Wednesday 2 April 2014

THE PROMISED LAND : MH 370 B777-200 : FITNAH DAN PERANGKAP

FITNAH DAN JERAT  YANG SEMAKIN  MENJERAT
UMAT YANG TIDAK BERKIBLAT KEPADA ISRAEL


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Diam tak diam hari ini merupakan hari yang ke 26 pesawat MH 370 B777-200 milik MAS 'hilang'. Berita kerajaan 'nyata' mengesahkan bahawa pesawat tersebut berakhir perjalananya di Lautan Hindi dan sehingga kini banyak negara-negara luar berganding bahu berusaha untuk mengesan 'bangkai' pesawat tersebut.

 Walaupun negara pengeluar pesawat tersebut adalah Amerika, dan pengeluar termoden sistem radar dan satellite juga milik Amerika, namun, 'tiada' hak diberikan olih Amerika untuk 'memeriksa' radar mereka yang paling berhampiran dengan kawasan tersebut iaitu Diego Gracia.  Atas alasan inilah maka kecurigaan kita terhadap Amerika dan rakan sekutunya Yahudi 'memainkan' peranan untuk menghilangkan 'pesawat' ini tidak bolih diketepikan begitu saja.

Sedarkah kita bahawa kemuncak kepada permulaan satu era yang mana  'kuasa besar' terutama Amerika berserta  Yahudi telah 'memulakan' percaturan..Kalau dizaman perang dunia pertama dan kedua 'bangsa Yahudi' telah disembelih seadanya tetapi untuk kali ini Yahudi bertindak sebagai 'pemain utama' dan berselindung dibelakang Amerika untuk 'menundukan' dunia.  Dengan bantuan rakan sekutu mereka seperti Amerika dan Britain  dan pertubuhan  NATO,  Yahudi telah mula 'mencongak' pergerakan untuk  'menghancurkan 'musuh-musuh mereka'.terutama Islam dan bangsa-bangsa lain  selain bangsa Yahudi.
                                               

Seluruh benua Afrika telah dikucarkacirkan seadaanya. Kalau dahulu negara Islam dibenua ini merupakan satu ancaman kepada Bangsa Yanhdi namun setelah berdekat lamanya 'berstrategi' dengan Amerika dan Britain, maka, seluruh negara Islam disini mula runtuh seadanya dan kini telah berada dihujung telunjuk mereka. Kebanyakan pemimpin yang tidak sehaluan dengan Kerajaan tajaan 'Yahudi' semuanya dinyakkan. Nasib Libya dan Mesir adalah contoh terbaik untuk direnungkan.
                                             

Dibumi Arab pula pegeseran serta kecurigaan sesama bangsa Arab dimainkan secara halus olih 'proksi' Yahudi iaitu Amerika . Walaupun tangan British seakan-akan tidak kelihatan dalam permainan ini tetapi 'mereka' adalah dalang sekutu terbesar Amerika didalam merealisasikan 'impian' Negara Berdaulat Yahudi', yang sememangnya  dalam perancangan. kini. Dengan terhapusnya Saddam Hussein serta  Muhammar Ghadafi dipersada kuasa, kini, tiada satupun 'watak'  yang ditakuti olih Yahudi dibenua tersebut dan ini menandakan 'kekuasaan Israel' melalui Amerika telah berjaya sepenuhnya. Kini seluruh bumi Asia Barat berada didalam ketidaktentuan, samaada ekonominya, politiknya mahupun kehidupan rakyatnya. Semuanya bergelora menanti kehancuran saja.
                                            
Dikawasan Asia pula, India dan Pakistan tetap bermusuhan dan berkonflik. Permusuhan kerana perbezaan kefahaman agama amatlah runcing. Berpuluh tahun mereka curiga mecurigai antara satu sama lain. Tetapi apabila konflik Afganistan atau Taliban mula menjadi duri dalam daging kepada Amerika, maka, Pakistan yang dikata 'dikuasai' olih pemimpin beragama Islam, telah mula di'ushar' olih Amerika dengan 'kata-kata baik' yang akhirnya Pakistan terjebak dengan permainan US demi untuk menghancurkan Taliban dan Amerika  menetapkan bahawa  Afganistan tetap akan  berada 'ditelunjuk' mereka melalui Presiden yang dilantik. Namun untuk  dikawasan ini, kecondorongan untuk 'bergolak' seperti yang dirancang US dan kepentingan Yahudi , peperangan  amat 'mudah' untuk meletus dan kawasan ini bagaikan 'bom jangka' kepada Indiadan Pakistan serta Afganistan.

                                             
Diutaranya pula  blog bekas jajahan Russia juga mengalami situasi yang sama. Selepas Kesatuan Rusia  runtuh dan terbentuknya negara-negara bekas Russia maka sekali lagi Amerika melalui ajenda Yahudi dilakukan. Kini kebanyakan negara bekas Kesatuan Soviet telah menganggotai NATO dan ini amat membimbangkan Russia. Walaupun ini merupakan permainan Amerika dan sekutunya Britain dibawah telunjuk Yahudi namun 'kedegilan' dan 'kejantanan bangsa Rusia', Rusia mula 'menjentik' kembali dan kini majoriti  negara bekas Soviet mula merasa 'bahang' diatas tindakan mereka yang berbaik dengan Blog NATO.

Amerika dan sekutunya NATO menjangkakan bahawa strateginya untuk 'menakutkan' Russia dengan ugutan 'diboikot' telah mula dicabar Russia. Russia mula 'memikat' dan memiliki Cremia dan kini bakal 'merebak' kepada Ukrain. Walaupun kerajaan Ukrain tidak bersetuju dengan tindakan Rusia namun majoriti rakyatnya yang berkiblat kepada Russia bakal 'menjadi duri dalam daging' kepada negara tersebut.

Ketidaktentuan situasi ini bakal merenggangkan lagi hubungan Rusia dengan jiran mereka namun Amerika dan sekutunya tidak duduk diam dan kini Amerika bakal mengerakkan 'strategi'nya agar Ukrain bangun berperang dengan Russia dan mengharap negara bekas jajahan Soviet yang lain untuk sama bangun bagi menentang dan berperang dengan Rusia. Apa yang diinginkan olih pencatur utama adalah Russia memulakan peperangan dan harapan Russia akan 'huruhara' dan 'teperangkap' dalam peperangan. Inilah kehendak Amerika dan sekutunya.
                                            
Di Asia Tenggara pula,negara yang sekian lama dilihat sebagai kawasan yang stabil dan tidak mempunyai banyak 'masaalah' kecuali 'kebangkitan ' kuasa China, sedikit sebanyak telah  mengusarkan Amerika dan sekutunya. Walaupun kebanyakan negara-negara ini merupakan bekas 'jajahan' mereka kecuali Thailand namun kebangkitan ekonomi kawasan ini amat tidak disenangi terutama kelompok-kelompok negara yang beragama Islam seperti Malaysia, Brunei, Selatan Thailand, Indonesia serta sebahagian dari kepulauan Filipina. Kebangkitan kerajaan pimpinan orang Islam amat tidak disenangi .

Berfaktakan kepada kebangkitan Islam disebelah sini amat mengusarkan Yahudi dan sekutuku mereka. Walaupun negara  Indonesia ber majoritikan umat Islam namun 'kercerdikan' pemimpinnya tidak setanding 'Melayu' di Malaysia. Olih itu ketakutan Yahudi dan Amerika terhadap Indonesia tidak setanding ketakutan mereka terhadap Malaysia. Walaupun Malaysia hanya dibarisi sejumlah lebihkurang 65% umat Islam, namun, Islam yang dilihat olih Yahudi amat berlainan dengan Islam di negara Arab dan Yahudi amat tahu bahawa Malaysia sebenarnya 'mengikut' Sunnah sebenar Muhammad s.a.w dan ini membimbangkan Yahudi .

Melalui sekutunya iaitu Amerika dan Britain, maka, sesuatu perlu dilakukan untuk 'memecahkan' kesepaduan Melayu Islam ini. Berlanjutan dari itu,' watak-watak' tertentu telah diperalatkan untuk mencapai tujuan mereka. Dan inilah yang terjadi kini. Bibit-bibit perpecahan Melayu dan umat Islam telah ketara dan ini memudahkan mereka untuk 'meruntuhkan'. Berbekalkan dari perasaan iri hati dan sakit hati Yahudi terhadap Islam , terutama, apabila Dr Mahathir mengemudi Malaysia selama 22 tahun, kemajuan dan pembangunan negara ini amat cepat membangun dan dasar-dasar Malaysia yang ketika itu yang tidak 'berkiblat; ke Barat tetapi 'berpandangan' ke Timur terutama Jepun dan China, ini melukakan lagi perasaan 'bekas tuan tanah' iaitu Britiain.

                                  " Hanya Mahathir yang berani membentak Israel"
                     Melayu perlukan 10 orang yang berotak  macam otak Mahathir
MIDDLE EAST:
Mahathir slams Israel for treating him like a common criminal
Att.Editors: The following item is by the United Arab Emirates news agency(WAM)

ABU DHABI, May 25 (WAM) - A United Arab Emirates (UAE) newspaper today commented on the treatment meted out to Malaysian ex PM Mahathir Mohammed by the Israeli authorities during his recent visit to the Palestinian territories.

Commenting editorially on the issue, the Dubai-based 'Khaleej Times' said: "Mahathir is unhappy with Israel. The former Malaysia prime minister, known for his key role in his country's breathtaking progress and development, has slammed the Jewish state for the treatment meted out to him during his visit to the Palestinian territories last week.

"Mahathir was barred from visiting Jerusalem, Ramallah and Jenin and was held up for more than two hours by Israeli border guards at a check post because, the ex PM says, Israel did not want him to witness atrocities against Palestinians.

"It's hardly a secret that there's no love lost between Mahathir and Israel. A trenchant critic of the Jewish state's policies and actions against the Palestinians, the Malaysian leader has long championed the rights of the oppressed people.

"But that's no reason for Israel to prevent Mahathir from entering the occupied territories. Mahathir is a widely respected leader not only in Malaysia and Asia but also around the world.

"Israel may not like him or his views on Israeli-Palestinian conflict, but since he had valid travel documents in his possession, it was unfair to detain him at the check post like a common criminal.

"Besides, all Palestinian cities and towns are situated within a few kilometres from each other. Ramallah, the headquarters of Palestinian Authority, is again very close to Jerusalem and it's normal for a Muslim visiting Ramallah to go to Al Aqsa mosque, Islam's third holiest mosque, in the holy city.

"Israel claims itself to be the 'only example of democracy' in the Middle East. But by preventing Mahathir from praying at Al Aqsa and meeting the Palestinians, the Jewish state did not exactly set the highest example of democratic conduct.

"If Israel wants to improve its relations with the Muslim world, it must show greater respect for its leaders," the paper concluded. (WAM)

.(END/2005)

Melalui kesepakatan Britain dan Amerika melalui 'strategi' Yahudi, malapetaka MH370 tidak dapat dielakkan.  Kesempatan ' sambil menyelam minum air' dihadiahkan kepada Malaysia dan Amerika menjangkan bahawa 'permainan' yang dipasangkan ini menginginkan agar 'persahabatan' dengan negara China akan renggang. Perasaan tidak puas hati rakyat, pemboikotan barangan keluaran Malaysia serta perdagangan dengan China diharap akan terjejas, inilah harapan dan impian mereka. Walaupun 'prasa' ini sedang berlaku namun  US mengharapkan perkara lebih besar bakal ' terjadi.

                                       

Tidak cukup dengan itu Yahudi melalui 'budak suruhan'meraka itu Amerika , yang telah sekian lama mencurigai Korea Utara yang tidak sealiran dengan mereka, telah 'mencipta' kecurigaan terhadap 'dua beradik ini' iaiitu 'Korea Utara dan Korea Selatan'. Melaui perancangan jahat  Amerika, kedua negara ini bermusuhan sampai kini, ketidak tentuan keadaan ini sebenarnya membolihkan Amerika untuk terus berada dibumi Korea bagi mencari apa yang diingini' terutama untuk terus berada berhampiran dengan China dan juga Russia. Ajenda Yahudi adalah untuk 'menguasai' dunia melalui tangan-tangan Amerika dan Britain. Inilah yang terjadi kini.

Kini seluruh tangan Yahudi sudah menjangkaui kemerata pelusuk dunia.

Sedarkah kita semua ini terjadi kerana 'fitnah'?. "Fitnah' telah  dijadikan 'senjata' untuk memporakperandakan dunia. Hanya negara-negara yang bersekutu dengan Amerika yang jelas memperakui keujudan Israel saja yang terlepas dari 'gangguan' Yahudi. Walaupun bumi Eropah ada yang tidak sealiran dengan Amerika tetapi disebabkan mereka mengiktiraf Israel dan Bangsa Yahudi maka negara ini dibebaskan dari  cengkaman mereka.

Namun diatas apa yang berlaku diseluruh dunia kini, nyatalah bahawa 'Dajjal' telah mengerahkan sesuatu untuk terus berlaku dan berlaku. Tiada satupun yang dapat 'menentang' ketidakadilan' dan kerakusan 'Dajjal' ini melainkan ' Doa'.

Inilah 'fitnah' dan Dajjal  yang disabdakan olih Baginda Rasullulah sebagai peringatan kepada umatnya :-

Dari Abi Umamah Al-Bahiliy, beliau berkata: Rasululah s.a.w telah berkhutbah di hadapan kami.

 Dalam khutbahnya itu Baginda banyak menyentuh masalah Dajjal. Baginda S.A.W telah bersabda: “Sesungguhnya tidak ada fitnah (kerosakan) di muka bumi yang paling hebat selain daripada fitnah yang dibawa oleh Dajjal. Setiap Nabi yang diutus oleh Allah SWT ada mengingatkan kaumnya tentang Dajjal. Aku adalah nabi yang terakhir sedangkan kamu adalah umat yang terakhir. Dajjal itu tidak mustahil datang pada generasi (angkatan) kamu. Seandainya dia datang sedangkan aku masih ada di tengah-tengah kamu, maka aku adalah sebagai pembela bagi setiap mukmin. Kalau dia datang sesudah kematianku, maka setiap orang menjaga dirinya. Dan sebenarnya Allah SWT akan menjaga orang-orang mukmin.

“Tidak ada kampung atau daerah di dunia ini yang tidak didatangi Dajjal kecuali Makkah dan Madinah. Kedua-dua kota itu tidak dapat ditembusi oleh Dajjal kerana dikawal oleh Malaikat. Dia hanya berani menginjak pinggiran Makkah dan Madinah. Namun demikian ketika Dajjal datang ke pergunungan di luar kota Madinah, kota Madinah bergoncang seperti gempa bumi. Ketika itu orang-orang munafik kepanasan seperti cacing dan tidak tahan lagi tinggal di Madinah. Mereka keluar dan pergi bergabung dengan orang-orang yang sudah menjadi pengikut Dajjal. Inilah yang dikatakan hari pembersihan kota Madinah".

Dari Anas bin Malik, katanya Rasulullah S.A.W  bersabda: “Menjelang turunnya Dajjal ada tahun-tahun tipu daya, iaitu tahun orang-orang pendusta dipercayai orang dan orang jujur tidak dipercayai. Orang yang tidak amanah dipercayai dan orang amanah tidak dipercayai.”

                             "DUNIA ISLAM MEMERLUKAN DOA ORANG  MELAYU"
                                                              UNTUK
                                  MENGHANCURKAN MUSUH UMAT ISLAM

                                          ikhlas dari :- Cahaya Al Majid


.

1 comment:

  1. Ya Allah,Rahmatilah Bani Jawi......Amin.

    ReplyDelete