Wednesday 16 December 2020

THE PROMISED LAND: 'KEPALANYA" SEMUA BERMASAALAH!!!

Bismillahhirrahmannirrahim.

Umat Melayu memang dah serik dengan PH waima dengan PAS sekalipun.

Kalau dahulu PH diketuai olih Mahathir telah berjaya menumbangkan BN, tetapi kali ini untuk Mahathir sekali lagi ingin menjadi Ketua dalam melakukan perkara yang serupa, inshaallah, kecundang adalah pasti.

Begitu juga dengan PPBM yang diketuai olih Muhyiddin. Beban besar yang digalas Muhyiddin kali ini adalah Azmin Ali dan Hamzah Zainuddin.

Seorang pengkhianat PKR dan seorang lagi pengkhianat UMNO.

Inilah "biawak hidup" yang terpaksa digalas olih Muhyiddin dalam PRU 15 ini.

Begitu juga dengan UMNO. Keberadaan Zahid Hamidi sebagai peneraju UMNO atau Presiden merupakan  "Batu besar" buat UMNO dan BN kali ini.

Persoalanya? 

Bolihkah Muhyiddin mengharapkan pengaruh Azmin Ali dan Hamzah Zainuddin untuk menyumbang banyak kerusi bust Bersatu atau PPBM?

Kalau sebelum ini sokongan yang diterima Azmin Ali sememangnya tidak berbelah bagi dari bukan Melayu ketika didalam PKR tetapi adakah kali ini Azmin Ali Alan dijulang semula olih kelompok ini?

Begitu juga.dengan Hamzah Zainuddin. Kalau dahulu dia menang di Parlimen Larut adalah diatas sokongan Melayu UMNO dan beberapa kerat undi dari bukan Melayu, tetapi,adakah keadaan yang sama akan dinikmati semula apabila beliau telah dilabelkan sebagai 'pengkhianat' olih orang Melayu UMNO?

Tetapi yang paling sukar adalah UMNO dan BN.

Rata rata orang Melayu sudah mengetahui bahawa Zahid Hamidi sedang berhadapan dengan berpuluh kes di Mahkamah yang melibatkan kes rasuah, salah guna kuasa serta pengubahan wang haram.

Dengan berbagai bagai isu yang berlaku sekarang, terutama didalam isu yang melibatkan sokongan terhadap Kerajaan PN rata rata Ahli akar umbi UMNO dan sesetengah pemimpin dilihat tidak sehaluan dengan pandangan dan pendirian Zahid.

Hala tuju serta prinsip UMNO dilihat tidak jelas dibawah Zahid Hamidi dan setiap gerak yang cuba dilakukan Zahid, masyarakat tetap menyandarkan gerakannya dengan alasan "cuba menyelamatkan 'tengkuk sendiri'."

Olih itu gerakan Zahid dilihat sumbang dan menyukaran akar umbi UMNO untuk mempertahankan imej dan kepimpinan beliau. Itu yang merosakkan.

Kalau PPBM masih mengekalkan Muhyiddin sebagai PM nya dan PH masih mahu mengekalkan Anwar Ibrahim sebagai calon PM mereka maka sewajib UMNO dan BN mencalon watak selain Zahid sebagai PM pula.

Muhyiddin didakwa mempunyai kes "sumbang' iaitu Nika Gee seperti yang didakwa.

Anwar Ibrahim pula adalah seorang banduan atas kesalahan 'liwat'.

Zahid Hamidi berhadapan puluhan tuduhan  di Mahkamah.

Adakah rakyat akan memilih mereka mereka ini lagi iaitu generasi yang dididek dan di angkat olih Mahathir.lagi????

PAS Tak yah ceritalah... kelompok ini lalang tak da pendirian dari dulu sampai sekarang. Semuanya untuk kelompok sendiri. Dah kenyang semua halal.

Cahaya Al Majid.







No comments:

Post a Comment