Friday 8 May 2020

THE PROMISED LAND : MINORITI 11 PPBM YANG SIBUK BUAT UNDI TAK PERCAYA.

Bismillahhirrahmannirrahim.

Kerana menyakini' bahawa orang Melayu akan menyokong partinya pada PRU 14,namun, setelah PRU berlangsung hanya 13 kerusi Parlimen diseluruh negara berjaya dimenangi.
Itulah parti Bersatu atau parti PPBM yang Mahathir tubuhkan.

Merasakan bahawa orang Melayu akan bersamanya bilamana dia keluar dari UMNO dan menubuhkan Bersatu akhirnya kecundang juga ditangan UMNO dan akhirnya menjadi parti minoriti dalam Pakatan Harapan.

Setelah menjadi parti minoriti dalam Pakatan Harapan dan Mahathir telah diangkat menjadi Perdana Menteri setelah Wan Azizah menolak jawatan tersebut diatas dasar persetujuan yang dibuat sebelumnya ,maka, berkokoklah nyawa Mahathir kerana dapat jawatan yang diidam idamkan tanpa berpegang dengan janji yang dilafas.

Janji yang diikat adalah selama 2 tahun untuk memegang jawatan tersebut, namun, apabila janji dan waktu yang ditermakan cukup haul, MAHATHIR ingkar akan janji yang dilafas dan yang diikat.

Tidakkah ini dikategorikan sebagai 'munafik' kerana ingkar dan tidak menunaikan janji?

Itulah Mahathir!!! Manusia munafik!!!
Manusia yang tidak bolih dipegang akan janji akan kata katanya.

Tak cukup dengan itu, dia sendiri yang meletakkan jawatanya sebagai Perdana Menteri kerana dikata mendapat tekanan dari puak majoriti dalam pakatannya iaitu PKR dan DAP.

Setelah beliau meletakkan jawatan Perdana Menteri nya, YDP Agong tetap melantiknya sebagai Perdana Menteri Interim bagi menyelesaikan masaalah yang beliau sendiri cetuskan.

Namun setelah YDP Agong berpuashati dengan keputusan yang dibuat melalui pertemuan Baginda dengan semua Ahli Parlimen dan bilamana YDP Agong telah mendapati bahawa Muhyiddin mendapat sokongan majoriti berbanding diri Anwar Ibrahim yang juga dinamakan olih pihak Pakatan Harapan  dan bukan diri Mahathir  maka , Muhyiddin telah dipilih dan dilantik sebagai Perdana Menteri olih YDP Agong.

Mulai dari saat itu, Mahathir mula menyerang kepimpinan Muhyiddin.

Berbagai bagai tuduhan dan tomahan dilemparkan keatas batang tubuh Muhyiddin.

Itu lah Mahathir!!!
Manusia yang tak pernah puas dengan kuasa dan suka memandang rendah terhadap kelebihan orang lain.

Untuk.menerima ketentuan bahawa jawatan Perdana Menteri itu adalah "rezeki" dari Allah SWT dan bukan atas dasar "akulah yang hebat" atau " aku ditikam dari belakang" atau istilah 'kawan makan kawan",inilah pegangan yang diimankan olih diri Mahathir.

Demi memuaskan 'nafsu untuk kuasa' yang bersarang dihati, kini, Mahathir mengusulkan pula 'undi tidak percaya" terhadap Muhyiddin.

Wahai Mahathir!!
Ingatkan....

Peluang kemenangan pertama sebagai PM adalah rezeki dan amanah dari Allah SWT.

Peluang bagi kemenangan Kali kedua , sebenarnya Allah SWT memberikan kamu peluang dan  menyuruh kamu bertaubat dan membaiki kesalahan' kamu,

Tetapi.. inshaallah..
Allah SWT tidak akan memberikan  kamu,wahai Mahathir peluang  ketiga kerana sikap angkuh ,riak dan tidak mahu berubah serta tidak mahu menerima hakikat .
itu adalah sifat yang amat dibenci Allah SWT.
Semua itu telah terselah pada diri kamu wahai Mahathir!!

Wahai orang Melayu yang bukan bangsa Melayu!!!

Kalau masih lagi ramai lagi yang buta mata dan buta hati dan sanggup bersengkokol dengan menggadaikan diri kerana duit, harta dan pangkat, dan mengkhianati amanah Allah SWT..tunggulah...bahawa bala Allah SWT pasti akan menyergah didepan muka pintu rumah anda.
Jangan menyesal!!!!

Cahaya Al Majid.





21 comments:

  1. Kamu ni tongong dan pengecut rupanya. Patutlah takda sapa masuk blog kamu. Masuk pun, tumpang lalu. Malas nak baca bebel kosong kamu, apatah lagi komen.

    Kenapa kamu takut sangat dgn party minority.....?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Kau buktikan . Kalau saya pengecut saya Tak tulis. Kau cakap tiada siapa yg masuk blog ini.tapi kau masuk plak

      Delete
    2. Biasanya saya guna bloglist dinturtle utk masuk semua nlog dgn cara membaca tajuk-tajuk blog, termasuk blog awak. Kekadang tersilap tekan, nak masuk blog outsyedthebox, tertekan blog awak yg kosong tanpa komen. Hahaha...... sebenatnya, saya tak baca pun apa awak tulis. Saya lebih suka baca komen-komen orang sebab komen pengunjung, lebih menarik dpd tulisan tuan ampunya blog. Dpd komen-komen pengunjung ini, saya tahulah otak awak memang kosong, typical pas totok.

      Delete
    3. Hahah..alasan melempiaskan nafsu.ni masuk balik buat Komen.
      Tak senang hati ke??
      Wahai.hati hati yang tenang!!
      Jangan menipu diri.

      Delete
  2. Dont talk nonsense lah what allah do and do not do. AWAK NI ISLAM ke tahu hal2 yg apa yg di laku olih allah . MAIN POKITIK SATU tapi what you are saying is bordering syirik. Ini bulan ramadhan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas SetPol Madey sendiri dah cakap Madey tahap scumbag yang KHIANAT kepada bangsa sendiri,Agama,budaya & Negara.

      Delete
  3. Kau Tak nampak atau buta mata atau kau Memang subahat dengan para munafik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kita nampak adalah zahir. Yg batin allah saja tahu. Hanya allah saja menhukum. Siapa yg buta mata dan hati. READ koran lah be a good muslim this ramadhan

      Delete
    2. U good Muslim? Dah berapa ramai orang bukan Islam yang telah kau yakin Kan bahawa Allah Dan Islam tu benar? Dan mereka sanggup tinggalkan Agama lamanya Dan mengambil Allah SWT sebagai Tuhan?

      Delete
  4. Semua takut bila kebenaran dibentangkan.

    ReplyDelete
  5. Bro read lah surah al munaafiquun sebelum memunafik seseorng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas SetPol Madey sendiri dah cakap Madey tahap scumbag yang KHIANAT kepada bangsa sendiri,Agama,budaya & Negara.

      Delete
  6. Kategorinya dah ditentukan bukan menambah . Kata ikut Hadith n Alquran..

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Hahahah.ingat Tak masuk dah!!! Gila talak.betul..sama cam Mahathir gak!

      Delete
    2. Cik Minah Sewel Jangan datang sini Lagi.Get Lost.
      Tertekan bloglist konon nya.Pigi lah Minah Sewel.

      Delete
  8. Let me give you example. MY was part of PH that made promises same as TDM.If by your obeservation that TDM broke the promise by collective responsibility MY also broke the promises. SO do you also willing to label MY as munafik. I will personally not say that as i feared allah as i were not bear the witness. SO the the point bro as it was heavy accusation before allah as he and he alone khows and bear witness.Ramadhan is for our reflection

    ReplyDelete
    Replies
    1. That why u must learn to know ure God trully.

      Delete
    2. Bekas SetPol Madey sendiri dah cakap Madey tahap scumbag yang KHIANAT kepada bangsa sendiri,Agama,budaya & Negara.

      Delete
  9. Even if Muhyiddin is wrong, I will hammer the same n put it on my blog. The problem is, when mahathir step.down, so next of keen must take over. so.do you think Muhyiddin is at fault?

    ReplyDelete