Thursday 15 August 2019

THE PROMISED LAND: KEBANGKITAN: MAHATHIR MULA KECUNDANG

Bismillahhirrahmannirrahim.

Mahathir dah terjerat dengan  bola tanggung  yang diberi..tetapi bola tangis itu dirallykan olih DAP melalui Dong Zong ..dan kini Mahathir mula hilang fokus.dalam rally tersebut dan akhirnya Dong Zong mematikan bola tersebut.

Alih alih isu yang dikata sebagai " kuasa ditangan Mahathir " akhirnya Mahathir telah membuktikan bahawa sememangnya benar bahawa Mahathir adalah "boneka" yang tidak bertaring dan setakat acah acah power.

Kini terbuktilah akan kata kata Satiago bahawa Mahathir dan parti PPBM hanyalah parti minority yang sengaja digula gula olih DAP "dengan kuasa" bagi memenuhi kepentingan bangsa dan kaum mereka saja.

Kini hantaran isu Khat, telah dimatikan olih Dong Zong melalui DAP. Dan kekalahan ini amat memalukan Mahathir kerana dipaksa.tunduk kepada kemahuan Dong Zong atau DAP.

Begitu juga dengan isu Zakir Naik, Mahathir berdegar degar mempertahankan  "game nya", alih alih  pemain gantian atau pemain kesayangan Mahathir membuat pukulan maut pula terhadap Mahathir. Bukan saja Syed Sigaraga yang "menentang Mahathir bahkan Rafidah Aziz mahupun Rais Yatim juga berpendirian yang sama berhubung isu Zakir.Naik

Aaiiik..apa.sudah.jadi??? Sudah tukar kar???
.
Apalah nasib ....

Kini semua pemimpin besar DAP sudah bersuara keatas Mahathir. Reaksi yang ditunjukkan seolah olah mahukan Mahathir berundur segera dari jawatan Perdana Menteri.
Bukan saja DAP malahan pemimpin PKR juga telah menyatakan hasrat mereka agar Mahathir melepaskan jawatan dengan segera , kerana, berpandangan bahawa idea Mahathir dan tamat tempoh  luput mahupun  sudah tidak releven.

Jadi kemana lagi Mahathir nak mengadu nasib ?

Apa pilihan Mahathir???
Menyerahkan kuasa kepada Anwar ?
Berpakat dengan seteru politik?
Membubarkan Pakatan Harapan?
Atau membubarkan Parlimen?

Apakah option yang Mahathir ada lagi???

Cahaya Al Majid.




18 comments:

  1. kah kah kah... acah acah brani tapi takot... macai pun provoking 'BRING IT ON' kah kah kah....'ONN KA TAK ONN'

    Jon Don sile le komen.. kat blog KD ko dah komen sikit tapi sikit panji kau tak sentuh... bani timun pun tak lawas nak sentuh.. kah kah kah..

    apa pilihan yang ade


    Hafal kan saja lafaz maaf sempena Penyatuan Ummah ...

    sila komen dolu Jon Doe kang aku mai komen balik... lah kah kah kah..

    jangan koir Marina Gereja bawak sekali ameenn kan Panji Berkibar..


    kikikikiki..

    ReplyDelete
  2. Tun kecundang?

    Kah kah kah.. Tun masih PM, macam mana pula dikatakan dia telah kecundang?

    Kalau penentang-penentang Tun bersekutu menjatuhkan Tun dan menyebabkan dia hilang kedudukannya sebagai PM dan kemudian pencabarnya pula mengangkat sumpah secara sah menjadi PM (dan bukan syok sendiri menjaja diri sebagai PM-8), maka itu barulah boleh dikatakan 'kecundang', sebagaimana Najib telah kecundang dan ditendang keluar dari Seri Perdana.

    Ini PH kalah PRK pun dikatakan Tun tewas @ kecundang. Tun tidak teruskan dengan sesuatu rancangan pun dikatakan Tun tewas @ kecundang.

    Terdesak sungguh nampaknya golongan yang tewas ini untuk melihat Tun tewas @ kecundang.

    Keh keh keh... Lekeh betullah korang ni semua, punyalah terdesak mahu melihat Tun tewas @ kecundang sampai perlu ubah maksud sebenar 'tewas' dan 'kecundang' untuk memenuhi berahi korang yang tidak kunjung-kunjung tiba. Huhuhu.

    Bilalah agaknya para penentang Tun ini semuanya akan tumbuh telur untuk benar-benar melanggar Tun dan benar-benar 'tewaskannya' @ 'kecundangkannya'? Asyik dok sembang luar gelanggang ja apa barang.

    BRING IT ON laaaa... Supaya seluruh bangsa Mim, warganegara Mim, umat Mim dan mahkluk Mim dan melihat hakikat siapakah sebenarnya lelaki yang singkatan namanya ialah Mim Bin Mim.

    Apa pilihan yang Tun ada? Hehehe.. Jawapannya sangat mudah dan telah lama dikongsikan oleh John Doe di alam maya.

    Iaitulah apabila YDPA mengisytiharkan darurat, dan Tun Mahathir ditolak ke penjuru, dia akan membuat seruannya yang terakhir kepada anak-anak bangsanya yang cekal dan tabah untuk turun mengiringinya di Putrajaya, dan pada hari itu akan muncullah 313 anak-anak bangsa Mim yang menyahut seruannya tersebut dan mengirinya masuk ke Seri Perdana.

    Di dalam proses itu, karamah akan terbongkar dan terbuktilah kepada dunia Islam bahawa Tun Mahathir adalah sebenar-benarnya Pembawa Panji Hitam yang dikhabarkan dan bahawasanya 314 anak-anak bangsa Mim itu adalah anggota-anggota Pasukan Panji Hitam yang telah dikhabarkan. Appabila karamah terbongkar, maka akan lenyaplah kebathilan.

    314 anak-anak bangsa Mim di Putrajaya termasuk Tun Mim sendiri sudah memadai untuk kebenaran menewaskan secara mutlak kesemua pasukan-pasukan bathil yang bersekutu itu.

    Maka apabila YDPA mengisytiharkan darurat akibat kekacauan politik yang dicetuskan golongan bathil dan pelampau, maka itu tandanya rahsia terbuka Pasukan Panji Hitam akan terbongkar dan tidak lagi menjadi rahsia.

    Bak senikata lagu Al-Arqam dulu :-

    Segala rahsia akan terbongkar...
    Takkan dapat lagi berpura-pura...
    Kerana ia akan terjadi...
    Ia akan pasti tiba...

    ---------------

    Hehehe.. Dengan wujudnya entry di atas ia mengesahkan tanpa sebarang keraguan lagi bahawasanya blogger Al-Majid bukanlah seorang pejuang bangsa yang berblog kerana sayangkan bangsanya, sebaliknya dia hanyalah seorang pembenci Tun Mahathir yang membenci Tun disebabkan iri hati walaupun dia nampak bahawa Tun sedang memperjuangkan bangsanya.

    Dia lebih rela melihat bangsanya tumbang semata-mata untuk melihat Tun Mahathir tumbang walaupun dia tahu tumbangnya Tun bermaksud akan tumbanglah bangsa Melayu hari ini.

    Apapun simple saja dari John Doe buat kesemua pembenci Tun. JUST BRING IT ON!!!!

    100% kalian akan tewas mutlak. Asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan peringatan tersebut.

    Que sera sera; Tun M adalah Pembawa Panji Hitam dan pasukannya akan menang mutlak pada hari Panji Hitam itu dikibarkan.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama sebenar panji hitam ciptaan ko tu adalah...jeng3....Yg Dikejar Tak Dapat Yg Dikendong Berciciran...Kokok Berderai Derai Ekor Bergelumbang Tahi.

      Delete
  3. abah percaya ... ape yg john doe khabarkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. percaya akibat bnyk mkn taik nujum mengarut...kikiki

      Delete
  4. Hanya Islam munafik saja setuju halau Zakir Naik. Mujahit Menteri Semua Agama lansung bisu bangang, Brader Anwar Bin Ibrahim terkunci mulutnya, Mat Sabu pula masih main sabun di bilik mandi dalam PPBM Syed Rais pun ditelan arus.. terkontang kanting Tun telo bergoyang krseorangan mencari sokongan.

    Presiden PAS Abdul Hadi Awang tampil membela Dr Zakir Naik yang berdepan kritikan susulan kenyataan dibuatnya terhadap kaum Cina dan penganut Hindu negara ini dalam syarahan di Kelantan, minggu lalu.

    "...betapa kewajipan kepada penganut Islam mempertahankan agamanya dan melindungi pendakwahnya apabila diancam," katanya dalam suatu kenyataan hari ini.

    Kata Abdul Hadi, hak pendakwah terkenal itu sebagai saudara Islam mengatasi hak warga negara dan negara.

    “Jangan merempuh apabila lampu merah menyala, kerana hak persaudaraan Islam itu mengatasi warganegara dan merentasi sempadan negara dan bangsa.
    "Inilah hakikatnya, bukannya menghasut,” katanya.

    Khamis lepas, Zakir Naik ketika mengulas pertuduhannya di India, berkata rakyat Malaysia beragama Hindu lebih menyokong kerajaan India berbanding kerajan Malaysia

    PADA ATOK KAMI SUDAH BERPESAN
    IKRAR AMPUN & MAAF KAU HAFALKAN
    14.SEPT.2019 INI UMMAH DISATUKAN
    HARAP SESAMA KAWAN KAU KECUNDANG
    HARAP MACAI SUMA KE LAUT DALAM

    Zakir juga telah membuat beberapa kenyataan mengenai orang Cina Malaysia memanggilnya sebagai "tetamu lama" .

    ReplyDelete
  5. PM ke 7 sedaya upaya mahu 'hijack' sokongan orang Melayu pada Penyatuan Ummah pada 14.9.2019 nanti. Awas mainan rasis dari PM ke 7 manusia munafik lidah bercabang pakar permainan sentimen kaum sedang mengalunkan okestra lagu perkauman bagi mrncipta krisis di Malaysia.

    PENYATUAN UMMAH PERLU DUDUK DAN JANGAN LARI.. TAMBAH POP CORN DAN TEPUK WAYANG RASIS CIPTAAN PM KE 7 SESAMA SENDIRI DALAM PH...

    Kem Panji Kunyit mana melingkup dulu Penyatuan Ummah hanya tepuk sambil makan pop corn.

    Dengan penyatuan ummah UMNO dan PAS, untuk PH menang sekali lagi dalam pilihanraya umum dan untuk DAP terus mengekalkan kuasa di Putrajaya, mereka kini memerlukan lebih banyak sokongan daripada orang-orang Melayu iaitu sekurang-kurangnya 30%...

    Walaubagaimanapun kini sokongan Melayu kepada Pakatan semakin terhakis...

    Pakatan tahu jika keadaan ini berterusan, PH berhadapan dengan risiko kekalahan pada PRU-15 akan datang...

    Dr. Mahathir memerlukan satu target dan isu untuk menarik kembali perhatian dan sokongan orang-orang Melayu...

    Lantas Dr. Mahathir dengan tiba-tiba dan tidak semena-mena telah menyerang Dong Zong...

    Apa yang Dr. Mahathir buat ini tentunya sudah dirancang dan disengajakan untuk menarik sokongan Melayu kepada Bersatu dan Pakatan..

    Dr. Mahathir memang pakar mencipta krisis untuk kepentingan dirinya...

    Setiap kali sokongan orang-orang Melayu dan Islam kepadanya jatuh seperti yang berlaku pada tahun 1990an, Dr. Mahathir akan memainkan retorik anti-Cina dan anti-Yahudi untuk menunjukkan yang dia adalah pejuang Melayu dan Islam, walaupun dia sebenarnya mempunyai hubungan rapat dengan kroni-kroninya iaitu taikun-taikun Cina dan juga dengan pihak Yahudi dan Israel.

    Contohnya, pada tahun 1990an apabila sokongan orang-orang Melayu dan Islam kepadanya merosot akibat kebangkitan PAS, Dr. Mahathir telah melaungkan seruan anti-Yahudi dan anti-Israel untuk menarik perhatian dan sokongan orang-orang Melayu dan Islam...

    Awasi game rasis dendangan PM ke 7 krisis dalaman PH


    #popcorntambahdantepuk

    ReplyDelete
  6. Menteri pertahanan dropped out from school Mat Sabu akan buat lapuran polis mengenai permohonan maaf dibuat taikun Mr Koon.

    Mohamad Sabu dalam sidang media selepas itu memaklumkan tidak akan ada perkataan menerima maaf yang akan keluar dari mulutnya.

    Sebaliknya menyerahkan perkara itu kepada polis.

    “Tidak sebut soal maafkan. Tidak ada perkataan maaf dan sebagainya.

    Laporan terhadap ahli perniagaan Koon ini kita serahkan kepada polis untuk mengambil tindakan atau tidak, atas kebijaksanaan mereka,” katanya dalam sidang

    ACAH ACAH PAK MAUN AJER SI BANGANG
    MCM ACAH2 BRANI ATOK VS DONG ZONG
    SKALI TOKONG TEMPIK TELO BERGOYANG
    KES ROGOL SMPI LA NI POLIS GEBANG


    KIKIKIKIKI...


    #tokongjerittelogoyang

    ReplyDelete
  7. pelik macai pegawai pengiring Jijah TP PM dan Bakal PM tak amik gambar dll.

    Bang non tak kan la satu gambar video klip bang non perji haji tak siar lansung...


    mabrur sangat haji bang non kottt..


    #susahnakcayoapolaginakterimo

    ReplyDelete
  8. Kasihan... Byknya orang sakit jiwa dalam blog ini... Hanya kerna perut kosong, poket kosong, jiwa dan roh islam anda turut melayang. Itulah hebatnya fitnah dajal memperdaya manusia dengan sihir wang
    Duniawi duniawi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Kerengge.

      Bukan ramai pun. Seorang dua je yang jiwa mereka sangat sakit dan berulang-ulang memberi komen di sebalik anon. Mereka perlukan kelegaan sementera memandangkan hati kecil mereka tahu dan sedar mereka takkan mampu menang.

      Tidak semua orang-orang yang sedang berada di dalam kegelapan akan diselamatkan daripada kegelapan. Sebahagian kecil daripada mereka akan ditewaskan sebagai pengajaran bagi sebahagaian besar yang lain. Sudah begitu suratannya.

      Biarlah mereka bersukaria sementara tempoh bersukaria mereka itu masih belum tamat. Tidak lama mana dah pun sebelum tempoh itu tamat dan mereka tewas mutlak.

      Mudah cakap, bagi can la kat depa nak berseronok sat, tak lama mana dah pun.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  9. ALLOLOL KELENGGE PUN NAIK SAMA
    FIYNAH DAJAL TU SAPA YANG MULA
    KERAJAAN DIASAS FITNAH KEJE SAPA
    KO INGAT RAKYAT HERAN PANJI ITAM KOME.?


    KAHAKKKK PUIIIII...!!

    AKY TANYA TAK KIBAR PANJI NI MASUK NURAKA KA TAKK NIHHHH. DOSA BESO KE ATOO ADA PAHALA ...!!!


    SMPI SKG KO TAK JAWAB .. ASIKKK GELAP SANA GRLAP SINI KLIMAKS SANA KLIMAKS SINI TIMUN SANA TIMUN SINI...


    CHHOIIIII....!!!


    #PAHALAATAUDOSAKLUTAKKIBARTEPUKAJER

    ReplyDelete
  10. klu kau orang nak sssgttt sapa panji itam kau tu pemuda bani tamin tu zakir naik org nya... atok kau numpang jer twuiii jer




    kikikiki...

    ReplyDelete
  11. Zakir Naik dah buat lapuran pulissss

    saja jer nak memantun... kikikiki..

    ALOLOL POLIS SEDANG AMIK TINDAKAN
    TAHNIAH JER LA KITA TENGOK JER NTI
    KES ROGOL SPENDER DALAM 11 BULAN
    AGAK ZAKIR NAIK BERAPA TAHUN NIH..?



    KIKIKIKIKI..

    ALAHAI....!!

    #JANGANMARAHTANYAJER


    ReplyDelete
  12. Sudah sudahlah dgn hipotesis panji hitam tu... Baik nko percaya mimpi kasim .

    ReplyDelete
  13. KEPUTUSAN KHAT JAWI DI TANGAN PIBG SEKOLAH BUKAN DI TANGAN PERDANA MENTERI... KAH KAH KAH KAH..!!

    KENYATAAN MEDIA BIRO PENDIDIKAN PARTI PUTRA

    ISU MEMALUKAN KEPUTUSAN SERAH PADA PIBG TENTUKAN PENGAJARAN TULISAN KHAT JAWI

    1. Biro Pendidikan Parti PUTRA amat sedih, dukacita dan amat marah dengan keputusan kabinet yang menyerahkan isu Khat Jawi kepada PIBG Sekolah Jenis Kebangsaan.

    Mereka yang menentang maka pasti mereka tolak. Lebih baik buat keputusan cadangan Khat Jawi dibatalkan sahaja.

    2. Dong Zong lebih hebat dari PM dan Kabinet adalah kabinet Dong Zong.

    Kementerian Pendidikan dan Menterinya tersungkur menyembah bumi kerana tidak berupaya melaksanakan dasar-dasar nasional berpaksikan kepada Asas Perlembagaan Negara dan Dasar-dasar kepentingan nasional.

    3. Jelas sekali keputusan yang dibuat oleh Kabinet hasil dari tekanan-tekanan beberapa ‘Menteri Haprak PH’ dan Perdana Menteri Tun Mahathir tunduk serta hilang taring dan kewibawaannya.

    Pandangan PM Tun Mahathir tidak langsung dihormati.

    KAH KAH KAH KHAT JAWI JADI TRAGEDI
    KHAT JAWI KEPUTUSAN DI TANGAN PIBG
    APA LAH NAK JADI PM KITA KALI INI
    MENTRI PILAJARAN BOLE BRAMBOS MAZLEE
    POOJAAN RETIS SUAM KUKU WARDINA INI

    KIKIKIKIKI....!!

    4. PUTRA menggesa Menteri Pendidikan Dr. Mazlee letak jawatan kerana kementeriannya dicerobohi saperti mana Zionis ceroboh Palestin.

    5. Minda dan kecerdikan rakyat yang patriotik dipersendakan.

    Dasar Pendidikan Negara berkiblat kepada Negara China dan India ke?

    MEMALUKAN NEGARA.

    MALAYSIA SUDAH JADI NEGARA LALANG BERSAMA PEMIMPIN MELAYU YANG LALANG DAN HANYA HEBAT BERETORIK SAHAJA.

    APABILA DIUJI DAN DITEKAN, MEREKA MENIKUS.

    6. Tun Dr Mahathir Muhamad, Pengerusi BERSATU meletakkan jawatan selaku Perdana Menteri Malaysia yang ke-7 sekiranya apa yang beliau perkatakan ini adalah dusta.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete