Saturday 14 July 2018

THE PROMISED LAND: APAKAH LANGKAH MAHATHIR SUMBANG???

Bismillahhirrahmannirrahim.

Bukan salah ibu mengandung dan juga bukan salah Dr Mahathir.  Berkali kali telah saya nyatakan bahawa Mahathir hanyalah sekadar 'pembuka jalan' untuk satu peristiwa yang tidak terjangka olih beliau sendiri. Sebenarnya ajenda selepas ketiadaan Dr Mahathir adalah yang ditunggu, bukan sekarang!!!

Rentetan dari apa yang berlaku ketika pertama kali beliau diangkat sebagai Perdana Menteri sehinggalah beliau diangkat untuk kedua kalinya. Apa yang pasti semua kejadian ini amat 'terkait rapat' sekali dan perlu diperhalusi sedalam dalamnya.

Kalau nak diikutkan rentak 'hati dunia' sememangnya tingkah laku dan cara perbuatan Dr Mahathir amat menyinggung sekali terhadap hati hati dan naluri naluri bangsa Melayu dibumi Melayu ini.

Ditambah burukkan lagi ketika  beliau berada diluar 'petak' parti pemerintah serta bersengkokol dan berpadu hati dengan parti cap roket setelah 'berkompromi' dengan PKR dalam merudumkan 'petak' pemerintah.
Namun dalam semua perkara dan peritiwa ini sekira kita 'buta mata dan buta hati' nescaya, memaki hamun dan mencemuh serta menghina batang tubuh Dr Mahathir, pasti 'terhembur' setiap saat.

Tetapi ketetapan dan perancangan Allah SWT mengatasi segala galanya.

Pada hakikatnya, sememangnya PPBM tiada kekuatan langsung dalam Pakatan Harapan sekiranya kerusi Parlimen yang dimenangi itu diambil kira.

Tetapi melalui 'mufakat' ataupun 'kompromi' , ' try and error' ini, yang telah dipersetujui bersama olih kesemua rakan parti termasuk Anwar Ibrahim,  bahawasanya  Dr Mahathir akan diangkat semula sebagai Perdana Menteri sekiranya menang. Tetapi apabila Pakatan Harapan di'takdirkan'  'mengondol' kuasa ' tanpa mereka jangka' dalam PRU 14, maka, terpaksalah 'memeteri'' perjanjian atau persetujuan itu , dan terlantiklah Dr Mahathir secara automatis.

Manusia hanya bolih merancang tetapi perancangan Allah SWT mengatasi segalanya.

Perlu diingatkan disini bahawa tujuan ataupun ajenda orang bukan Islam dalam DAP mahupun yang berada dalam PKR , sedari dahulu telah kita ketahui akan 'hala tuju' dan matlamatnya.
Namun 'warna sebenar' mereka telah menyerlah sedikit demi sedikit.
Walaupun Dr Mahathir mahu 'menafikan' hakikat ini, namun jauh disudut hatinya perasaan 'curiga' tetap ada dan  beliau 'sedar' akan perkara ini, samaada, beliau berjaya atau tidak untuk 'membenteng ombak badai' kelompok ini  sama sama kita lihat nanti.

Dr Mahathir bukan 'kecik anak' atau calang calang orang. Hanya mereka mereka yang mengenal dan mengetahui saja yang tahu 'siapa dia Mahathir'.

Walauapapun, dalam 'perjalanan' ini, apa yang bolih saya katakan, kita tidak bolih 'tinggalkan' beliau 'keseorangan' dalam 'menongkah arus' ini.
Antara sedar atau tidak 'beliau' sebenarnya memerlukan 'kita' dalam dalam waktu yang singkat ini dalam 'mengharungi' gelombang' besar ini. Walaupun terdapat ramai orang' yang 'belingkar' dikelilingnya, namun tiada seorang pun dari kalangan itu yang benar benar 'kenal' beliau.

Maksud 'keseorangan' mahupun ' memerlukan kita' yang saya tuliskan diatas bukan bermaksud kita perlu bersama 'kelompok' Pakatan mahupun PPBM, tetapi, kelompok yang bakal  'menyahut' segala 'tindakan luar kotak' dari kelompok kelompok dari prasa yang saya tuliskan diperenggan keempat diatas.

Kebelakang ini banyak 'isu isu' panas mencurat dalam negara. Samaada disuarakan olih orang bukan Islam mahupun dari kalangan orang Melayu sendiri,semuanya, menjurus kepada 'satu' matlamat iaitu cubaan menafikan apa yang telah dipraktikan dahulu dengan menggantikan 'apa yang disangka'nya bermenafaat buat rakyat dengan alasan 'hak kesamaratan' keatas semua bangsa .

Orang bukan Islam tak tahu apa itu 'perjalanan" atau "kebangkitan" Bangsa Mim melalui pemuda pemuda Panji Hitam diakhir zaman. 
Tetapi penganut Kristian hanya mempercayai  bahawa " Jesus"nya, akan kembali kedunia untuk  menjadi Raja segala Raja yàng dipanggil " son of man"itu. Tetapi mereka lupa bahawa ' Jesus' yang datang ini bukan untuk menghancurkan Islam tetapi sebaliknya datang untuk 'menghancurkan kecurangan Israel dan menafikan ' Kristian' sebagai agama  anutan Baginda.

Apa yang saya tuliskan dan mengapa kita kena tunggu sehingga tahun 2020 atau 2 tahun dari sekarang, semua itu bersangkutan dengan apa yang telah berlaku dan bakal 'menghantui' kepimpinan Pakatan Harapan ini. Samaada Wan Azizah mahupun Azmin ataupun Anwar Ibrahim, ketiga tiga sosok ini tidak akan berjaya 'mengawal' rakan sekutu mereka apabila 'kes besar' meletop.

Perlu saya ingatkan sekali lagi, hanya mereka mereka yang 'berkelebihan' dengan anugerah Tuhan saja bakal menerajui kebangkitan ini dengan sokongan dari 'orang Melayu' serta Raja Raja Melayu. Kebangkitan ini bakal 'merubah' langskap bumi ini .Apa yang berlaku bukanlah kerana PPBM mahupun PAS ataupun UMNO dan juga bukan PKR tetapi..'masa' dah tiba!!!!

Sebagai kesimpulan adakah langkah Mahathir sumbang???

Cahaya Al Majid.





78 comments:

  1. Sdr Al-Majid,

    Salam persaudaraan. Saya kira ini adalah komen pertama saya di blog saudara walaupun saya pernah memberi komen balas kepada komen saudara di blog lain.

    Ini adalah jawapan saya ke atas persoalan yang saudara lontarkan pada entry di atas tentang Tun M membuat 'langkah sumbang'.

    Saya melihat langkah-langkah yang diambil oleh Tun Mahathir sebagai langkah yang betul di dalam situasi yang ada, tetapi ia membuka ruang kepada golongan yang telah tewas PRU untuk memainkan isu agama dan kaum ke tahap maksimum demi untuk merampas kuasa melalui pintu belakang tanpa mereka sedari bahawa hanya membawa pertempuran ini ke klimaks. Daripada pandangan saya, memang begitulah perancangannya.

    Pada zaman pemerintahan Bani Umayyah, pemerintah hanya memberikan ruang kepada bangsa Arab semata-mata untuk menduduki kerusi-kerusi penting di dalam kerajaan.

    Kaum Muslimin dari bangsa Parsi dan bangsa Turki digelar mawali dan diletakkan sebagai warga kelas bawah. Orang-orang yang baru memeluk Islam juga diletakkan di tempat yang tidak setaraf dengan bangsa Arab yang telah Islam sejak zaman khulafa ar-rasyidin.

    Sekiranya yang seagama pun dipanggil mawali hanya disebabkan kebangsaan, maka sudah tentu yang bukan Muslim juga tidak diberikan tempat yang sama seperti bangsa Arab yang Muslim.

    Akibatnya wujud satu gerakan yang dinamakan 'shuubiyyah' yang bermaksud 'kebangsaan' yang disertai oleh bangsa Turki dan bangsa Parsi. Mereka adalah sebahagian daripada penyokong-penyokong pemberontakan menentang pemerintahan Bani Umayyah yang diketuai oleh Bani Abbasiyyah.

    Apabila Bani Abbasiyyah mengalahkan Bani Umayyah dan mengambil alih pemerintahan, kaum-kaum Mawali dan kaum-kaum bukan Muslim juga telah meraikan kemenangan ini. Mereka juga telah diberi ruang yang lebih di dalam pemerintahan berbanding ketika zaman Bani Umayyah sebelumnya.

    Walaupun begitu Bani Abbasiyyah kekal memerintah negara Islam dan bangsa Arab kekap menjadi bangsa teras pemerintahan sehinggalah negara dan pemerintahan mereka dimusnahkan oleh kaum Monggol.

    Kegembiraan kaum bukan Muslim di atas kemenangan PH samalah sahaja dengan kegembiraan kaum bukan Muslim ketika kejayaan Bani Abbasiyyah mengambil alih pemerintahan. Sejarah telah tunjukkan sekalipun mereka diberi ruang yang lebih luas di bawah kerajaan baru, hakikatnya pemerintahan kerajaan baru itu kekal di tangan kaum Muslimin.

    Malahan kedudukan bangsa Arab sebagai kaum teras pemerintahan juga kekal sehinggalah kemusnahan yang dibuat oleh kaum Monggol.

    Malaysia sedang berada di jalan yang sama. In shaa Allah kaum Melayu Muslim akan kekal menjadi pemerintah dan kekal menjadi kaum teras negara ini sekalipun mereka telah diberikan beberapa jawatan utama. Ia bukan saja dijamin oleh perlembagaan malahan juga oleh demografi negara ini.

    Bani Umayyah yang telah ditewaskan di Syria dan Iraq akhirnya membuka pemerintahan baru di Andalus di bawah Abdul Rahman Ad-Daakhil.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Sambungan)

      Berbeza dengan pemerintahan Bani Umayyah semasa di Syria, pemerintahan mereka di Andalus telah menyaksikan ruang yang lebih diberikan kepada kaum Kristian.

      Mereka malah telah memilih orang Kristian sebagai menteri luar, dan ia kekal begitu di atas dua sebab:-

      1. Kerana Andalusia (kini Sepanyol) dikelilingi negara Krisitian dan dikira lebih mudah untuk berurusan dengan jiran-jirannya.

      2. Untuk mengelakkan Menteri Luar Daulah Bani Umayyah ini berpakat dengan Bani Abbasiyyah yang telah mengambil alih kerusi khalifah dan menguasai Syria dan Iraq.

      Adakah pemilihan warga Krisitan sebagai pemegang kerusi Menteri Luar selain kerusi-kerusi lainnya, telah melemahkan pemerintahan Bani Umayyah di Andalus? Sama sekali tidak, malah mereka masih kekal memerintah Andalus ketika Bani Abbasiyyah di Iraq dihancurkan oleh tentera Monggol.

      'Shuubiyyah' bermaksud kebangsaan dan di atas wazan 'fua'il' ia akan disebut sebagai 'shuaib' yang bermaksud 'bangsa yang kecil'.

      'Shuaib bin Soleh' yang disebut di dalam hadith Nabi saw sebagai pembawa panji hitam (panji Al-Mahdi) in shaa Allah adalah daripada bangsa bukan Arab', kerana bangsa Arab adalah bangsa yang besar dan disebut di dalam wazan "sha'bun" dan bukan "shuai'bun". Malah hadith-hadith lain dengan jelas menyebut kaum pembawa panji hitam sebagai 'satu kaum dari Timur'.

      'Shuaib bin Soleh' dari sudut bahasa dan hikmah membawa maksud 'bangsa kecil yang baik'. Ia menepati ciri yang ada pada bangsa mim.

      Daripada pandangan saya, individunya adalah Tun Mahathir sendiri. In shaa Allah apa yang Tun Mahathir sedang lakukan hari ini adalah perkara yang betul bukan saja untuk merawat jiwa kaum Melayu Muslim yang telah sakit teruk akibat penyalahgunaan agama dan bangsa oleh parti-parti politik, malah juga sebagai memberi ruang kepada kaum-kaum bukan Melayu dan kaum-kaum bukan Muslim, tetapi tidak sampai menghilangkan ciri-ciri kaum Melayu Muslim sebagai kaum teras negara ini.

      Tak lama lagi untuk melihat kebenaran ini. Panji hitam akan berkibar melalui usaha Tun Mahathir, in shaa Allah.

      Bilakah ia akan berlaku? Jawapan saya masanya sudah semakin hampir dan ia akan berlaku apabila mangkatnya Raja Salman sebagai penjaga Baitullah yang menyaksikan perebutan takhta di antara 3 orang putera Bani Saud di mana ketiga-tiganya gagal menguasai khazanah Baitullah. Tidak lama selepas itulah munculnya panji-panji hitam dari arah Timur.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. ahlan,Tun pinyai kredibiliti menakjubkan ,namun dia tk memenuhi ciri ciri Pemuda Bani Tamim...d dlam kesilapan beliau bnyak jga Hikmah yg ada ..hnya Allah swt yg tahu ,mgkin jga beliau akan surrender tnpa krelaannya bla sgala lngkahnya tersadung dn scra tnpa di duga PBT d pilih mnjdi pemimimpin negara ini spt Abu suffian mlepas kuasa swaktu Fathul Makkah- Wallohualam

      Delete
  2. Saya berpendapat Tun M mengambil pendekatan mengimbangi kemudharatan yg dibawa oleh org2 melayu dgn kelebihan yg dibawa oleh kaum bukan melayu utk menyelamatkan teras utama kekuasaan org2 melayu di bawah DYMM Dipertuan Agung di Tanah Melayu khasnya. UMNO telah membuka ruang seluas-luasnya kelompongan kekuasaan melayu yg seandainya tidak dieksploitasi oleh Tun M maka akan dijadikan asas utk MCA malah parti komponen2 bukan Islam lain terutama Sabah/Sarawak utk bertapak. Anggaplah ruang2 kosong itu telah dipenuhi oleh parti2 PKR/Amanah/Bersatu dgn sumbangan positif parti2 non muslim yg lain terutama DAP yg memerlukan pengorbanan sedikit drp org2 melayu utk memberi sedikit nafas utk kembali berdiri.

    Mana mungkin UMNO boleh membela agama dan bangsa dgn kutu2 berahak yg sama mengepalai parti yg dianggap keramat itu setelah melalui pemilihan pucuk pimpinan? Malah drp kepala hingga lah ke ekor adalah ular2 yg serupa yg hanya berganti kulit. Selama PH berkuasa, laungan hidup melayu..laungan takbir drp pihak di sana tidak akan bisa meracun pemikiran org2 melayu dan tidak lagi bermakna. Malah akan menjadi jijik dipandangan org2 melayu gara2 sehingga kini masih buta hati dlm melihat perkara2 mungkar yg telah dilakukan. Melayu berada dalam kerugian selama UMNO hidup kerana ditunggangi oleh pengkhianat2 melayu yg skrg ini tercungap2 mahu bernafas setelah dijerut lehernya oleh Tun M melalui PH. Selagi non-muslim memegang tampuk jawatan keadilan, kewangan dan komunikasi selagi itu lah UMNO akan sesak nafas sentiasa.

    Benteng terakhir kita adalah DYMM Dipertuan Agung....benteng kekuasaan politik kita masih dijaga oleh Tun M melalui Bersatu kerana tanpa Bersatu, ikatan PKR/Amanah/DAP akan terlerai. Titik kelemahan jugak ada di Bersatu kerana pengganti Tun M yg berwibawa masih dicari...TSMY, Mukhriz malah Syed Saddiq bukan lah pemimpin yg menepati ciri2 yg saya harapkan. Cuma ada seorang yg saya nampak berpotensi tetapi perjalanan beliau akan menjadi jauh penuh beranjau sekiranya DNA2 UMNO masih lagi bersama Bersatu...

    ReplyDelete
  3. fuyoooooo ko tunggu panji panji itam ko tu datang... skg yg datang bukan panji panji itam... panji kunyitomato .. merecik kunyit masam kat panji panji yg ko tunggu tuh.

    atok tua bangka pbawa panji panji itam
    dah ilang akal punya blogger...


    kah kah kah ko tunggu ajer panji panji kunyit hempuk pala ko...


    kah kah kah kah... tak leh pakai punya anal' logi...


    melayu dlm dooonia hayalan mcm ni yg budak budak k pop yg balik dari k pup suka ssgt... suma kira short cut...


    kah kah kah udah udah la tuhhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Tak tahu intipati, Masih nak Komen. Kesian!!, Tolong hadam"maksud"penyampian'.Tak da pula ditulis"atok Tua" Tu pembawa Panji Panji Itam!! Awak kesihatan kot??

      Delete
    2. mme atok ko tak bawa panji panji pon... lantok la panji ke punjut ka... yg kuar bukan panji panji itam yg dah kuar panji kunyit masam laaa... adooiiii iiii

      kuar trosss dari panji khayalan lagi bagus laaa...

      kesian budak k pop yg balik dari pub tu... depa klu tengah fly high mme suka citer citer khayalan ni... sbb short cut to heaven world...

      reality yg budak k pop hadap ialah panji kunyit...

      Delete
    3. Kalau sdr Al-Majid tidak boleh mengatakannya secara terus terang atau mungkin tidak seyakin saya di dalam mengatakannya, maka saya akan katakannya dengan yakin sekali lagi.

      Daripada bacaan saya Tun Mahathir adalah sebenar-benarnya orang yang disebut sebagai pembawa panji hitam.

      Kebathilan akan lenyap melalui perjuangannya selama puluhan tahun memperjuangkan kebenaran dan dibalasi dengan cercaan, penghinaan dan olok-olokan.

      UmNo sedang melalui tempoh-tempoh nazaknya dan saya melihat UmNo akan lenyap ketika Tun Mahathir masih bernafas.

      Cuma sebelum UmNo benar-benar dilenyapkan akan ada individu tertentu yang dikenali paling gemar mencerca, menghina dan memperolok-olokkan yang akan ditimpa oleh apa yang ia gemar cerca, hina dan perolok-olokkan.

      Apa yang bakal menimpa 'individu tersebut' akan menjadi petanda tempoh UmNo sudah semakin singkat.

      Saya hanya berkongsi apa yang menjadi bacaan saya sahaja. Barangkali saya silap, barangkali saya tidak silap.

      Tak perlu percaya apa pun, malah silalah terus memperolok-olokkan kerana ia akan menjadikan 'proses' itu lebih mudah.

      Manusia akan berkata 'Allah tidak menganiayai si fulan sedikitpun tetapi si fulan itulah yang telah menganiayai dirinya sendiri'.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  4. jon doe dari dolu ko ni banyak brnda yg ko tulis merapu dan syok sindiri..

    syok sendiri ko tu mrlantak la nk pergi mana... cuma jangan bawak budak k pop dan k pub sesat lebih jauh sudah la ...kesian budak k pop baru nak kenal doonia reality setelah abis alam sekolah yg tak seberapa pun...

    jon doe ni pun satu budak tengah high ko sondol dengan kaum bani mim mangkok tingkat lagi la budak k pop parah..

    bawak bertenang teristifar dan beristinja skali bani mimangkok tingkat tak timbul klu timbol kat timor sklai pun bukan kat mesia lagi dah... kat chechenya rusia la..

    kat bani kunyit dah tumbuh banyak hasil delusi bani mimangkok tingkat..


    udah udah la tu .. cukup la berteori mangang ni... genrrasi kau ni klu tak jaga sri skg lingkup la jawabnya..

    dah jon doe sebelum tido jamgan lupa basuh kaki dan brristinja dulu...


    kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Si anon' ini dipersilakan untuk terus memberi komen-komen sebegini di sebalik menukar-nukar nama samaran. Prosesnya akan menjadi lebih mudah.

      Ingatkan kaki mencerca saja rupanya geografi pun fail teruk budak ni. Russia dan Checnya disebutnya untuk merujuk kepada 'Timur'.

      Sdr Al-Majid, teruskan perjuangan. Walaupun kita berbeza pendapat tentang faktor pencetus, tetapi pandangan kita tentang 'the promised land' adalah sama.

      In shaa Allah ia akan berlaku apabila masanya tiba.

      Delete
  5. kah kah kah... bani.mim mangkuk tingkat bilr muncul kat mana man pun klu ko nak la.... timur ka barat ka apa ada hal... klu stakat bani mimmangkuk tingkat klu cicak jatuh pun melatah lupa kan la bani mimmangkok tingkat ko tu

    jgn lupo tido istinja dulu...niat wuduk skli


    kah kah kah


    kah kah kah...

    ReplyDelete
  6. Hehehe.
    Ketika sang agung pendeta di bukit Jalil merencanakan sesuatu, mereka terkhilaf menyangka, bangsa melayu tulen sedang bertidur lena. Hanya melayu kunyit, liberal, murtad dan sewaktunya tidak merasakan apa² sebab mereka sedang dilalaikan sehingga tidak menyedari 'harijadi' besar itu sedang datang.
    Di waktu itu, kami tidak akan mengharapkan orang seperti kamu untuk menyinsing lengan kerana bilangan spt kamu sangat sedikit, tidak.memberi kerugian kpd penyatuan kami nanti. namun jika disaat itu Allah membuka hati kamu untuk bersama² kami dalam menjaga maruah agamaNya, kamu akan kami jaga pula seperti saudara kami seislam. InsyaAllah.
    Sebab hidayah bukan diwarisi, bukan milik manusia, tetapi milik Allah.
    Kun fayakun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr kerengge,

      Puak UmNo-PAS akan membuat onar di atas isu-isu agama dan kebangsaan untuk memulakan kacau bilau tanpa mereka sedar bahawa mereka hanya akan membawa pertempuran di antara kebenaran dan kebathilan itu ke klimaks.

      Apabila berlakunya pertempuran klimaks, maka yang bathil di kalangan orang-orang yang beriman akan dilenyapkan sama sekali bagi memberi laluan kepada golongan yang berada di atas petunjuk untuk terus memimpin bangsa dan umat. Mereka itulah orang-orang yang berada di atas petunjuk Tuhan mereka dan mereka itulah golongan yang menang.

      Bagi orang-orang yang menyembah Nabi Isa a.s sbg Tuhan pula mereka akan dikejutkan apabila melihat kepercayaan mereka selama ini tentang peristiwa besar di akhir zaman berkaitan dengan 'second coming of Jesus' rupanya berlaku di tangan umat yang beriman bahawa Isa a.s adalah seorang Rasul dan seorang Nabi.

      Khabar Nabi Daniel a.s dan mimpi Raja Nebuchadnezzar rupanya berlaku di tangan kaum Muslimin dan lebih tepat lagi sebuah kaum yang disebut oleh Baginda Rasulullah saw sbg 'satu kaum dari Timur'.

      Sebahagian kaum Kristian akan terbuka hati mereka untuk mempercayai sebagaimana kepercayaan kaum Muslimin dan mengucapkan syahadah.

      Sebahagian lagi akan beriman apabila Nabi Isa a.s benar-benar turun tidak lama selepas itu dan menjelaskan kebenaran bahawa baginda bukan Tuhan dan bukan anak Tuhan.

      Semuanya berlaku selepas panji-panji hitam mula muncul dari arah Timur sehinggalah ia akhirnya dikibarkan di Ilya (Baitulmaqdis).

      In shaa Allah, arah Timur yang dimaksudkan itu ialah negara Malaysia keseluruhannya, bermula di pusatnya di Putrajaya.

      Ini adalah sebahagian daripada bacaan saya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. harijadi besar tu happy besday kat atok 2 ari lepas kot... kah kah kahh.

    cukup cukup la berhayal... mabuk ketum kuat ssgt...

    ReplyDelete
  8. cukup cukup jon doe.. tukar dulu nama tu jadi melayu dulu la.. jgn perasaan mat salleh ssgt... putarjaya dah mula kibar panji kunyit.. kok timbul ssgt bani mimangkuk tingkat ko tu bukan kat mesia laah.. besepah lagi negara dari tumur ni brunei pun negaea isle jugak panji panji dia masih islam... kat sini julang punjut bole la ... punjut tahu ka tak nihh.. klu sup punjut campur tomato pun sodap... kah kah kah..
    lepas malan sup tomato punjut baru bole kibar panji panji kunyit .. baru merecik abang jon doe... kah kah kah

    klu dah panji panji kunyit yg datang mimpi kan la panji itam ko tu


    kah kah kah ... mana maunyerr..!!

    cukup la fahaman ko ni kat sini saja kesian budak k pop baru nak up tu... dio rang baru balik dari pub klu dengar kat budak k pop nnti depa cakap this is short cut to heaven.. kesian kat dia orang.. baru nak up dah kena tipu..

    kah kah kah.. alahaiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku perhati komen kau dari awal. tak berhenti kau gelak, cakap sikit2 gelak sikit2 gelak. yg aku nampak kunyit ketum dadah. lain xde ke boh? orang yg kau hentam xde sebut natang tu pun xde pulak tengok gelak2 bak kata kau khayal. aku paling kesian klau tengok orang melayu trgantung ni. meh sini boh aku payung klau mu x ckup, xyah duit aku bagi saje. lama2 mmpos terencat kejung aku risau yg tu je. ingat boh jgn main ubat, kuda pun klau boleh jangan selalu. ubat bahaya effect dia boleh short wayar putus. klau x caya mu g tgk cermin

      Delete
    2. aku perhati komen kau dari awal. tak berhenti kau gelak, cakap sikit2 gelak sikit2 gelak. yg aku nampak kunyit ketum dadah. lain xde ke boh? orang yg kau hentam xde sebut natang tu pun xde pulak tengok gelak2 bak kata kau khayal. aku paling kesian klau tengok orang melayu trgantung ni. meh sini boh aku payung klau mu x ckup, xyah duit aku bagi saje. lama2 mmpos terencat kejung aku risau yg tu je. ingat boh jgn main ubat, kuda pun klau boleh jangan selalu. ubat bahaya effect dia boleh short wayar putus. klau x caya mu g tgk cermin

      Delete
  9. Salam Anon. 00.00. Tulisan jangan sedap Ikut hati.Takut takut bala datang menjengah tanpa kita sedari. Kalau.dalam diri penuh dengan shak wasangka..apapun tak kan redha. Hati hati dik!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu tandanya seorang yang sakit jiwa. Dia mempersoalkan nama John Doe tanpa memahami maksud di sebalik nama itu. Ia nama serangkai dua mata, satu ia menunjukkan saya hanyalah seorang si fulan dan kedua ialah John Doe bagi saya secara peribadi adalah nama keturunan saya. Ia adalah nama hamba Allah yang soleh.

      Dan persendaannya itu juga menunjukkan sikap hipokrit besar ibarat UmNo yang mempersoalkan penggunaan Bahasa Inggeris oleh peguam Negara sedang nama parti mereka sendiri pun bukan di dalam bahasa kebangsaan. Lihatlah sahaja bagaimana ia menggunakan nama 'Anonymous' yang juga dalam Bahasa Inggeris.

      Paling kelakar ialah ia tidak berani kekal di dalam satu nama yang dipilih sepertimana saya telah hampir 4 tahun wujud sebagai 'John Doe'. Ia hanyalah seorang tikus yang berubah-ubah namanya.

      Tentang komen sdr Al-Majid ia akan ditimpa bala kerana memperolok-olokkan perkara yang di luar pengetahuannya, sebenarnya itulah maksud saya di dalam komen di atas. Saya mengenali watak ini yang menukar-nukar nama samarannya dan daripada bacaan saya dia memang akan ditimpa apa yang ia gemar cerca ke atas orang lain terutama ke atas Tun M. Sekiranya kita melihat komen yang meletakkan 'laknatullah' di belakang nama Tun M, kebanyakannya kalau tidak semuanya adalah timbul daripada individu ini yang tidak berani pun kekal di dalam satu nama.

      Apabila ia berlaku (ia ditimpa apa yang ia gemar cerca dan perolok-olokkan) itu bermakna 'kebenaran' itu sudah semakin hampir. Dia adalah orang yang akan dijadikan 'petanda' kepada hampirnya kebenaran itu.

      Dia adalah ibarat seorang yang tiada dikehendaki Allah untuk disucikan hatinya. Bagi dirinya itu apa-apa yang ia gemar cerca dan olok-olokkan. Hanya tempoh sahaja yang memisahkannya dengan apa yang sesuai ditimpa ke atasnya.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  10. lantak ko la joe...aku dah bagi nasihat dahh... means bala aku dah lepas dari suatu ingatan panji itam tu ...mlm ni jangan lupa istinja dulu sblom tido mano tau mlm ni ko mimpi bawak panji panji sup punjut tomatokunyit... merecikkk..!!

    ReplyDelete
  11. Buat saudara Al-Majid dan sdr Kerengge,

    Kenapa saya berani berkata dgn yakin bahawa Tun M adalah pembawa panji hitam? Kerana semua dalil yang saya temui telah tally dan segalanya menunjukkan kepada Tun M dan Putrajaya.

    Ia tak mungkin Brunei mahupun Indonesia disebabkan di sana tidak ada sesiapa yang menepati ciri 'seorang yang menjadi ketua kepada sebuah kumpulan yang menyertai banyak pertempuran pada zaman fitnah dan kumpulan ini menang di dalam kesemua pertempurannya'. Brunei tiada 'pertempuran' sedang Jokowi juga tidak menepati ciri ini.

    2. Putrajaya memiliki segala ciri 'Madinah' di akhir zaman. Ia adalah sebuah bandaraya yang tidak pernah bertaraf 'qaryah' (kampung). Ia terus wujud sebagai 'Madinah'. Bandar Madinah Al-munawwarah sendiri pernah bertaraf qaryah dengan nama Yathrib.

    3. Nama asal Putrajaya ialah 'Prang Besar' (bunyinya ialah Perang Besar) yang menepati matan hadith yang menyebut 'Al-Malhamah Al-Kubro'. Ramai orang mencari 'Malhalmah Al-Kubro' melalui perang dunia ke-3 ataupun di Syria sedang hadith yang menceritakan perang di Syria tidak menggunakan matan terma ini.

    4. Bagi negeri-negeri Islam di sebelah Timur, hanya Malaya dan Sumatera sahaja yang menepati ciri 'ma wara an-nahar' yg bermaksud 'berhadapan dengan sungai'. Sungai itu adalah Selat Melaka yang memisahkan dua negeri ini. Bezanya Sumatera tiada 'Bandaraya', 'Perang Besar' mahupun 'orang yang menang semua pertarungannya'. Hanya Malaya sahaja yang memiliki ketiga-tiga ciri ini Bandaraya Putrajaya, nama asal Bandaraya ini dan Tun Mahathir sendiri. Lebih tally lagi ialah Tun Mahathir sendiri adalah arkitek Putrajaya.

    5. Tun M adalah orang yang menerima begitu banyak cercaan dan makian daripada penentangnya sedang ia kekal menang dalam semua pertempurannya. Ia menepati ciri kedua kaum yang didatangkan yang disebut di dalam Al-Maidah :54 iaitu 'mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca'. Ciri pertama iaitu 'prihatin terhadap orang-orang beriman dan tegas terhadap orang kafir (zionist)' juga wujud pada Tun M di dalam sokongannya ke atas Muslimin Palestin, berbanding Najib yang mengambil Israel menjadi penasihat dan berwala kepada USA.

    6. Kaum yang didatangkan ini muncul selepas kaum asal berpaling dari jalan yang lurus apabila mereka mengambil Yahudi dan Nasrani menjadi wali mereka dan melanggar larangan di dalam Al-Maidah:51.

    Yahudi Zionist APCO diambil menjadi penasihat dan Trump Zionist Nasrani diberikan wala oleh Presiden UmNo melalui lafaz 'your enemy is my enemy'. Ia adalah PPBM dan Tun M adalah 'de facto' ketua kepada kaum ini dan mereka yang bersekutu dengannya. Di antara Al-Maidah ayat 51 ke 54 keadannya sudahpun tally dengan apa yang telah berlaku di antara UmNo dan PPBM.

    Banyak lagi dalil-dalil yang telah saya temui dan renungi selama bebelas tahun dulu dan menimbulkan tandatanya kepada saya selama ini dan pada 2018 saya mendapat jawapannya iaitu ia adalah Tun Mahathir sendiri.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Sambungan)

      Pencarian saya telah tally kesemuanya dan dengan demkianlah saya berani berkata ia adalah Tun Mahathir.

      Malah fakta bahawa Tun M menjadi PM semula ketika Raja Salman menjadi penjaga Baitullah juga tally dengan segala timing yang disebut di dalam dalil-dalil yang ada. Ia juga berlaku pada Mei 2018 iaitu pada ketika due datenya hanya tinggal 10 bulan sahaja. Due datenya ialah Februari 2019 iaitu ketika tempoh kemangkatan Sultan Abdul Hamid mencecah 101 tahun. Jumhur umat berpendapat baginda adalah 'mujadid' pada zamannya.

      Peristiwa besar yang sering disebut oleh sdr Al-Majid dan sdr Kerengge pada bacaan saya perlu berlaku pada atau sebelum Februari 2019 supaya tempohnya tidak mencecah 101 tahun. Sebab hadith sendiri menyebut seorang mujaddid bagi setiap satu kurun dan satu kurun bermaksud 100 tahun dan ke bawah.

      Ustaz Don pernah berkata 'tamim' bermaksud tanah Melayu 'daripada huruf ta dan huruf mim dan saya menambah dengan berkata huruf ta dan huruf mim juga adalah pangkal kepada 'Tun' dan 'Mahathir'. Ia bukan hujah ilmiah tetapi ia tidak menyalahi 'pandangan hikmah'.

      Betul atau salah masa akan membuktikan. Sehingga dibuktikan sebaliknya saya akan kekal percaya ia adalah Tun Mahathir. In shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. John Doe, Saya berharap dpt berjumpa dgn awak...

      Delete
  12. Salam John Doe. Alhamdulillah. Sememangnya itulah perancangannya. Benar belaka berhubung " mujadid" yg disebut. Cuma tak bolih dilafas ketika beliau masih lagi bernyawa."Musuh" sentiasa mencari, apa yang perlu pada tika ini. Perbanyakkan mengingati Allah SWT, agar, hati dan jiwa kita dipelihara, untuk Prasa Yang lebih.besar.
    Bagi manusia yg cuba mengalihkan perhataian, biarkan, "Anak kapal" sememangnya "terhad".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Al-Majid.

      Ya betul tu. Hanya 300 ++ sahaja anak kapal, sama seperti ahli tentera Thalut dan ahli tentera Badar.

      Delete
    2. Inshaallah. Semoga Allah SWT merahmati perjakanan ini

      Delete
  13. macam macam la kaum bani mimangkok tingkat ni... lantak la labuuu...

    makin parah teruk budak budak k pop klu terpengaruh dengan halusinasi ni...
    macam macam syarat la pulak s lom bani mimangkok tingkat keluar... adooiiiiiii iiii...


    kah kah kah kah

    ReplyDelete
  14. ,,, 39 ,,,


    SIAPAKAH DIA BANI TAMIM YG DIJANJIKAN
    OLEH ALLAH SAW AKAN KEBERADAAN NYA...???

    APABILA DISEBUT BANI TAMIM, IA DIKAETKAN DGN SATU PUAK DARI TIMUR JAWI DARI KALANGAN SALAH SAORANG PEMUDA, DARI PEMUDA2 PEMEGANG PANJI2 HITAM, YG DIKAETKAN DGN DETIK2 KEBANGKITAN SAORANG SANG PENYELAMAT YG DINANTI DIAKHIR ZAMAN INI, DIALAH RATU ADIL SEJATI AKA IMAM ALMAHDI.

    DALAM HUBUNGAN SERTA KEPERCAYAAN INI, ADA SATU PUAK YG AMAT MEYAKINI PEMUDA YG DINANTIKAN ITU BERUPA PEMIMPIN PERTUBUHAN ALARQAM - DIALAH ARWAH ABUAYA USTAZ ASSYAARI. DIA MENGAKU DIRINYA LAH SANG PEMUDA BANI TAMIM YG DINANTI, DIALAH JUGA SEBAGEI ORANG KANAN IMAM MAHDI SYEKH SUHAIMI.. LUCUNYA MALANGNYA SODEHNYA, BELUM PONG SOMPAT ABUAYA BUKTIKAN KEPEMUDAAN NYA ITU, SITUHAK NYANYUK.. ABUAYA TELAH REBAH TERSUNGKUR DULU DIGERBANG PINTU SYURGA..

    BERMAKNA MISI TEORI ABUAYA PENJAWAT PEMUDA BANI TAMIM UTK IMAM MAHDI SYEIKH SUHAIMI... HANYA ILUSI ANGAN2 MAT JENIN TAK JADI. NAMUN PENGIKUT2 ARQAM YG TAKSOB SETIA DIKUBUR ABUAYA BERTERUSAN BERAHAP MENANTI. KALO YAKIN SILAKAN TEROSSS MENANTI..

    ADA LAGI BANYAK LAGI KESAH2 PEMUDA BANI TAMIM. SATU LAGI DARI SUDUT HURUFIAH ARAB/30 HURUF2 QUSUM... HURUF2 "TA" DAN "MIM" ADA MAKNA2 DAN NILAI YG TERSENDIRI... ALLAHUAKLAM... SALAM PERMISI... ATOK HABIB IM SEDANG PERHATI..


    ... 44 ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, kisah Abuya dan Al-Arqam secara hikmahnya membuktikan lagi kebenaran bahawa Tun M adalah pembawa panji hitam yang sebenar.

      Saya pernah membaca interview dengan Almarhum Assyaari Muhammad dan telah juga membaca buku 'tersungkur di pintu syurga' karya salah seorang bekas orang kuat al-arqam.

      Mereka sendiri mengakui mereka mula menyangka Abuya adalah pemuda Bani Tamim apabila al-arqam mula memiliki ramai pengikut.

      Kumpulan Nadamurni iaitu kumpulan Nasyid Al-arqam malahan pernah membuat satu lagu untuk abuya mereka yang senikatanya dengan jelas menunjukkan bahawa mereka percaya abuya mereka adalah pemuda bani tamim. Ini senikatanya:-

      Telah tiba
      Seorang pemuda berasal
      Dari ufuk Timur membawa
      Cahaya keimanan bersama
      Sebuah thoifah masa kini
      Di akhir zaman.

      Lagu ini berlaku dicipta hampir 30 tahun yang lampau (satu generasi awal daripada hari ini di tahun 2018), sedangkan pada 30 tahun yang lampau ciri pemuda Bani Tamim ini masih belum terlihat pada sesiapa pun (pada 2018 ia dengan jelas menunjukkan ke arah Tun Mahathir).

      Al-arqam yang disangka oleh pengikut-pengikutnya sebagai pasukan panji hitam akhirnya 'tersungkur di pintu syurga', diharamkan pemerintah, dan malahan kehilangan ramai pengikut apabila disedarkan bahawa amalan mereka khususnya aurad Muhammadiah adalah bathil. Hari ini di tahun 2018 Al-arqam hanya tinggal di dalam buku sejarah dan malahan Abuya mereka sudah pun bergelar Almarhum. Mana mungkin seorang yang telah Almarhum menjadi 'sosok yang dijanjikan' tersebut.

      Al-Arqam tidak mungkin pasukan panji hitam kerana ciri pasukan panji hitam ialah mereka telah menyertai banyak pertempuran pada zaman fitnah dan mereka menang di dalam kesemuanya. Al-arqam pula telah tewas dan tumpas dengan teruk sekali.

      Persoalannya, siapakah yang telah menewaskan Al-Arqam? Ia adalah kerajaan UMNO-BN pada masa itu melalui JAKIM yang diketuai oleh Perdana Menteri negara ini.

      Siapakah Presiden UmNo dan PM Malaysia yang mengetuai JAKIM pada masa Al-arqam ditumpaskan?

      Tidak lain ianya adalah Tun Mahathir yang pada tahun 2018 ini masih sihat walafiat dan malahan telah menjadi PM ke-7 dan menumpaskan UmNo yang telah berpaling dari jalan yang lurus sedang para pemimpin dan pengikut buta tulinya kekal menyangka mereka tidak mampu dikalahkan sehingga pemimpin mereka sangat sinonim dengan sikap angkuh dan bongkak.

      Sekiranya dahulu Al-arqam telah 'tersungkur di pintu syurga' di tangan pasukan Tun M, hari ini pula selepas satu generasi , UmNo pula yang 'tersungkur dari persada kuasa' juga di tangan pasukan Tun M.

      Secara hikmahnya tewasnya Al-arqam di tangan pasukan Tun M adalah salah satu petunjuk bahawa pasukan Tun M adalah sebenarnya pasukan pembawa panji hitam tersebut. Satu pasukan yang menyangka diri mereka adalah pasukan panji hitam (Al-arqam) telah ditewaskan oleh pasukan lain dan dari sudut hikmahnya pasukan yang menewaskan mereka ini adalah sebenarnya pasukan panji hitam.

      Seperti yang telah saya katakan beberapa kali, segala petunjuk menunjukkan bahawa Tun M adalah pembawa panji hitam dan pasukan panji hitam adalah pasukan penyokong dan pendokong Tun M. Pasukan ini akan menang di dalam kesemua pertempuran yang ia sertai sehinggalah tibanya 'perintah Allah'. Perkara ini dikhabarkan sendiri di dalam hadith2 Nabi saw apabila dirujuk secara bersilang di antara satu dengan yang lain.

      Masa akan membuktikannya, in shaa Allah.

      Delete
    2. Sahabat2 semua.

      Bagi mereka yang mengetahui tentang ciri-ciri pembawa panji hitam pasti akan mengetahui bahawa dia adalah seorang pemimpin sebuah negeri di Timur, telah memimpin pasukannya menyertai banyak pertempuran dan menang di dalam kesemuanya.

      Kita semua sudah sedar bahawa Tun M telah memenangi 5 PRU sebagai jeneral BN dan kemudian menang lagi satu sebagai jeneral PH yang menentang BN. Tetapi hakikatnya pertempuran yang dilalui oleh Tun M dan ia menang kesemuanya ada banyak lagi. Di antara orang-orang yang tewas di tangan Tun M:-

      Di dalam UMNO:-

      1. Tunku
      2. Tun Hussein
      3. Tengku Razaleigh
      4. Tun Musa Hitam
      5. DS Anwar
      6. Tun Dolah

      Di luar UMNO:-

      1. Fadzil Noor
      2. Hadi Awang
      3. Nik Aziz
      4. Harun Din

      Bukan politik

      1. Tun Salleh Abbas
      2. Ishak Baharom
      3. Assyaari Muhammad Al-Arqam
      4. Ibrahim Libya dan pengikut.
      5. Terbaru Ustaz Kazim yang telah menyindir Tun M kini terpaksa menebalkan mukanya.

      Senarainya panjang lagi dan saya boleh masukkan juga golongan mereka yang memakai tengkolok tetapi tidak perlulah kerana masing-masing boleh mengetahui.

      Tun M malah juga telah berjaya meminda perlembagaan sebanyak dua kali berkaitan dengan kuasa dan kekebalan raja-raja dan secara hikmahnya Tun M berjaya mempertahankan kelangsungan institusi Raja-raja Melayu sampai hari ini.

      Sekiranya dilihat kesemua orang-orang yang pernah ditewaskan olehnya kesemuanya adalah beragama Islam. Ini menyokong kata-kata saya sebelum ini bahawa perang besar akhir zaman (Al-Malhamah Al-Kubro) akan berlaku di antara sesama orang-orang yang beragama Islam dan kemenangan mutlak pasukan panji hitam adalah melalui lenyapnya pasukan-pasukan yang bathil yang dianggotai oleh orang-orang Islam sendiri.

      Malhamah Alkubro bukanlah perang dunia tetapi kod nama tempat yang merujuk kepada Putrajaya (nama lamanya Perang Besar) iaitu pusat pentadbiran Bani Mim.

      Lihat juga fakta bahawa setiap kemenangan besar beliau adalah pada hujung sesuatu dekad bermula pada hujung 60an.

      1. Hujung 60an mula bertempur dengan Tunku dan menang
      2. Hujung 70an mula bertempur dengan Tun Hussein dan menang.
      3. Hujung 80an bertempur dengan Ku Li dan menang
      4. Hujung 90an bertempur dengan DSAI dan menang
      5. Hujung 200an bertempur dengan Tun Dolah dan menang.
      6. Hujung 20 belasan (2018) bertempur dengan DSN dan menang.

      Signifikannya:-

      1. Zaman fitnah berlaku di dalam tempoh 100 tahun dan Tun M muncul dan menang bermula pada separuh masa kedua. Ini menapati ramalan bahawa fitnah besar akan mula berlaku dan menggila selepas berlalunya 50tahun yang pertama.

      2. Zaman fitnah bermula pada 1918 berikutan kemangkatan mujadid umat iaitu Sultan Abdul Hamid Uthmani dan keruntuhan empayar Uthmaniyyah.

      3. 50 tahun selepas bermulanya zaman fitnah jatuh pada 1968. Di sinilah Tun M telah bertempur buat kali pertama dengan Tunku Abdul Rahman dan Tun M muncul pemenang.

      4. Setiap dekad berikutnya Tun M akan bertempur lagi dan menang lagi. Walaubagaimanapun 2018 adalah dekad pertempurannya dan tiada 2028 yang terkahir kerana zaman fitnah sepatutnya berakhir pada atau sebelum Februari 2019 supaya tempohnya tidak mencecah 101 tahun. Ia benar-benar akan menggenapkan 100 tahun tanpa mencecah 101 tahun.

      Masa akan membuktikan in shaa Alllah.

      Wallahu a'lam

      Delete
    3. Perang besar akhir zaman berlaku iaitu armageddon. Shaikh Nazim gurr pada Sultan Perak dgn landangan kasyafnya mengesahkan. Mahdi akan keluar semasa armageddon.Soalan jika hang kata Tun adalah pemusa bani tamim.. Umum tahu pemuda bani famin akan serahkan kuasa lada mahdi.. Tun berulang kali kata akan serah kjasa pada Anwar.. Adakah Anwar imam mahdi? Jika bukan bsrmakna Tun juga bukanlah pemuda bani tamim

      Delete
  15. kaki fitnah bani mimmangkok tingkat..

    sedihhhhh...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila datang kebenaran maka lenyaplah kebathilan dan apabila kebathilan itu telah lenyap ia tak akan kembali lagi.

      Delete
  16. .vivvv...

    .... PEMUDA BANI TAMIM - PENYEDIA TAPAK ASAS BAGI
    KEBANGKITAN SANG JURU PENYELAMAT - IMAM ALMAHDI ....

    ALHADIS : "ISLAM BAKAL BANGKIT SEMULA DITIMUR [NUSANTARA].." DAN LAGI SABDANYA BAGINDA NABI SAW : "TUNTUTLAH ILMU WALAU SAMPAI KENEGERI CHINA.." SEJARAH KEMASUKAN AWAL ISLAM KENUSANTARA TERSIRAT NILAI2 KEBANGKITAN YG SUKAR DIGALI. DAN LAGI APABILA DISEBUT NEGERI CHINA, APAKAH KEISTIMEWAAN YG TERPENDAM DICHINA ITU..??

    APABILA DISEBUT BANI TAMIM, IA DIKAETKAN DGN KEBERADAAN SAORANG PEMUDA PILEHAN SEBAGEI PEMEGANG PANJI2 HITAM BAGI KEBANGKITAN IMAM ALMAHDI. ALHADIS DGN JELAS MENYATAKAN BAHAWA IMAM ALMAHDI PASTI MUNCUL DIMEKAH. MAKA TUGAS2 UTAMA PEMUDA BANI TAMIM ITU ADALAH MENYEDIAKAN TAPAK ASAS BAGI KEBANGKITAN IMAM ALMAHDI. ADA DIKHABARKAN SEBELUM KEMUNCULAN AKAN DIDAHULUI DGN KEDATANGAN PASUKAN PEMUDA BANI TAMIM DIMEKAH.

    PERSOK'OLANNYA :

    PEMUDA BANI TAMIM ITU SETIDAK2NYA BERDARAH AHLULBAIT, TALIAN NASABNYA MESTI ADA BERSANGKUTAN DGN DNA RASULULAH SAW. HANYA JAUHARI ITU JUA YG MENGENAL NILAINYA MANIKAM.. SANG JAUHARI ITU MESTI BEBAS DARI DOSA2 BESAR. SANG JAUHARI ITU JUGA WAJIB KENAL SIAPA SANG MANIKAM ITU. CONTOHNYA KALO KPD RASULULAH SAW, ATOK IMAM ALI ITU SEBAGEI PENOLONG KANANNYA. KPD IMAM MAHDI ALARQAM SYEIKH SUHAIMI, EMBAH ARWAH ABUAYA ASSYAARI ITU BANI TAMIM BAGI ALARQAM. RUPANYA ALARQAM BERMIMPI MENGIGAU DISIANG HARI.. LOBEH BAIK KUMPOL HARTA KUMPOL BETINA.. LOBEH SYOK CUCI MANGKOK HAYUN BEROK TAK SAPE YG LARANG....

    ADA LAGI BANYAK LAGI PANJANG LAGI...
    BOCAH ANGON MOHON BERHENTI, SALAM PERMISI...

    ... vvivv ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohon berkongsi pendapat :-

      1. Tuntulah ilmu walau ke negeri China bukanlah hadith sahih mahupun hasan. Ia dikategorikan oleh jumhur sama ada dhaif ataupun palsu.

      2. Yang dikaitkan sebagai ahlul bait bukanlah pemuda panji hitam sebaliknya adalah Imam Al-Mahdi. Sabda Nabi saw 'Al-Mahdi min fitorti' yang bermaksud 'Al-Mahdi daripada keluargaku' Apabila disebut fitroh maka Nabi saw tidak mengatakan nasab Al-Mahdi sampai kepada Baginda. Sememangnya tidak ada sesiapa yang sampai nasab kepada Baginda disebabkan Nabi saw wafat tanpa anak lelaki. Bagaimanapun ada hadith lain yang menyebut ia dari keturunan Sayidina Ali dan Fatimah. Bila dirujuk silang semua hadith berkenaan Al-Mahdi, ia memiliki darah Nabi saw daripada Fatimah tetapi tidak semestinya berketurunan Syed mahupun Syarif kerana boleh jadi ia datang dari sebelah ibu.

      3. Sosok Al-Mahdi adalah satu rahsia yang hanya akan terbongkar pada hari rahsia ini terbuka. Hanya selepas itu sahaja baru identitinya diketahui.

      4. Sebaliknya sebelum kemunculan Al-Mahdi akan muncul seorang lelaki lain yang disebut sebagai 'pembawa panji hitam' atau 'pemuda bani tamim' atau 'shuaib bin soleh'. Beza pemuda ini dengan Al-Mahdi ialah Al-Mahdi muncul dengan satu big bang sedangkan sosok pemuda ini muncul secara beransur-ansur sehingga menjadi world figure. Sosok ini adalah orangnya yang akan menguatkan pemerintahan Al-Mahdi apabila khalifah ini mahu dibaiah di Masjidilharam. Hadith menyebutkan apabila Imam Mahdi muncul di Masjidilharam dan mahu dibaiah ia telah menolak dan mensyaratkan pemuda ini untuk menjadi yang pertama berbaiah kepadanya sebelum orang lain. Pada malam Al-Mahdi menunggu kemunculan pemuda bani tamim ini di Kaabah berlakunya tentera Sufyani dari Sham yang ditenggelamkan di Al-Baida. Pada hari ini tentera Sufyani adalah tally dengan ISIS dan Abdul Rahman Al-Baghdadi yang mengisytiharkan dirinya sebagai khalifah adalah tally dengan Sufyani.

      5. Al-Mahdi memang akan muncul di Mekkah tetapi kemunculan pertamanya bukanlah di Mekah sebaliknya di tempat lain iaitu dari arah Timur. Kemunculan Al-Mahdi akan ditandakan dengan turunnya salji. Al-Mahdi hanya akan dibaiah sbg khalifah umat ini di Mekkah.

      6. Pemuda Bani Tamim bukanlah daripada fitrah Nabi saw sebaliknya paling kuat ia disandarkan kepada keturunan Abu Bakar as-siddiq ataupun bani Tamim di Mekkah. Hakikatnya selepas 1400 tahun kita amat sukar untuk menjejaki kembali susur galur seseorang itu apatah lagi bangsa Arab banyak yang merantau semasa menyebarkan Islam dulu.

      (Bersambung)

      Delete
    2. (Sambungan)

      Daripada fakta-fakta di atas, ia menyokong lagi kata-kata saya bahawa Tun M adalah pemuda Bani Tamim. Alasannya:-

      1. Untuk menguatkan pemerintahannya Al-Mahdi akan dibaiah oleh seorang yang bertaraf pemimpin dunia. Hari ini Tun M menduduki senarai kedua pemimpin muslim paling berpengaruh di dunia selepas Presiden Erdogan. Erdogan tidak mungkin orangnya kerana Turki tidak terletak di negeri Timur. Sebaliknya jika dilihat kpd hadith semasa peristiwa besar ini berlaku Istanbul akan berada di bawah taklukan tentera kafir dan sudah tentu ia bukan Erdogan. Hanya Tun M menepati ciri ini dan apabila seorang khalifah dbaiah oleh seorang pemimpin besar yang telah dikenali seluruh dunia maka ia akan memberikan kekuatan kepada khalifah itu di dalam pemerintahannya. Relevannya Istanbul dan Erdogan di dalam kisah ini ialah Turki adalah 'penjaga de-facto' simbol kekhalifahan yang kini disimpan di Topkapi. Erdogan dan Tun M adalah simbol klimaks zaman fitnah dan kemunculan khalifah.

      2. Pemuda Bani Tamim ada yang menyandarkannya kepada Saiyidina Abu Bakar yang gelarannya adalah As-Siddiq yang bermaksud orang yang benar atau yang sentiasa membenarkan. Apabila terbongkar rahsia bahawa Tun M adalah sebenarnya pemuda bani tamim, maka gelaran 'kutty' yang diberikan kepadanya akan bertukar menjadi 'siddiqi' iaitu gelaran yang sama diberikan kepada Saiyidina Abu Bakar. Gelaran Kutty yang diberikan kepada Tun M hari ini adalah sebenarnya mempunyai hikmah untuk menjustifikasikan gelaran siddiqi yang bakal diberikan kepadanya oleh sang Khalifah. Siddiqi ialah kerana pada masa itu telah terbukti bahawa Tun M adalah orang yang berjuang di atas kebenaran sepanjang karier politiknya.

      Apabila diteliiti kisah pembaiatan Imam AlMahdi di Masjidilharam yang mensyaratkan pemuda Bani Tamim untuk menjadi orang pertama berbaiah kepadanya, maka perisitwa ini akan memberikan impak dua hala yang besar kepada kedua-dua pihak seperti berikut :-

      1. Pemerintahan Imam Al-Mahdi akan mendapat kekuatan kerana orang pertama yang berbai'ah kepadanya ialah seorang pemimpin yang telah diiktiraf umat dan dunia.

      2. Pentadbiran pemuda bani tamim di negerinya sendiri akan diteima secara menyeluruh oleh bangsanya yang beragama Islam apabila melihat bagaimana khalifah sendiri yang mengiktirafnya dan menjadikannya orang pertama berbaiah kepada khalifah apabila khalifah muncul di Mekkah untuk menerima baiah umat.

      Satu lagi peristiwa yang secara hikmah menunjukkan bahawa Tun M adalah pemuda Bani Tamim ialah ketiadaannya pada Majlis Pertabalan Agong ke-15. Musuh-musuhnya ketawakannya konon dia telah kesipuan kerana tidak dijemput ke majlis ini sedang hakikatnya saya melihat hikmahnya ialah Allah mahu menyimpan Tun M untuk pembaiatan yang jauh lebih hebat berbanding berbai'ah kepada YDPA di negara sendiri.

      Perisitwa ini juga tally dengan kata-kata saya bahawa peristiwa besar ini akan berlaku pada atau sebelum Februari 2019 kerana penggal YDPA ke-15 ini akan tamat pada 2022 dan peristiwa besar umat dan Tun M akan berlaku sebelum itu.

      Masa akan membuktikan sama ada saya betul atau salah. Seperti yang saya kata, segala bacaan saya adalah tally dan ia menunjukkan ke arah Tun M dan tiada orang lain lagi selain dirinya yang menepati kesemua ciri yang dikhabarkan. In shaa Allah ia adalah betul. Paling tidak pun saya akan kekal mempercayainya sebagai betul melainkan dibuktikan sebaliknya. Hanya masa saja yang akan membuktikan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  17. Salam. Perbezaan pendapat dan pandangan dialu alukan tetapi JANGAN sampai menggunakan kata kata Yang menyinggung dan mencela peribadi. Sesungguhnya Allah menyukai mereka yang berkeperibadian yang baik baik.

    ReplyDelete
  18. kerajaan yg diasaskan dengan sentimen dan persepsi fitnah tak kekal lama...

    takkan bani mimangkok tingkat befsumber fitnah jijik ... adoooiii aaii...!!!


    cukup cukup la mabok ketum... udah udah la tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Pemuda Bani Tamim cirinya ialah ia menang kesemua pertempuran, sedang kaum yang didatangkan pula cirinya ialah banyak menerima cercaan dan fitnah. Dibaca secara bersilang ia adalah orang yang banyak menerima cercaan dan tuduhan daripada pihak lawan tetapi kekal menang dalam setiap pertempuran.

      Orang yang menuduh mereka difitnah itulah sebenarnya adalah kaki fitnah. Sebab itu mereka tewas, sebab Hadith telah katakan golongan panji hitam ini adalah pasukan yang tidak pernah tewas dan sentiasa diberikan kemenangan disebabkan mereka berjuang pada jalan kebenaran.

      Hadith menyebut bahawa mereka akan kekal diberikan kemenangan di dalam setiap pertempuran sehinggalah datangnya perintah Allah (amrillah). Perintah Allah apabila diterjemahkan kepada Bahasa Inggeris akan membawa maksud Act of God, dan Act of God pula bermaksud kebinasaan melalui kuasa alam.

      Apabila kebenaran itu benar-benar turun, mereka sama ada akan sedar diri atau menerima balasan Ilahi melalui kuasa alam.

      Perkara ini akan berlaku apabila pertempuran itu dibawa ke klimaks. Tun M tidak akan berundur memperjuangkan kebenaran dan pihak ahli fitnah yang menentangnya juga kelihatan tidak insaf dan mengaku bahawa mereka adalah pendusta sekalipun selepas tewas. Mereka beterus-terusan melakukan fitnah.

      Ketika kebenaran itu tiba siapa sebenarnya kaum yang bathil dan ahli fitnah akan diketahui oleh semua manusia lainnya apabila mereka ini ditimpa 'perintah Allah'.

      Amrillah atau perintah Allah ini bukan saja disebut di dalam hadith malahan juga di dalam surah Al-Maidah 52 disebut "amrin min i'ndih' yang bermaksud 'peritnah dari sisinya' ditujukan kepada golongan yang mengambil Yahudi dan Nasrani menjadi wali mereka. Sifat ini tally dengan UmNo di bawah Najib yang mengambil zionist APCO Yahudi menjadi penasihat dan berwala dengan Zionist Trump Nasrani melalui lafaz 'your enemy is my enemy'.

      Selepas kezaliman dan kebathilan dimusnahkan, maka barulah selepas itu akan wujud satu situasi :-

      Kegelapan kepada cahaya
      Penindasan kepada pembelaan
      Pecah belah kepada ukhuwah

      Itulah sebenarnya rahsia bagaimana umat ini akan bersatu semula iaitu dengan lenyap dan musnahnya pasukan-pasukan yang bathil di kalangan orang-orang Islam.

      Perang besar akhir zaman pada bacaan saya bukanlah perang di antara Islam dan Kristian sebaliknya di antara kumpulan Islam yang benar dan kumpulan Islam yang bathil. Ia adalah perang merebut 'Putrajaya' sesuai dengan nama lamanya 'Prang Besar' (Al-Malhamah al-kubro).

      Beruntunglah setiap orang Islam yang berjaya menyaksikan kebenaran itu dan mengikutinya, dan merugilah orang-orang yang dilenyapkan sebelum kebenaran itu turun, apatah lagi orang-orang yang dilenyapkan terlebih dahulu untuk dijadikan petanda sebelum kebinasaan itu benar-benar diturunkan sebagai tanda semakin hampirnya kebenaran dan kemenangan mutlak pasukan yang berada di atas petunjuk yang benar.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  19. kah kah makin bertambah bingai si bangang jon doe berteori... kepala fitnah dianggap wira fan wali suci .. 3suma pertempuran suma menamg tang man benat benaat menang klu suma yg dijanji di capati... suma fitnah yg dilempar sedang memakan diri sendiri.. mungkin dosa dosa fitnah baru ni mungkin diangkut masuk kubo...

    bani mimangkok ni tunggu masa untuk berkubo...

    kesin budak k pop yg baru nk up..

    kikikikiki

    ReplyDelete
  20. MUHYIDDIN YASSIN SEDANG DI AZAB.

    Ketahui lah wahai semua pemyokong totok Pemfitnah..bahawa punca segala Fitnah dalam Kerajaan Barisan Nasional adalah Si Bangsat Muhyisin Yassin.

    Muhyiddin sekarang sedang menikmati azab kanser tahap 4, akibat maksiat, rasuah, curi harta dan hak orang2 Melayu Islam untuk kepentingan diri sendiri, keluarga dan kroni.

    Semoga Lahanat Muhyidin Yasin ini akan di azab sezab2nya dan pabila mati kelak bertukarlah mayatnya menjadi hitam legam sebelum terus bertukar menjadi BABI.

    Wahai macai pemfitnah Kpop Tomato, Kluang Diamond, Ted Manoff, Edzren, Suharli...pegilah jengok2 pemimpin kamu syok tengok-tengok mana tahu nanti kamu pon akan kena semacam itu.

    Kita tunggu apakah azab bala yang akan di timpakan ke atas Mahathir Al Kutty Mahazalim Mahafiraun...apa penyakit misterinya pulok.

    Mahathir..kamu hitong lah hari dan saat saat akhir kamu kerana selepas 100 hari maka akan bermulalah penyakit misteri kamu..

    apkah akan ada nyamok masuk ke dalam otak kamu atau apakah akan ada ulat2 di jantung kamu keluar drp bateri kamu yang akan menggit daging dan menghisap darah kamu sehinggakan kamu akan jadi kurus kering sehingga kulit melekat di tulang...tetepi kamu masih belom di matikan?

    Akan sampailah azab drp Allah ke atas kamu wahai mahathir.

    KERAS;- Manusia Lahanat sekeji Mahathir tiada kemaafan bagi mu.

    Laknat dan Azba Allah ke atas kamu wahai Makhluk Allah Mahathir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumpah seranah seperti di atas ini akan memberi justifikasi apabila kebenaran itu diturunkan dan kebathilan itu dilenyapkan.

      Kewujudan watak-watak sebegini menyokong bacaan saya bahawa perang besar akhir zaman yang disebut sebagai Al-Malhamah Al-Kubro adalah berlaku di antara sesama orang Islam, iaitu di antara orang Islam yang berada di jalan yang benar (orang-orang yang diberi nikmat oleh Allah) dengan orang-orang yang berada di jalan yang bathil (orang-orang yang dimurkai dan sesat).

      Tak lama saja lagi untuk kita benar-benar melihat siapa yang akan terkena laknat itu.

      Apabila ia berlaku manusia akan berkata 'sesungguhnya Allah tidak menganiayai si fulan itu sedikitpun, melainkan dia yang telah menganiayai dirinya sendiri'.

      Penghakiman dan keputusan Yang Maha Adil tidak pernah dan tidak akan sama sekali silap.

      Apabila kebenaran itu benar-benar tiba maka lenyaplah kebathilan dan apabila kebathilan itu lenyap maka ia tidak akan kembali lagi.

      Tak lama mana dah, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  21. Salam. Alhamdullulah. Bagi mereka yang berkongsi pendapat dan pandangan dengan keikhlasan hati hati , semoga Allah SWT merahmati kamu, Dan bagi kelompok Yang berhujah tanpa fakta dengan iringan kata nista Dan cercaan keatas Yang dituduh, semoga Allah menyampuni dosa dosa dan kesalahannya.

    ReplyDelete
  22. ....PEMUDA BANI TAMIM DIALAH ORANG KANAN KPD IMAM ALMAHDI
    DIALAH PENYEDIA TAPAK ASAS BAGI KEBANGKITAN IMAM ALMAHDI....

    KALO BETOI2 MAHATHIR ITU BANI TAMIM, KENALKAH MAHATHIR SIAPA DIA IMAM ALMAHDI..?? KALO BETOI2 MAHATHIR ITU BANI TAMIM, SELAMA 22 TAHUN MAHATHIR BERKUASA MEMERINTAH, PERNAHKAH MAHATHIR SALAH GUNA KUASA..?? DLM DIAM2 PERNAHKAH MAHATHIR MENCURI DANA NEGARA UTK ANAK2NYA SERATA KRONI2NYA..?? PERNAHKAH MAHATHIR MEMFITNAH SERTA MENYUMBAT MUSUH2NYA KEDLM PENJARA, MENYIKSA MEREKA DGN TUJUAN MEMBUNUH MUSUH2NYA..??

    MAHATHIR'S STAR GATE THE CANCER / OX : PERLU DIINGAT.. MAHATHIR MEMANG TERKENAL DGN KEPINTARANNYA DLM MENG"KAMBING-HITAMKAN" PENGIKUT2NYA, DEMI UTK KEJAYAAN KAREAR POLITIKNYA DSBNYA LAGI...

    MAHATHIR SITUHAK SUDAH DIUSIA 93 TAHUN... SETELAH DINOBATKAN SEKALI LAGI SEBAGEI PM MALAYSIA KE7 - MENGAPA TIBA2 TAK DISANGKA2 MAHATHIR BERI AMANAH MAHUKAN PENGGANTI NYA ADALAH DS ANUAR IBAHIM..??

    PENYELAMAT UMMAH DIAKHIR ZAMAN TELAH ALLAH ALHAKAMU BANGTKITKAN.. ALMAHDI BAKAL MENGADILI MENGHUKUMI.. HANYA ATOK SYED IMAM ALMAHDI YG BETOI2 KENAL SIAPA DIA ITU MAHATHIR.. APALAGI KERENAH2 ATO SALAH LAKU MAHATHIR SELAMA 22 TAHUN MAHATHIR BERTAHTA BERKUASA..

    SEDIKIT DARI DIARI THE WARLORD IM - WITH HIS BANI TAMIM GANGS SENTIASA PERHATI. BOCAH ANGON BERSAMA PEMUDA BERJANGGOT MENGHILANG ENTAH KEMANA MEREKA PERGI..??
    ....WALLAHUAKLAM... SALAM PERMISSI...

    .... vivi ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALO BETOI2 MAHATHIR ITU BANI TAMIM, KENALKAH MAHATHIR SIAPA DIA IMAM ALMAHDI..??

      Jawapan : Pemuda Bani Tamim sememangnya tidak mengenali siapa Imam Al-Mahdi. Dia malahan tidak akan tahu pun dirinya adalah Pemuda Bani Tamim sehinggalah Sang Imam benar-benar muncul.

      KALO BETOI2 MAHATHIR ITU BANI TAMIM, SELAMA 22 TAHUN MAHATHIR BERKUASA MEMERINTAH, PERNAHKAH MAHATHIR SALAH GUNA KUASA..??

      Jawapan : Semasa Najib menjadi PM, Najib telah cuba mengkorek kesalahan-kesalahan Tun M tetapi langsung tidak berjumpa. Penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja kes Forex menunjukkan bahawa Najib langsung tidak mempunyai apa-apa yang konkrit pun terhadap Tun. Bukan saja dari sudut jenayah, malahan LHDN pun tak dapat jumpa walau satu pun kesalahan lari cukai daripada Tun. Itulah cara Allah membersihkan Tun dari segala fitnah dan tuduhan. Iaitu dengan meletakkan musuhnya di pihak berkuasa untuk membuat saringan dan akhir sekali 'mengesahkan' bahawa ia memang seorang yang bersih.

      DLM DIAM2 PERNAHKAH MAHATHIR MENCURI DANA NEGARA UTK ANAK2NYA SERATA KRONI2NYA..?? PERNAHKAH MAHATHIR MEMFITNAH SERTA MENYUMBAT MUSUH2NYA KEDLM PENJARA, MENYIKSA MEREKA DGN TUJUAN MEMBUNUH MUSUH2NYA..?? 

      Tuduhan mencuri telah pun dijawab di atas. Menyumbat musuh dalam penjara adalah tak betul. Orang yang melakukan jenayah memang patut dihukum dan ia adalah penegakan undang-undang. Ini adalah sebahagian ciri pemuda Bani Tamim iaitu menegakkan undang-undang walau ke atas golongan yang kelihatan berpengaruh dan tidak takut back clash kerana yakin melakukan perkara yang betul.

      Daripada ujian 'bil-ma'ruuf' yang bermaksud patut dan padan, Tun telah lulus dengan cemerlang sekali.

      Bil-ma'ruuf di dalam Bahasa Inggeris ialah 'reasonable men test' iaitu dengan melihat pandangan majoriti berkenaan sesuatu perkara dan bukan pandangan sekumpulan kecil yang membuat bising.

      Tun M telah menang PRU di bawa BN sebanyak 5kali dan kemudian menang pula di dalam menjatuhkan BN. Maka Tun M telah lulus ujian 'bil-ma'ruuf'.

      Tun Mahathir adalah satu-satunya individu yang menepati segala ciri mengenai Pemuda Bani Tamim.

      In shaa Allah masa akan membuktikan dialah orangnya.

      Wallahu a'lam.KALO BETOI2 MAHATHIR ITU BANI TAMIM, KENALKAH MAHATHIR SIAPA DIA IMAM ALMAHDI..??

      Jawapan : Pemuda Bani Tamim sememangnya tidak mengenali siapa Imam Al-Mahdi. Dia malahan tidak akan tahu pun dirinya adalah Pemuda Bani Tamim sehinggalah Sang Imam benar-benar muncul.

      KALO BETOI2 MAHATHIR ITU BANI TAMIM, SELAMA 22 TAHUN MAHATHIR BERKUASA MEMERINTAH, PERNAHKAH MAHATHIR SALAH GUNA KUASA..??

      Jawapan : Semasa Najib menjadi PM, Najib telah cuba mengkorek kesalahan-kesalahan Tun M tetapi langsung tidak berjumpa. Penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja kes Forex menunjukkan bahawa Najib langsung tidak mempunyai apa-apa yang konkrit pun terhadap Tun. Bukan saja dari sudut jenayah, malahan LHDN pun tak dapat jumpa walau satu pun kesalahan lari cukai daripada Tun. Itulah cara Allah membersihkan Tun dari segala fitnah dan tuduhan. Iaitu dengan meletakkan musuhnya di pihak berkuasa untuk membuat saringan dan akhir sekali 'mengesahkan' bahawa ia memang seorang yang bersih.

      (Bersambung).

      Delete
    2. (Sambungan)

      DLM DIAM2 PERNAHKAH MAHATHIR MENCURI DANA NEGARA UTK ANAK2NYA SERATA KRONI2NYA..?? PERNAHKAH MAHATHIR MEMFITNAH SERTA MENYUMBAT MUSUH2NYA KEDLM PENJARA, MENYIKSA MEREKA DGN TUJUAN MEMBUNUH MUSUH2NYA..?? 

      Tuduhan mencuri telah pun dijawab di atas. Menyumbat musuh dalam penjara adalah tak betul. Orang yang melakukan jenayah memang patut dihukum dan ia adalah penegakan undang-undang. Ini adalah sebahagian ciri pemuda Bani Tamim iaitu menegakkan undang-undang walau ke atas golongan yang kelihatan berpengaruh dan tidak takut back clash kerana yakin melakukan perkara yang betul.

      Lihat saja apa yang berlaku semasa Tun mengambil tindakan ke atas DSAI yang menyebabkan backclash. Hakikatnya sejarah membuktikan ketika berlaku pertembungan di antara mereka, Tun muncul sbg pemenang. Selama 20 tahun DSAI kekal menjadi golongan yang kalah sehinggalah pada 2018 ia memilih bersama Tun dan muncul menjadi di kalangan orang-orang yg menang.

      Pemuda Bani Tamim adalah penyelamat bangsa dan negaranya dan hari ini majoriit rakyat menganggap Tun memang telah menyelamatkan negara ini dari kehancuran di bawah Najib.

      Daripada ujian 'bil-ma'ruuf' yang bermaksud patut dan padan, Tun telah lulus dengan cemerlang sekali.

      Bil-ma'ruuf di dalam Bahasa Inggeris ialah 'reasonable men test' iaitu dengan melihat pandangan majoriti berkenaan sesuatu perkara dan bukan pandangan sekumpulan kecil yang membuat bising.

      Tun M telah menang PRU di bawa BN sebanyak 5kali dan kemudian menang pula di dalam menjatuhkan BN. Maka Tun M telah lulus ujian 'bil-ma'ruuf'.

      Tun Mahathir adalah satu-satunya individu yang menepati segala ciri mengenai Pemuda Bani Tamim.

      In shaa Allah masa akan membuktikan dialah orangnya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  23. Feninnn dengan al jon do.....saki baki al arqam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al-arqam hanyalah salah satu di antara pasukan-pasukan yang pernah ditewaskan oleh pasukan Tun M.

      Kedudukan UmNo yang sebenarnya setaraf Al-Arqam iaitu tewas kepada pasukan Tun M.

      Bezanya UmNo masih wujud pada hari ini. Itupun UmNo di dalam proses untuk dilenyapkan sebagaimana Al-Arqam telah lenyap.

      Pembawa panji hitam ini adalah ketua kepada satu pasukan yang digelar thoifah mansuroh yang bermaksud 'kumpulan yang sentiasa menerima pertolongan'. Disebabkan itulah sesetengah orang terutama di Indonesia, mereka memanggil pasukan ini sebagai 'pasukan yang tidak terkalahkan'.

      Orang-orang di Indonesia kelihatan lebih berminat untuk mencari pasukan ini dan banyak sekali video-video dan tulisan-tulisan mereka berkenaan pasukan ini di mana mereka mahu untuk menganggap pasukan ini akan muncul di Indonesia, dengan mengambil kira faktor geografi bahawa Indonesia terletak di Timur.

      Walaubagaimanapun tidak satu pun video mahupun tulisan orang-orang Indonesia tersebut yang boleh menunjukkan mana-mana individu yang memenuhi kriteria-kriteria sebagai pembawa panji hitam.

      Berlainan pula di Malaysia. Di negara ini wujud watak Tun Mahathir dan wujud bandaraya yang bernama Putrajaya yang menepati segala ciri 'pembawa panji' dan 'bandaraya' tetapi amat sedikit sekali orang-orang Melayu di negara ini yang memahami kewujudan pasukan ini dan juga ciri-ciri pembawa panji ini.

      Di antara thoifah mansuroh ini akan wujud 313/314 orang yang akan menjadi perantara manusiawi untuk kebathilan itu dilenyapkan. Inilah pasukan elit di akhir zaman yang akan menjadi pasukan Imam Mahdi.

      UmNo berbangga dengan jumlah ahli mereka yang didakwa mencecah 3 juta orang, tetapi mereka telah tewas kepada pengerusi PPBM, parti baru yang pertama kali terjun ke gelanggang.

      Apabila UmNo terus-menerus melakukan pendustaan dan fitnah maka mereka hanya sedang membawa pertempuran ini ke klimaks.

      Apabila pertempuran klimaks itu berlaku, pasukan-pasukan yang bathil ini akan dilenyapkan hanya melalui perantaraan 300++ orang sahaja.

      In shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Tun M ,hnya layak sbgai persiapan utk PBT zhir,patut2 la,tk kanlah istri PBT tk pkai tudung,Dr hasmah nk pakai ,tp Dr Hasmah kta Tun M tk bgi..

      Delete
  24. Thursday, 12 July 2018
    THE PROMISED LAND:

    KISAH 1001 MALAPETAKA MELAYU SEHINGGA 2020
    Bismillahhirrahmannirrahim.

    BUKAN SEMUA YANG MAHATHIR BUAT ITU BETUL BELAKA
    MAHATHIR JUGA MANUSIA BIASA, KESALAHAN TETAP ADA
    YANG PENTING ORANG MELAYU ISLAM KENA PANTAU..
    DAN 'BALUN' MAHATHIR KALAU MAHATHIR TAK BETUL.

    KAH3... HANYA ATOK SYED IM YG PERHATI PANTAU MAHATHIR..
    SELAMA 22 TAHUN DOSA2 MAHATHIR TERCATAT DLM DIARY IM..
    IM WITH HIS YOUNG MAGICIANS YG TAHU DOSA2 MAHATHIR..
    KALO IM BALUN MAHATHIR KEH3...GERENTI SITUHAK KOJOL MATI..

    THE WARLORD IM WITH HIS LIGHT WARRIORS ARE STILL AT WORKS..
    ALMIGHTY IM WITH HIS LIGHTS WARRIORS WILL BE EMERGING VERY SOON.
    THE REALM OF THE ORI AHLULBAIT WILL BE KNOWN TO THE ENTIRE WORLD...
    PROPHECY BOCAH ANGON / PEMUDA BERJANGGOT PENUH MISTERI WAJIB DICARI..


    ..ViV..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencarian saya telah selesai dan jawapan telah diperolehi. Segala-galanya telah tally. Kesemua ciri pemuda Bani Tamim, bandaraya, dan asal negerinya telah mendedahkan jawapan bahawa Tun Mahathir adalah orangnya.

      Mereka yang menyanggah jawapan ini tidak mampu pun untuk menyangkal walau pada perkara asas.

      Tun Mahathir akan bertarung di dalam banyak pertempuran lagi sehingga ia membawa ke klimaks dan ia akan diberi kemenangan mutlak apabila pertempuran itu sampai ke klimaks.

      Bilakah ia dijadualkan akan berlaku? Jawapannya sudah dijawab. Pertempuran klimaks itu akan berlaku selepas kemangkatan Raja Salman sebagai penjaga Baitullah.

      Masa akan membuktikan kebenaran itu, in shaa Allah.

      Delete
    2. Bagaimana saya boleh pasti ia akan berlaku selepas kemangkatan Raja Salman? Sebab hadithnya tally dengan keadaan semasa.

      Hadith menyebut bahawa panji hitam akan mula dikibarkan dari arah Timur selepas matinya seorang penjaga Baitullah yang bertaraf khalifah dan menyebabkan berlakunya perebutan kuasa di antara 3 orang putera khalifah.

      Khalifah yang dimaksudkan di dalam hadith tidak merujuk kepada khalifah pemerintahan kaum Muslimin sebaliknya merujuk kepada khalifah penjaga Baitullah. Hadithnya jelas, cuma bacaannya saja memerlukan pemerhatian berdasarkan hikmah. Sekalipun Abdul Majid Effendi telah menjadi khalifah umat yang terakhir, tetapi khalifah Baitullah tetap bersambung sanadnya selepas khalifah umat dimansuhkan dengan 2 orang Raja Hijaz dan 7 orang Raja Bani Saud.

      Keadaan ini adalah tally dengan pemerintahan Raja Salman sebagai penjaga Baitullah. Raja Salman menjadi raja di atas dikri Raja Abdul Aziz As-Saud selaku pendiri negara Saudi bahawa seluruh anak lelakinya mestilah menjadi raja. Raja Salman adalah raja terakhir yang mendapat kuasanya melalui dikri ini. Selepas kemangkatan Raja Salman kedudukan kesemua cucu-cucu almarhum Raja Saud adalah setaraf dan masing-masing mempunyai hak yang sama di dalam penuntutan takhta. Ia sudah tentu menyebabkan perebutan.

      Keadaan semasa menunjukkan 3 orang putera sedang berada pada kekuatan yang sama iaitu Putera Nayef, Putera Talal dan Putera Muhammad (disenyapkan keadaannya sama ada masih hidup atau telah mati oleh kerajaan Saudi hari ini di atas sebab-sebab tertentu). Raja Salman seboleh-bolehnya mahu serahkan takhtanya kepada anaknya yang ini tetapi punya kekangan hukum monarki yang tidak dapat diatasi. Keadaaan ini akan 'memaksa' perebutan kuasa di antara sesama 3 orang putera ini selepas kemangkatan Raja Salman.

      Fakta di atas ini sudah tally dengan dalil dan tidak boleh disangkal lagi.

      Bagaimana pula keadaan di Malaysia? Berikut ialah bacaan saya:-

      Malaysia pada masa itu berada di dalam keadaan darurat di mana YDPA mempunyai kuasa mutlak di dalam pemerintahan sama seperti negara Arab Saudi yang mengamalkan pemerintahan monarki mutlak.

      Mengapa? Sebab hanya di dalam keadaan darurat sahaja Tun Mahathir akan ditolak ke hujung dinding dan terikat tangannya dari sudut undang-undang. Hanya dalam keadaan ini sahaja klimaks akan berlaku.

      Hanya di dalam keadaan darurat sahaja Tun Mahathir tidak akan dapat menjalankan tugas-tugasnya sebagai Perdana Menteri yang sah dan terpaksa menuntut kembali kuasa Perdana Menteri melalui daripada YDPA yang berkuasa mutlak pada ketika itu.

      Kekangan ini tidak akan melemahkan semangat Tun Mahathir. Sebaliknya Tun Mahathir akan menyeru anak bangsa yang cekal dan tabah untuk bersama-samanya berhadapan dengan YDPA dan menuntut agar Tun Mahathir dibenarkan masuk ke Seri Perdana untuk menjalankan tugas-tugasnya sebagai PM. Di sinilah Putarajaya timbul di dalam cerita kerana pejabat PM adalah di bandaraya ini.

      Pada masa itulah kemuliaan Tun Mahathir sebagai pembawa panji hitam akan terdedah kepada semua. YDPA akan memberi laluan dan tunduk hormat kepada Tun M dan raja-raja Melayu akan mengibarkan panji-panji hitam sebagai tanda salute kepada Tun M. Demikianlah bagaimana panji hitam akan berkibar.

      Inilah bacaan saya. Adakah ia akan berlaku sedemikian? Hanya masa sahaja yang akan dapat menjawabnya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  25. Salam. Dalam mentelaah Kita tidak bolih terlalu pasti. Semuanya tertakluk diatas "kehendak Nya". Sememangnya Panji Hitam sudah ditegakkan iaitu PH Dan jalan sudah terbuka namum jika dilihat Dari segi makrifatnya hanya Pemuda Pemuda BAJU Merah (PPBM) saja Yang timbul Yang secara simboliknya dipanggil BERSATU. Walau apapun Tunggulah APA akan terjadi selepas 3-4 bulan selepas Haji. Nak cakap lebih lebih pun takut juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bro,

      Saya memahami apa yang sdr cuba sampaikan, sebab itulah saya cover dengan katakan bahawa sehingga dibuktikan sebaliknya saya akan menganggap bahawa bacaan saya ini adalah betul. Dengan demikian saya tidak menjadikan penemuan-penemuan saya ini bertaraf mutawatir mahupun sahih. Sehingga ia benar-benar terjadi walau se-tally mana pun sesuatu 'bacaan' itu ia masih tetap bertaraf zhon.

      Saya percaya ia adalah kepercayaan yang sama yang dimiliki oleh Syeikh Imran Hussain mahupun Ustaz Auni yang percaya bacaan mereka adalah juga betul.

      Cuma izinkan saya berkongsi sedikit sahaja bahawa rahsia keyakinan saya kepada penemuan ini ada pada ayat terakhir di dalam surah Luqman. Memadailah maklumat itu untuk setakat ini.

      Untuk pengetahuan sdr Al-Majid saya telah mula tertanya-tanya siapakah pemuda Bani Tamim semenjak tahun 2001 lagi selepas menemui beberapa 'penemuan'. Selepas itu saya hanya mengikut arus masa sahaja dan meneruskan hidup seperti biasa.

      Hanya pada tahun 2018 atau khususnya pada bulan Jamadil akhir 1439H akhirnya teka-teki saya selama 17 tahun terjawab. Segalanya memang menunjukkan ke arah Tun Mahathir dan Putrajaya. Saya malahan pernah membuat tinjauan di Persiaran Perdana Putrajaya pada bulan Jamadilakhir dan hasilnya saya dapati keadaan di sana daripada bangunan sehinggalah ke jalan khususnya di Persiaran Perdana adalah juga 100% tally dengan bacaan saya.

      Saya sedia berkongsi dengan sesiapa sahaja yang mahu mempersoalkan apa-apa tentang penemuan saya ini. In shaa Allah saya akan menjawab segala persoalan berkaitan melalui dalil dan situasi semasa bagaimana saya boleh membuat kesimpulan akhir bahawa Tun Mahathir adalah pemuda Bani Tamim.

      Apa pun seperti yang telah saya katakan, selagi ia belum berlaku ia tidak akan bertaraf sahih, cuma saya akan menganggapnya sebagai betul melainkan dibuktikan sebaliknya.

      Betul atau salah hanya masa yang akan membuktikan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Jon doe si penunggang agama..sesat lagi menyesatkan

      Delete
    3. Apabila kebenaran itu benar-benar turun, yang haq dan yang bathil akan dipisahkan sebagaimana air dan minyak berpisah.

      Yang bathil itu akan dilenyapkan dan selepas itu ia tidak akan kembali lagi.

      Orang-orang yang tersesat jalan dan hidup di dalam kegelapan selama ini barulah akan dapat melihat cahaya. Barulah mereka akan sedar bahawa sebelum itu mereka hidup di dalam kegelapan.

      Maka akan berlakulah kaum Muslimin sebahagian bertasbih memuji nama Tuhannya kerana yang bathil itu telah lenyap dan sebahagian lagi beristighfar memohon keampunan apabila tersedar selama itu mereka berada di jalan yang salah.

      Sebahagian kaum Nasrani akan mengucapkan syahadah apabila melihat peristiwa besar akhir zaman yang dikhabarkan oleh Nabi Daneil a.s rupanya berlaku di tangan kaum Muslimin, dan sebahagian lagi kaum kafir akan beriman apabila melihat kaum Muslimin diberikan pertolongan langsung oleh Yang Maha Kuasa.

      Yang paling merugi ialah orang-orang yang berada di jalan yang dimurkai Allah dan jalan orang yang sesat sedang mereka lupus sebelum kebenaran itu muncul ataupun mereka dilupuskan sebagai satu langkah untuk melenyapkan kebathilan sebagai pembuka jalan bagi umat ini untuk meninggalkan zaman fitnah. Bagi mereka ketetapan mereka sendiri di hadapan Allah kelak.

      Sesungguhnya Allah tidak menganiayai manusia sedikitpun melainkan manusialah yang menganiayai diri mereka sendiri.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  26. Salam John Doe. Tak usah gusar dengan APA Yang diungkapkan sesungguhnya tiada daya Dan upaya seseorang manusia untuk menyakinkan sesuatu pihak. Ibarat menyuruh lembu meminum air Dalam lopak, Kita sekadar bolih menariknya kekelopak, memaksa lembu untuk minimum bukan kuasa manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Al-Majid. Saya mengenali si anon ini dan dirinya adalah sebahagian dari 'bacaan' yang telah saya buat. Sungguh saya langsung tidak merasa dukacita dengan sikapnya. Anon ini sendiri akan dijadikan petanda sebelum kebenaran itu benar-benar turun.

      Semasa bulan Rabiulakhir yang lalu saya telah pun membuat bacaan dan kongsikan di blog KD dan blog Shahbudin bahawa sebelum yang bathil itu lenyap akan berlaku satu kematian di kalangan seorang pemimpin besar PPBM. Kematian ini akan menunjukkan ciri-ciri orang-orang yang berada di atas petunjuk dan nikmat Allah.

      Kemudian akan berlaku dua lagi kematian yang mengiring kematian ini. Seseorang akan dibinasakan sebagai tanda ia berada di jalan kemurkaan dan seorang lagi akan meninggal secara semulajadi tetapi mayatnya akan diaibkan (menjadi babi?) sebagai tanda ia berada di jalan orang-orang yang sesat. Dua kematian ini akan menggemparkan negara.

      Cuba lihat komen si anon ini dan maki hamunnya ke atas TSMY. Sesungguhnya dengan maki hamun dan sumpah seranah sebegini, apabila ia kelak ditimpa apa yang ia maki dan sumpah ke atas TSMY maka manusia akan berkata 'Allah tidak menganiayai anon ini sedikitpun tetapi anon inilah yang menganiayai dirinya sendiri'.

      Mari baca semula bagaimana si anon ini memaki hamun dan menyumpah seranah TS Muhyiddin.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Wallahu a'lam.

      ------------------------




      Anonymous19 July 2018 at 18:17

      MUHYIDDIN YASSIN SEDANG DI AZAB.

      Ketahui lah wahai semua pemyokong totok Pemfitnah..bahawa punca segala Fitnah dalam Kerajaan Barisan Nasional adalah Si Bangsat Muhyisin Yassin.

      Muhyiddin sekarang sedang menikmati azab kanser tahap 4, akibat maksiat, rasuah, curi harta dan hak orang2 Melayu Islam untuk kepentingan diri sendiri, keluarga dan kroni.

      Semoga Lahanat Muhyidin Yasin ini akan di azab sezab2nya dan pabila mati kelak bertukarlah mayatnya menjadi hitam legam sebelum terus bertukar menjadi BABI.

      Wahai macai pemfitnah Kpop Tomato, Kluang Diamond, Ted Manoff, Edzren, Suharli...pegilah jengok2 pemimpin kamu syok tengok-tengok mana tahu nanti kamu pon akan kena semacam itu

      Delete
  27. Bani mim dari timur sudah muncul .. bani mim yg memegang panji panji hitam sudah muncul mrlawan kerajaan yang du asaskan oleh sang fitnah dan si pengadu domba membatu api Tun Mahathir yang bersekutu drngan parti dajjal pengamal perjuangan pluralisma murtad dan liberalisma agama. Penganut dajjal fitnah ini sedang dikepong dan dihina dengan kerja kerja jijik fitnah yang mereka telah lakukan. Tangan tangan fitnah jijik sedang dihina dan memakan diri penguasa fitnah Tun Mahathir dan kroni serta anak anak nya prjuang COMAMGO dan gereja Marina Mahathir.

    Panji panji hitam sebenar sudah mula muncul dan bergerak selari di antara kedua dua kelompok yg berasaskan Islam dan bangsanya..

    Bani Mim sebenar sedang di uji serta pengujian ini diteruskan supaya saki baki sang penguasa batu api fitnah keluar beramai ramai menyertai puak Dajjal Pluralusma Murtad.


    Insyallah tak lama bani mim sebenar sedang muncul mengalahkan penguasa zalim menindas dan tali barut barua Yahudi sang fitnah bernama Mahathir Mohammad.

    allah hu akhbar kabar gembira begi mereka yg beriman dan menentang kerajaan kafir Fitnah jijik..

    wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inshaallah. Waktu Yang dijanjikan semakin dekat. Putrajaya pasti JADI rebutan. "Baton" pasti berhujah Tangan. Bergembiralah sementara Masih ADA waktu.

      Delete
  28. apakah langkah Mahathir Sumbang mambang..?

    Ini lah pemula dajjal keluar di muka bomi ini.. ini lah kaum dajjal yang dijanjikan telah tiba bersama sama kerajaan fitnah yang di baaa.. taj cukuo fitnah jijik dijaja COMANGO pluralist murtad liberalist avanglista kristuan di julang oleh anak cucu sekali..

    kaum mim insyallah muncul melalui kesatuan ummah menghhancurkan kerajaan fitnah kafir Mahathir Muhammad

    Bangkitlawanfutnah

    ReplyDelete
  29. mana jon doe ko dah mampos ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan izin Allah John Doe tidak akan meninggal dunia sebelum Tun M, dan Tun M juga tidak akan meninggal dunia selagi peristiwa besar akhir zaman masih belum berlaku.

      John Doe seperti juga sdr Al-Majid dan sdr Kerengge sedang memperkuatkan iltizam dan hati untuk menyahut seruan pembawa panji hitam untuk turun ke Putrajaya dan mengiringi sang pembawa panji hitam di dalam kawat perang pasukan panji hitam untuk mengambil balik Seri Perdana berdasarkan mandat rakyat dan bukan dikri yang tidak mempunyai justifikasi.

      Cuma John Doe tidak berminat untuk memberikan ulasan balas kepada orang-orang yang memang telah disahkan tidak mempunyai apa-apa ilmu pun tentang peristiwa besar akhir zaman, dan malah mengambilnya menjadi olok-olokan dan caci-cacian, disebabkan daripada pandangan John Doe orang tersebut berkebarangkalian tidak akan berpeluang pun untuk melihat berlakunya peristiwa besar tersebut dan sebaliknya orang tersebut akan dijadikan 'petanda' bahawa peristiwa besar itu sudah semakin hampir.

      John Doe malahan bersetuju dengan pandangan sdr Al-Majid bahawa peristiwa besar tersebut akan berlaku di antara tempoh selepas raya haji tahun ini dan raya fitrah tahun hadapan.

      Melalui usaha Tun Mahathir, panji hitam pasti akan berkibar, dan masanya juga sudah semakin hampir, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Salam. Susah hati awak bila John Doe Tak muncul. Itu tandanya jiwa dalam kerinduan untuk mencari kepastian.

      Delete
  30. fuyooo kan dulu dah ckp kli mamak fitnah no tak ada mesia tak selamat.. dah doa pun kasi mamak fitnah ni panjang umo sampai 120 tahun lagi.. si what nnti mesua tak selamat bro..lebih lrbih lagi teori mim mangkok tingkat jon doe merecik dah kunyitomato di putrajaya...

    so kita tunggu ajer lah raya korban yang mamak sudah di korban oleh DAP telo kena clamping tu kira korban berterusan oleh top dog..

    lantok la jon doe panji hitam mamak tak ujud punjut sup tomato yg timbul dulu .... putra jaya merecik dengan tomato kunyit masam...

    puiiii..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka itulah orang-orang yang tiada dikehendaki Allah untuk disucikan hatinya. Bagi mereka itu satu ketetapan yang telah ditetapkan.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    2. Manusia Yang ADA tiga tanda LAHIR kat badan NI memang jelmaan Shaitan.

      Delete
  31. Anon 5.33...kenapalah orang mcm kau ni ada di tanah melayu ni...tak tahu tak nak belajar tapi ada hati nak ajar orang lain...cemuh orang lain mcm kau yg paling mulia...kesian sungguh.

    ReplyDelete
  32. ahlan, Tun mengisi sbhagian peranan utk kedatangan Islam dn Pemuda Bani Tamim. di sebalik klebihan dn kekuranganya bliau tdk memenuhi cri2 PBT. insyaalah dn mdh2an slepas bliau akan naik PBT atas lantikan DYMM Agung dn Raja2 Melayu(ATM adlh pendukungnya). Demokrasi akan mati, Tun M trpaksa akur dn mendukung PBT, dgn faktor umur, hampir lumpuh ekonomi dn kegawatan luar biasa yg bliau tdk upaya tenteramkan. 2019,2020 goncangan dn huru hara yg dahsyat, insyaalh mnuju ke arah zahirnya PBT.. sama2 kta berdoa

    ReplyDelete
  33. betul ker mahathir keturunan kerala melalui sayidina ali? tanya je.. sebab imam mahdi adalah keturunan rasulullah saw..

    ReplyDelete
  34. saya lah pemuda bani tamim tu sbnr nya. berketurunan raja melaka, berketurunan ahlulbait dan berketurunan nabi sulaiman.

    ReplyDelete
  35. kesemua yang komen matanya buta sebelah. kalau tak tahu matahari terbit di mana. jangan klaim semenanjung malaysia tu the promise land. tu gila namanya. cari di mana matahari terbit. ia berada di kepulauan borneo. titik tepat pertemuan 3 lautan. hutan tertua di dunia. lokasi semenanjung malaysia tu di tenggara bukan di timur. tengok tu perjalanan matahari di dalam peta.b uka mata korang. lingkaran timur adalah barat australia, timur lesle, kepulauan borneo dan tanah besar china. ini lokasi timur

    ReplyDelete
  36. Benar tuan John Doe, panji hitam sudahpun berkibar. Bersatu Blackout dan kininya adalah Pejuang

    ReplyDelete
  37. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  38. Journey to Pakistan

    18: 60-82

    ReplyDelete