Wednesday, 3 October 2012

SIAPA KETURUNAN KETURAH DAN SIAPA KETURUNAN FATIMAH?

KETURUNAN KATURAH ADALAH ULAMA  DAN KETURUNAN FATIMAH ADALAH PENGUASA. DUA KETURUNAN INI MENDEMONASI SELURUH NUSANTARA KEPULAUAN MELAYU. SIAPAKAH LAMBANG KETURAH ATAU MELAYU MIM ATAU BANGSA JAWI??

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.

Hari ini saya ingin membicarakan topik berhubung Keturunan Keturan isteri kepada Nabi Allah Ibrahim dan dan Al Fatimah Al Zahra puteri kepada Baginda Rasullulah s.a.w. Didalam post yang terdahulu saya hanya membincangkan berhubung keturunan Katurah yang mendemonasi Bumi Nusantara terutama mereka yang dipanggil  Melayu atau Jawi .
 Banyak bangsa asing dibumi Nusantara . Jika diambil perkiraan Kesultanan Melayu Kedah maka Islam sudahpun ujud disitu seawal tahun 1100 lagi iaitu dikala Sultan Pertama Kedah memeluk Islam .
Mengikut sejarah yang lain pula Islam hanya sampai dibumi Melaka seawal 1400 tahun dan mungkin seawal tahun 1200-1300 Masihi sampai di Nusantara. Mengikut kajian sesetengah pengkaji,  agama  Hindu terlebih dahulu mendekati hati penghuni Nusantara didalam aspek ketuhanan. Tetapi dari segi akalnya pula saya berangappan bahawa dikepulauan-kepulauan Nusantara terutama mereka yang berbangsa Melayu berketurunan Katurah terlebih dahulu menganuti Agama Nabi Ibrahim iaitu Jawi. Jawi dan Melayu amat sinonim (tak payah saya rungkaikan lagi).
Apa yang dapat disimpulkan disini kebanyakan Melayu yang tinggal dikepulauan mahupun dipinggir pantai disepanjang lautan tidak termasuk Pulau Sumetera dan Jawa penghuninya adalah bangsa Melayu yang berpegang kepada agama Ibrahim. Ini dapat dibuktikan dengan kewujudan Melayu dipulau Jawa dan Sumetera. Bagi penduduk yang  terutamanya  berjauhan dengan pesisir pantai kebanyakan mereka masih lagi mengamalkan tradisi Hindu didalam adat resam dan budaya mereka walaupun mereka kini sudah pun beragama Islam. Kerajaan Besar Maharaja terdahulu di Indonesia kebanyakanya beragama Hindu.
Melalui nama nama Raja Raja mereka sudah menunjukkan label Hindu didalam ikutan mereka. Ini berbeza dengan sesetengah masyarakat di Semenanjung Malaysia ketika era sebelum Kesultanan Melaka, maka yang hadir hanyalah Melayu yang beragama jawi. Dari apa yang dapat disimpulkan sebelum bermulanya era Kerajaan Kesultanan Melayu Melaka hanya Rembau dan Sg Ujong ,  yang ujud penempatan yang berpenghuni disebelah pantai barat  Semenanjung Tanah Melayu. Ini dapat dibuktikan melalui kerjasama diantara Kerajaan Melaka dengan Rembau serta Sg Ujong didalam ketemadunan dahulu dimana rakyat Melaka selalu berurusan dengan Kerajaan Rembau dan Kerajaan Sg Ujong . Penempatan ini terbahagi kepada dua puak iaitu orang darat yang menghuni pesisir pantai dan muara sungai dan orang bukit yang dikenali sebagai orang Asli dipangkal sungai dan kawasan bukit.

                                                     
 YTM DATO' UNDANG LUAK SG UJONG                 YTM DATO' UNDANG LUAK REMBAU

Mengikut kajian sejarah Raja Raja Melayu, institusi Kerajaan Beraja Melayu  Kedah hadir sebelum  Kesultanan Melayu Melaka dan selepas itu  Sultan Melaka terpaksa melarikan diri ke Johor untuk memulakan Kesultanan Melayu Melaka yand kemudian diwarisi olih Temenggong . Seterusnya. dari Johor barulah mereka bermula menjangkit kenegeri-negeri lain untuk mengukuhkan kestabilan pemerintahan Raja Melayu yang berasal dari Melaka. Mungkin Kedah dan Kelantan saja yang berlainan tali keluarga .
Berbalik kepada isu melayu yang mendiami pesisir pantai atau muara sungai kebanyakan mereka ini kehidupan mereka amat bergantung rapat dengan orang Bukit atau orang asli walaupun peradaban dan corak kehidupan amat berbeza.

Fakta Sejarah
Pembukaan Singapura
Sang Nila Utama ialah seorang putera Melayu dari keturunan diraja Srivijaya yang menubuhkan kerajaan Singapura lama pada tahun 1324. Baginda ialah anak kepada pasangan Sri Nila Pahlawan (Sri Maharaja Sang Sapurba Paduka Sri Trimurti Tri Buana) dan Wan Sendari (anak kepada Demang Lebar Daun pemerintah Palembang).
Kesultanan Melayu Melaka
Kesultanan Melayu Melaka (كسلطانن ملايو ملاك) diasaskan oleh seorang putera dari Palembang iaitu Parameswara di antara tahun 1400 hingga tahun 1403. Pada awalnya Melaka bukanlah sebuah kerajaan Islam. Hal ini berubah pada tahun 1409[1] apabila Parameswara berkahwin dengan puteri dari Pasai. Agama Islam dijadikan sebagai agama rasmi Kesultanan Melayu Melaka oleh Sultan Muzaffar Syah. Pemerintahan Kesultanan Melayu Melaka berterusan selama lebih satu abad sehinggalah Melaka tewas di tangan penjajah Portugis pimpinan Alfonso de Albuquerque pada 1511. Sultan Mahmud Shah merupakan sultan terakhir Kesultanan Melayu Melaka.[2] Pada 1528, seorang putera baginda Sultan Alauddin Riayat Shah II menubuhkan Kesultanan Johor bagi mewarisi Kesultanan Melaka.

Kesultanan Melayu Kedah

Negeri Kedah Darul Aman adalah sebuah negeri yang tertua di Malaysia dan juga di Nusantara. Sistem Beraja Negeri Kedah Darul Aman bermula 1200 tahun dahulu dengan tertubuhnya Kerajaan Hindu Buddha. Raja yang pertama disebut sebagai Merong Maha Wangsa. Zaman pengaruh Hindu Buddha ini berakhir pada abad ke 12 dengan kedatangan Islam pada tahun 1136 Masihi dan Keturunan Kesultanan ini telah tidak terputus sehingga ke hari ini dan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Haji Abdul Halim Mu'adzam Shah sekarang adalah Sultan yang ke 27 yang memerintah negeri ini.


Sultan Mudzaffar Shah I                   1136-1179
Sultan Mu-adzam Shah                         1179-1201
--------------------------------------------------------------
Sultan Badlishah                               1943-1958
Sultan Abd Halim Mu"adzam Shah   1958- kini



Dari penelitian berhubung perkara diatas, dapat disimpulkan disini bahawa Kerajaan Melayu Kedah adalah yang tertua diantaranya dan Islam dikembangkan dari Kesultanan Melayu Kedah datangnya dari Kerajaan Hindu dari gugusan negeri India yang beragama Islam .Walau bagaimana pun Islam yang dikembangkan diMelaka adalah dari Kerajaan Hindu yang memeluk Islam dari Indonesia dan disampaikan melalui keturunan Fatimah Al Zahra puteri Baginda Rasullulah.


Berbalik kepada isu pokok iaitu keturunan Keturan dan Fatimah.
Keturunan Keturah telah terlebih awal sampai di nusantara dan kebanyakan mereka adallah perantau atau pedagang yang berkelana iaitu mencari identiti baru. Kebanyakan dari mereka adalah pendita-pendita agama yang menghambakan diri kepada Tuhan yang diketahui iaitu Tuhan Ibrahim,  Memandangkan keturunan dari Nabi Ibrahim yang beristerikan Keturan maka nasab atau gen keturunan itu terpelihara disisi Allah sepertimana Allah SWT menjanjikan kepada Ibrahim akan bumi Mekah dan kesejahteraan anak cucunya.maka ketulusan mereka terhadap Tuhan Ibrahim dikembangkan dinegeri yang mereka singgahi. Begitulah fitrahnya keturunan Ibrahim.

Kedua-dua silah  keturunan Kesultanan  yang memerintah bukan lah dari keturunan Ibrahim dari jurai Keturah., ini disebabkan kedua-dua keturunan Kesultanan ini dari kepercayaan agama Hindu. Jurai sebenar dari keturunan Keturah adalah dari masyarakat  yang menganuti Agama Ibrahim atau Jawi yang hanya terdapat di persisir pantai iaitu jajahan Kerajaan Rembau dan Jajahan Kerajaan Sg Ujong.

Dari apa yang dapat dirungkaikan jurai Keturunan Katurah yang mendemonasi serta yang mendapat pengiktirafan ketika ini adalah Undang Luak Yang Empat dimana jurai asal keturunan mereka adalah dari keturunan ketua puak yang mendemonasi keempat-empat jajahan luak diNegeri Sembilan. Dengan perkahwinan yang terjadi diantara anak Tok Batin yang menjadi "Raja Segala Raja di Gunung"  dengan "Raja Segala Raja Di Sungai" maka , berkembang biaklah keturunan ini di Negeri Sembilan. Jurai Keturunan Keturah ini sebenarnya adalah bangsa Mim yang yang hilang iaitu Dato' Undang Luak Yang Empat. Dimana sistem pengiliran dan adat yang diikut bukanlah dari negara Minangkabau  tetapi berpaksi  dibumi yang dipijak mengikut adat resam 'orang asli" didalam pemilihan 'ketua".

Sehingga kini apa yang kita ketahui  orang asli tidak menyembah mana-mana Tuhan selain menjadikan alam ini sebagai Tuhan mereka. Mereka amat mempercai akan kepercayaan nenek moyang mereka yang menghambakan diri atau berserah diri kepada alam didalam kehidupan. Disebabkan kepercayaan mereka amat hampir dengan anutan bangsa Mim ini, yang menyerahkan diri kepada Tuhan Ibrahim, maka perhubungan dan kesepakatan diantara mereka amat mudah diterjemahkan didalam keadaan realiti. Bangsa Mim atau keturunan mempercayai Tuhan kepada Alam ini dan orang asli mempercai alam ini ikutan mereka maka pandangan mereka seakan sealiran.Ini memudahkan ikatan mereka terjalin. Dengan ikatan ini , maka bersatulah mereka dengan keturunan Katuran.

Berkurun berlalu, sehingga terjadinya perpindahan beramai-ramai rayat Minangkabau , penghijrahan paling mudah  dan tempat paling dekat  untuk mereka mendarat adalah di Kuala Sungai Linggi, maka, dengan kebenaran pembesar Rembau dan Pembesar Sg Ujong maka bermulalah kemasukan beramai-ramai orang Minangkabau di negeri ini. Disebabkan jumlah mereka bertambah ramai maka, kedudukan bangsa ini dibahagi mengikut suku keturunan untuk memudahkan pemantauan . Dengan itu terbahagilah mereka mengikut suku asal kampung halaman mereka. Begitulah permulaanya persukuan bangsa Minangkabau ini di Negeri Sembilan.

Hanya suku Biduanda Darat saja yamg merupakan bangsa asal di Negeri Sembilan, dan kelompok ini amat sedikit jika dibandingkan dengan yang ramai. Suku inilah dari keturunan Katuran bangsa Mim yang asal.
Didalam pembentukan persukuan hanya perut Biduanda saja yang diiktiraf untuk menjadi Dato' Dato Undang Yang Empat dimana tali perhubungan mereka terhasil dari perkahwinan nenek moyang mereka diantara Raja Segala Raja Di Gunung dengan Raja Segala Raja Di Sungai ,  itu lah keturunan mereka, manakala Raja yang diangkat untuk ditabalkan menjadi Yang Di Pertuan  adalah  dari keturunan Minang  yang berasal dari Minangkabau  iaitu Paya Kumbuh.

Seperkara yang perlu diambil iktibar, sekiranya ada diantara rakyat jelata yang cuba menjatuhkan 'suku biduanda yang" tepat",  nescaya, keburukan atau  bala akan menimpa mereka-.Janji Allah SWT  terhadap Nabi  Ibrahim dan cucu cicitnya..benar.

Faktor Mukabumi (Pencantuman Sg Rembau dan Sg Ujong membentuk Sg Linggi yang bersempadanan dengan Negeri Melaka.)

Tempat ini mendapat namanya daripada  sebatang sungai yang menjadi sempadan Negeri Sembilan dan Melaka. Sungai Linggi ini menjadi laluan masuk kapal-kapal dagang pada zaman silam. Raja  Sungai Linggi bercabang dua; satu cabang mengalir dalam daerah Rembau manakala satu lagi cabang berhulu di daerah Seremban. Hulu cabang inilah yang dinamakan Sungai Ujung iaitu nama lama bagi Seremban.

Penyataan Suku Minangkabau
Mengikut catitan atau kajiselidik dari Suku Minangkabau dinyatakan catitan dibawah. Bukit penghijrahan awal suku kaum ini ketanah Melayu terutama ke Negeri Sembilan bermula pada abad ke 14, sewaktu Kesultanan melayu Melaka tertubuh.

Gelombang Rantau
Merantaupada etnis Minang telah berlangsung cukup lama.Sejarah mencatatmigrasipertama terjadi pada abad ke-7,dimana banyak pedagang-pedagang emas yang berasal daripedalaman Minangkabau melakukan perdagangan di muara Jambi, dan terlibat dalam pembentukanKerajaan Malayu.

Migrasi besar-besaran terjadi pada abad ke-14, dimanabanyak keluarga Minang yang berpindah ke pesisir timurSumatera hingga keNegeri Sembilan,Malaysia. Bersamaan dengan gelombang migrasi ke arah timur, juga terjadi perpindahan masyarakat Minang ke pesisir barat Sumatera.Di sepanjang pesisir ini perantau Minang mendirikan koloni-koloni dagang, seperti di Meulaboh,Aceh tempat keturunanMinang dikenal dengan sebutan Aneuk Jamee. Setelah Kesultanan Malaka jatuh ke tangan  Portugispada tahun1511, banyak keluarga Minangkabau yang berpindah keSulawesi Selatan. Mereka menjadi pendukung kerajaan Gowa, sebagai pedagang dan administratur kerajaan. Datuk Makotta bersama isterinya Tuan Sitti, sebagai cikal baka lkeluarga Minangkabau di Sulawesi.

Melalui nota keterangan diatas sah dan nyata bahawa Biduanda Darat merupakan penduduk asal keturunan atau Raja Jajahan bagi Sg Ujong dan Rembau, dan ternyata Biduanda Darat merupakan keturunan Katurah yang terpisah. Alhamdullilah, dengan kuasa Allah SWT dan janjinya terhadap Nabi Ibrahim maka, kedudukan Dato' Undang Yang Empat adalah  dari jurai Nabi Ibrahim dari isteri baginda Keturah. Semoga finding ini akan membawa kita kepada satu lagi prasa iaitu " Bani Tamim".
Dengan kebesaran Dato' Undang yang Empat, maka benarlah bahawa sesungguhnya : YTM Dato Undang Yang Empat ucapannya disebut sebagai " sabda" dan ' Raja Yang Memerintah ucapan beginda dipanggil 'titah", begitulah tingginya 'darjat" Dato' Undang Yang Empat" . Hanya 'sabda' Undang Yang Empat bolih menentukan ' Yang Di Pertuan Besar di Negeri Sembilan", dan dengan 'sabdanya" maka ' terlantiklan' Raja
 yang di "Tuankan".
Itulah kehebatan nya Negeri Sembilan dibandingkan dengan negeri-negeri lain di Semenanjung Malaysia. Semoga dengan kelebihan darjat N. Sembilan ini akan memakmurkan lagi negara kita.








30 comments:

  1. dah macam sinetron pulak ye..ehh boleh pulak orang2 rembau dan sungai ujong waris sebenar jujuran dari keturah....ni bila nak di filemkan nie..hehehh gurau2 je...

    ReplyDelete
  2. bangsa mim tak pernah beragama hindu atau Buddha, mereka dulu adalah pewaris pengikut ugama datok mereka Nabi Ibrahim, kerana itu lah mereka tiada perlu berlaku pertempuran, peperangan n pertumpahan darah bila mereka menganut islam kerana mereka sudah tahu n mengetahui bahawa setelah Nabi Ibrahim akan ada Nabi Muhammad Yg Membawa kesinambungan salasilah Ugama Hanif seterus nya setelah Ibrahim as.mereka dgn begitu mudah menerima ugama yg di bawa oleh Muhammad saw sebagai penutup nabi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  3. APAKAH ADA KETURUNAN AHLUL BAIT?

    Dlm Al Quran yang menyebut 'ahlulbait', rasanya ada 3 (tiga) ayat dan 3 surat.

    1. QS. 11:73: Para Malaikat itu berkata: "Apakah kamu merasa heran tentang ketetapan Allah? (Itu adalah) rahmat Allah dan keberkatan-Nya, dicurahkan atas kamu, hai ahlulbait. Sesungguhnya Allah Maha Terpuji lagi Maha Pemurah".

    2. QS. 28:12: Dan Kami cegah Musa dari menyusu kepada perempuan-perempuan yang mau menyusukan(nya) sebelum itu; maka berkatalah Saudara Musa: 'Maukahkamu aku tunjukkan kepadamu 'ahlulbait' yang akan memeliharanya untukmu, dan mereka dapat berlaku baik kepadanya?

    3. QS. 33:33: "...Sesungguhnya Allah bermaksud hendak menghilangkan dosa dari kamu 'ahlulbait' dan membersihkan kamu sebersih-bersihnya".

    Sedangkan ditinjau dari sesudah ayat 33 yakni QS. 33:34, 37 dan 40 dan bukan hanya QS. 33:33, maka lingkup ahlul bait menjadi universal:

    1. Kedua orang tua para nabi/rasul;.

    2. Saudara kandung para nabi/rasul.

    3. Isteri-isteri beliau.

    4. Anak-anak beliau baik perempuan maupun laki-laki.

    Bagaimana Saidina Ali bin Abi Thalib ya jika merujuk pada ayat-ayat ahlul bait pastilah bukan termasuk kelompok ahlul bait.

    Nabi Shallallahu’alaihi Wasallam bersabda:

    “Tidak ada seorangpun yang mengaku (orang lain) sebagai ayahnya, padahal dia tahu (kalau bukan ayahnya), melainkan telah kufur (nikmat) kepada Allah. Orang yang mengaku-ngaku keturunan dari sebuah kaum, padahal bukan, maka siapkanlah tempat duduknya di neraka” (HR. Bukhari dan Muslim).

    Kesimpulan dari tulisan di atas, bahwa pewaris tahta 'ahlul bait' yang terakhir hanya tinggal bunda Fatimah. Berarti anaknya seperti Saidina Hasan dan Husein maupun yang perempuan bukanlah pewaris tahta AHLUL BAIT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada kemungkinan benar dari kesimpulan yang diberikan. Merujuk kepada hadis:

      Sabda Nabi SAW Dari Ibnu Mas”ud RA, katanya, “ketika kami berada di sisi Rasullah SAW, tiba-tiba datang sekumpulan anak muda dari kalangan Bani Hasyim. Apabila terlihat mereka, maka kedua-dua mata banginda SAW dilinangi air mata dan wajah baginda berubah. Aku pun bertanya, “Mengapakah kami melihat pada wajah Tuan sesuatu yang tidak kami sukai?” Baginda menjawab, “Kami Ahlul Bait telah Allah pilih untuk kami akhirat lebih dari dunia. *Kaum kerabatku akan menerima bencana dari penyingkiran selepasku kelak sehinggalah datang suatu kaum dari Timur yang membawa bersama-sama mereka Panji-panji Hitam. Mereka meminta kebaikan tetapi tidak diberikannya, maka mereka pun berjuang dan beroleh kejayaan lalu diberikanlah apa yang mereka minta itu tetapi mereka tidak menerima sehinggalan mereka menyerahkannya kepada seorang lelaki dari kaum kerabatku yang akan memenuhkan bumi ini dengan keadilan seperti halnya bumi ini dipenuhi dengan kedurjanaan sebelumnya. Sesiapa yang sempat menemuinya, maka datangilah mereka itu, walaupun terpaksa merangkak di atas salji. Sesungguhnya dia adalah al-Mahdi.”(Ibnu Majah)

      Tiada siapa pun yang tahu susur jalur sebenar Nabi SAW kecuali Allah SWT. Nabi SAW sendiri menyatakan tentang penyingkiran kaum kerabatnya selepas pemergiannya sehingga lah suatu masa kelak yg telah ditentukan Allah SWT barulah muncul seorang lelaki dari kerabatnya yang sebenar.

      Sesungguhnya, Allah SWT itu maha mengetahui dan sengaja menyembunyikan kerana kaum laknatullah dan sekutu-sekutu Ad Dajjal sehingga kehari ini masih mencari dan berusaha untuk menghapuskan dan menggagalkan kemunculan Al Mahdi.

      Maka orang yang mengaku-ngaku keturunan dari sebuah kaum, padahal bukan, akan tahulah tempat kedudukannya kelak. Siapa yang masih berdegil mempercayai dan mengaku-ngaku silap haribulan nanti ada kaum laknatullah ketuk depan pintu bawa hadiah. Fikir-fikirkan lah.

      Selebihnya wallahualam.

      Delete
  4. Apakah ada keturunan Ahlulbait..?? Jawabannya tetap "ADA"!
    Mereka original dari Saka-Baka Nabi SAW dgn Siti Khadijah.
    Cari dulu siapa Anak Lelaki/Baka Nabi hidupnya paling misteri.
    Ahlulbait Nabi bukan dari Saka-Baka Siti fatimah dgn Imam Ali..

    ReplyDelete
  5. habis kita yang lain nye ni yang digelar melayu bukan baka keturah sebenar lah ye?? cuma orang kat negeri sembilan je??

    tak pe lah kalau tak mengaku.. akhir dunia pun mati jugak.

    ReplyDelete
  6. Org Melayu Bodoh16 January 2014 at 00:37

    Bongok belaka..percaya dgn cerita2 Israeliyat mcm ni...patutla org melayu semakin hari semakin bangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. NASIB BAIK BANGSA MELAYU BUKAN DARI INDONESIA TETAPI BANI JAWI YANG BERASAL DARI SITI KETURAH

      Delete
    2. NASIB BAIK BANGSA MELAYU BUKAN DARI INDONESIA TETAPI BANI JAWI YANG BERASAL DARI SITI KETURAH

      Delete
  7. Berita Gembira untuk para Mujahid Pasukan Panji Hitam
    Pendaftaran Pasukan Komando Bendera / Panji Hitam
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu
    Khilafatun 'ala Minhaj An-Nubuwwah. Khilafah Islam Akhir Zaman.

    Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat.
    Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami dalam naungan Negara Khilafah Islam.
    Menjadi Tentara Islam Yang Tangguh dan Menakutkan Bangsa Yahudi dan Bangsa-bangsa Musyrikin dan Mari Berjihad dalam Khilafah Islam.
    Sudah Tiba Akhir Zaman, Kini Saatnya Berperang untuk Tegaknya dan Jaya Kedaulatan dan Kekuasaan Dinul Islam.

    Firman Allah: at-Taubah 36, 73
    Perangilah orang-orang musyrik semuanya sebagai mana mereka memerangi kamu semuanya. Ketahuilah bahawa Allah bersama orang-orang yang taqwa. Wahai Nabi! Berperanglah terhadap orang-orang kafir dan munafik dan bersikap keraslah terhadap mereka.

    Bunuh Rasa Pengecutmu, Bunuh Jiwa Budak dalam Pikiranmu, Takutlah hanya pada Allah SWT saja, Mari Gelorakan Jihad Perang yang ada di Dadamu, Songsonglah Kemuliaan Hidup dengan Berjihad di bawah Naungan Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu.

    Dimanakah orang-orang mukmin perindu syurga, perindu ampunan Allah SWT, Kami sedang menantikan kehadiran orang-orang mukmin yang Ikhlas bergabung menjadi pejuang islam di akhir zaman

    Firman Allah: at-Taubah 29,
    Perangilah orang-orang yang tidak beriman, mereka tiada mengharamkan apa yang diharamkan Allah dan Rasul-Nya dan tiada pula beragama dengan agama yang benar, (iaitu) diantara ahli-ahli kitab, kecuali jika mereka membayar jizyah dengan tangannya sendiri sedang mereka orang yang tunduk..

    Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

    Kami mengundang Anda Menjadi Bagian Bangsa Islam berdasar Aqidah Islam Bukan Menjadi bagian dari Bangsa-bangsa berdasarkan Daerah, suku.

    Tinggalkan Semua Kemusyrikan Mari Menjadi Bagian Bangsa Islam berdasar Aqidah Islam.

    Tinggalkan Belenggu Jahiliyah, mari Berjalan Menuju Keridhoan Allah SWT dengan As Sunnah Rasulullah SAW dan para Sahabatnya.

    Kini Saatnya Meledakkan Api Jihad Akhir Zaman Mari Perangi Para Thogut Mulkan Jabriyan.

    Firman Allah: at-Taubah 38, 39
    Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu jika dikatakan orang kepadamu: "Berperanglah kamu pada jalan Allah", lalu kamu berlambat-lambat (duduk) ditanah? Adakah kamu suka dengan kehidupan didunia ini daripada akhirat? Maka tak adalah kesukaan hidup di dunia, diperbandingkan dengan akhirat, melainkan sedikit sekali.
    Jika kamu tiada mahu berperang, nescaya Allah menyiksamu dengan azab yang pedih dan Dia akan menukar kamu dengan kaum yang lain, sedang kamu tiada melarat kepada Allah sedikit pun. Allah Maha kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

    Tinggalkan dan hancurkan semua Ideologi orang-orang kufur Mari Hunus Pedang kalian.
    Hancurkan Semua Setan-Thagut, sehingga tidak ada lagi Tuhan-Tuhan Manusia yang disembah manusia Kecuali Menyembah Allah yang Esa yang Maha Gagah Perkasa.

    INGAT ! Orang-orang yang tidak mau melaksanakan tanggungjawab dan perintah Allah untuk berjihad, adalah dimurkai, dibenci, dilaknati oleh Allah swt dan akan disiksa di akhirat nanti.

    Berjihad itu adalah satu perintah Allah yang Maha Tinggi, sedangkan mengabaikan Jihad itu adalah satu pengingkaran dan kedurhakaan yang besar terhadap Allah SWT!

    Bilakah anda berminat untuk menjadi pembela dan tentara Islam
    kehadiran anda kami tunggu di alamat email pendaftaran
    Markas Besar Angkatan Perang Pasukan Komando Bendera Hitam
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    email : singahitam@hmamail.com

    ReplyDelete
  8. SIAPA KETURUNAN SITI FATIMAH & SIAPA KETURUNAN RASULULLAH..??

    Maka Saka-Baka dari Imam Ali dgn Siti Fatimah mereka itulah keturunan Al-Hassan.
    Maka Saka-Baka dari Rasulullah dgn Siti Khodijah merekalah keturunan Al-Hussein.
    Maka mereka dari Saka-Baka Al-Hassan separuh Ahlulbait dgn gelaran AS-SYARIFF.
    Maka mereka dari Saka-Baka Al-Hussein sebener2 Ahlulbait dgn gelaran SAYYEDINA.
    Contoh As-Syariff seperti Pengeran Brunei, King Hassan Morocco, King Abdullah Jordan.
    Contoh Sayyedina seperti Imam Ali Zainal Abidin, termasuk IMAM MAHDI yg dinantikan.

    Ada faham..?? Maseh ngak ngertik, tunggulah kebangkitan ZULQARNAEN kasi faham..

    ReplyDelete
  9. Apa masih ada kalian yg mau berbantahan srta bertikaian ttg .ahlul bait nabi?apa ada yg membantah kun faya kun Allah?seperti Isa al masih yg lahir tiada bapa dan bernasabkn ibunya.baliklah kpd sunnah dan quran.nescaya anda tidak sesat.

    ReplyDelete
  10. ...
    YA HUSSEIN, DIKAU ANAK PINTAK - HUSSEIN BIN MUHAMMAD SAW.
    YA HUSSEIN, DIKAU ANAK MUKJIZAT - HUSSEIN BINTI SITI KHODIJAH.
    HANYA AHLULBAIT MENGINGATI WAFATMU - SETIAP 10 MUHARRAM.
    DARI SULBIMU ALHUSSEIN TELAH PUN ZAHIR - SYED IMAM MAHDI AS.
    ...

    ReplyDelete
  11. JANGAN LAGI SYOK SENDIRI KELENTONG BOHONG SANA BOHONG SINI.
    SEJARAH SYED ABDUL MAJID BIN SYED ADI PUTRA MAHU DULU DIKAJI.
    MAQAMNYA BERADA DIREMBAU NEGERI SEMBILAN MAHU DULU DICARI.
    PUTRANYA TOK TAMBAK SYED JALALUDDIN DIBOTA MAHU JUGA ZIARAHI.
    NABI KHIDIR BIMBINGI - RATU ADIL PERHATI - ZULQARNAEN MENJELASI.

    ReplyDelete
  12. .
    SABTU 21 MEI 2016 HARI INI DLM SEJARAH DAERAH REMBAU BERULANG LAGI.

    CAHAYA SYED ALMAJID NASAB WALI 7 DIBUMI REMBAU SENTIASA MENYINARI.
    KETANAH ADAT PUSAKA AHLULBAIT DIREMBAU TELAH DIZIARAH DIDATANGI.
    OLEH PEWARISMU DIALAH IMAM MAHDI DGN PEMUDA2NYA TANPA DISEDARI.
    JIN2 REMBAU DARI PUSAKA TANAH MINANG PENGACAU TELAH DIBUNUH MATI.
    BARU SENANG HATI MAHDI MAKAN MASAKAN MINANG JAMUAN TENGAHARI.
    SELURUH ALAM MELAYU BERSEH - TUNGGUKAN PULA KEBANGKITAN MAHDI...

    *** KHIDIR AS BIMBINGI - IMAM MAHDI PERHATI - ZULQARNAEN MENCERAHI ***



    ReplyDelete
  13. benarkah keturah isteri ke-3 nabi ibrahim.
    apabila diperhatikan bible, kita akan dapati asal-usul Hagar dan Sarah dinyatakan dengan jelas, tetapi tiba-tiba nama keturah keluar tanpa asal usul.

    Mengenai keturunan keturah, Midian atau Madyan. Adakah madyan dari keturunan keturah atau hagar.

    Mengapa quran hanya menceritakan Hagar dan Sarah tetapi tidak menceritakan keturah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam dunia ni ada tiga golongan manusia, pertama golongan yang membaca tetapi langsung tidak mempercayai apa yang dibacanya. Kedua, orang yang mempercayai bulat-bulat apa saja yang dibaca. Ketiga, setelah membaca pandai menilai yang betul dan yang bid'ah lalu membaca lagi untuk mendapatkan ilmu dan penilaian yang sahih.
      Dari penilaian saya apa yang dicatatkan oleh Cahaya Al Majid adalah tepat. Berikut adalah ungkapan dari Kitab Genesis.

      “Abraham took another wife, whose name was Keturah.She bore him Zimran, Jokshan, Medan, Midian, Ishbak and Shuah.Jokshan was the father of Sheba and Dedan; the descendants of Dedan were the Asshurites, the Letushites and the Leummites.The sons of Midian were Ephah, Epher, Hanoch, Abida and Eldaah. All these were descendants of Keturah.” (Genesis 25:1-4)

      “Now the sons of Keturah, Abraham’s wife:she bare Zimran, and Jokshan, and Medan, and Midian, and Ishbak, and Shuah. And the sons of Jokshan; Sheba, and Dedan.” (Genesis 1:32)

      Doa Nabi Ibrahim A.S. “Ya Tuhan kami, utuskanlah di kalangan mereka seorang Rasul yang membacakan ke atas mereka ayat-ayat Engkau dan mengajar mereka kitab dan hikmah dan menyucikan mereka, sesungguhnya Engkau Maha Mulia lagi Maha Bijaksana. Ya Tuhan kami kurniakanlah dari isteri-isteri kami dan zuriat keturunan kami seorang penyejuk mata dan jadikanlah kami pemimpin dari orang-orang yang bertakwa.”

      Begitulah doa Nabi Ibrahim A.S. sehingga Jibril datang dan memberi perkhabaran: “Wahai Ibrahim, Khabarkan berita gembira ini kepada anak-anakmu dari Keturah bahawa mereka memperolehi satu darjat di sisimu di dalam Firdaus dan perintahkan kepada mereka untuk pergi ke Timur dan sempurnakanlah agama Islam yang engkau sampaikan yang belum sempat menyempurnakannya. Mereka akan kembali di akhirat kelak cahaya mereka seperti cahaya anbiya dan rasul sedangkan mereka bukan anbiya atau pun rasul.”

      Kisah Bani Jawi tersebut jelas dikhabarkan di dalam Tafsir Ibnu Kathir dan Ibnu Athir. Penyempurnaan agama Allah yang dipikul oleh Bani Jawi telah mengangkat mertabat mereka ke setinggi-tinggi mertabat Rasul di syurga Firdaus walau pun mereka bukan Rasul.

      Al-Qur’an surah Ali Imran 65-68 : “Wahai ahli-ahli kitab! mengapa kamu berani berbantah-bantahan tentang hal Ibrahim, padahal Taurat dan Injil tidak diturunkan melainkan sesudah Ibrahim, apakah kamu tidak berfikir?”

      Delete
  14. DARI AJARAN PERKHABARAN IMAM MAHDI SEJATI
    MEMANG BENAR NABI IBRAHIM AS MILIKI 3 ISTERI...

    ISTERI PERTAMA : DGN SITI SARAH
    WALO PUN MEREKA TELAH LAMA BERNIKAH, ALLAH RABBUL IZZATI JUA YG MAHA BERKUASA BERKEHENDAK ATAS SETIAP SESUATU. TETAPI TATAKALA ITU SITI SARAH MASEH NGAK JUGA BISA MENGANDUNG. DIA MASEH NGAK BISA BUAT SEMENTARA WAKTU MENZAHIRKAN ZURIAT SAKA-BAKA DARI NABI IBRAHIM AS DGN SITI SARAH..

    ISTERI KEDUA : DGN SITI HAJAR
    SEMASA NABI IBRAHIM AS BERADA DIMESIR BELIAU KETEMU JODOH DGN ISTERI KEDUANYA SITI HAJAR. SETELAH PULANG DARI MESIR DIBUMI BERKAT TANAH SUCI MEKAH ITU, SITI HAJAR MULA MENGANDUNG HINGGA MELAHIRKAN NABI ISMAIL AS - SEBAGEI PUTRA PERTAMA DARI NASAB SAKA-BAKA NABI IBRAHIM AS DGN SITI HAJAR.

    SETELAH SELEPAS KELAHIRAN DULU NABI ISMAIL AS, KEMUDIA BARU SITI SARAH BOLEH BISA MENGANDUNG. MAKA DARINYA MAKA LAHIRLAH PULA KEMUDIANNYA MEREKA2 ITU BANI ISRAEL & SETERUSNYA BANI NASARA.. BERMAKNA NASAB NABI ISMAIL AS LEBEH TUA LEBEH MULIA YG WAJIB DIHURMATI OLEH ADIK2NYA DARI BANI ISRAEL & BANI NASARA. HINGGALAH TITIK TUMPAHNYA BENEH NABI ISMAIL AS JATUH KEPADA BANI ARABI YAITU JUNJUNGAN KITA NABI MUHAMMAD SAW, BERTALI-ARUS HINGGA TELAH MENZAHIRKAN IMAM MAHDI SEJATI...

    ISTERI KETIGA : BENERKAH ISTERI KE3 NYA ITU BERNAMA QATURAH..??

    PERSOALAN INI SANGAT KONTRAVERSI PENUH DILEMMA. WOWWW... CUKOP HEBAT RAMEI MELAYU YAKIN MENGAKU DIRINYA DARI NASAB KETURUNAN NABI IBRAHIM AS DGN QATURAH, TERUSKANLAH KEPERCAYAAN KALIAN ITU... HINGGA ALLAH RABBUL JALAL TELAH BANGKITKAN RATU ADIL SEJATI AKA IMAM MAHDI SEJATI, KAH3... TELAH MENJELASI BANYAK LAGI MISTERI2 YG MASEH TERKUSUT MASAI LAGI..

    ( SANG PENJAGA AIR BIMBINGI / IMAM MAHDI SEJATI PERHATI MENJELASI.. )

    ..... WALLAHU'ALEM .....


    ReplyDelete
  15. @ ISTERI KETIGA : BENERKAH ISTERI KE3 NABI IBRAHIM AS BERNAMA QATURAH..??

    PERSOALAN INI SANGAT KONTRAVERSI PENUH DILEMMA. RAMEI ORANG2 MELAYU YAKIN MENGAKU DIRINYA DARI NASAB KETURUNAN NABI IBRAHIM AS DGN QATURAH, TERUSKANLAH KEPERCAYAAN KALIAN ITU... HINGGA ALLAH RABBUL JALAL TELAH BANGKITKAN RATU ADIL SEJATI AKA IMAM MAHDI SEJATI, TELAH MENJELASI BANYAK LAGI MISTERI2 YG MASEH TERKUSUT MASAI LAGI..

    ( SANG PENJAGA AIR BIMBINGI / IMAM MAHDI SEJATI PERHATI MENJELASI.. )


    ***DARI DIARY CATITAN AJARAN2 IMAM MAHDI SEJATI***
    DUA PERIBADI WANITA INI DLM KEHIDUPAN NABI SAW TELAH MENCORAKKAN DUNIA ISLAM - ANTARA SYIAH DGN SUNNI DARI AWALAN ZAMAN HINGGA KEAKHIR ZAMAN..

    ..SIAPA KETURUNAN SITI KHODIJAH vs SIAPA KETURUNAN SITI FATIMAH..??

    (1) USUL USUL NASAB SITI KHODIJAH :
    TIDAK PERNAH DIBANGKITKAN OLEH IMAM MAHDI SIAPA NAMA ISTERI NABI IBRAHIM AS YG KE3 ITU? ( KOQ MUNGKIN MASEH BELUM MASANYA LAGI.. ). TETAPI YG BANYAK KALI DISEBUT2 ADALAH DARI ISTERI NABI IBRAHIM AS YG KE3 ITU, MAKA DARINYA TELAH MELAHIRKAN "SITI KHODIJAH". SIAPAKAH SEBENER2NYA SITI KHODIJAH ITU.? DARI PENCERAHAN2 RATU ADIL SEJATI ITU, DUNIA ISLAM BAKAL TAHU, KESAH2 SEJARAH2 TULEN SITI KHODIJAH TELAH BANYAK DITIPU. KATA IMAM MAHDI AS : DARI ISTERI KE3 NABI IBRAHIM AS, MAKA LAHIRLAH SITI KHODIJAH, BERMAKNA DIA DARI BANI ISRAEL, DIALAH NASAB NABI IBRAHIM AS YG KE55.

    ADA LAGI BANYAK LAGI DARI AJARAN2 IMAM MAHDI SEJATI...
    SABARLAH MENANTI .... WALLAHUALEM ....

    ReplyDelete
  16. @ (1) USAL USUL NASAB SITI KHODIJAH :
    AJARAN DARI LIDAH IMAM MAHDI SEJATI : DARI PERNIKAHAN NABI IBRAHIM AS DGN ISTERINYA YG KE3 TELAH MELAHIRKAN SITI KHODIJAH, NASABNYA YG KE55. SETELAH TIBA GILIRAN NABI IBRAHIM AS SEBAGEI BAPAK MANUSIA, MAKA TELAH BERPUTEK BERKEMBANG SAKA-BAKA DARI BAPAK NAN SATU ITU DGN 3 IBUK...


    ***ADUHAI BETAPA PERIT DERITANYA BERMADU 2
    HINGGA ALLAH ATURKAN UTK MEREKA BERMADU 3***

    (1) DARI ISTERI PERTAMANYA ITU TELAH MELAHIRKAN GENERASI KE2 NASAB NABI IBRAHIM AS, YAITU NABI2 BANI ISRAEL & NABI NASARA. KESAH2 MEREKA ITU CUKUPLAH KITA AMBIL TAHU AMBIL IKTIBAR UTK DIJADIKAN PEDOMAN. SEBAB MEREKA ITU BUKAN GERENTOR KITA SEKELIAN UMMAT MUHAMMAD SAW DIALAM SANA..

    (2) DARI ISTERINYA YG KEDUA TELAH MELAHIRKAN GENERASI PERTAMA NASAB KEPADA NABI IBRAHIM AS, YAITU NABI ISMAIL AS SEBAGEI PUTRA PERTAMA, PEWARIS TERTUA, HINGGA BERKEMBANG MENJADI BANI ARABI. HINGGA TELAH MELAHIRKAN BANI HASYIMI BENIH JUNJUNGAN AGUNG KITA, NABI MUHAMMAD SAW, SEBAGEI MISKAT KHATAMUL NABUAH - OBOR PENUTUP KENABIAN. RASULULLAH SAW DIALAH PEMBERI SYUFAAT & GERENTOR KITA UMMAT MUHAMMAD SAW DIALAM AKHIRAT..

    (3) DARI ISTERINYA YG KE3 ITU TELAH MELAHIRKAN GENERASI KE3 NASAB2 NABI IBRAHIM AS. TELAH BERTALI ARUS TURUN TEMURUN HINGGA ALLAH TELAH ZAHIRKAN SAORANG PUTRI AGUNG. DIALAH PERAWAN SUCI WANITA PALING CANTIK PALING KAYA DIZAMANNYA. HINGGAKAN PUAK 28 KAPIR KURAISY & THE 3 GANGS TERGILA2. DIALAH BONDA SITI KHODIJAH - ISTERI PERTAMA & TERAKHIR KPD RASULULLAH SAW, SERTA IBU INDUK KEPADA SEKELIAN AHLULBAIT2 NABI SAW.

    MISTERI2 TANAH SUCI MEKAH & SEJARAH KAABAH BANYAK LAGI TERSEMBUNYI
    ....WALLAHU'ALEMMM.... CUKUP DULU SEDIKIT2 DISINI & SALAM PERMISSI.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ***
      @@ ** ADUHAI BETAPA PERIT DERITA NYA BERMADU 2
      SEBELUM ALLAH ATURKAN UTK MEREKA BERMADU 3***

      DARI PERKHABARAN IM : ALKESAH NABI IBRAHIM DGN SITI SARAH PASANGAN SUAMI ISTERI PERTAMA ITU PERNAH BERHIJRAH KEMESIR DIZAMAN FIRAUN UTK BERDAKWAH. KETIBAAN MEREKA DISAMBUT OLEH FIRAUN DGN BAIK & MERIAH. RUPANYA NIAT FIRAUN ADA UDANG DISEBALIK MEE, GEDAP-GEDIB MATA FIRAUN MELEHAT KECANTIKAN SITI SARAH PUTEH GEBU BERGETAH. BERBAGEI HELAH TELAH DICUBA OLEH FIRAUN UTK SONGLAP SITI SARAH, TETAPI GAGAL. NIAT SERONG FIRAUN ITU TELAH DIKESAN OLEH NABI IBRAHIM AS. HINGGA ALLAH TIMPAKAN KIFARAT KEATAS FIRAUN. FIRAUN DIHINGGAPI PENYAKIT KULIT BERAT YG SUKAR DIUBATI.

      ATAS NASEHAT AHLULNUJUM NYA HANYA NABI IBRAHIM AS JUA YG BISA MENGUBATI PENYAKITNYA ITU. AKHIRNYA DEPAN NABI IBRAHIM AS FIRAUN MENGAKU NIAT SERONG & SALAH SILAPNYA, LANTAS MOHON DIAMPON PENYAKITNYA DIUBATI. DGN IZIN ALLAH DGN MUKJIZAT NABI IBRAHIM AS PENYAKIT FIRAUN TELAH SEMBUH. FIRAUN AMAT MALU & MENYESAL ATAS NIATNYA ITU. KARNA BALAS BUDI BAEK NABI IBRAHIM AS ITU, LANTAS BAGINDA DIKURNIAKAN SALAH SAORANG DARI CALON2 ISTERI FIRAUN YG MASEH PERAWAN SUCI LAGI RUPAWAN, DIALAH SITI HAJAR. SETELAH SITI HAJAR DINIKAHI BERMULA DGN SITI SARAH HIDUP BERMADU..

      Delete
  17. .... SEJARAH TANAH SUCI MEKAH & BANGUNAN KAABAH ....

    *** DARI AJARAN IMAM MAHDI SEJATI :

    BERMULA LEMBAGA NABI ADAM AS DITEMPA OLEH JIBRAEL DARI 7 KEPAL TANAH NURANI MEKAH. SEBAB ITU TANAH PERMUKAAN MEKAH & STUKTUR BUMINYA BAGEIKAN BERKAWAH. KEMANA DIBAWA DITEMPA OLEH JIBRAEL DLM PENCIPTAAN MANUSIA PERTAMA DIBUMI ALLAH..?? ITU SEMUA URUSANNYA ALLAH, DISITULAH BUMI KEMUNCAK HABIBULLAH MAQAMNYA RASULULLAH..

    SETELAH BERKEMBANG BERANAK PINAK BANI ADAM YAITU ANAK2 ADAM DGN SITI HAWA, MAKA BERMULA TUGAS2 PARA2 NABI & PELBAGEI RUMPUN MANUSIA MEMULAKAN TAMADDUN PERADABAN MANUSIA & SEJARAH, BERTABURAN DIBUMINYA ALLAH. HINGGA TIBA PULA GILIRAN NABI IBRAHIM AS SEBAGEI BAPAK MANUSIA DIBUMI MEKAH. DIATAS TANAH MEKAH SEKITAR 13 EKAR, MILIK PUSAKA AYAHNYA SIPEMBUAT BERHALA, DISITULAH NABI IBRAHIM AS DGN ISTERINYA SITI HAJAR & PUTRA PERTAMANYA NABI ISMAIL AS HIDUP BERKELUARGA DLM SEBUAH **RUMAH** MEMULAKAN SEJARAH...

    *** SAMBUTAN HARI RAYA KORBAN @ ISNIN 12 SEPTEMBER 2016

    DUNIA ISLAM AKAN MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL ADHA LUSA @ ISNIN 12 SEPTEMBER 2016M BERSAMAAN 10 ZULHIJJAH 1437H. DARI MANAKAH ASAL USUL RITUAL2 IBADAH HAJI & UMRAH ITU..?? LANTAS KONONNYA KESAH2 LAKUAN2 KEBERADAAN MEREKA 3 SEKELUARGA - NABI IBRAHIM AS, ISMAIL AS & SITI HAJAR - DITANAH MEKAH ITU TELAH DIJADIKAN IKUT2AN AMALAN. HINGGA DIJADIKAN RITUAL2 WAJIB DLM IBADAH RUKUN HAJI & UMRAH..

    DARI GARA2 SALAH FAHAM PENYELEWENGAN SEJARAH2 MEREKA ITU, HINGGA KESAH NABI ISMAIL AS SEBAGEI NASAB PERTAMA PEWARIS TERTUA NABI IBRAHIM AS TELAH HILANG SIRNA DARI SEJARAH. IBADAH & UMMATNYA NABI ISMAIL AS TELAH SENGAJA DIHILANGKAN DARI SEJARAH - BAGINDA HANYA DIJADIKAN CONTOH KORBAN HINGGAKAN KESANNYA BERTRILLION2 HEWAN2 DIKORBANKAN DARAHNYA DISEMAH....

    PERSOALANNYA : APAKAH KERJA2 HAJI YG KITA AMALKAN ITU BENER2 DARI AJARAN RASULULLAH..?? APAKAH YG LAEN2 YG KITA AMALKAN JUGA BENER2 MENGIKUT SUNNAH ATO HADIS2 RASULULLAH..?? ISLAM SUDAH BERTAPAK SELAMA 1437H DLM DUNIA ISLAM. KITA SEMUANYA MENGAKU ISLAM DARI AKUAN LELUHUR KITA SEJAK TURUN TEMURUN DARI AJARAN TRADISI DENGER2AN IKUT2AN. NGAK ADA UMMAT MUHAMMAD SAW YG HIDUP BERSAMA SEZAMAN DGN RASULULLAH SAW.

    MELAINKAN MEREKA NAN SEDIKIT ORANG2 PILIHAN ALLAH DARI PARA WALI ALLAH. ATO MEREKA YG BERTAWASSUL DGN NABI DARI TALIAN NASAB ATO DARI SUMBER ILMUNYA NABI.. HINGGA DUNIA ISLAM SUDAH TENAT RAPUH DITELAN FITNAH DAJJAL AKHIRUL ZAMANI, ALLAH TELAH BANGKITKAN AHLULBAIT SEJATI. DIA DIBIMBINGI ILAHI DIALAH SANG PENYELAMAT, DIALAH REFORMER DIALAF BARU INI. DIALAH JUGA MUHAMMAD KE2 AKA IMAM MAHDI SEJATI..

    .... WALLAHU'ALEMMMM ....

    ReplyDelete
  18. @ .... SEJARAH TANAH SUCI MEKAH & BANGUNAN KAABAH ....

    *** DARI AJARAN IMAM MAHDI SEJATI KHALIFAH ALLAH ***

    .... HINGGA TIBA PULA GILIRAN NABI IBRAHIM AS SEBAGEI BAPAK MANUSIA DIBUMI MEKAH. DIATAS TANAH MEKAH SEKITAR 13 EKAR, MILIK PUSAKA AYAHNYA SIPEMBUAT BERHALA, DISITULAH NABI IBRAHIM AS DGN ISTERINYA SITI HAJAR & PUTRA YAITU PEWARIS PERTAMANYA NABI ISMAIL AS HIDUP BERKELUARGA DLM SEBUAH **RUMAH** MEMULAKAN SEJARAH...

    SETELAH NABI IBRAHIM AS WAFAT, MAKA HARTA2 PUSAKA BAGINDA DIMEKAH BERUPA 13 EKAR TANAH YG DIDLMNYA ADA SEBUAH RUMAH, TELAH MENJADI HAK MILIK NABI ISMAIL AS SEBAGEI PEWARIS MUTLAK KPD AYAHANDA & BONDANYA. MASA DAN ZAMAN SILEH BERGANTI BERUBAH. MAKA BEGITU JUGA PEMILIKAN TANAH DAN RUMAH PUSAKA NABI IBRAHIM AS JUGA TELAH BERKALI2 BERTUKAR GANTI BERUBAH2.

    HINGGA DIZAMAN NABI MUHAMMAD SAW, HARTA PUSAKA NABI IBRAHIM AS ITU DIMILIKI PULA OLEH NASAB PEWARISNYA BANI ISRAEL - DIALAH BONDA SITI KHODIJAH. MAKA TIDAK HERAN BONDA SITI KHODIJAH SERING DISEBUT2 AKAN KEKAYAANNYA, KEJELITAANNYA, KESUCIANNYA, HINGGAKAN BELIAU SERING JADI REBUTAN KEGILAAN PEMBESAR2 PUAK 28 KAPIR KURAISY & THE 3 GANGS... YG BERJAYA BERNIKAH DGNNYA HANYA SEPUPU ABU BAKAR, TETAPI DIA TETAP *PERAWAN SUCI* KARNA SEPUPU ABU BAKAR GAGAL MENGHAMPIRINYA.. SETELAH SUAMINYA MATI SITI KHODIJAH MENJANDA SEKETIKA. KESEMPATAN INI ABU BAKAR TELAH 2 KALI MASUK MEMINANG, TETAPI GAGAL KACEWA LAMARANNYA DITOLAK..

    ALLAH JUA YG MAHA MENGATUR JODOH PERTEMUAN UTK RASULNYA. RASULULLAH SEBAGEI CALON SUAMI YG MASEH TERUNA PASTI ALLAH DITEMUKAN JODOHNYA DGN ISTERI YG MASEH PERAWAN. KEDUANYA DARI NASAB YG SAMA DARI NABI IBRAHIM AS. NASAB YG BAIK HANYA UTK NASAB YG SAMA BAIK. ADALAH SALAH BESAR JIKA DUNIA ISLAM OMONG2KAN KONONNYA NABI MENIKAH DGN AISYAH ANAK HINGUSAN BAWAH UMUR ANAK ABU BAKAR DARI KAPIR KURAISY.

    SETELAH RASULULLAH SAW DGN BONDA SITI KHODIJAH BERNIKAH, BERMAKNA HARTA PUSAKA NABI IBRAHIM AS TELAH MENJADI HAK MILIK RASULULLAH SERTA AHLULBAIT2 NYA. MAKA BERMULALAH PERTARUNGAN PEREBUTAN TAHTA & HARTA TANAH MEKAH & KAABAH DLM "GAMES OF THRONE" ANTARA RASULULLAH SAW DGN PUAK 28 KAPIR KURAISY MEKAH & THE 3 GANGS... MAKA DARI SINILAH BERMULANYA PERANAN & PENGORBANAN BONDA SITI KHODIJAH BERJUANG BERSAMA RASULULLAH SAW DLM KEBANGKITAN AGAMA ALLAH YAITU AL ISLAM....

    DEMIKIAN SEDIKIT APA YG TERSIRAT DLM KEHIDUPAN NABI, APA YG TELAH DIAJAR DIKHABARKAN OLEH PEWARISNYA IMAM MAHDI. SIAPA KETURUNAN SITI KHODIJAH..?? SIAPA KETURUNAN SITI FATIMAH ZAHARAH..?? KEMANA PERGINYA RUMAH PUSAKA NABI IBRAHIM AS DIBUMI MEKAH..?? ....WALLAHU'ALEMMM....

    ReplyDelete
  19. (Hello guys;) This is a HD movie site kindly visit I am sure your will really enjoy. Thanks
    Watch Online Movie Free

    ReplyDelete
  20. *
    ...@@@... DEMIKIAN SEDIKIT APA YG TERSIRAT DLM KEHIDUPAN NABI.
    TELAH DIAJAR DIKHABARKAN OLEH PEWARIS NABI DIALAH ATOK SYED IM.
    (1) SIAPA KETURUNAN SAKA-BAKA DARI SITI KHODIJAH DGN BAGINDA NABI?
    (2) SIAPA KETURUNAN SAKA-BAKA DARI SITI FATIMAH DGN TOK IMAM ALI?
    (3) RUMAH PUSAKA NABI IBRAHIM AS DIMEKAH MANA PERGI APA DAH JADI?
    SABDA NABI DUNIA ISLAM DIPENUHI KEKUFURAN KEKEJAMAN NGAK TERPERI.
    HINGGA ALLAH BANGKITKAN DARI NASABNYA NABI SANG RATU ADIL SEJATI.
    SELAMAT MENYAMBUT HARA RAYA AIDILFITRI YG MEMADU MAHULAH BERHATI2..

    .... WALLAHU'ALEMMM ....

    ***

    ReplyDelete
  21. ****

    ..@@.. APAKAH ADA KETURUNAN AHLULBAIT..??

    SAKA-BAKA / NASAB KETURUNAN :

    ADA PUN SAKA ITU DARIPADA IBU. MANAKALA ADA PUN BAKA ITU DARIPADA BAPA. MAKA DIALAM MELAYU TERKENAL DGN ISTILAH SAKA-BAKA. MAKA DIALAM AHLULBAIT PULA TERKENAL DGN ISTILAH NASAB KETURUNAN. MAKA DLM PEGANGAN SESETENGAH SUKU KAUM N MANUSIA, MEREKA SANGAT MEMENTINGKAN ANAK PEREMPUAN ATO PENYAMBUNG PERTALIAN DARI PERUT IBU, KERANA DALILNYA KAITAN DGN ALAM AKHIRAT. BAGI ALAM KENABIAN DAN DINASTI RAJA2 DIDUNIA NYATA INI - LAZIMNYA SANGAT MEMENTINGKAN TALIAN BAKA-ANAK LELAKI SEBAGEI PENYAMBUNG BENIH NASAB WARISAN KETURUNAN...

    MAKA PERKARA YG SAMA JUGA YAITU "PENTINGKAN ANAK/ZURIAT LELAKI" SEBAGEI PENYAMBUNG ZURIAT WARISAN, TELAH BERLAKU DLM KEHIDUPAN KELUARGA NABI MUHAMMAD SAW DGN ISTERI TERCINTANYA BONDA SITI KHODIJAH. DGN BONDA SITI KHODIJAH, MEREKA DIKURNIAKAN DGN PUTRA2 & PUTRI2 SEBAGEI AHLULBAIT2 NABI. SEJARAH ISLAM TELAH MENCATITKAN BAHAWA - AMAT DUKACITA BAGI NABI SAW KARNA KESEMUA PUTRA2 NYA TELAH WAFAT SEMASA MEREKA MASEH DIALAM KANAK2 LAGI. MAKA NGAK HERANLAH RAMEI UMMAT NABI YG BILANGKAN RASULULLAH SAW TELAH TERPUTUS PENYAMBUNG TALIAN NASAB WARISANNYA.

    LANTAS DUNIA ISLAM TELAH MELETAKKAN SITI FATIMAH ZAHARAH PUTRI RASULULLAH SAW DGN TOK IMAM ALI, SEBAGEI IBU/BAPA PENYAMBUNG WARISAN KENABIAN MUHAMMAD SAW. MAKA TELAH HILANG SIRNA SAKA-BAKA / NASAB AHLULBAIT DARI BONDA SITI KHODIJAH DGN BAGINDA RASULULLAH SAW.. MAKA APA YG DICATITKAN DLM SEJARAH ISLAM - TELAH BERSIRNA SAKA-BAKA / NASAB AHLULBAIT DARI SITI FATIMAH ZAHARAH DGN TOK IMAM ALI..

    MAKA ITU YG TELAH TERBIT SATU PERSOALAN : "SIAPA KETURUNAN FATIMAH..??" MAKA RATA2 DUNIA ISLAM MEREKA TELAH MELETAKKAN HARAPAN.. PENYELAMAT ISLAM ITU KEPADA SALAH SAORANG AHLULBAIT DARI 2 ANAK2 SITI FATIMAH ZAHARAH DGN TOK IMAM ALI - YAITU IMAM HASSAN & SAYYEDINA HUSSEIN..

    PERSOALANNYA : APAKAH HASSAN & HUSSEIN ITU BENER2 2 CUCU NABI SAW..?? HANYA RATU ADIL SEJATI AKA IM YG BISA MENCERAHI.. WALLAHU'ALAM SALAM PERMISSI..

    ****

    ReplyDelete
  22. @@@

    .. SIAPA KETURUNAN SITI FATIMAH ZAHARAH ..??

    TELAH RIBUAN TAHUN RATA2 DUNIA ISLAM - SYIAH & SUNNI MENGATAKAN DARI SAKA-BAKA / NASAB KETURUNAN SITI FATIMAH ZAHARAH DGN TOK IMAM ALI ITU TELAH MELAHIRKAN 2 AHLULBAIT : HASSAN ALSYARIFF & SAYYEDINA HUSSEIN.. MAKA DUNIA ISLAM BILANG 2 MEREKA ITU 2 CUCU NABI. DARI 2 NASAB AHLULBAIT INI TELAH BERKEMBANG BERTALI ARUS BERJUTA2AN NASAB2 AHLULBAIT NABI KESERATA PELUSUK BUMI ALLAH INI. DARI SALAH SORANG MEREKA2 ITU ALLAH TELAH BANGKITKAN SAORANG SANG JURU PENYELAMAT YG DINANTI.. DIALAH SANG RATU ADIL SEJATI AKA IMAM MAHDI SEJATI.

    PERSOALAN2NYA :

    APAKAH BENER HASSAN & HUSSEIN ITU 2 CUCU NABI..??
    ANTARA HASSAN DGN HUSSEIN SIAPA DIA CUCU NABI..??
    ANTARA HASSAN & HUSSEIN ITU SIAPA DIA ANAK NABI..??

    APAKAH BENER HASSAN & HUSSEIN 2 PUTRA TOK IMAM ALI..??
    ANTARA HASSAN DGN HUSSEIN HANYA 1 ANAK TOK IMAM ALI.
    ANTARA HASSAN & HUSSEIN YG 1 LAGI DIA ITU INSAN MISTERI..

    DIA DIKATAKAN INSAN MISTERI KARNA UJUDNYA KEBUMI INI ATAS PERMOHONAN NABI DARI MUKJIZAT TERAKHIR NABI. MAKA SEBAB ITU DIA ITU DIBILANGKAN "ANAK PINTAK NABI", DIA DIKATAKAN JUGA "ANAK MUKJIZAT NABI".. SEBELUM ITU DIA BENIH NABI TELAH WUJUD DIALAM ROHIM BONDANYA SITI KHODIJAH, TATAKALA ITU AYAHNYA MENJALANI ALAM PERTAPAAN SELAMA 44 HARI DIGUA HIRAQ DISIANG HARI. HASIL PERTAPAAN NABI 44 HARI ITU TERSIRAT DLM KITAB MUKJIZAT NABI TERTULIS ATAS SEKEPING KULIT UNTA DINAMAKAN KITAB MUQADDAM NABI. DISALIN SEMULA OLEH TOK IMAM ALI ATAS PENGAWASAN NABI..

    BEGITULAH SEDIKIT CATITAN DIARY SEJARAH AHLULBAIT PERTAMA NABI..
    SIAPAKAH DIA AHLULBAIT PERTAMA NABI SAW ITU..?? WALLAHU'ALEMMM...

    ***

    ReplyDelete
  23. ***

    C&P ..@@.. MISTIS FILE AJAQUE RAHMAN

    .... PUNUTUP SATU PERNULAAN ....

    Black Ops 7 Jun 2014 4:44 PTG


    .... ALAM PERTAPAAN RASULULLAH SAW SELAMA 44 HARI ....

    Bermula Nabi SAW keJabal Nur Gua Hiraq apakah yg baginda cari?
    Rupanya Nabi jalani Alam Pertapaan selama 44 hari disiang hari.
    Turun Wahyu Pertama takajud gementar seluruh jiwa raganya Nabi.
    Rupanya Jibrail menjelma bimbingi barulah sonang hatinya Nabi.

    Surah AlAlaq itulah Wahyu Pertama disematkan dalam dadanya Nabi.
    Ikraq bacalah "Bismi"Lah ArRahman ArRohim penyayang mengasehani.
    Dari segumpal darah itu asal kejadiannya AlInsan yg amat terperi.
    Bermula satu hari satu Surah Mabi diajari hinggalah genap 44 hari.

    Selama 44 hari lengkaplah 44 Surah terhimpun dlm Muqaddam Nabi.
    Sesekali atok Nabi didatangi opah Siti Khodijah berteman Imam Ali.
    Bawa buah Tamar Nabi dgn Air Zam2 buat bekalan pertapaannya Nabi.
    Tatakala itu opah Siti Khodijah sedang kandongkan Ahlulbait Nabi.

    Sempurna sudah Kitab Pusaka Muqaddam Nabi utk Ahlulbaitnya nanti.
    Terajui Akhirul Zaman dan ubati 44 macam penyakit ummatnya Nabi.
    Kitab ori disalin atas kulit unta oleh Imam Ali diawasi oleh Nabi.
    Atas wasiat Nabi disimpan dioleh Imam Ali kini ghoib kemana pergi?

    Kitab Muqaddam Mukjizat Pusaka Nabi itu jadi rebutan diAlam Wali.
    Berkat AlaQasem putra pertama dikandung Khodijah isterinya Nabi.
    Kalo Nabi Penutup putra pertama AlaQasem Permulaan pengganti Nabi.
    Ahlulbait AlaQasem wafat kanak2 belum sempat terajui pewaris Nabi...

    Itukah bukti sudah terputus Nasab Nabi penyambung Ahlulbait Nabi?
    Yg diceritakan hingga tersangat sedeh duka nesnapa hatinya Nabi.
    Hingga ummati Nabi sering beri jolokan Wahai AbuQasem kapada Nabi.
    Allah Rabbul Izzati Maha Berkuasa atas sesuatu yg Nabi pohoni.

    Sekira2 2 tahun 8 bulan sebelum wafat berpulang keHadratNya Ilahi.
    Telah bersujud Nabi pintak sesuatu keHadrat Ilahi Yg Maha Memberi.
    Atas perintah Ilahi ZamzamAlakazam turun Jibrael berjumpa dgn Nabi.
    Apa kesudahan yg berlaku sabar menanti Tok Habib IM akan mencerahi..

    ( DARI DIARY - AHLULBAIT RATU ADIL SEJATI AKA IM PROPHECY... )

    .... WALLAHU'ALEMMM ....

    ****

    ReplyDelete
  24. Anonymous3 July 2017 at 23:09
    CNP dari - MISTIS FILE AJAQUE RAHMAN

    ...."PENUTUP SATU PERMULAAN"....

    Oleh: Black Ops @ 7 Jun 2014 4:44 PTG

    Sekira 2 tahun 8 bulan sebelum wafat berpulang Nabi keHadrat Ilahi.
    Bersujud Nabi menangis pintak sesuatu keHadrat Ilahi Maha Memberi.
    Allah YaHayyun YaQayyum perintahkan Jibrael jumpa Nabi apa dihajati.
    Rupanya yg dipintak adakan semula putranya Qassem telah wafat pergi.
    ZamZam AlaQazam turun Jibrael keMaqam AlaQasem apakah yg terjadi..??
    Apa kesudahan berlaku Tok Habib IM akan mencerahi sabarlah menanti..


    .... ZAMZAM ALA KAZAM ...888... YA HAYYUN YA QAYYUM - MISTERI
    KELAHIRAN KE2 (REBORN) - ALAQASEM ANAK PINTAK ANAK MUKJIZAT NABI ....

    WAHAI QASEM SEBENAR DIKAU ANAK KANDONG DARI SAKA-BAKA KHODIJAH DGN NABI.
    PABILA DIKAU WAFAT DIUSIA 2 TAHUN TERSANGAT BERSEDEH DUKACITA HATI NABI.
    DIKAU DARI ADA MENJADI TIADA KEMUDIAN DIADAKAN SEMULA ITU KEHENDAK ILAHI.
    DIKAU DIHIDUPKAN SEMULA DILETAK JIBRAEL DLM BUAIAN HASSAN BERJUNTAI KAKI.

    TERSEDAR NABI DARI SUJUD TERDENGAR SUARA KANAK2 KEHAUSAN MENGHISAP JARI.
    SETELAH DIHAMPIRI TAKAJOD BERSABDA NABI "OH ANAK-KU" ALLAH MAHA KUASAI.
    DIRAHSIAKAN UJUD KEBERADAAN QASEM CUMA DIBILANGKAN DIA ANAK PINTAK NABI.
    UTK JAGA KESELAMATAN DINAMA ALHUSSEIN TEMAN ALHASSAN ANAK TOK IMAM ALI..

    DUNIA ISLAM SUDAH MASUK TAHUN 1439H - HINGGA KINI PUAK SYIAH PUAK SUNNI,
    MASEH RATA2 BILANG ALHASSAN ALHUSSIN 2 CUCU NABI 2 PUTRA TOK IMAM ALI..
    HANYA NABI & MUHAMMAD KE2 IM BISA KENALI SIAPA DIA ALHUSSEIN PUTRA NABI.
    FIRASAT NABI DIKETAHUI TRAGEDI 10 MUHARAM SYAHID ALHUSSEIN PUTRA NABI.
    TELAH BERSABDA BERSUMPAH NABI: BARANG SIAP SAKITI AKAN ALHUUSEIN-KU INI,
    SEPERTI DIA MENYAKITI AKAN DAKU. BARANG SIAPA MENCINTAI ALHUSSEIN-KU INI,
    BERERTI DIA MENCINTAI AKAN DAKU NABI..

    .... PENUTUPAN ITU SATU PERMULAAN ....

    BERAKHIRNYA SATU PENUTUPAN :

    TRAJEDI DIPADANG KARBALA, KOSNPIRASI PALING KEJAM TERHADAP PUTRA NABI.
    SERAMAI 3I3 AHLULBAIT2 DARI KELUARGA ALHUSSEIN (ALAQASEM), SERAMAI 11
    AHLULBAIT DARI KELUARGA ALHASSAN DARI KELUARGA ALI, TELAH SAMA GUGUR
    SYAHID TERKORBAN DIBUNUH. GARA2 ANGKARA KONSPIRASI YAZID MUAWIYYAH &
    HIS GANGS LAKNATTULLAH. SETELAH TAMAT RIWAYAT ALHUSSEIN (ALQASEM) ANAK
    PINTAK NABI ANAK MUKJIZSAT NABI, SUDAH TAMATKAH PENUTUP AHLULBAIT NABI..??

    BERPUTEKNYA SATU PERMULAAN :

    ( Sedikit dari koleksi ajaran Atok Syed IM - cucu mohon diperkati )

    ADAKAH YG TERSELAMAT BANGUN ADAKAN PERMULAAN BARU WAARISAN NABI..??
    SETIAP YG PATAH BERTUMBUH LAGI SETIAP YG HILANG BERTUKAR GANTI..
    WALLAHU'AKLAM... NGAK TAHU... CUCU UDAH KECAPEKAN KELOTEHAN...
    TERIMA KASEH PD TUAN TANAH ATOK RIZAN - AMPON TOK & WASSALAM...

    ..i..

    ReplyDelete