Friday 18 January 2013

MURTAD KEPADA AGAMA BUDDHA KINI JADI MUBALIGH KRISTIAN : KRISTIAN TERDESAK MENCARI PENGIKUT :

BUKAN  KEJI  TETAPI REALITI : KRISTIAN   BELI  KEYAKINAN    DENGAN  WANG RINGGIT  BERBEZA DENGAN ISLAM : KEYAKINAN  TIDAK BOLEH DIBELI  
ASSALAMMUALAIKUM

Boleh kah kita menyandarkan harapan kita  kepada UMNO,PAS mahupun PKR untuk melindungi anak-anak mami  ini dari disogokkan dengan 'Bible" versi  Melayu.

Apa pemimpin Melayu Pulau Pinang buat, tidur ke??  atau sibuk 'berpolitik' . Mungkin " isu penyebaran" Bible ini bukan keutamaan mereka . Mana perginya suara-suara halilintar perjuang-pejuang yang mengatakan ' berjuang untuk Islam", kenapa senyap sunyi. 
Kemana hilangnya suara juara  dua orang mamak ni, ?? Mamak Reezal Naina dan mamak  Noh Yaakop,  mana Pak Lah,( dengar kata dia penghulu PEKIDA,) mana pencacai UMNO, PAS dan PKR Pulau Pinag , kenapa tak bersuara?? Takut hilang kuasa ke??

Yang kita dengar hanya suara suara NGO NGO yang tak da taring?? Saya rasa itulah sebabnya Tuhan serahkan Pulau Pinang dari  BN ( Gerakan)  kepada DAP sebab Pulau Pinang  sudah tidak "berjiwa"  Islam  lagi.

Dari apa yang dapat kita lihat pelanggaran akta 11 Dalam Perlembagaan Negara dilakukan secara terangan oleh 'pendusta-pendusta Al Masih" ini. Apakah orang Pulau Pinang tidak berani untuk menentang 'kejahilan' serta ' penghinaan' ini atau hanya membiarkan saja perbuatan ini berlalu ?
Saya beranggapan mungkin 'keberanian' orang Melayu di Pulau Pinang hanya sekadar 'berani' berkata-kata saja dan hati dah jadi lembut atau mungkin jiwa mamak Pulau Pinang ini sudah kering kontang serta ketandusan ' kasih dan sayang  terhadap Islam dan baginda Rasullulah sehinggakan  mubaligh Kristian ini berani mengambil kesempatan terhadap bumi  mamak yang mengaku Melayu ini., tak dapat berbuat apa-apa.

Akta 3 Perlembagaan Persekutuan telah menetapkan bahawa Islam adalah agama RASMI persekutuan dan agama lain dibenarkan diamal. 
Dibaca bersama Akta 11 yang melarang penyebaran agama lain kepada orang Islam.
(Akta hanya rujukan- Siapa diantara mereka yang berani menjadi juara? Kita lihat nanti)


ADAKAH  KRISTIAN TERLAMPAU  DESPRATE  ATAU CINA INGIN "TEST WATER "   TERHADAP  MELAYU . ATAU INGIN MELIHAT SEJAUH MANA ORANG ISLAM BERANI BERTINDAK
Apa yang dapat kita saksikan, inilah kelemahan Kerajaan  yang dipileh oleh orang Melayu didalam menangani isu-isu yang teramat sensitif untuk diperbincangkan. Ketara sekali kelemahannya.
Orang Melayu memberi mandat kepada pemimpin agar 'Islam' dapat dibela tetapi ini tidak berlaku, sebaliknya, mereka pula bersengkokol dengan musuh kita, dan kini mereka pula memusuhi kita.
Saya berfikiran,mungkin  kini sudah tiba masanya agar kita umat Islam  ramai-ramai berhadapan dengan 'pemuka-pemuka' Cina Kristian ini, kita tidak boleh lagi mengharapkan 'orang politik' untuk membela Agama kita dan kita tidak boleh lagi mengharapkan Jabatan Agama untuk membela kita lagi, kita perlu bangkit dan tentang 'lahanat' ini dari mencabuli serta 'memprovokasi' kesabaran Umat Islam. Sudah terlalu banyak kita bertolak-ansur, sudah terlalu dalam luka dihati, sudah terlalu lama memakan hati, kesabaran tidak tertahan lagi.
Mari  kita ajar supaya mereka tidak lagi berani berlaku kurang  ajar.

Kristian harus ingat, kita tidak menyebarkan agama Islam  kepada umat mereka tetapi mereka yang tertarik dengan Islam. Kita tidak memberikan Al Quran kepada mereka tetapi mereka yang berkeinginan untuk mengetahui apa itu Al Quran tetapi sifat kamu Kristian amat berlainan, kamu sorongkan dan taburkan  wang ringgit untuk membeli manusia untuk meramaikan umat kamu, kamu gunakan helah untuk meyakinkan orang lain tentang agama kamu, kamu sebarkan secara tersorok kitab-kitab kamu , tidak kah ini menunjukkan bahawa agama kamu ini tidak' bermaruah' dan ' bermoral". 
Ketahuilah oleh kamu bahawa tanpa Mubaligh atau dakwah Islam ,  Islam akan tetap berkembang tetapi bagi Kristian tanpa wang ringgit agama Kristian tidak akan berkembang. Itu lah perbezaannya.

Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment