Wednesday 11 September 2013

MUAALAF KRISTIAN DI MALAYSIA "SESAT" : KALAU KEPINGIN SANGAT TINGGALKAN KRISTIAN

BEGINILAH NASIBNYA KALAU MESUK AGAMA LAIN TAK TAHU  HUJUNG PANGKAL.
KEPERCAYAAN MEMBABI BUTA  SEHINGGA  MENUTUP  HATI

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Apa yang dipertikaikan dan apa  yang diingini olih Pihak Chruch Kristian iaiah penggunaan gantinama bagi gelaran 'God" dalam bahasa Melayu  . Mereka berkehendakan erti  "maksud "GOD"  untuk diterjemahkan dalam bahasa Malayu  sebagai "Allah" . Apakah yang sebenar ingin diperjuangkan olih  Mualaf Kristian di Malaysia ini?.

Semua masyarakat yang bersekolah di negara ini semua tahu bahawa erti maksud 'GOD" ialah "Tuhan" , cuma pemahamanan bagi orang Indonesia agak terpesong dan berlainan kerana Indonesia dijajah olih Belanda tambahan pula ramai rakyat diIndonesia berada dibawah paras miskin yang 'tegar' , olih kerana itu mereka sanggup melakukan apa saja demi kelangsungan hidup dengan menggadaikan diri dan kepercayaan nenek moyang mereka demi 'wang ringgit' . 
Itu yang membezakan dan sekali gus  menyamakan erti Tuhan sebagai 'Allah". Tetapi kini apabila semua sudah belajar berbahasa Inggeris, barulah mereka tahu bahawa pengertian God itu bukan Allah tetapi 'Tuhan".

Dinegara barat pun sama , mereka tidak mentakrifkan bahawa God didalam ajaran Kristian juga bukan merujuk kepada Allah. Olih itu kenapa Kristian di Malaysia beriya-iya sangat. 

Diawal penjajahan Tanah Melayu ,sewaktu  Great Britain  mendirikan Chruchnya  kumpulan Padri juga mengekalkan bahawa 'God" mereka adalah bukan Allah. Olih itu dalam kamus yang terdapat dinegara ini samaada kamus dewan, oksford atau apa saja, pengertian 'God' dalam bahasa Melayunya ialah 'Tuhan". Olih itu apa yang ingin dipertikaikan  sebenarnya?

Perkataan Allah hanya termaktub didalam kitab Al Quran saja, olih itu dimana kewajaranya Kristian di Malaysia terutama di Semenanjung dibenarkan kepenggunaan kalimah 'Allah" ini.

Kecualilah  pengikut Kristian di Malaysia ini merupakan 'kumpulan sesat Kristian" yang bolih ditakrifkan sebagai 'Kumpulan Anti Christ". Dari apa yang dilihat dan hala tujunya, kemungkinan Kristian di Malaysia adalah kumpulan sesat agama Kristian yang 'membelakangi' Jesusnya serta Vatican .


      JESUS PUN TAK PERNAH MENGAKU DIA TUHAN INIKAN PULA MENGAKU ALLAH
                 HANYA MUALAF   KRISTIAN  DIMALAYSIA YANG  MENGADA-GADA
             MEREKA CUBA MENPENGARUH ORANG LAIN SEPERTI MANA MEREKA                       DIPENGARUHI SEHINGGA MENINGGALKAN AGAMA MAK BAPAK MEREKA
                                           


                                                        Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment