Monday 1 July 2019

THE PROMISED LAND: MAHATHIR DAN ZAHID SEMEMANGNYA BEBAL!!!!

Bismillahhirrahmannirrahim.

Tak tahu siapa yang dulu bakal "dikuburkan", samaada Mahathir dikhafankan atau Zahid Hamidi yang dahulu dikebumikan.
Kedua dua menyusahkan .

Kalau Mahathir sudah menyisihkan keupayaan teknokrat Melayu dalam lembaga Khazanah dengan melantik bukan warganegara iaitu 2 warga China Hong Kong sebagai Ahli Lembaga Pengarah Khazanah manakala Zahid Hamidi pula merasakan dirinya terlebih "zuhud" seolah olah tiada apa yang membelenggu diri atas segala tuduhan yang sedang dihadapi, seolah olah UMNO tidak akan terkait sama.

Maka, sesungguhnya kedua dua makhlok ini , Mahathir yang suka merendahkan keupayaan orang Melayu dan Zahid Hamidi pula suka memperbodohkan Melayu UMNO.

Diatas kebebalan kedua dua manusia ini samaada Mahathir mahupun Zahid Hamidi seelok eloknya " terkuburlah" dengan kadar segera.

Kalau setakat hidup menyusahkan orang ramai, eloklah mati.

Cahaya Al Majid.


22 comments:

  1. Berbeza dengan Tok Mat yang jelas kelihatan dia mahu UmNo menang melalui PRU tak kiralah bila PRU itu diadakan, Wak Jahid pula kelihatan beria-ia dengan idea UmNo kembali berkuasa melalui pintu belakang.

    Dengan kembalinya Wak Jahid daripada bercuti mengemudi UmNo, maka peluang untuk berlakunya pertempuran klimaks pasukan Tun M dengan lawan-lawannya yang bersekutu semakin terbuka.

    Sebagaimana Presiden dan Timbalan Presiden PKR yang kini berperang secara rahsia terbuka disebabkan kunyit, sebegitulah Presiden dan Timbalan Presiden UmNo kelihatan serang menyerang melalui proksi disebabkan khianat dan songlap.

    Pasukan Tok Mat berkata Wak Jahid yang menghadapi banyak pertuduhan jenayah tidak boleh kembali kerana ia memberi imej buruk kepada UmNo sedangkan pasukan Wak Jahid dan Jibby pula berkata balas 'Tok Mat jangan dok perasan suci, kamu pun banyak skandal dan kalau cakap banyak nanti kami dedahkan pula skandal kamu itu'.

    Kunyit telah menjadi punca PKR ditubuhkan dan kini kunyit bakal menjadi punca perang saudara di dalam PKR.

    Khianat dan songlap pula telah menjadi punca UmNo ditumbangkan dan kini khianat dan songlap bakal menjadi punca perang saudara di dalam UmNo.

    Pada akhirnya seluruh bangsa Melayu hanya akan terbahagi kepada dua kumpulan. Kumpulan pertama menyokong Tun M dikekalkan sedang kumpulan kedua pula menyokong Tun M ditumbangkan.

    Begitu hebatnya pembahagian ini sehinggakan raja-raja bangsa ini juga akan terbahagi kepada dua kumpulan yang sama.

    Keputusan pertempuran akhir ini telah pun saya beritahu iaitulah kemenangan mutlak pasukan Tun M ke atas lawan-lawannnya yang bersekutu, yang ditandakan dengan berkibarnya di seluruh negara panji-panji pasukan ini yang berwarna hitam.

    Para pendusta semua, bersedialah untuk tewas mutlak di tangan Pasukan Panji Hitam. Tempoh bersukaria kalian sedang menghampiri penghujungnya.

    Sdr Al-Majid pula, bersedialah untuk dibuktikan sebagai seorang ruwaibidhah zaman fitnah iaitulah seorang yang bodoh sombong dan bingung yang berbicara perkara-perkara besar sedang ia mempunyai ilmu dan akal yang cetek lagi singkat sedang ia menyangka dirinya seorang yang cerdik.

    Dengan izin Allah, yang bathil itu akan lenyap, dan panji-panji hitam bakal dikibarkan menandakan kemenangan mutlak pasukan yang berada di atas petunjuk Tuhan mereka.

    #PertempuranKlimaks
    #PemudaTamim
    #PasukanPanjiHitam

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PrOotT...huuuuu leganya.

      Delete
    2. john doe, zahid dan madey sama jer tiga2 bebal dan pekak.

      Delete
  2. kikikiki..

    YANG NYATA DEPAN MATA ADA GANG KUNYIT HAWAW MERECIK
    KEPTEN KUNYIT@THIR KEPALA PEROMPAK AVENGES MESIA
    KHAZANAH TH SUMA HARTA DI GADAI CINA BABI TENGIK
    PANJI KUNYIT TERAJUI KEPTEN KUNYIT MAVEL MESIA
    PANJI MNA LINGKUT DULU TEPUK KUAT SKET YAA


    AVRNGERS END GAME CAPTAIN AMERIKA@THOR CIPTA BOX OFFICE PECAH PANGGUNG
    SEMBURIT AVENGERS MARVEL MESIA KAPTEN KUNYIT@THIR CIPTA PECAH PUNGGUNG



    KIKIKIKIKI....MAHA AVENGER MARVEL ENDGAME KEPTEN KUNYIT@THIR KASI TEPUK PANJI KUNING MERECIK KUNYIT HAWAW YG MELINGKUP DULU...



    miajalipahJR

    ReplyDelete
  3. selagi kepten marvel mesia keptenkunyit@thir kepala perompak jadi pemimpin debat Nik Zawawi(PAS) vs Wan Ji(Penang Institut@KDI Pluralisma Murtad) ini jadi sia sia tak dilayan sama sekali... makam kunyit masam hawaw lebih tinggi dan karomah kunyit masam lebih wangi di bawah panji kunyit kepten marvel malaysia iaitu kepten kunyit@thir

    tambah pop corn kutipan pecah punggung

    kikikiki..khazanah negara akhirnya dijual ke China... kepten marvel mesia tak mampu buat apa apa lagi...!!

    YANG NYATA DEPAN MATA ADA GANG KUNYIT HAWAW MERECIK
    KEPTEN KUNYIT@THIR KEPALA PEROMPAK AVENGES MESIA
    KHAZANAH TH SUMA HARTA DI GADAI CINA BABI TENGIK
    PANJI KUNYIT TERAJUI KEPTEN KUNYIT MAVEL MESIA
    PANJI MNA LINGKUT DULU TEPUK KUAT SKET YAA


    AVRNGERS END GAME CAPTAIN AMERIKA@THOR CIPTA BOX OFFICE PECAH PANGGUNG
    SEMBURIT AVENGERS MARVEL MESIA KAPTEN KUNYIT@THIR CIPTA PECAH PUNGGUNG



    KIKIKIKIKI....WAYANG MAHA AVENGER MARVEL ENDGAME KEPTEN KUNYIT@THIR KASI TEPUK KUAT KUAT PANJI KUNING MERECIK KUNYIT HAWAW MANA YG MELINGKUP DULU...

    SELAGI KEPTEN MARVEL MESIA IAITU KEPTEN KUNYIT@THIR PANJI KUNING KUNYIT MERECIK HAWAW JADI KEPALA PEROMPAK DI MESIA... BUKAN GULA AJER RASA PAHIT DITANGGUNG RAKYAT... BABI PUN BOLEH TERBANG TINGGI...

    WAYANG SEMBURIT KEPTEN KUNYIT@THIR KUTIPAN PECAH PUNGGUNG SKG

    #popcorntambah



    miajalipahJR

    ReplyDelete
  4. Ketika melayu yang lain hanya menoreh getah dan menangkap ikan Tun M antara satu dua melayu yg melanjutkan pelajaran menjadi dokter. Kini dia dikatakan bebal saya rasa yang mengata lebih ternyata beebal kalau pon tidak bahlol. Cuba lagi menulis walau Malol gagal kali ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pun semakin bebal mcm dia, dah lah bebal semakin pekak pulak tu...kikiki

      Delete
  5. 5.10

    klu pandai skli pun akhirnya melingkupkan islam akidah iman dan bangsanya baik mampos trus...

    ReplyDelete
  6. WAK JEMIN LANSUNG X NANPAK MUKA
    KEPTEN KUNYIT@THIR DAH COVER KAN
    BANG NON TOKONG TAK KAN DIAM SAJA
    JAWAB LA BILA DI SOAL AMAT MASLAN


    KEPTEN KUNYIT@THIR DAH BUNTU KOT
    DAH MULA UGUT & BURUKKAN BOSS KU
    1MDB DAH SATU TAHUN BERLALU SIOTT
    MENGELAT UNDI TAK CAYA NAK ALIH ISU



    ALAHAIII..!!!

    miajalipahJR

    ReplyDelete
  7. KEPTEN KUNYIT@THIR BAGI INSENTIF FELDA
    SEPATUTNYA WAK JEMIN KINI HILANG PULA
    NAK COVER UP KES SEMBURIT PUNYA CERITA
    MACAI BODOH JER YG MASIH TERKINJA RIA

    ALAHAIIII... PARLIMENT SIDANG KEPTEN KUNYIT@THIR MENGELABAH



    BABI SUNGGUH...


    miajalipahJR

    ReplyDelete
  8. Kasihan...
    Saudara almajid hanya mampu bermain di gelanggang blognya tetapi TDM terus bermain dengan strateginya di singgahsana putrajaya.

    Sumpah seranahlah sekuat hati saudara tetapi Allah telah menetapkan sesuatu mengikut kehendakNya sebab Allah bukan bersifat lemah (mesti mengikut kemahuan manusia).

    Manusia bertindak mengikut hawa nafsu (marah dan benci) tetapi Allah melaksanakan aturanNya mengikut apa yang Dia rancangkan kepada hamba²Nya (di Malaysia - bumi ini bukan mutlak kekal abadi kita, nanti berhentam² berhijrah juga kita).

    Walaupun ada beberapa benda saya tidaklah sealiran dalam memberi pendapat tentang insan bernama Mahathir (yang kerap diperkatakan oleh saudara john doe) tetapi dialah si penenang waktu (mententeramkan keadaan) iaitu malaysia berada dalam zon suhu berlainan jika mahathir bukan pm sebaik sahaja PH perintah, dia juga si pemegang jam waktu iaitu memberi tempoh masa kpd orang melayu dan bumi sabah sarawak) untuk mencari titik persamaan (bersatu) kerana dia tahu dia bukan lama maka orang melayu mesti membuat keputusan siapa yang mahu diangkat melayu (jika gagal, mahathir akan buat keputusan sendiri) dan dia juga si pembuka jalan (untuk perkara itu berlaku - benda yang dalam perkara ghaib lagi tetapi mungkin ada orang tertentu dibuka pancainderanya @ dibuka rahsia melalui mimpinya @ ilmu kasyafnya tetapi Allah penetap mutlak bila perkara itu akan berlaku).

    Mwreka (kelompok) ini tetap tenang, beristighfar dan berzikir seperti tiada apa yang perlu dirunsingkan...

    ...tak dipaku, tak tahu kuatnya kayu...

    ...hanya si tukang kayu tahu di mana titik urat yang sepadan dengan pakunya, kemudian dia pun berhenti bertukang...







    ReplyDelete
    Replies
    1. john doe juga tukang..tukang buat cerita mengarut...ha ha ha

      Delete
    2. Spot ON sdr Kerengge.

      Tidak mengapa untuk tidak bersetuju segalanya dengan saya kerana pada akhirnya kebenaran akan muncul juga memahat mati segala kebathilan, kebodohan dan kebingungan, dan dari pandangan saya, kelihatan jelas sekali saudara juga bersetuju akan perkara tersebut.

      Segala petunjuk menunjukkan tempoh permainan telah semakin menghampiri penamatnya. Ia akan tamat selepas ia mencapai klimaksnya.

      In shaa Allah pasukan yang bakal menjadi pemenang mutlak itu akan diketahui tidak lama sahaja lagi.

      Pemain-pemain yang bakal bermain di perlawanan akhir hanya bertenang menunggu panggilan dibuat oleh sang Pembawa Panji.

      Sang Pembawa Panji juga kelihatan kekal tenang menghadapi asakan-asakan dari segenap penjuru.

      Apabila tiba masanya dia sendiri akan mengetahui seruan apa yang perlu dibuat, dan bakal-bakal pemain di perlawanan akhir akan tahu bahawa telah tiba masanya untuk mereka sendiri turun bermain di dalam gelanggang. Kesemua mereka yang telah tercatat pasti akan turun.

      Yang tidak meyakini akan perlawanan akhir itu sahaja yang membuak-buak amarah mereka tanda hati yang tidak tenang.

      Apapun akan tiba masanya apabila keadaan menjadi tenang dengan setenang-tenangnya dengan tasbih dan istighfar. Tasbih bagi yang diberikan kemenangan mutlak, dan istighfar bagi yang disedarkan akan kebodohan dan kebingungan mereka selama ini.

      Apabila datang kebenaran maka lenyaplah kebathilan dan apabila yang bathil itu telah lenyap ia tidak akan kembali lagi.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. ini budak bodoh terencat akal jon doe yg tulis

      "Pemain-pemain yang bakal bermain di perlawanan akhir hanya bertenang menunggu panggilan dibuat oleh sang Pembawa Panji. Sang Pembawa Panji juga kelihatan kekal tenang menghadapi asakan-asakan dari segenap penjuru."

      aku jawab ngan pantun jer... nak goreng bodoh bangang mcm budak terencat akal mcm jon doe tu ngabih kan boreh sesajo..!!

      ESE TAK NAK JADI PEMAIN BODO TU
      ESE NAK JADI PENONTON SESAJO
      PANJI KUNYIT MANO LINGKUP DULU
      ESE TOPUKKK SEKUAT HATI WWOO..!


      KIKIKIKIKI..


      AMACAM KITO TOPUKKKK RAMAI RAMAI YOOOOHH..!!



      miajalipahJR

      Delete
  9. SEMALAM SIBUK PASAL BANGSA JOHOR DI DEWAN RAKYAT
    APA KE JADAH BANGSA JOHOR DI PERTIKAIKAN
    ELOK BINCANG BANGSA SODOM LUTH YANG MULA BERTEMPAT
    BAKAL PM KE 8 KEPTEN KUNYIT@THIR YANG CANANGKAN



    .... BANGSA SODOM NABI LUTH PALING MENGANCAM MALAYSIA KINI...

    PUIIIII...!!

    ReplyDelete
  10. BANYAK BEBENO PERISTIWA SENTAP HARI INI
    SEKO NAK SIX PAD SEKO MINTAK NYAWA UMNO
    BAHANA KARMA FITNAH MAKAN DIRI SENDIRI
    WAYANG PECAH PUNGGUNG MAKIN MENJADI JADI
    TAMBAH POP CORN WAYANG TAMBAH PANAS KINI
    TEPUK KUAT2 WAYANG MANA DAPAT KUTIPAN TERTINGGI


    KIKIKIKI... HAHHAAHH TEPUKKKK

    WAYANG MANA LINGKUP DULU TEPUK KUAT KUAT..!!

    #POPCORNTAMBAH

    ReplyDelete
  11. Berpuluh kali ulang ini yg atok kunyit renta ni cakap dlm TV3 okeyyy.. ulang TV 3 melayu renta mudah lupa yg cakap

    *Untuk kita "memperkuatkan balik parti UMNO", kita kena lupakan sahaja perselisihan di antara kita.*



    Kan kau dah berambosss dari UMNO..


    FuuCccccCcCcccvvvKKkkkkk...!!

    ReplyDelete
  12. BROO ALREADY BRING IT ON LAH BROO
    THE ONLY THING ONN KE TAK ONN
    PANJI ONN NOW AND ITS ALREADY YELLOW
    JUST CLAPS STRONGER WHICH PANJI GO DOWN


    KIKIKIIKI.. BRING IT NI ONN KE TAK ONN



    KIKIKIKIKI.... HAAAHHHH TAMBAH POP CORN... TAMBAHHH..!!

    ReplyDelete
  13. KAU DAN KENAPO SETANNN PEKAKK..!?
    ATOK KAU DAH BERAMBOS DARI UMNO KANN
    MERENYEH MINTAK KUATKAN UMNO PULAK
    CMNER NAK KIBAR PANJI ASIK LUPA GABAN



    KIKIKIKIKI... VIDEO TULAR ATOK MINTAK KUATKAN UMNO.... KAU DAH KENAPA SETANNN LUPA KE ATAU PEKAKKK..!!

    #popcorntambah


    miajalipahJR

    ReplyDelete
  14. Brtul la mat sabun kata elephant fight elephant grass suffer in the middle...

    ingat 'bannana cannot fruits two times'

    video tu si renta siruh perkuatkan parti UMNO bukan Cap Bunga

    Melayu Easy Forgot ...

    kikikikiki...

    ReplyDelete