Monday 19 August 2019

THE PROMISED LAND :MAHATHIR ANTARA KUASA DAN TUNTUTAN.

Bismillahhirrahmannirrahim.

Tiada apa lagi yang dapat diperjuangkan atau dipertahankan olih PPBM atau Mahathir lagi bila mana melibatkan kepentingan Melayu, Islam mahupun Institusi Raja Raja dari dihina, dicaci mahupun digambarkan sebagai "porno" terhadap tulisan Jawi mahupun standard tahi lembu.

Yang paling hina adalah terhadap pejuang negara atau tentera yang dilabelkan baik untuk kerja diladang bertujuan untuk gantikan pekerja PATI dari makan tidur saja.

Begitulah hinanya bangsa Melayu ini dimata mereka.( Mahathir lansung tak cuit kes ini..takut ke ..atau.Cina.tu dah melabur juta juta untuk kempen.PRU 14 dulu..sehingga.tersumbat.mulut.untuk mempertahankan tentera Kerajaan)

Ramai beranggapan.bahawa Mahathir adalah pejuang bangsa Melayu mahupun pejuang agama Islam. Dan ada juga kelompok lain.yang menganggap.bahawa Mahathir sebagai Pengibar Panji Panji Hitam.

Allahuakbar!!!!

Hanya kerana Mahathir lantang mengecam Regim Yahudi atau Israel terhadap Palestin dan bekas Presiden US George Bush (Sr) terhadap Saddam Hussein maka kelompok ini telah melabelkan Mahathir sebagai Pejuang Islam.
Hahaha...adakah itu.kayu.pengukurnya???

Perkara paling mudah untuk direnungkan olih pentaksub ini.
Bab AURAT
Isteri dan anak sulungnya..
adakah keduanya "menutup aurat"?
Perkara paling asas pun dah fail..

Kini rakan berpakatnya dari DAP telah membuktikan kepada kita bahawa mereka lebih berkuasa dari  Mahathir ataupun PPBM. Dan semua kerisauan Melayu untuk perkara ini terjadi ternyata berlaku kini.

Pusingan u, adalah amalan beliau bila terjerat. Dari isu tulisam khat.bertukar kepada tulisan jawi dan terkini isu Zakir Naik..tetiba..Majathir megatakan bahawa Zakir Naik mahu berpolitik pulak.

Semua ini dilakukan demi kelangsungan kuasa politik dan kemaslahatan keluarga beliau dan jauh sekali untuk Melayu, Islam mahupun Institusi Raja Raja.

Nak tanya juga..kenapa kaum bukan Islam ini amat menentang dan teramat takut dengan Zakir.Naik ?

Antara orang.yang mencerahkan hati.orang bukan.Islam.untuk menerima Allah SWT sebagai Tuhan, kini, Mahathir takut dan tunduk kepada.bukan Islam kerana takut hilang kuasa atas alasan " cubaan memecah belahkan keharmonian kaum".

Bertepuk keriangan bukan Islam kerana pemimpin yang mengaku pejuangkan Islam bersengkokol dengan bukan Islam untuk menjaga hati orang yang berjasa dan yang menderma wang ringgit untuk menjayakan ajenda "menyahkan" kuasa Melayu.

Ini yang dikata Mahathir
Melayu Mudah Lupa
Tetapi Mahathir tak pernah lupa untuk balas budi kepada bukan Melayu.

Cahaya Al Majid.


14 comments:

  1. Abah sokong sangat Cahaya Majid ni ado pendirian bukan macam anak tiri belah tok wan kau tu... jin doe namo nyer...

    kalau abah tau macam ni perangai dio maso kocik dulu dolu dah lamo ato humban dalam perigi buto...












    kikikikiki..


    #HPU149BOIKOTBARANGCINO&TEPUK

    ReplyDelete
  2. Abah sokong penyatuan UmnoPas.
    Abah sokong seluruh melayu nak Bersatu.
    Abah sokong Tun M dan Hj Hadi..
    Abah sokong Umno tanpa Najib.

    ReplyDelete
  3. MANIPESTOL ATOK MME MACAM CIPAN
    JANJI HAPUSKAN TOL LIDAH BERCABANG
    PALANG TOL JER RUPA NAK DIHAPUSKAN
    MACAI BODOH MASIH TERKINJA BANGANG



    kikikikiki..


    miajalipahJR

    #hpu149agendaboikotbarangcina

    ReplyDelete
  4. Bila kuasa PIBG lebih "POWER" dari PM ke 7 dan Tun Mahathir tidak langsung dihormati...kah kah kah kah..!!!

    KAH KAH KAH TULISAN KHAT JAWI JADI TRAGEDI
    KAH KAH KAH KHAT JAWI KEPUTUSAN DI TANGAN PIBG
    APA LAH NAK JADI PIDANA MINTRI KITA KALI INI
    MENTRI PILAJARAN BOLE BRAMBOS MAZLEE
    KAH KAH KAH POOJAAN RETIS SUAM KUKU WARDINA INI

    KIKIKIKIKI....!!

    Menteri Pendidikan Dr. Mazlee letak lah jawatan kerana kementeriannya PIBG lebih POWER dari Perdana Menteri dan Menteri Pelajaran...

    Minda dan kecerdikan rakyat yang patriotik dipersendakan.

    MEMALUKAN NEGARA.

    MALAYSIA SUDAH JADI NEGARA LALANG BERSAMA PEMIMPIN MELAYU YANG LALANG DAN HANYA HEBAT BERETORIK SAHAJA.

    PM ke 7 ACAH ACAH POWER

    APABILA DIUJI DAN DITEKAN, MEREKA MENIKUS.

    BILA PM KITA ACAH ACAH POWER KIKIKI
    KUASA PIBG LEBIH POWER DARI MENTRI
    ADA ATI NAK GEBANG BANGANG SANA SINI
    TOKONG BATUK TELO MASUK PERUT BERLARI LARI...


    puuiiiii...!!



    kikikikikiki...


    miajalipahJR


    #hpu149kempenboikotbarangcina

    ReplyDelete
  5. Hehehe, apabila mereka tidak boleh menunjukkan walau seorang pun calon lain yang mengisi ciri-ciri Pembawa Panji Hitam, maka mereka kembali kepada isu remeh yang telah dijawab iaitulah isu 'aurat' isteri dan anak Tun.

    Disebabkan akal mereka pendek, mereka mengatakan pula isu remeh ini sebagai 'asas'. Helo bro, asas agama Islam ini adalah rukun Islam dan rukun Iman, dan bukannya menutup kepala bagi wanita.

    Saya telah pun menjawab isu ini dengan panjang lebar di alam maya dan tidak berminat untuk mengulang-ulang menjawab kepada perkara yang telah dijawab, semata-mata kerana golongan bodoh sombong dan bingung masih mahu kekal di dalam kebodohsombongan dan kebingungan.

    Jawapannya ada pada surah An-Najm : 32, surah Al-A'araf : 26 dan surah Al-Hujrat : 11. Silalah rujuk dan cuba fahami ayat-ayat ini.

    Saya pernah huraikannya dan tidak berminat mahu mengulanginya, semata-mata untuk melayan golongan ruwaibidhah yang bodoh sombong. Tiada penerangan ilmu yang mampu masuk ke dalam akal mereka yang cetek. Hanya karamah yang terbongkar sahaja ubat bagi mereka.

    Atau pernahkah sdr Al-Majid membaca sabab nuzul Al-Ahzab : 59 dan rujukkannya kepada kaedah di dalam Bidayatul Mujtahid? Kalau pernah dan faham silalah huraikan.

    Atau pernahkah sdr Al-Majid menemui dan membaca syarah hadith 'kullu illa alwajh walkafain" dan definisi Al-Wajh, dan kaitkannya dengan perbuatan Khalifah Umar Al-khattab yang mencambuk hamba-hamba perempuan yang menutup kepala mereka persis perempuan2 merdeka? Kalau pernah dan faham silalah huraikan.

    Kalau tidak mampu atau tidak mahu pun tidak mengapa kerana saya telah pun mengatakan bhw saudara Al-Majid adalah seorang ruwaibidah zaman fitnah iaitu seorang bodoh sombong yang menyangka dirinya cerdik, mahu bercakap pada perkara-perkara besar yang ia sendiri pun tidak faham.

    Dengan entry kali ini, sdr Al-Majid telah membuktikan bodoh sombong bukan sahaja pada perkara-perkara besar bahkan pada perkara kecil iaitu menutup kepala bagi wanita pun ia hanya ibarat burung kakak tua yang mengulangi sebutan manusia lain tanpa sedikitpun memahaminya.

    Tidak percaya? Sdr Al-Majid telah menulis "Perkara paling asas pun dah fail..", maka sekarang buktikanlah tulisan ini adalah kebenaran.

    Sila buktikan dengan membawakan hanya satu dalil baik di dalam AlQuran mahupun di dalam hadith yang menunjukkan bahawa menutup kepala bagi wanita Muslimah itu adalah satu 'ASAS' di dalam agama ini. Kalau tidak pun berikan satu saja tulisan mana-mana Ulamak muktabar zaman salaf yang mengatakan tidak bertudung kepala bagi wanita Islam itu adalah terkeluar daripada asas agama ini.

    Sekiranya sdr Al-Majid tidak mampu dan sememangnya sdr Al-Majid takkan mampu maka bersaksilah kpd diri sendiri bahawa sdr Al-Majid adalah ibarat seekor burung kakak tua yang mengulang sebutan orang lain tanpa langsung memahami apa-apa.

    Zaman fitnah sedang menuju ke klimaks sedang orang-orang bodoh sombong dan bingung mahu kekal di dalam kebodohsombongan dan kebingungan, maka biarkanlah mereka.

    Di sebalik segala tohmahan dan tuduhan para pemfitnah dan para ruwaibidhah ke atas Tun, Tun kekal PM. Itu sahaja sudah memadai untuk bangsa Melayu, negara Malaysia, dan umat Muslimin kekal selamat daripada kebinasaan akibat gelombang fitnah pada zaman ini.

    Apabila gelombang ini telah mencapai klimaksnya, fitnah itu akan dibinasakan dan lenyap buat selamanya. Selepas itu, bangsa mim ini, negara mim ini, umat mim ini bahkan makhluk mim ini akan disejahterakan di dalam zaman yang terakhir bagi umat ini, zaman khilafah manhaj nubuwwah.


    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  6. Abah nak tanyo nihh..

    sapo bole jawab abah bagi adiah..!!

    Mano lagi 'POWER' kuasa di Mesia pasal pelajaran Jawi

    i. PIBG
    ii. Perdana Menteri
    iii. Mazlee
    iv. Tun Mahathir
    v. Tokong

    A. i dan v
    B. ii dan iii
    C. ii dan iv
    D. iii dan iv
    E. ii, iii dan iv

    ReplyDelete
  7. Apala bodoh nko ni john doe? Jin mana rasok nko ni? Calon nko tu tak layak pun nak bawak panji hitam. Yang layak Allah aje yg tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...

      Silakan kata apa sahaja.

      Asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan.

      Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera; Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam dan masa akan membuktikannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  8. Panji hitam ni nko ingat bendera ke? Bukanlah ia lebih dari itu. Kemusnahan yg dibawa panji hitam tak pernah disaksikan manusia.

    ReplyDelete
  9. Arahan menutup aurat ni perintah allah.sesiapa ingkar maka dia kafir

    ReplyDelete
  10. Sedap bontot ngata Zakir Naik wahabi dng dakwaan allah ada di atas sana arash... pasal itu satu suma dah jatuh hukum wahabi.... deyyyyy jon doe dia bole hafal semua kitab dan buat perbandingan antara agama...


    kau hadoooo...!!!!


    bila atok kau nak kibar panji ni..!?

    kuasa PIBG lagi power dari mazlee dan PM.... apa kejadah ni...




    #popcorntambahdantepuk

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete