Thursday 5 September 2013

MAHATHIR ADA AJENDA LAIN KE SAMPAI SANGGUP PILIH BULU :

BILA PAK LAH BUAT SALAH TUN MELENTING SAMPAI KELUAR UMNO
TETAPI
BILA NAJIB BUAT SALAH..KENAPA 'PERANGAI  MACAM  AYAM BERAK KAPOR'
PAK LAH BUAT SALAH TAK SAMPAI JEJASKAN EKONOMI NEGARA
TETAPI  PERANGAI NAJIB LAGI 'HAMPEH'
PINJAM, BERBILLION RINGGIT SEMATA-MATA
NAK JADI  POPULAR
AKIBATNYA RAKYAT JADI MANGSA
YANG UNTUNG KONSULTAN
         "Jangan sebab  kita ada kepentingan , kesalahan pemimpin kita 'halalkan".

                                             Bismillah-hir-rahman-nir-rahim
Sepatutnya sebagai seorang yang  amat dihormati  atau sebagai 'individu"  yang amat dinantikan "apa yang ingin diperkata" kini telah memperlihatkan sifat ' olak alik' nya.  Atau adakah kerana anaknya yang kini berjawatan Menteri Besar telah 'membuatkan' beliau 'terkelu lidah' atau ' sengaja ' cakap berlapik' semata-mata hendak menjaga periuk nasi dan 'masa depan' anaknya dalam politik UMNO?

Perlakuan  serta prinsip Tun Mahathir kebelakangan ini nampaknya agak tidak 'konsisten'. Kenapa agaknya ya? Individu yang sebelum ini amat berpandangan jauh serta mempunyai 'idea' yang kritis"  serta 'mempunyai intelektual yang tinggi, nampaknya semakin 'jauh' dari 'realiti dirinya".

Ketidak beranianya menegur sikap rakus Najib serta bala punasihatnya menampakkan 'double standard' beliau . Kalau dahulu 'budak tingkat empat' yang menjadi sasaran kritik serta kata pedasnya tetapi kini apabila terkena kepada Najib, beliau 'terkelu' seribu bahasa', ada apa-apa ke?? sehinggakan Tun sanggup mengeluarkan 'arahan' kepada 'pencacai UMNO' supaya jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO tidak dipertandingkan.Kenapa?? Ada ajenda lain ke untuk Mukhriz? 

Statement atau kenyataan beliau berhubung kenaikan minyak yang diakibatkan 'keborosan' serta 'ketidakcekapan' pentadbiran Najib diluah atau  diungkapkan kali ini sangat 'lame' atau 'lemah' seolah-olah 'memberi' signal kepada Najib  sebagai 'tak pa lah". Disebabkan  'ketidakupayaan' Tun 'menibai' Najib seperti sepatutnya, saya berharap Tun 'berehat' saja dan jangan mencampuri lagi urusan PAU kali ini. Duduklah diam-diam, jangan 'kotor' kan tangan lagi takut takut kalau tersalah pilih  nanti  ' sampai mati orang akan 'sumpah' .




"Yaa..sepertimana yang kita tau, kita sekarang dah ada defisit dan kita punya rating dah jatuh pasai kita borrow to much money, jadi kalau kita tak borrow money..better lah. Tapi kalau kita boleh kurangkan perbelanjaan kerajaan, kita punya subsidi is very high. Negara-negara yang keluar minyak pun harganya lebih. Macam di England, dia satu liter is more than 1 pound…almost 7 ringgit. Kita di sini 1 liter berapa ringgit?…Singgit berapa aja. Jadi naik pun 20sen aja (sambil gosok hidung - siapa selalu elert dengan bahasa badan Tun mesti tau yang Tun sinikal jika pegang hidung). Aaaa…mula dia berasa pedih sikitlah…tapi buat adjustment la sikit."

                                            Ikhlas dari "- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment