Monday 4 March 2013

PENDUKUNG MORO DAN SULU TERKHILAF SEBAGAI PEJUANG "PANJI PANJI DARI TIMUR": SENGAJA DITANAMKAN DIHATI DAN OTAK MEREKA AKAN KEBANGKITAN KESULTANAN SULU DAN BANGSA MORO .

DISEBABKAN KUASA DAN KEKAYAAN DUNIA ' MINDA MORO DAN SULU' DIRACUN TANPA DISEDARI. KEJAYAAN KONSPITAROR MEMERANGI BUMI KEBANGKITAN ISLAM DIBUMI  MALAYSIA BERMULA.  KONSPIRASI  MELAGAKAN KETURUNAN KATURAH  SUDAH BERMULA


                                Bangsa Moro dan Kesultanan Sulu Perlu Mengambil Iktibar
                                             " Barang Yang Lepas Adalah Sejarah"
Manuel Quezson menjadi presiden pertama Filipina. Hari itu tercatat sebagai hari kemerdekaan Filipina. Tapi tidak dengan kaum Muslimin di wilayah Selatan, mereka masih terjajah hingga hari ini. Ertinya, kaum Muslimin di Mindanao dan wilayah Selatan Filipina mengalami penjajahan dalam proses yang panjang. Pertama mereka dijajah Sepanyol, lalu Amerika Syarikat, setelah itu Jepun dan kembali lagi pada Amerika. Kini Bangsa Moro dijajah oleh pemerintah Filipina sendiri. Mereka dianiaya, dizalimi, dirampas dan ditindas.
                                       

Nasib kaum Muslimin di Mindanao tak pernah berubah, masih sama, terus terjajah. Bezanya hanya satu, kalau dulu, saudara Muslim dari Ternate, Makassar, Brunei, dan Malaysia datang membela, kini pembelaan yang dinanti itu belum tiba. Sekarang saatnya membela Muslim Filipina!
                                        




Bagaimanapun, para pengamat politik berpendapat lebih banyak perlu dilakukan untuk memberi erti dan isi pada perjanjian yang dicapai selepas lama berunding dan berbincang.
Perjanjian itu akan dikuatkuasakan sebelum tempoh perkhidmatan Presiden Aquino berakhir pada 2016.
Wakil pemerintah Filipina dalam rundingan itu, Encik Marvic Leonen, memberitahu para wartawan di Kuala Lumpur, banyak rintangan yang perlu diatasi. Perjanjian yang dicapai itu hanya merupakan satu langkah permulaan dan tidak lebih daripada itu.
Perlu diingatkan bahawa pada 2008, satu perjanjian antara kekedua pihak telah dicapai.
Namun, Mahkamah Agung Manila memutuskan perjanjian itu patut ditolak kerana ia tidak mengikut perlembagaan.
Sejak itu, beberapa pertempuran baru telah meletus antara pemberontak Moro dengan pasukan keselamatan Filipina yang mengakibatkan lebih 750,000 penduduk awam terpaksa dipindahkan ke tempat yang lebih selamat.




NAJIB MELAKUKAN SEJARAH KEGEMILANGAN ISLAMELAYU DI MANILA KERANA ISLAMELAYU MORO.

DAMAIKAH AKHIRNYA?: Foto fail September 2011 ini menunjukkan para anggota MILF meronda di Mindanao, selatan Filipina. Kini, Presiden Aquino bersetuju supaya rantau selatan Filipina yang meliputi Mindanao diberi kuasa autonomi dan akan dikenali dengan nama Bangsamoro.
- Foto AFP 9 Oct 2012

 

INILAH ISTILAH YANG DIGUNAKAN UNTUK MEMBAKAR HATI DAN JIWA RAKYAT BANGSA MORO UNTUK MENENTANG KERAJAAN FILIPINA DAN KINI TERHADAP KERAJAAN MALAYSIA DIMANA MALAYSIA  AGAMA RESMINYA ADALAH ISLAM : 

amukanmelayu - ISLAMELAYU MORO,......buatlah persiapan untuk membawa "PANJI_PANJI HITAM DARI TIMUR".....ramai yang akan BERBAIAH dengan kamu......


KATA KATA YANG MENJADI PEGANGAN MEREKA: KALAU TIDAK DAPAT APA YANG DIKEHENDAKI 'SETERU' HARUS DITENTANG ATAS NAMA 'ALLAH'.


KATA KATA ILLUMINATI YANG DIDENDANG OLEH KONSPIRASI UNTUK KESULTANAN SULU AGAR TERUS BERJUANG MENENTANG UNTUK  MENJADI  PENGIBAR ' PANJI PANJI DARI TIMUR'.



Pada abad ke-12 Belanda telah menghantar delegasi pemantaunya yang pertama ke Nusantara. Belanda mendapati di Nusantara telah didominasi oleh satu bangsa yang dinamakan Melayu yang bermula di Jambi dan Palembang ketika itu. Kemudian mereka mencatatkan bahawa Melayu adalah satu bangsa dominan di Asia Tenggara lalu dinamakanlah penghuni Nusantara (Asia Tenggara) ini dengan panggilan “Rumpun Melayu”. Hingga hari ini seluruh dunia memanggil penghuni yang menduduki Asia Tenggara adalah sebangsa dengan Orang Melayu adalah kerana rupa paras mereka sama dengan bahasa linguistiknya juga tidaklah jauh berbeza antara satu kaum dengan kaum yang lain.

Walaupun kita berasal dari keturunan yang sama iaitu ' Keturunan Katurah' namun perwatakan serta pembawakan kaum kamu lebih meyerupai 'kaum yahudi' yang bersifat 'ganas' dan tidak berperikemanusiaan. Disebabkan kamu digerakkan oleh 'Raja' yang bukan sebenar Raja, telah mengakibatkan kesengsaraan dan kemunduran kepada Bangsa kamu sendiri. Kepentingan peribadi dan kecintaan 'haloba' harta dunia oleh 'pemimpin' kamu telah membuatkan kamu 'terjerat' dan 'dijerat' oleh Konspirator yang kaum tidak kenali. Disebabkan rakyat Moro atau Sulu sudah bertahun 'diasah' otaknya untuk menentang pemerintah, maka, 'perasaan kecintaan terhadap sesama Islam' bukan lagi pegangan dalam kehidupan.

            Niat  untuk menjadi pengibar " PANJI PANJI DAR TIMUR' TERKUBUR"

Berpuluh tahun rakyat Malaysia menyokong dan membantu anda diwaktu 'kesusahan', namun semua kebaikan itu lenyap sekelip mata, hanya kerana ketidakpuasan hati ' Raja' kamu yang bersenang lenang dengan kehidupan moden di Filipina.

           Agenda Peribadi Pemimpin Moro membuatkan 'kesatuan' ini berpecah. Kenapa?

Dalam masa kemerdekaan Filipina, Muslim Moro sedar bahawa perjuangannya harus bersatu, tidak boleh berpecah belah. Kesan daripada itulah, maka terbentuklah MIM, Anshar-el-Islam, MNLF, MILF, MNLF-Reformis, BMIF.


Namun demikan, pepecahan di kalangan pemimpin bangsa Moro telah melemahkan perjuangan mereka sendiri secara keseluruhan. Dibandingkan dengan masa pemerintahan semua presiden Filipina dari Jose Rizal sampai Fidel Ramos maka masa pemerintahan Ferdinand Marcos merupakan masa pemerintahan paling kejam bagi Bangsa Moro.



Pembentukan Muslim Independent Movement (MIM) pada 1968 dan Moro Liberation Front (MLF) pada 1971 tidak boleh dilepaskan dari sikap politik Marcos.


Namun dalam perjalanannya, ternyata MNLF pimpinan Nur Misuari mengalami perpecahan kembali menjadi kelompok MNLF-Reformis pimpinan Dimas Pundato (1981) dan kelompok Abu Sayyaf pimpinan Abdurrazak Janjalani (1993). Perpecahan ini telah melemahkan perjuangan Bangsa Moro secara keseluruhan dan memperkuat posisi pemerintah Filipina dalam menghadapi Bangsa Moro.


MLF sebagai induk perjuangan Bangsa Moro akhirnya terpecah. Pertama, Moro National Liberation Front (MNLF) pimpinan Nurulhaj Misuari yang berideologikan nasionalis-sekular. Kedua, Moro Islamic Liberation Front (MILF) pimpinan Salamat Hashim, seorang ulama pejuang, yang murni berideologikan Islam dan bercita-cita mendirikan negara Islam di Filipina Selatan.



Ikhlas dari : Cahaya Al Majid

4 comments:

  1. salam

    nak tahu benarkah sesuatu kumpulan itu ialah panji hitam yang sebenar, lihatlah peperangan yang mereka sertai. jika kalah walau sekali, maka bukanlah panji hitam yang ditunggu. jika tidak pernah kalah, itulah panji hitam sebenar yang mengembalikan Tawhid yang benar.

    ReplyDelete
  2. Yang dikata Tentera Panji Panji Hitam ia lah perjuangannya yang menjurus untuk satu tujuan 'Islam'. Tidak berjuang membuta tuli, tidak berjuang untuk ' harta dunia' mahupun ' kekayaan dunia'.Para pejuang Sifatnya ' sabar' dan ' penuh kasih sayang' . Menentang kerajaan yang memakmur dan mendaulatkan Islam adalah Haram.

    ReplyDelete
  3. Insya'Allah semoga ianya MALAYSIA or BRUNEI.. Amin

    ReplyDelete
  4. Brunei..?? Kalo Brunei bertarong dgn Turki gerenti Brunei menang Turki tewas telentang.. Kalo Panji Panji Hitam dari Bumi MIM bangkit datang sudah pasti Brunei lari lintang pukang. Sebab Brunei tidak cukop power tiada dolat MIM Asal bisa bertarung bertahan menyerang. Tatakala Brunei tuntut Wilayah Limbang dgn Harimau Malaya pun kecut perut gerun tentang. Inikan pula bunuh Dajjal AlMasikh serta Yakjod Makjod kekuatan mereka bukan kepalang. Itulah illusinya kononnya pewaris sah Mekah dgn harapan Brunei mahsyur disebut2 orang. Harapan terakhir Pasukan Bani Tamim dari negara MIM pimpinan Mr MIM sedang berjuang. Pasti bawa kemenangan terdirilah Keadilan Kemakmuran Dunia Islam kembali gemilang....

    ReplyDelete