatkan matawang negara ini daripada keruntuhan ketikamana negara 'abang' kepada negara ini, iaitulah negara Indonesia matawang rupiahnya menjunam.

    Membaca entrynya di atas tiada keraguan lagi dia memang menyangka dirinya lebih bijak dari Tun. Hehehe.. Kelakarnya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panji taek reput hitam ciptaan john doe sudah tak laku. Hehehe. Kelakarnya.

      Delete
  9. KIKIKI FUYOOO JON DOE SUDA MARI
    MESTILA TEORI KUTY PANJI GILO BABI
    BILA NK KIBAR PANJI TOLO CLAMPING DAP
    PANJI TOLO LABUH ALJUB SEDIA MENANTI
    KAMI NAK TEPUK TANGAN JER KAT SINI
    PANJI MANA LINGKUP DOLU TEPUK SEKUAT HATI...


    AMACAM ADA SENTAP INI PANTON KAN ...

    TAHNIAH CAHAYA MAJID TUNTAS LAWAN PANJI FITNAH NI... DI BRUNAI DAH KIBAR PANJI2 TUNGGU KIBAR PANJI PALSU KAT MESIA IAITU PANJI TOLO LABUH ALJUB(LAMO BONA JADI BAKAL PM SAMPAI LABUH TOLO) VS PANJI TOLO LABUH DICLAMPING TOP DOG DAP...



    ... HAAAHHH JANGAN LUPO PANJI MSNA MELINGKUP DULU KASI TEPUKKKK KUAT KUAT


    KIKIKIKI..

    ReplyDelete
  10. Tak payah komen macam-macam. Ada mata lihat, ada telinga dengar, yang lebih penting ada akal berfikir.. Jangan terlalu fanatik untuk jadi bodoh, walhal bodoh itu suatu yang buruk. Bila si bodoh dan memperbodohkan orang lain.. maklumlah.. segan jadi bodoh sorang-sorang.
    Nak pertimbangkan senang je sebenarnya.
    1) Rakyat sekarang senang ke tidak?
    2) Rakyat rasa tertipu atau memang dah kena tipu atau tak?
    3) Apa kebaikan yang diperolehi dari sudut pandangan agama dan penganut agama islam?
    4) Apakah ekonomi negara semakin bagus? Peluang pekerjaan semakin banyak?
    5) Benarkan semua tuduhan sebelum ni?. Sedangkan dari sudut agama islam, sekali sahaja tuduhan terbukti palsu, maka dengan sendirinya kelayakan untuk menjadi saksi akan terhapus.

    ReplyDelete
  11. PANJI HITAM SUDAH BERKIBAR MEGAHNYA
    DI BRUNAI DARUS SALAM YG BERANI SKLI
    SULTAN PUN TAK TAKUT SERANGAN DUNIA
    MENYAHUT TUHAN RAB ALLAMIN YG DIJANJI


    PANJI HITAM AKAN KE MALAYSIA
    MENGHAPUSKAN PENGUASA PLURALISMA
    COMANGO PLURALIST MURTAD DURJANA
    TUNGGU MASA DI PENGGAL KEPALA


    TAKBIRRRR... PANJI PALSU TUN MAMAK AKAN KITA KUBURKAN



    TAHNIAH BRUNEI .. BRAVEHART FROM.FAR EAST..

    ReplyDelete
  12. JANGAN LAH MATI DOLU WAHAI PEROMPAK
    BANYAK LAGI HARTA YG BLOM DISANGAP
    JGN TINGGALKAN MACAI TERKAPAI SEBAK
    ABIS PANJI ITAM BILA NAK KIBAR PULAK


    KIKIKIKI...

    BANG NON MENGINTAI PELUANG DATANG
    KEPALA PENIPU JALAN MULA MENGEMBANG
    MACAI BODO JUGAK YANG GILA BANGANG
    PANJI DIJANJI LANSUNH X KELIHATAN


    KIKIKIKII.. ALAMAKKKK CAMNER NAK TEPUKKK NIHH...??


    KIKIKIKI

    ReplyDelete
  13. Sultan of Brunei Sends Letter to EU Urging 'Tolerance' to death gay penalties.

    INI LAH CIRI CIRI PANJI HITAM
    BUKAN MAMAK KUTTY SI JUBO HITAM
    MACAI BODOS PIANG JER TERKINJA RIANG
    PANJI LABUH TOP DOG PASTI DIKUBOKAN


    KIKIKIKI.. PANJI HITAM DAH MUNCUL DARI TIMUR DAN AKAN BERSAMA KE
    MALAYSIA UNTUK MENGGAPUSKAN PANJI PLURALISMA MURTAD DAN LIBERALISMA KAFIR HARBI....

    #lawanfitnahsyahid

    ReplyDelete
  14. dari tukar mora baik tukar pidana mintri....


    NAK WAT CAMNER BROO SUMA
    YANG ADA QUALITY FAKE DRGREE
    BAIK TUKA PM DARI TUKAR MORA
    TMJ YOUNG BLOOD PRINCE DIKASIHI


    DAULAT TUANKU.... KASI MAMPOS SEMUA LEGASI KUTTY KEPALA PEROMPAK TANGKAP MOKHZANI MIRZAN BAILOUT KEDAI ROTI KRONI DAP DAPAT 140 BILLION DAN SYARIKAT LAIN BAILOUT DUIT PETRONAS, EPF, PENCEN, TH BAYAR BALIK ITU DUIT RAKYAT...

    ReplyDelete
  15. prestasi mamak nilai hanya sebuku roti... mme pantek la mamak ni... pas tu ada ati ckp melayu itu ini..

    puiiiii..!!


    komen di cahaya majid blogspot.com terbaekkkk..... up komen ... niaga roti lingkup kroni cina DAP dapat projek bandar jual mesia 140 billion..


    sebuku roti mamak kroni DAP dapat 140 billion.. mme babi lahh..

    ReplyDelete
  16. PANJI HITAM DARI TIMUR BERKIBAR MEGAH.

    Shell faces pressure on gay rights over Brunei venture
    Shareholder group calls for oil major to use its influence over nation’s new penal code

    INI LAH PENANGAN PANJI HITAM
    TAK TAKUT MAKHLUK TAKUTKAN ALLAH
    BUKAN PANJI TOLO LABUH GAY LEGAM
    SAMBUT MACAI BODOH BANGANG HARAMJADAH


    ... #LAWANFITNAHSYAHID

    PANJI HITAM BOLKIAH AKAN SINGGAH KE MALAYSIA UNTUK MENGHANCURKAN PANJI TOLO LABUH PLURALISMA MURTAD DAN PANJI TOLO LABUH DI CLAMPING TOP DOG...


    TAKBIRRRRRR....!!!

    ReplyDelete
  17. PANJI HITAM YANG DIJANJIKAN
    TIBA DI BRUNAI DARUL SALAM
    SINGGAH KE MALAYSIA DINANTIKAN
    PLURALISMA MURTAD AKAN JAHANAM


    #LAWANSANGFITNAHSYAHID

    Shell's stand on LGBT rights under scrutiny over Brunei's anti-gay laws
    By Ivana Kottasová and Michelle Toh, CNN Business

    London(CNN Business) Royal Dutch Shell's stand on LGBT rights has come under scrutiny following the introduction of laws that punish gay sex with death in Brunei.

    The Anglo-Dutch oil giant is the largest foreign business operating in the small southeast Asian kingdom, which brought in laws earlier this month that make gay sex and adultery punishable by stoning

    ReplyDelete
  18. http://darulehsantoday.blogspot.com/2019/04/aku-nak-tanya-cucu-mahathir-ni-lelaki.html?m=1

    kasi up sikit bloggeer tu
    macai cakap bukan aku cakap... tun tu bani tamin pembawa panji itam legam dari timur... anak cucu dia tu cucu bani tamin tau....



    kikikikiki..

    ReplyDelete
  19. STOFAC ANTI JUDI SUNDAL DIBUBAR
    ATOK ALJUBORI KIDIN WAT APA SKG..?
    PANJI HITAM YG DIJANJI DAH KIBAR..?
    MALAYSIA BARU DARUL JUDI MCM GAMPANG


    KIKIKIKI.. MESIA BARU DARUL JUDI...



    Rahmatan lil alamin lagi tuu.. haahh.. MACAIIII BODOOO SEKELIAN TEPUKKKK..!!

    ReplyDelete
  20. TAHNIAH BRUNEI DARUL SALAM
    MENONGKAH ARUS SURUHAN TUHAN
    INSYALLAH KAMU TIDAK KESEORANGAN
    NEXT PRU PH KALAH BRUNEI BERTEMAN
    PANJI HITAM KIBAR DRI TIMUR KEJAUHAN


    INSYALLAH TAK LAMA PRU 15 HANCUR KERAJAAN PH YG BERTUNJANGKAN PLURALISMA MURTAD ANUTAN GAY LGBT COMANGO KAFIR HARBI PANJI HITAM BERKIBAR MEGAH DI TIMUR KEJAUHAN..

    ReplyDelete
  21. MATINYA PERSAUDARAAN ISLAM

    DYMM Sultan Brunei nampaknya keseorangan diserang dari segenap sudut apabila baginda mengisytiharkan hukum syariah kpd penzina, perogol dan puak LGBT.

    Artis2 kafir spt George Clooney dan rakan2 sealirannya telah melancarkan kempen memboikot hotel2 milik Brunei di negara penyokong teroris tegar USA dan UK. Institusi2 pengajian tinggi yg sepatutnya lebih cerdik juga telah mula menarik balik gelaran2 kehormat yg dianugerahkan kpd baginda Sultan Brunei. SU Agung PBB juga ikut menekan baginda Sultan kononnya atas dasar hak asasi manusia.

    Anehnya PBB hanya berdiam diri apabila entiti haram teroris Israel mengebom tanpa henti umat Palestin. Jelaslah bagi PBB hak asasi manusia bermaksud hak utk melakukan hubungan seks tanpa nikah dan hubungan sejenis. Hak rakyat Palestin utk hidup aman bukanlah hak asasi mengikut kanun PBB.

    Kotornya darah puak LGBT ini hinggakan mereka tidak dibenarkan menderma darah pun. Kenapa SU Agung PBB tidak memperjuangkan hak asasi puak gay dan biseksual ini utk menderma darah? Bolehlah darah yg mereka dermakan digunakan utk tranfusi ke dlm badan pengurusan PBB.

    Dan yg anehnya dlm baginda Sultan Brunei dihimpit dan diasak kiri, kanan, depan, belakang, tiada negara umat Islam menyuarakan sokongan. Masing2 menyorokkan kepala spt kura2. Negara besar Indonesia dgn bilangan umat Islam paling ramai di dunia diam membisu. Negara yg selalu menyebut dirinya sbg Islam contoh Malaysia juga diam membisu. Negara2 Arab di bawah OIC lagilah tak boleh diharap.

    Peliknya tiada kenyataan balas daripada negara2 Islam umpamanya utk boikot filem2 si kafir Clooney dan rakan2 sealirannya. Rasanya klu tak tengok filem mereka pun kita tak akan mati.

    Brunei Darussalam, negara kerdil di mata manusia namun gagah perkasa di mata Islam. Barokahlah dan megahlah berdiri dikelilingi persaudaraan Islam yg sudah mati...

    Kredit: Abdul Muati Ahmad
    ��

    Sebarkan atas rasa bertanggungjawab pada agama islam

    ReplyDelete
  22. NANGOI TUA MUDAH LUPA
    SEDAP MONTOT KATA APA SAJA
    KO INGAT KO HEBAT TUA CELAKA
    FITNAH KO DAH TAK LAKU ADANYA
    TAUBAT LA BANGKA SELAGI MASA ADA


    CUKUP CUKUP LA TU NANGOI TUA

    ReplyDelete
  23. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

    Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

    Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete