Tuesday 26 December 2017

THE PROMISED LAND : KETURUNAN QHANTURAH DIBUMI MEEM YANG...

Bismillahirrahmanirrahim.

ATAU MASIH ISTIREHAT

Akan menyambung kembali apa yang terhenti.

Penulisan terhenti bukan kerana terpaksa tetapi dihentikan  untuk memberi laluan kepada peristiwa yang telah diaturkan Allah SWT untuk mengambil tempat atau akan keberadaan peristiwa yang bakal berlaku.

Pembenaran akan hadith hadith Rasullulah saw sedang melalui prasanya dengan pantas.

Seluruh bumi nusantara sedang memperkatakan tetapi adakah bumi Arab juga memperkatakannya kebenaran hadith hadith Baginda?

Dibumi Meem yang akan menghadirkan "Nun"  dan  kini, ulama dan cerdik pandai agama serta " pengkaji" " sufi" mahupun " kelompok " makrifat' sedang hangat atau sedang isim dalam mengungkapkan hadith hadith Baginda saw.

Alhamdullilah.

Perlu diingat siapa "anak cucu dan cicit" QHANTURAH.

Walaupun dalam perjanjian Kemerdekaan Tanah Melayu mereka telah menurunkan tanda tangannya tanda bersetuju namun, kehadiran mereka dalam Majlis Raja Raja Melayu kini telah dinafikan haknya.

Sepertimana juga hal nya dengan Israel yang menuntut hak mereka diatas tanah nenek moyangnya, begitu jugalah halnya dengan keturunan Qanturah ini "terhadap" hak nya.

Cuma ketika ini kaum Qanturah sedang dibuai mimpi atau terleka sekejap kerana "dugaan" dunia.

Sedar atau tidak tuan yang pegang 'hak" belum lagi   "menggunakan" "hak veto" nya seperti mana "veto" yang digunakan oleh Kuasa besar dunia dalam PBB.
Begitu. jugalah "perkasa" nya puak.ini.

Kelompok ini melata di serata bumi Tanah Melayu ini. Tetapi kebanyakkanya berpusat di tengah dan selatan Tanah Melayu termasuk Singapura.

Kelompok mereka yang beranak pinak di Singapura juga telah berkembang maju namun antara sedar atau tidak dalam diri mereka tetap mengalir "darah" Qanturah.

Perlu diteliti dalam kelompok Qanturah ini belum lagi melahirnya seorangpun "ulama besar" diantara nya.  Kenapa?

Biarkan dahulu Qanturah ini, waktu dan ketikanya pasti sampai...

Cahaya Al Majid.




3 comments: