Friday 3 May 2019

THE PROMISED LAND: BERSATU BAKAL BERKUBUR BILA MAHATHIR DIUSUNG KEKUBUR.

Bismillahhirrahmannirrahim.

SESUNGGUHNYA KEBENARAN ITU AMAT PAHIT UNTUK DITELAN.


Bukan kita mendoa agar Mahathir cepat "pergi" tetapi apa yang pasti "kematian" itu adalah pasti bagi setiap manusia dan kehidupan didunia.

Junjungan kita Nabi Muhammad saw pun Allah SWT hanya memimjamkan waktu dunia ini selama 63 tahun kepada Baginda walaupun Baginda telah diamanahkan dengan berbagai "kehendak" Yang Maha Esa melalui Al Quran.

Sungguh bertuah badan Mahathir pada pandangan mata manusia kerana beliau diberikan umur panjang dan kedudukan tinggi sebagai Perdana Menteri sebanyak 2 kali.

Tetapi bukan semua hajat dan kehendak manusia akan dipenuhi  dan itu adalah hakikat.

Mahathir mungkin gembira dan ketawa besar bila berjaya diangkat sebagai Perdana Menteri.

Kalau sebelum PRU 14 Mahathir dah menjaja keserata dunia bahawa hutang negara dibawah Kerajaan BN mencecah RM1 Trillion dan pada hakikatnya beliau juga sedar bahawa itulah jumlah hutang yang bakal ditanggung olih Rejimnya sekiranya Pakatannya berjaya mengalahkan Kerajaan BN .

Tetapi, kenapa rejim Mahathir dan Pakatan Harapan masih lagi nak mengeluh  bila menang ?
Kan hutang negara sebenarnya bukanlah seperti yang didakwa  Mahathit iaitu 1Trillion Ringgit tetapi sebaliknya cuma setakat RM685 billion je.

Jadi apa masaalahnya , hingga terpaksa menjual harta negara yang telah dikumpul  dahulu dan kenapa tak sampai setahun Pakatan Harapan memerintah hutang negara terus melonjak keparas RM785 billion.

Dulu kata bolih pulihkan ekonomi, bolih stabilkan matawang, harga barangan keperluan akan turun harga bila mana GST dihapuskan tetapi kenapa sehingga hari ini semua itu tidak berlaku dan keadaan ekonomi negara pula bertambah teruk dan merudum??
Apa.hal!!!!

Banyak kali telah saya katakan sekirannya Mahathir tidak meletakkan Melayu dan Islam ditempat sepatutnya, bukan saja kegagalan yang bakal dijunjung diatas kepalanya, malahan, Pakatan Harapan yang dikendong juga bakal berciciran dan parti Bersatu yang diasaskan juga pasti berkubur bila Mahathir diusung kekubur.

Selamat menyambut Ramadhan.

Cahaya Al Majid.




22 comments:

  1. Alhamdulillah MAHATHIR telah meletakan semula Islam, Melayu Dan SELURUH rakyat Malaysia SEBAGAI jijik dengan rasuah, tolak rasuah.

    Akhlak Dan amanah.

    Tidak ADA yang lebih besar Dari itu Dan itulah bekalannya ke slam barzah berbanding sesetengah yang tidak langsung segan silu dengan malaikat untuk mendukung pencuri.

    APA sangat Dosa MAHATHIR Dan adalah tidak logik untuk kerajaan PH tidak tunaikan janji kecuali terpaksa tangguh dan atas kekekangan.

    PRU 13, Manifesto BN ada 60 perkara, hanya 21 ditunaikan, demikian kata Syed Hamid? Tempoh telah pun berlalu.

    PH ADA 4 tahun lagi, sudah ADA gmenghukum.
    BERSATU berkubur, Anwar Naik? Bangkang juga?
    Sendiri naiklah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sendiri naik? Biar betul bro KD.

      Sekurang-kurangnya TMJ itupun pegang jugalah FAM setahun sebelum menyerah kalah walaupun selepas ia berdegar-degar berkata itu dan ini.

      Sdr Al-Majid? Hehehe, selepas berdegar-degar menceritakan bahawa ia telah mendapat firasat untuk bertanding di PRK Port Dickson melalui gempa bumi di Indonesia (WOW!!!), ia sudah menyerah kalah sebelum turun ke medan.

      Ia hanyalah seorang yang suka berdegar-degar berkata itu dan ini padahal ia tiada kemampuan dan keberanian walaupun hanya untuk turun ke medan selepas berdegar-degar dengan kata-kata.

      Biarlah ia mengisi masanya dengan berkongsi coretannya di blog. Sekurang-kurangnya kelak semua orang termasuklah dirinya sendiri akan melihat betapa benarnya khabar nubuwwah baginda Rasulullah saw bahawa apabila zaman fitnah sudah menghampiri kilmaksnya, akan munculnya begitu banyak ruwaibidhah iaitulah orang-orang berilmu cetek dan berakal pendek yang memberi komen kepada perkara-perkara besar yang hakikatnya mereka sendiri langsung tidak mampu memahami.

      Sekurang-kurangnya mereka ini bukanlah pendusta dan ahli-ahli fitnah zaman fitnah, hanya sekadar orang-orang yang bingung kerana menyangka diri mereka hebat.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  2. DAIM YANG DIAM DIAM BUAT TAK TAU
    RAKYAT MENYAMPAH KEPALA PEEOMPAK
    PERALIHAN KUASA TETAP AKAN BERLAKU
    TUNGGU MASA KITA NAK TEPUK KUAT2

    KIKIKIKI...

    KEPALA PEROMPAK NAK ALIH KUASA
    ALIH KUASA PADA KEPALA JUBO PENIPU
    PLURALIST MURTAD SYIAH KIAN MENGILA
    INSYALLAH KASI LINGKUP COMING PRU

    KIKIKIKIKI...

    PANJI HITAM BERKIBAR SUDAH
    KIBAR DI DLM ISTANA BOLKIAH
    NEXT PRU PANJI BERKIBAR MEGAH
    HANCUR PLURALIST MURTAD JUGA SYIAH
    BERKIBAR PANJI HITAM DI BOMI BERTUAH


    .... PANJI HITAM SUDAH MUNCUL AKAN MENGHAPUSKAN PANJI PLURALIST MURTAD COMANGO HARBI DAN SYIAH ...


    #LAWANPLURALISMASYIAHSYAHID

    ReplyDelete
  3. SI FITNAH BERJAYA BENTUK MESIA JIJIK RASUAH...??
    RASUAH APE YANG BERJAYA DIA BANTRAS HAAHH..?
    NIAGA KEDAI ROTI PUN MELINGKUP PUNAH RANAH
    BAILOUT DUIT RAKYAT KIRA HALAL HARAMJADAH...??


    KIKIKIKI... ANAKCUCU DIBAILOUT BERATUS BILLION YG TERBARU KEDAI ROTI LINGKUP MELUTUT MINTAK DIBAILOUT BAGI KRONI PROJEK RASUAH 140 BILLION CINA DAP..??
    NIAGA NAK UNTUNG ANAKCUCU BILA RUGI BAILOUT FREEE...???PANTEKKKK LAAH..!!!

    PANTEK LA SANG FITNAH OTAK KUNO TUA
    BANGKA

    ReplyDelete
  4. Ye mme pelik bodoh camno ostat ostat, tudung labuh janggut lebat kopiah serban tebal duha tahajut tazkirah ari ari bole jadi lauk fitnah atok sang fitnah..?

    nnpk taskirah duha tahajut tak berapo nak elok sbb jadi ulam makanan si atok fitnah jijik.... kami belum PRU dah nnpk fitnah dan pernah beritahu oni fiynah kemuka bukti tapi golongan ini terus jadi ulam si bangka fitnah juga

    dah nnpk dari awal anak cucu sokong COMANGO dan si palo jubo penipu pengamal pluralisma murtad yg bersekongkol dng syiah tapi masih bodo bangang jadu ulam lauk si atok fitnah..


    KAMI DAH NAMPAK SEBELUM PRU LAGI
    MACAI SESAL BARU NAMPAK LEPAS PRU
    ANAKCUCU PLURALIS COMANGO SYIAH HARBI
    NEXT PRU BANGKIT LUPAKAN SI PEROMPAK PENIPU


    #LAWANPLURALISMAMURTADSYIAHSYAHID

    ReplyDelete
  5. SULTAN JOHOR NAFI MILIK TANAH BUKIT CAGAR
    FITNAH PREBET ADAM KEMBALI DI KITAR SEMULA
    CELAKA LAH SANG FITNAH DNG DOSA FITNAH DIKITAR
    SIA SIA PANJANG UMOR FITNAH MASIH DI JAJA


    INI LAH YANG DIKATAKAN SI FITNAH KEMBALI PADA SANG FITNAH... MACAI MASIH TEEKINJA KINJA... INI CONTOH PEMIMPIN UTARA FITNAH JADI ANUTAN ASAL ANAK CUCU KAYA RAYA....!!!

    ReplyDelete
  6. Hehehe..

    Kini Sdr Al-Majid menjadi ahlil nujum pula selepas menjadi ahli ekonomi yang tidak mampu pun menguruskan ekonomi dirinya sendiri untuk mencukupkan deposit bertanding di PRK Port Dickson walaupun selepas menerima sumbangan.

    Dia jugalah dulunya yang berkongsi dengan khalayak bahawa dia telah mendapat petanda bahawa dia mesti bertanding di PRK Port Dickson melalui gempa bumi yang berlaku di Indonesia.

    Wow!!! Hebat sekali cara ia mendapat 'Perintah' dan firasat. Anehnya, sekalipun mendapat perintah dan firasat melalui satu fenomena alam yang sangat hebat yang mana kolateralnya adalah nyawa-nyawa manusia, dia sendiri pun takut untuk patuh kepada perintah dan firasat dirinya sendiri dan terjun ke PRK tersebut.

    Hehehe... Begitulah hebatnya 'firasat' yang ia dapat. Akhirnya dia tersungkur sebelum masuk ke medan. Lebih mudah tewasnya berbanding Al-Arqam yang lama bertempur dengan pasukan pimpinan PM-4 sebelum mereka 'Tersungkur di Pintu Syurga'.

    Kah kah kah... Kusangkakan sahabatku ini seorang Pahlawan rupanya dia hanyalah seorang Bahlawan.

    Kini ia mendapat firasat baru pula kononnya BERSATU BAKAL BERKUBUR BILA MAHATHIR DIUSUNG KEKUBUR.

    Hehehe, dengan segala precedent yang ada, sdr Al-Majid akan terbukti silap dan dia akan kesipuan yang besar kelak selepas kebingungannya dibuktikan tanpa sebarang keraguan munasabah.

    Sebelum Tun M diusung ke kubur, PPBM akan muncul pemenang mutlak menewaskan kesemua pasukan-pasukan lawan mereka yang lain. Hanya 314 sahaja anggota pasukan yang perlu untuk menewaskan semua lawan mereka serentak.

    Sebagaimana Al-Arqam telah lenyap selepas tewas di tangan pasukan PM-4, dengan izin Allah pasukan-pasukan lawan PM-7 yang telah pun tersungkur di persada takhta kelak juga akan lenyap.

    Oh ya, jangan lupa, PM-7 adalah juga PM-4 yang pasukan pimpinannya tidak pernah tewas.

    Tun adalah pemimpin yang memimpin PPBM sebagai kaum yang didatangkan selepas kaum yang asal berpaling.

    Tun adalah pemimpin yang memimpin PPBM yang prihatin terhadap kaum Muslimin, tegas terhadap kaum kaafiriin, dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca.

    Disebabkan namanya Mahathir maka dia telah menerima cercaan yang paling hebat diambil daripada namanya. Mahazalim, Mahafiraun, Mahakutty dan sebagainya.

    Dengan izin Allah, pada zaman baru kelak selepas kesemua pasukan-pasukan yang bathil itu tewas dan lenyap di pertempuran klimaks, PPBM bakal dikenali sebagai 'Mereka itulah orang-orang yang berada di atas petunjuk daripada Tuhan mereka, dan mereka itulah golongan yang menang".

    Orang-orang bodoh, orang-orang bingung dan orang-orang yang perasan dengan diri sendiri semuanya akan terkasima melihat bagaimana Tun dan PPBM menewaskan kesemua lawan mereka dengan serentak sehingga mereka berjaya mengibarkan panji-panji mereka di seluruh negara.

    PPBM memiliki satu keistimewaan yang tidak pernah ada pada UMNO iaitulah ia wujud di kesemua negeri di dalam Persekutuan Malaysia.

    Mempunyai tapak di kesemua negeri, mempunyai ahli melebihi 314 orang dan tidak pernah tewas di dalam 6 PRU baik semasa di dalam BN mahupun sbg ahli gabungan di dalam PH adalah ramuan yang lengkap untuk PPBM diberikan kemenangan mutlak.

    PPBM tidak akan bertepuk tangan di atas kemenangan itu sebaliknya mereka akan bertasbih memuji Tuhan mereka dan orang-orang bingung itu pula bakal beristighfar apabila menyedari bahawa mereka sebelum itu berada di dalam kebingungan yang nyata.

    Tidak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi bahawa John Doe telah menyatakannya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak perlu percaya apa-apa sebab kau memang mengarut dan pendusta.

      Delete
  7. PANJI HITAM BOLKIAH SUDAH BERKIBAR
    LAWAN PANJI TOLO LABUH CLAMPING DAP
    PANJI PLURALIS MURTAD BOLKIAH GEGAR
    TERKINCIT PANJI FITNAH TOPDOG LARI



    KIKIKI..


    KIBAR KE TAK NI PANJI TOLO TOLO LABUH

    Q SERA SERAAA... KIKIKIKIKI


    RAK SABAU NAK TEPUK TANGAN NIH...

    ReplyDelete
  8. MAKIN TUA MAKIN MENJADI FITNAH NYA
    ASAL ANAKCUCU BAILOUT FREE PERCUMA
    BOLE BAILOUT BUAT APA NAK RUGI KATANYA
    BILA DH MATI ANAKCUCU TUNTUT BAYAR SEMULA


    FITNAH AKAN KEMBALI PADA SI PEMFITNAH.!!!

    KAU INGAT SEMUA BUISNESS YANG LINGKUP KAU BOLE DIBAYAR BAILOUT FREEE.... PANTEKKKK MAK LU LAHHH...!

    ReplyDelete
  9. RAMADHAN PERTAMA DNG KJAAN FITNAH
    KENCING HANCING LOKOS MASIH TERASA
    LEPAS RAYA SERAH KUASA HARAMJADAH
    SMPI PRU LA NNPK MANDI KENCING SUMA


    KIKIKIKI... SELAMAT SAMBUT PUASA WALAU LOKOS KENA KENCING...


    MAAP ZAHIR BATIN... KIKII

    ReplyDelete
  10. ABANG MENTRI TISU JADI GANTI DIRI
    APA JAWATAN & JASA SI GAY ABANG NI
    KALAU ROSMAH HABIS LA HAMUN & MAKI
    KARMA FITNAH MAKAN BALIK DIRI SINDRI


    KIKIKIKIKI... HAAAAAHH CAI CAI SEKELIAN TEPUKKKKKKK..!!

    ReplyDelete
  11. Jangan terlupa ye khabar saya beberapa bulan yg lalu di blog kd, pertarungan sultan + UMNO + penyangak² vs TDM & teamnya.... mendebarkan.

    1. Dan mereka mati lalu menerima balasan atas apa yg mereka kerjakan.

    2. Perginya dia maka hilanglah satu lagi karamah di tanah melayu ini, maka lihat dengan matamu atas apa yang kau hinakan (timpakan kepadanya semasa dia menjadi pelindung namamu)

    Innalillah.

    Maka bergoncanglah sana sini berturut antara satu dengan lain, tanda penjaga kita menyampaikan amarah kpd pendusta dan pemakan harta.

    Kembalilah anak cucu kita (yang terselamat) ke tanah sedara kita "di sana".




    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Kerengge

      Saya juga telah 'melihat' peristiwa yang sama yang sdr ceritakan di atas.

      Sebelum ini sdr memanggilnya sebagai hari kelahiran semula dan saya pula memanggilnya sebagai Hari Pembukaan bersempena dengan nama dan kisah yang disebutkan di dalam surah Al-Fath dan surah An-Nasr.

      Sebab itulah saya telah dan sedang mengulangi nasihat dan peringatan tentangnya kepada semua termasuklah kepada para pendusta dan orang-orang yang tidak percaya dan malahan memperolok-olokkannya.

      Supaya kelak, mereka tidak dapat beralasan bahawa tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan tersebut sebelum ia berlaku.

      Sesungguhnya Allah tidak menganiayai manusia sedikitpun tetapi manusialah yang menganiayai diri mereka sendiri.

      Hari Besar itu pasti tiba.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. sapa kata ari besooo tu tak tiba...?? kami pun ngaku ari besooo tu ade....!!


      cumaaaa.... kikikiki..






      atok tu ade keramah eeehhh.. ehh..!!


      mme ade keramah eeehh... eehh..!


      oooo keramahhh eeehhh.. eehh..!!


      keramah bailout eehh.. eehhhh..!!



      kikikiki..

      Delete
  12. PERGI SI DIA ILANG KERAMAH TENGKORAK
    KIKII LGI NAK MMPOS LGI KUAT FITNAH
    PALO BERJAMBUL CAI KUNO PUNYA OTAK
    LAGI BANGKA LGI KUAT FITNAH HARAMKADAH



    PUIIIIIIII... KERENGGE KATEEEEE ATOK ADA KERAMATULMAUTTTT LAGI


    KIKIKIKIKI... PUIIIII...

    ReplyDelete
  13. atok ade keramah... keramah lancauu..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau lancauu dia tak boleh bangun dn berdiri dgn sendirinya jngn harap dia memiliki keramah...kikkikikik

      Delete
  14. RAMADHAN PERTAMA DNG KJAAN FITNAH
    KENCING HANCING LOKOS MASIH TERASA
    LEPAS RAYA SERAH KUASA YEAH HAHH..!!
    SMPI PRU LA NNPK MANDI KENCING SUMA


    KIKIKIKI... SELAMAT SAMBUT PUASA WALAU LOKOS KENA KENCING...


    MAAP ZAHIR BATIN... KIKII

    ReplyDelete
  15. Macai kataaaa...kerenge jondoe... bukan saya kateeee..


    atok tu ade keramah eeehhh..!! eeehh..!

    keramah eehhh...! eehhh...!! atok mme ade keramah.. eehhh.!! eeehhhhh!!!


    kikiki... eehhhh...!! eehh..!!

















    keramah bailout eeehhhh..!!! eeeehh..!


    kikikik.. eehh...!! eeehh..!!

    ReplyDelete
  16. orang ade keramah ni bole ngate orang lain 'bodoh' eehhhh... eeehhh...eeehh macai macai sekelian...eehh.. eehh


    atok ade keramah eehh.. eehhhh..!!

    orang ade keramah ni bole maki maki eehhh... eehhh.. maki hamun.. eehh eehhh...!!


    kalau maki hamun lagi kuat keramah dia eeehhh.. eehhh..!!


    kikikikiki..macai kata orang ade
    keramah ni bole maki maki sultan eeehhh... eeehhh.. eeehhh..!!



    puuiiiii... eehh.. eehhh..

    ReplyDelete
  17. SYABAS TUANKU TMJ YOUNG BRAVEHART ANAK MUDA
    JAWAPAN SOPAN MENYANTUNI HAPRAK TUA HARAMJADAH
    TUA BANGKA SAJA GADUH ALIH ISU ISU NEGARA
    NAK HERET RAKYAT SUPAYA MENYEBELAHI SI FITNAH


    MANA JAMBATAN BENGKOK ATOK KAU DULU NAK ALIH ISU HERET RAKYAT LAWAN RAJA
    INI YOUNG PRINCE EDUCATED MAN... SEKILAS NGATA ORANG BODOH 3 JARI TUNJUK BODOH KAT IDUNG ATOK KAU BALIK...


    AWESOME TMJ.. JAWAB DNG HIKMAH DAN SANTUNI TUA BODOS TU... LAYAN TAK LAMA LAGI OUSTED LA TU....

    ATOK TU ADE MACAI KATE ADE KERAMAH EEHH EEHH..
    LAGI KUAT MAKI KERAMAH LAGI TINGGI EEHH EEHHH...
    ATAU SAJA ALIH ISU NEGARA HERET SKLI RAKYAT EEHH EEHH..!!
    JAMBATAN BENGKOK BILA NAK BUAT EEHH EEHH..!!



    ATOK ADE KERAMAH BAILOUT EEHHH EEHH..EEHHH..!!

    ReplyDelete