Monday 26 August 2019

THE PROMISED LAND : TAK BERANI MENENTANG ..AKAN DIPIJAK SELAMANYA.

Bismillahhirrahmannirrahim.

Menyampaikan kata kata atau Firman Allah SWT kepada mereka yang belum mengambil Allah SWT sebagai Tuhan adalah besar dugaannya. Berbeza dengan pendakwah mahupun Ustaz Ustaz yang menyampaikan Firman Firman serta cerita Hadith dan sunnah kepada mereka yang sememamgnya beragama Islam.

Syukur kehadrat Illahi kerana telah memberkati usaha Dr Zakir Naik yang berupaya menerangkan kebenaran tentang kebenaran Allah SWT iaitu Tuhan Yang Maha Esa dan beliau  pula berupaya membedakan akan keesaan  Tuhan yang sebenar benar Tuhan dengan Tuhan ciapan Syaitan atau yang dimomok momokkan olih manusia sebagai Tuhan.

Walaupun orang bukan Islam ramai yang meroyan terhadap keberadaan Zakir Naik, namun, keberadaan dan usaha beliau dinegara ini amat disenangi olih majoriti Umat Melayu Islam.

Namun ada juga segelintir Umat Islam yang tidak sealiran fikiran dengan majoriti Melayu. Tetapi blogger India Muslim yang menentang keras adalah OutSyedThebox.

Bermacam macam perkataan "penghinaan"dilabelkan terhadap Zakir Naik , namun cara beliau membelasah Zakir Naik secara tidak langsung mencerminkan diri sebenar OutsideTheBox yang mengaku sebagai ilmuan yang pandai tentang agama Islam tetapi "hati jahat".

Faham ayat Quran dan beramal dengan ayat Quran adalah dua perkara berbeza.

Kena faham "tahu ilmu" dan yang "mengamalkan ilmu" adalah dua perkara berbeza.

Kalau ikutkan penulisan Outsyedthebox, hanya beliau saja yang hebat..orang lain tak  setanding beliau.

Nak tanya juga kat blogger Outsyedthebox..dah berapa ramai orang bukan Islam yang telah berjaya beliau yakinkan bahawa Al Quran itu benar dan Allah SWT adalah Tuhan yang wajib disembah dan mereka terbuka hati melafaskan sahadah??
Satu, dua atau 10.orang ??
Kalau ikut sembang dia..semua orang bengong dan bodoh.

Samaada pemimpin parti Kerajaan mahupun pembangkang serta seluruh umat Melayu  dan yang semestinya beragama Islam perlu mempertahankan keberadaan Zakir Naik dinegara ini.
Jangan sekali kali kita mengalah dan bertolakansur dengan kemahuan dan desakan orang bukan Islam walaupun kita terpaksa bermandi darah.

Askar Melayu dah banyak tergadai nyawa dan bermandi darah demi tanah air ini dan Islam dikala kelompok.bukan Melayu ini pula "lena tidurnya" tanpa rasa takut.

Malaysia adalah Islam dan Melayu. Kini orang Melayu dan umat Islam perlu memberi isyarat yang jelas kepada pemimpin bukan Islam agar mereka sedar diri.

Sudah telah tiba masanya orang Melayu dan umat Islam memboikot semua acara keraian yang melibatkan Pemimpin bukan Islam dengan tidak menghadiri program mereka. Mereka selalu yang berlindung disebalik susuk tubuh orang Melayu.

Cahaya Al Majid.

27 comments:

  1. PENYATUAN UMAH KEARAH KERAJAAN KHALIFAH

    IMAM Al-Ghazali pernah memberi amaran: agama dan kekuasaan itu ialah kembar yang tidak boleh dipisahkan. Agama ialah asas, kekuasaan pula ialah pelindung. Segala hal yang tidak mempunyai asas akan runtuh, manakala segala perkara yang tidak memiliki pelindung akan hilang dan lemah.

    Allah juga memberi ingatan keras dalam tiga surah berikut: ‘Surah As-Saff ayat 9: Dia lah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad ﷺ) dengan membawa hidayah petunjuk dan agama yang benar (agama Islam), supaya Ia memenangkannya dan meninggikannya atas segala agama yang lain, walaupun orang-orang musyrik tidak menyukainya’.

    Surah Al-Fath ayat 28: ‘Dia lah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad ﷺ) dengan membawa hidayah petunjuk dan agama yang benar (agama Islam), supaya Dia memenangkannya dan meninggikannya atas segala bawaan agama yang lain; dan cukuplah Allah menjadi Saksi (mengenai kebenaran apa yang dibawa oleh RasulNya itu)’.

    Surah At-Taubah ayat 33: ‘Dia lah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad) dengan membawa petunjuk dan agama yang benar (agama Islam), untuk dimenangkan dan ditinggikannya atas segala agama yang lain, walaupun orang-orang musyrik tidak menyukainya’.

    Kontroversi serangan ke atas pendakwah perbandingan agama terkemuka iaitu Dr Zakir Naik membawa seribu satu hikmah di bumi Malaysia.

    Dalam keadaan rejim di seluruh dunia berusaha untuk menindas umat Islam – seperti rejim pelampau Hindu di Kashmir, rejim junta tentera dan pengganas Buddha Myanmar ke atas umat Islam Rohingya, rejim komunis China ke atas umat Islam Uighur di Xinjiang, dan rejim Zionis Israel ke atas umat Islam Palestin – kontroversi Dr Zakir Naik sebaliknya membangkitkan arus kuasa Islam di Malaysia ke segenap pelosok warga.

    Bangkitnya umat Islam Malaysia mempertahankan dakwah Dr Zakir Naik bukan sahaja diterajui parti politik seperti Parti Islam Se-Malaysia (PAS) dan UMNO, bahkan juga didukung kuat oleh para mufti dan pendakwah muda dan badan bukan kerajaan.

    Paling membanggakan kita tentulah keberanian para pendakwah muda seperti saudara Firdaus Wong Wai Hung (Multiracial Reverted Muslims), Dr Kamilin Jamilin (pakar kajian Hadis), dan juga saudara Yusuf Azmi (Pertubuhan Pengguna Semboyan 1Malaysia) yang tidak gentar dengan gerakan antidakwah Dr Zakir Naik – meskipun menyedari betapa sebahagian daripada pembenci itu memegang kuasa yang bukan sedikit dalam kerajaan.

    GOLONGAN PLURALIST COMANGO G25 SABOTAJ HIMPUNAN PERPADUAN UMMAH

    Hakikatnya, hari ini PM ke 7 Malaysia menghasut masyarakat Melayu Islam akan terus dibiar sengsara oleh Dr. Mahathir dan akhirnya seluruh ummah akan ditundukkan pada DAP...

    Kita nak kembalikan Malaysia balik kepada majoriti, bukan majoriti dipecahkan untuk minoriti memerintah!!!

    Cuba fikir, lojikkah Dr. Mahathir nak satukan ummah jika seumur hidup membenci PAS melampau sangat?

    Ada personaliti korporat kata Dr. Mahathir nak betulkan balik hala tuju agenda untuk majukan orang Melayu...

    Dah kaya tak nampak kesusahan dan masaalah rakyat...

    Sebaliknya, Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bersetuju dengan pendekatan Dr Zakir Naik dan mendakwa Dr Zakir Naik memberi masalah: “kita nak tolong dia tapi dia beri masalah pula”.

    BANG NON MINTA ZAKIR NAIK DUDUK DAN DIAM
    DAKWAH ZAKIR NAIK BERATUS RIBU MASUK ISLAM
    BANG NON GI KUIL JADI SAMI GEREJA JDI PADERI MASJID JDI IMAM
    BERAPA BANYAK BANG NON MURTADKAN DNG PLURALISMA HARAM..!??

    Pendirian Anwar Ibrahim ini selari dengan desakan Menteri Gobind Singh Deo; M Kula Segaran; Menteri Dr Xavier Jayakumar yang mendesak agar Dr Zakir Naik dihalau keluar dari Malaysia dan dihantar balik India

    Menteri Agama Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mujahid Yusof Rawa: “Kalau tanya saya, saya kira cara pemyampaian dakwah Zakir adalah tidak sesuai di Malaysia. Kita tidak perlukan kaedah perdebatan yang mencaci agama orang lain. Tetapi kita perlukan kaedah penyampaian dakwah yang lebih intelek dan tenang tanpa merendahkan maruah agama lain”.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Ciri ciri Bani Tamim Jon Doe
    1. 22 tahun merompak kekayaan nrgara
    2. Kroni anak cucu diutamakan
    3. Gula gulakan orang Melayu demi
    sokongan untuk kuasa
    4. Bila sokongan Melayu berkurang mainkan semula sentimen Melayu dan Anti Yahudi ( 3 surat diutus petnah kepada 3 PM isreal dan pertemuan rahsia Simon Peres di Paris, pemain kriket Isreal dan membuka barang import Isreal ke Malaysia)
    5. Bila sudah mendapat Sokongan Melayu semula maka mengayakan balik kroni Cina dan anakcucu jadi keutamaan.
    6. Asal jadi PM ada kes bunuh tak
    selesai spt Syuahada Jalil Ibrahim.
    (Kes BMf) dan Adib
    7. Semua projek swasta kroni kaut bila
    rugi rakyat tanggung(bailout ratus
    billion) rugi anak cucu dibailout juga
    8. 22 Tahun jadi Kepala Perompak kuasa
    Raja dihapus . Agung di fitnah dalam
    kes Prebet Adam 1 Malaya termakan fitnah
    9. Tanah rizab Melayu lingkup licin
    10. Semua projek mega kayakan kroni anakcucu rugi rakyat tanggung bailout. Kedai Roti pun minta bailout.
    11. Sokong LGBT, COMANGO pegang panji (plakad LGBT) himpunan Politik Toksik di jslan TAR bersama dng anakcucu bila kuasa tiada kuasa.
    12. Anak cucu sikong LGBT COMANGO diam dan sokong
    13. Tak suka bini tutup aurat bertudung anakcucu ko orang fikir sindri
    14. Pembenci Parti Pas parti melayu seumur hidup.
    15. Akhir hayat FITNAH lagi Kerajaan yg banyak kayakan kroni dan anak cucunya
    16. Terdesak nak kuasa sekongkol dng rasis DAP dan pluralis PKR serta Syiah PAN
    17. FITNAH lagi dan lagi PM ke 6 sebagai pencuri bersama DAP, PKR dan PAN
    18. Bila Melayu Bersatu semula sabotaj dan hijack Penyatuan Umah.
    19. Bila sokongan Melayu berkurang mula mainkan semula sentimen Melayu dan Islam bila dah dapat sokongan Melayu dicaci balik sebagai Melayu Subsidi , Melayu Malas, Melayu tak tau berniaga kecuali anakcucu, Melayu Kampung dll sambil kayakan kroni Cina dan anakcucu.
    20. Fitnah orang sebagai pencuri sedangjan kejadian mencuri dan merompak sudah berlaku 22 tahun lalu.
    21. Fitnah lagi dengan tuduhan pencuri sedangkan dimahkamah terkial kial mencari bukti. Satu Malaya lagi termakan fitnah si kepala perompak.

    Ini lah ciri ciri yang macai katakan sebagai Pembawa Panji Hitam...

    Kalau ini lah 'cirit - cirit' bakal Pemuda Bani Tamin panji hitam dari timur elok lah kita semua ajar anak cucu kita ada "sifat sifat" Sang Maha Fitnah yang seperti di atas..

    Walaupun kaki penipu pembunuh pembohong perompak penfitnah dan kaya raya 10 keturunan bole bawak Panji Hitam lagiiii tuhhh....!!!!

    Note : Kami tak bertanggungjawab lagi pada anak cucu kelian kalau ini sifat dan cirit cirit yang dikatakan pemuda Panji Hitam. Salahkan macai macai kepala perompak dan sekutunya spt Jon Doe KD dll


    wallahualam....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..

      Di sebalik segala fitnah dan tohmahan ke atas Tun Mahathir oleh para pendusta dan para ruwaibdihah zaman fitnah, Tun Mahathir kekal menjadi ketua pasukan yang tidak pernah tewas dan kekal sebagai PM-7 Malaysia yang tidak dapat ditumbangkan.

      Malah Tun Mahathir diiktiraf sebagai pemimpin No. 1 paling berpengaruh dunia Islam bagi tahun 2018.

      Malah pada Julai 2019, Tun Mahathir telah menabalkan seorang lagi raja iaitu YDPA-16 dan menjadikan dia sebagai pemasyhur dan penabal 6 orang raja selepas dia telah menabalkan 5 orang raja sebelum itu iaitu YDPA-8 ke YDPA-12. Ia menjadikan Tun sebagai seorang yang memiliki takdir sebagai pemasyhur dan penabal seorang raja. Siapakah yang lebih layak daripadanya untuk memasyhurkan dan menabalkan Khalifah Akhir Zaman seperti yang telah dinubuwahkan?

      Golongan pendusta ini hanya mampu memfitnah dan mentohmah Tun di alam maya dan pada majlis-majlis fitnah kelolaan mereka tetapi gagal membawa apa-apa substans ke atas tohmahan itu. Malahan apabila mereka membuat majlis penipu bernama Nothing To Hide dan Tun hadir, ketua mereka lari lintang pukang tak cukup tanah.

      Disebabkan tidak punya apa-apa bahan ke atas Tun, Jibby akhirnya membuat satu RCI konon Tun telah merugikan berbilion wang negara melalui Forex satu generasi yang lepas tetapi RCI ini juga gagal membuktikan apa-apa salah laku oleh Tun.

      Hari ini Jibby yang jatuh telah menjadi lebih terhina sebagai OKT dengan puluhan jenayah khianat yang dituduh ke atasnya. Itupun pendusta masih mengatakan terkial-kial cari bukti. Kah kah kah, luar biasa bodoh para pendusta ini.

      Apabila pembenci-pembencinya gagal menewaskannya melalui fitnah dan tohmahan, maka mereka pun menyerangnya dengan berbagai-bagai cercaan.

      Apabila mereka mencercanya, maka mereka hanya membenarkan lagi perkhabaran Al-Quran pada Al-Maidah :54 tentang ciri-ciri kaum yang didatangkan 'mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca'. Kaum inilah yang bakal muncul sebagai 'golongan yang menang'.

      Disebabkan namanya ialah Mahathir, maka mereka mencercanya dengan cercaan terhebat dan tiada tandingan sepanjang sejarah kemanusiaan dengan menjadikan 'Maha' sebagai bahan sepeti "Mahazalim, Mahafiraun, Mahababi, Mahakutty' dan sebagainya. Cercaan mereka mengesahkan lagi bahawa Tun Mahathir adalah orangnya.

      Kepada para pendusta zaman fitnah kesemuanya termasuk Anon 18:14; terimalah ucapanku ini: MUUTUU BIGHAIZHIKUM. Matilah kalian semua di dalam keadaan hati bernanah kerana kalian tidak akan mampu menang ke atas Tun. Tembakan kalian yang merupakan peluru-peluru kosong tanpa substans tidak akan menumbangkan Tun bahkan jiwa-jiwa kalian yang akan semakin sakit. Hahahaha.."

      Percubaan kalian untuk menewaskan Tun dengan cara bersekutu sesama sendiri hanya akan membawa kepada berlakunya Pertempuran Klimaks.

      Apabila Tun Mahathir membuat seruan akhirnya, 313 anak-anak bangsanya akan menyahut seruan itu dan mengirinya di dalam pertempuran klimaks yang bakal berlaku di Putrajaya itu. Lebih tepat, ia berada di antara Istana Kehakiman ke Seri Perdana. Pada hari pertempuran itu, karamah tersembunyi bakal menjadi karamah terbongkar dan kalian semua, para pendusta zaman fitnah akan tewas mutlak melalui perantaraan karamah Pasukan Panji Hitam iaitulah Tun Mahathir bersama-sama 313 pendokongnya.

      Silakan terus mendustakan dan memperolok-olokkan perkongsian John Doe asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan. Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera; para pendusta zaman fitnah akan tewas mutlak pada hari panji-panji hitam muncul di Timur.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. Kepada semua rakyat Malaysia sekelian sekiranya nak tengok anak cucu kaya raya 10 keturunan maka jadilah dan berkelakuan dan bersifatlah seperti orang pilihan Pembawa Panji Hitam dari Timur yang dipuja puji di dakwa Jon Doe....


    Miliki lah sifat akhlak moral yg sifat pembawa Panji Hitam seperti yg dirungkaikan oleh Anon 18.14 diatas



    Apa ada hal dengan tingkahlaku moral akhlak iman yang ialah...


    YANG PENTING KELUARGA ANAKCUCU KAYA RAYA 10 KETURUNAN



    kikikikiki... q serra q serra jangan kata aiman tak payung

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  8. sewaktu dulu tuan admin jua lah yang kuat mempercayai fitnah & tohmah juga kuat komentar pemerintah terdahulu kan ?? aaaiiikk...berubah pulak nada tuan sekarang ? acah-acah berkata benar ? padahal tuan termasuk orang yang terpedaya oleh dajal kecil....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dajal Kecil memperdaya dengan dua kaedah;

      Kaedah pertama ialah menawarkan syurga kepada pengikut dan menggertak dengan neraka kepada para penentang. Bahasa mudah ialah ini adalah kaedah orang-orang yang berkata "sokong kami masuk syurga, lawan kami masuk neraka".

      Kaedah kedua ialah menawarkan kesenangan duniawi yang menipu (daripada wang dan kenikmatan duniawi yang lainnya) dan mengancam kelaparan (dibuang kerja dsbgnya) kepada penentang. Bahasa mudah ialah kaedah kedua ini ialah kaedah orang-orang yang beriman dengan "Cash Is King".

      Apabila dua pasukan Dajjal kecil ini bersekutu dan diikuti oleh pasukan-pasukan lain untuk menewaskan pasukan yang benar, maka bersedialah untuk melihat 314 anggota-anggota Pasukan Panji Hitam keluar mempertahankan kebenaran.

      Kedua-dua pasukan Dajal-dajal kecil ini pasti akan tewas di tangan Pasukan Panji Hitam yang sebenar.

      Tanduk syaitan itu pula ada 3 dan 2 daripadanya telah muncul di Malaysia apabila ketua pasukan mereka mengambil Yahudi Zionist dan Nasrani Zionist sebagai wali. Yahudi Zionist diambil menjadi penasihat dna dibayar oleh wang kaum Muslimin, dan Nasrani Zionist diberi wala mutlak 'your enemy is my enemy'. Yahudi dan Nasrani akan tewas di dalam pertempuran klimaks melalui pasukan yang menjadi proksi mereka pada hari pertempuran klimaks itu berlaku.

      "Sesungguhnya fitnah itu datangnya dari sana (sambil menunjuk ke arah Timur). Dari tempat timbulnya 2 tanduk syaitan".

      Apabila pasukan-pasukan Dajjal-dajjal kecil ini telah tewas, maka Dajjal sebenar akan keluar dari persembunyiannya, dan ketika itulah Nabi Isa a.s akan turun untuk menewaskan Dajal hakiki ini.

      Tiga watak pembela akhir zaman yang telah dikhabarkan:-

      1. Pembawa Panji Hitam; ketua kepada satu pasukan di Timur yang tidak pernah tewas. Memiliki karamah tersembunyi dan menaiki hierarki masyarakat secara beransur-ansur sehingga menjadi pemimpin besar dunia Islam. Orang yang bakal mengetuai pertabalan Khalifah Akhir Zaman di Masjidilharam.

      2. Imam Al-Mahdi; pendiri Khilafah Akhir Zaman selepas tamatnya zaman fitnah. Bakal ditabalkan sebagai Khalifah Umat oleh Pembawa Panji Hitam. Memiliki karamah terbuka dan kemunculannya bakal menggemparkan dunia.

      3. Nabi Isa a.s; turun ke bumi selepas Khalifah telah ditabalkan dengan tugas utamanya meruntuhkan Salib dan membunuh Dajjal hakikat. 'Meruntuhkan salib' bermaksud membetulkan kembali golongan Nasrani yang menyangka Baginda adalah anak Tuhan.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Jondo ni sebenarnya perempuan

      Delete
  9. its ok broooo... kalau dah tersedar dari kesilapan elok balik ke pangkal jangan jadi seko lat ats sana...

    moral akhlak iman tergadai tak penting yg penting kibar panji anak cucu kaya raya 10 keturunan..


    kkikikikikikiki.. q serra serra

    jangan kata abah kau tak payungg..!!


    #lawansifitnahsyahid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki..

      Hajat pendusta untuk mati melawan fitnah kononnya akan dikabulkan.

      Cuma pendusta bukan akan mati melawan fitnah sebaliknya akan mati sebagai ahli fitnah.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un. Menyesal kemudian tiada gunanya.

      Que sera sera; zaman fitnah pasti akan berakhir apabila tempohnya telah tamat.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Kikiki..

      Hajat pendusta untuk mati melawan fitnah kononnya akan dikabulkan.

      Cuma pendusta bukan akan mati melawan fitnah sebaliknya akan mati sebagai ahli fitnah.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un. Menyesal kemudian tiada gunanya.

      Que sera sera; zaman fitnah pasti akan berakhir apabila tempohnya telah tamat.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. KAT CELAH MANA TUDUHAN MENCURI TU BERLAKU..!!?

      TAK DAPAT BAPA TANGAN ANAK DIPULAS..!!

      ANAK NAJIB LHDN TUDUH TIDAK BAYAR CUKAI...SUAMI BELI RUMAH ATAS NAMA, DUIT HANTARAN MAS KAJEIN PERBELANJAAN PERKAHWINAN PUN KRNA CUKAI...!!?

      DASAR SI FITNAH BANGSAT

      AGAK BERAPA RATUS JUTA CUKAI LHDN "MARINA GEREJA" BOBOI MUKHRIZ MOKHZANI DAN MIRZAN KENA BAYAR BILA TOK WAN DAH MASUK KUBO NANTI...!!??

      TETAPI..

      KARMA FITNAH JIJIK MAKAN DIRI AKHIRNYA

      Rosli berkata, demikian ketika disoal peguam Harvinderjit Singh pada hari ke-56 perbicaraan kes Najib yang menghadapi tujuh pertuduhan berkaitan penyelewengan dana SRC International Sdn Bhd berjumlah RM42 juta.

      Harvinderjit: Dalam siasatan kamu, adakah kamu juga menyiasat akaun di atas nama Datuk Seri Najib berakhir nombor 694

      Rosli: Ya, ada

      Harvinderjit: Adakah kamu boleh mengesahkan dalam akaun itu ada kemasukan duit daripada Prince Faisal bin Turki?

      Rosli: Ada

      Harvinderjit: Jumlahya lebih kurang RM399 juta?

      Rosli: Ya, lebih kurang.

      Harvinderjit: Ada kemasukan duit dari Kementerian Kewangan Riyadh (Arab Saudi) sebanyak RM243 juta?

      Rosli: Ada

      Ketika ditanya mengenai undang-undang yang diguna pakai SPRM, supaya AmBank menyemak dengan suruhanjaya itu terdahulu sebelum membenarkan Najib mengakses dokumen banknya, saksi berkata beliau tidak merujuk pada mana-mana undang-undang tetapi menggunakan inisiatif sendiri untuk memberitahu AmBank supaya merujuk kepada SPRM sebelum membenarkan Najib mendapatkan dokumen bank.

      Harvinderjit: Saya mencadangkan, kamu mengarahkan bank supaya tidak memberi dokumen kepada pembelaan supaya pembelaan tidak dapat meneruskan kes?

      Rosli: Tidak sama sekali, Yang Arif.

      Saksi itu juga berkata, beliau tidak tahu nama penuh pegawai penyiasat SPRM yang mengendalikan kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

      “Seingat saya namanya ialah Aidah, penguat kuasa kanan… tetapi saya tak tahu nama penuhnya,” katanya.

      Harvinderjit: Bukankah Aidah rakan sekerja kamu?

      “Ya, Aidah rakan sekerja saya. Tapi dia bukan isteri saya, jadi saya tak pasti nama penuh beliau,” katanya, yang mencetuskan gelak ketawa orang ramai dalam mahkamah.

      Najib Razak berdepan tiga pertuduhan pecah amanah jenayah, satu pertuduhan menyalah guna kedudukan dan tiga pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan dana SRC International berjumlah RM42 juta.

      Sejak awal perbicaraan tidak dapat dipastikan kemana hala tuju sasaran pasukan pendakwaan apabila yang dtunjukkan saksi-saksi membuktikan kebaikan Najib. Paling penting ialah saksi membuktikan wujudnya akaun derma daripada Kerajaan Arab Saudi.

      BAHANA FITNAH JIJIK TERBONGKAR
      SANG FITNAH RENTA TERDESAK SUDAH
      KARMA SI FITNAH RAKYAT MAKIN SEDAR
      PERSEPSI FITNAH TERTUBUH KERAJAAN HARAMJADAH

      Perkembangan ini sudah membuktikan Najib tidak bersalah dan menunjukkan Tun Dr Mahathir, Dato’ Seri Shukri bekas KP SPRM dan Dato’Seri Saifuddin Menteri Luar, telah berlaku kesilapan dan fitnah keji berhubung derma daripada kerajaan Arab Saudi. Malah seawal 2016 media antarabangsa BBC News turut mengesahkan derma Arab Saudi itu.

      Persoalannya, mengapa Shukri Abdul bekas KP SPRM itu dengan kejinya memilih untuk berbohong?

      Pada macai yg cemas kenapa Unit Amal PAS dan Unit Sabil UMNO tak disatukan tak payah nak gundah cemas semacam..

      TAK PAYAH MENYIBUK PENYATUAN UMAH
      KAU BELA AJER ATOK RENTA KESAYANGAN
      KARMA FITNAH MAKAN TUAN cHARAMJADAH
      ACAH2 POWER KUASA PIBG JADI RUJUKAN



      KIKIKIKIKI...


      #HPU914LAWANSIFITNAHSYAHID

      Delete
  10. PERINGATAN PADA BLOGGER FITNAH INI PASAL 'GAG ORDER"..

    Perkara signifikan selain Kes SRC adalah isu seorang blogger yang sangat serius untuk diambil tindakan ke atasnya kerana blogger ini telah secara mutlak menghina mahkamah...

    Persoalannya masih ingat kah macai macai bodoh PH dan blogger ini apa yang Tommy cakap pasal 'gag order'...

    Ia bukan penghinaan mahkamah yang biasa. Ia adalah penghinaan mahkamah yang teruk yang pernah disaksikan. Peguam Shafee Abdullaj akan memberikan maklumat ini kepada Peguam Negara dan saya mahu lihat sekiranya Peguam Negara ini berani atau tidak untuk bertindak dan mendakwa blogger ini kerana menghina mahkamah...!!???

    Kerana sebelum ini, perkara remeh temeh dan kecil dilakukan Najib dan Peguam Pembelaan pun Peguam Negara menganggapnya sebagai menghina mahkamah, kini saya mahu melihat apakah tindakan Peguam Negara dengan aduan Shafee Abdullah ini.

    Jika beliau tidak bertindak atas aduan ini, kami akan membuat aduan di dalam mahkamah ini bagi memastikan blogger ini tidak mengulangi kesalahannya dan mahh memastikan blogger ini dihukum dengan berat atas apa yang dia telah katakan.

    Beliau menghina DS Najib, membuat kesimpulan bahawa Najib bersalah, siap berkata budak tahun 1 fakulti undang-undang pun boleh tahu bahawa DSN bersalah, juga menuduh bahawa pasukan pembelaan sedang melakukan tugas yang tidak jujur. Semua ini telah dinyatakan. Anda tidak boleh ada penghinaan mahkamah yang lebih teruk daripada ini.

    Kita mahu menjadikan blogger ini sebagai contoh supaya menjadi pengajaran kepada pihak lain bahawa sungguhpun tidak ada “gag order” anda tidak boleh bercakap sesuka hati anda.

    ReplyDelete
  11. Atuk 94 gagal ketepikan rci forex. Court kata rci teruskan kerja.

    ReplyDelete
  12. Belum pernah dalam sejarah Malaysia bawa saksi hantu dalam kes 1MDB

    Nik Faisal tidak ditawarkan sebagai saksi oleh pihak pendakwaan dan juga pihak pembelaan?

    Jawapan TS Shafee: Kami tak menawarkan sesiapa kerana itu bukan tugas kami. Pihak pendakwaan yang sepatutnya bawa Nik Faisal tetapi mereka tidak lakukan kerana Nik Faisal tiada di dalam negara.

    Namun ada orang-orang lain yang juga tidak ada mereka tawarkan sebagai saksi! Jadi saya tidak tahu bagaimana anda menawarkan hantu sebagai saksi.

    Persoalan mudah yang sukar di jawab susah sangat oleh macai dan AG ke nak tangkap Nik Faisal dan Jho Low ke Malaysia...!??

    IGP Mat Bedul tak jumpa interpol ke tangkap Nik Faisal apa yang susah sngat tu...!!

    Tanpa Nik Faisal dan Jho Low mana kes melibatkan 1MDN akan jadi cacat



    #lawansifitnahsyahid

    ReplyDelete
  13. tak la lepas ni buat report polis blogger che det hina mahkamah gag order agak AG ada brani... IGP Cik Bedul ada brani...!??

    jom repot seluruh negara


    kikikiki..

    ReplyDelete
  14. PADA SEMUA PEMIMPIN DAN PENGIKUT SI FITNAH

    YESS THE TRUTH IS GOING TO PREVAILED

    Yes, in the not too distant future we will know the answer. And my hope is that at the end of the trial I can tell my critics and detractors that I was right and they were wrong. Most importantly, I will be able to tell Najib and Rosmah that I may have wronged them in 2008, but I have already repaid them in full by standing beside them to defend them on the RM2.6 billion and 1MDB
    In 2008, a friend I had known for 56 years since I was 13 (which means I have known him longer than I have known my wife) guaranteed me that his information is 100% accurate. And that information is Najib Tun Razak is involved in Altantuya Shaariibuu’s murder while Rosmah Mansor was at the scene of the crime the night of the murder.

    My wife, who was there with me during the discussion, cautioned me to not act on that information because there is no way of verifying it other than the mere word of this friend. Most of you, of course, know who this friend is because I have mentioned his name many times before.

    So, I checked out this story with two people I trusted (at least at that time) — Anwar Ibrahim and Tengku Razaleigh Hamzah — and they both confirmed the information is true. Only then did I act on it — which was the SD that I signed in June 2008.

    Najib’s 1MDB trial has finally started and we await the outcome with bated breath
    When I was detained by the Special Branch in September 2008, they showed me the evidence that Rosmah was actually somewhere else the night of Altantuya’s murder. Hence, for sure, Rosmah was not at the scene of the crime. In short, Rosmah had an air-tight alibi.

    Even if I may have had doubts about the Malaysian Special Branch, this was later proven by the French police report that I read a few years later. According to the French police, Altantuya was never involved in the Scorpene submarine negotiations, as was widely believed, and neither was she acting as an interpreter. All those stories regarding Altantuya’s involvement in the submarine contract were false.

    ReplyDelete
  15. Awal minggu ini Kerajaan Pakatan Harapan baru meluluskan projek mega yang pertama bernilai 21.6 Billion. Kabinet telah mengumumkan National Fiberisation and Conectivity Plan (NFCP) yang akan dilakukan dari tahun 2019 – 2023.
    https://www.malaysiakini.com/news/489769

    Projek ini asalnya hanya bernilai RM1 Billion sahaja berdasarkan pengumuman dalam bajet tahun lalu.
    https://www.nst.com.my/news/nation/2018/11/427694/rm1billion-national-fibre-connectivity-plan-be-launched-next-year

    Pihak yang terlibat dan mendapat hak terbesar dalam projek ini ialah Opcom Holding yang mana majority milikan saham syarikat tersebut dimiliki oleh Mukhriz dan Mokhzani (dua anak lelaki Mahathir). Sebaik sahaja pengumuman kerajaan awal minggu ini saham Opcom telah melonjak 43 % nilainya. Ini menjadikan kekayaan dua anak lelaki Perdana Menteri ini melonjak sekelip mata.

    Untuk ingatan semua Opcom pada tahun 2003 di mana Pengerusi syarikatnya Mokhzani Mahathir telah dilantik Kementerian Kewangan secara terus sebagai pembekal tunggal kabel fiber optic ke seluruh negara untuk Telekom Malaysia. Pada 2003 itu Mahathir sebagai Menteri Kewangan dan Perdana Menteri Malaysia.

    2009 sekali lagi Opcom mendapat kontrak RM359 juta juga dalam pembekalan kabel, latihan serta khidmat sokongan kepada TM. 2015 Opcom sekali lagi mendapat kontrak dari telekom bernilai RM68 juta. Sekali lagi tak sampai sebulan selepas PRU 14, Mei 2018 Opcom mendapat kontrak sebagai Rakan Unifi bernilai RM11.15 juta.

    Dan kini Opcom mendapat projek mega pertama kerajaan Pakatan Harapan bernilai RM 21.6 Billion. Mukhriz dan Mokhzani telah mengumumkan perletakan jawatan dalam Opcom namun kedua anak lelaki Perdana Menteri ini masih merupakan pemegang saham terbesar Opcom.

    Pakatan Harapan nampaknya terus menyuburkan amalan kronisma era sebelum zaman Reformasi. Nampaknya Mahathir tidak pernah berubah tetapi yang lawan Mahathir nampaknya berubah dan rebah ke kakinya. Ketika manifesto tak tertunai, rakyat terus dihimpit kos kehidupan namun keluarga Mahathir dan pemimpin PH terus menuai hasil.

    ReplyDelete
  16. IDIOT KUTTY BABI DON'T WAIT N SEE
    BRING IT ON RAKYAT WANT TO SEE IT
    JUSTIC WILL PREVAILED WAHAI KUTTY & ALJUBORI


    #BRINGITON

    ReplyDelete
  17. TO MACAI & KUTTY AN OLD MAN OLDIES
    BRING IT ON RAKYAT WANT TO SEE IT
    BRING IT ON THIS CASE 1MDB HURRY
    JUSTIC WILL PREVAILED WAHAI KUTTY & ALJUBORI



    #bringiton

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete