Wednesday 12 June 2019

THE PROMISED LAND :MAHATHIR !!! LIWAT LEWAT LEKAT

Bismillahhirrahmannirrahim.

TERGOLONGLAH KAMU SEMUA SEBAGAI
PEMIMPIN YANG BERKIBLAT DAN
BERIMANKAN HAWA NAFSU.

Astagarafillullahalahzim!!!

Adakah secara kebetulan atau dirancang??

Zaman Mahathir nak jatuhkan Anwar..liwat jadi senjata.

Zaman Mahathir rancang naik podium untuk 2nd time..Anwar kena game jugak  dizaman Najib.. Liwat dan sumpah laknat juga senjata.

Zaman Mahathir 2nd time dipodium PM.
Azmim pula dikantoi dan diserkap dengan game "gayboy" , "nikmat lubang belakang" juga jadi alasan.

Apa lah "sial" nya , dia memerintah saja, "liwat" tetap jadi topik.

Ada yang mencucuk ke? atau sengaja mahu mencucuk..dua dua watak.ni .dari kem yang sama....pulak tu..

Hancur negara!!!!

kerahmatan Allah SWT dah tak da.

Pemimpin Kerajaan Pakatan tidak dipimpin Allah SWT lagi...melainkan kini teraba raba mencari jalan Allah SWT.

Cahaya Al Majid.

28 comments:

  1. Pengakuan Hazik Aziz kali ke - 2.

    Merecik hawau kunyit masham....!!

    Wak Jemin maka diantarnya Setiausaha Politik, Hilman Idham untuk berjumpa dengannya di sebuah restoran di Putrajaya bagi mententeramkan dirinya yang begitu takut.

    “Dia paksa saya untuk menafikan bahawa diri saya dalam video yang tular itu dan meminta saya berbohong untuk dirinya.PAKSA & UGUT

    “Saya mohon lebih masa untuk merujuk kepada ibu bapa saya dan ini menimbulkan kemarahannya.

    “Selepas saya menolaknya, dia membuat ugutan dan berkata ‘INI’ akan berakhir dalam 48 jam dengan atau tanpa bantuan saya untuk berbohong,” katanya.

    “Hanya kebenaran boleh membebaskan saya dan saya amat bimbang dengan keselamatan keluarga dan diri saya.,” katanya.

    Haziq juga berharap orang ramai dapat menilai diri sebenar Azmin yang didakwanya sering memanipulasi dan dikelilingi oleh konco-konconya, terutama Hilman; (Exco Pulau Pinang, Dr) Afif (Baharddin); (Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan) Zuraida (Kamaruddin).

    Menariknya, pengakuan susulan Haziq ini dibuat serentak ketika Setiausaha Politik Azmin Ali, Hilman Idham membuat laporan qazf di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan. Merecik Panji Kuning Kunyit rupanya fakta bukan Panji Hitam macai dakwa....Ku sangka Panji hitam rupanya Panji Kuning


    hawauuu..kikikiki..

    ReplyDelete
  2. Sebelum khalid tulis buku 50dalil knpa anwar tak boleh jadi pm, yang dok bawa cerita ni kemerata pelusok kampung adalah pemimpin pas. Sampai lah khaled tulis buku dan anwar buat laporan polis tehadap khaled.
    Akhirnya pas cakap pulak ini konspirasi tun terhadap anwar. Jadi apa yang pas dok cakap sebelum tu adakah tun bagi upah dan berpakat dekat pas untuk cakap hal ni. Kini pas kata pulak anwar tu banduan dan tak boleh jadi pm. Banduan macam mana kalau sebelum ni pas kata itu konspirasi tun. Yang mana satu yang betul cerita ni.
    Apakah ikut sokong parti mana.

    ReplyDelete
  3. 1.02

    Joharry dah tuka nama dari Jon Doe..kikikiki..

    woii citer lama ... konspirasi bukan PAS itu atok kau punya kerja... buku dalil tu sebar masa perhimpunan UMNO di KL atok fitnah kau jadi Presiden.

    jangan goreng bangang pun bia nnpk pro sikit...!!! atok kau jumpa saksi terlibat trus sack Aljubori... skg saksi depan mata mengaku apa sal atok bodoh kau tu tak nak panggil dan sack Azmin....???

    Pi belajar goreng lagi la... memalukan


    puiiii..!!

    ReplyDelete
  4. Akhirnya pemuda bani tamim atok 94 tewas juga tak bawak panji hitam tapi bawak panji kunyit lah pulak. Jelas dah atok94 bukan pemuda bani tamim.

    ReplyDelete
  5. John Doe telah beberapa kali memberitahu bahawa ketika di klimaks kelak kesemua lawan-lawan Tun bakal kena checkmate serentak dan yang lebih menarik lagi ialah mereka sendiri yang akan meletakkan diri mereka di dalam posisi terkena checkmate. Salah seorang yang bakal kena checkmate ialah Pak Sheikh sendiri.

    Episode video 'dakwaan sbg Azmin' ini adalah salah satu petunjuk betapa Pak Sheikh juga salah seorang yang bakal kena checkmate dengan pasukan Tun di pertempuran klimaks kelak.

    Orang-orang yang sedang berusaha dan menyokong Pak Sheikh segera mengambil alih kerusi PM daripada Tun termasuklah Pak Budin dan Kejora Bapuk Bodo yang sangat bodoh lagi bingung kelihatan bersorak gembira kerana menyangka kononnya dengan tersebarnya video yang didakwa sbg Azmin ini, maka habislah Azmin dan demikian terbukalah halangan untuk Pak Sheikh segera menjadi PM. Hahaha, inilah kebongokan dan kebingungan yang nyata.

    Menggunakan alasan gaysex ke atas Azmin bukan sahaja akan menjatuhkan Azmin malahan Pak Sheikh sendiri akan tumbang. Dari sudut graviti, kedahsyatan amalan gaysex oleh Pak Sheikh jauh melebihi apa yang cuba digambarkan oleh golongan bongok dan bingung ini ke atas Azmin.

    Mari lihat perbandingan di antara keduanya :-

    1. Video Azmin belum sah betul, sedang Pak Sheikh pula telah sah disabitkan di atas jenayah meliwat.

    2. 2019 kali pertama Azmin dikaitkan dengan gaysex sedang Pak Sheikh telah dikaitkan dengannya sejak 20 tahun yang lalu.

    3. Pak Sheikh adalah 'peliwat' yang disabitkan sedangkan video Azmin pula secara zahirnya menunjukkan Azmin adalah 'mangsa liwat'. Di antara 'pemangsa' dengan 'yang dimangsakan', pemangsa adalah jauh lebih jahat, buas dan 'sakit'.

    4. Saiful membuat laporan polis dan mendakwa diliwat tanpa rela sedangkan Haziq mendakwa dirinya yang meliwat. Meliwat tanpa kerelaan mangsa adalah jauh lebih jahat berbanding suka sama suka.

    5. Saiful pada setiap masa bertingkah laku sebagai mangsa sedang Haziq telah kelihatan menggunakan video ini untuk menjadikan dirinya sebagai 'pemangsa' dan Azmin pula sbg mangsa. Inilah kali pertama saya melihat seorang lelaki Melayu Muslim yang membuat pengumuman dirinya seorang peliwat dengan begitu bangga sekali dan boleh pula meminta SPRM menyiasat tentangnya.

    Jangan terkejut sekiranya Azmin yang merasakan dirinya sudah tiada peluang lagi akhirnya melepaskan peluru yang sama ke atas Pak Sheikh. Siapa pasti Azmin tidak menyimpan apa-apa video yang boleh digunakan ke atas Pak Sheikh?

    Apabila Presiden dan Timbalan Presiden sebuah parti bertembung disebabkan isu kunyit, maka layaklah parti mereka bergelar Parti Kunyit Rabak. Bagaimana pula sekiranya seorang Naib Presiden parit ini pula yang terkantoi isu yang sama? Game over untuk mereka semua.

    Maka kesimpulannya, sesiapa sahaja yang mengatakan Azmin tidak layak menjadi menteri akibat video yang belum tentu sahih ini ia secara analogi sedang mengakui kebenaran apa yang sering saya katakan sebelum ini iaitulah Pak Sheikh tidak layak menjadi PM disebabkan dia adalah seorang bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan.

    Video dakwaan sebagai Azmin ini langsung tidak menggugat Tun M sebagai PM, sebaliknya ia hanya menggugat kedudukan Azmin sebagai seorang Menteri dan juga kedudukan Pak Sheikh sebagai bakal Perdana Menteri.

    Jatuhnya Azmin kerana video ini tidak akan membuka laluan kepada Pak Sheikh sebaliknya akan menarik Pak Sheikh untuk tumbang bersama-sama Azmin.

    Hahahaha, akhirnya Tun M dan 314 ahli pasukannya yang bakal muncul pemenang mutlak.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Pembetulan

      Tun M dan 313 ahli pasukannya.

      Keseluruhan ahli pasukan termasuk Tun M ialah 314. Jumlah yang sama di dalam tentera Thalut dan tentera Badar.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  6. Hehehe.. John Doe telah memberitahu yang akan bersama Tun di klimaks dan menang mutlak adalah 313 pendokongnya dari kalangan bangsa Mim yang mana persamaan kesemua mereka adalah mereka ini adalah orang-orang yang sentiasa bersama Tun di dalam setiap pertempuran yang Tun ketuai.

    Azmin langsung tak masuk senarai. Bukan sahaja Azmin malahan Mat Sabu juga tak masuk senarai. Hanya di dalam PRU14 mereka ini berada di dalam pasukan Tun. Di dalam PRU2 sebelum itu mereka berada di dalam pasukan lawan dan kalah kepada pasukan Tun.

    Sekiranya TS Muhyiddin Yasin sendiri pun terbongkar skandalnya (sekiranya ada) itu pun tidak akan menggugat kedudukan Tun disebabkan TSMY bukan Tun.

    Bukan sahaja TSMY malahan kalau ia adalah Mukhriz sekalipun ia tidak akan menggugat Tun kerana seorang manusia tidaklah menanggung dosa seorang manusia lain(Al-An'am : 164) Adakah kedudukan Nabi Nuh a.s tergugat disebabkan anaknya tidak beriman?

    Menyalahkan Tun di atas skandal orang lain adalah perbuatan orang-orang bodoh, bingung dan terdesak untuk menyalahkan Tun sedang mereka sedar mereka tiada apa-apa bahan solid ke atas Tun.

    Jangan lupa John Doe telah memberitahu PH1 pimpinan Tun telah menang ke atas UmNo BN dan menyelamatkan negara ini daripada malapetaka sekiranya mereka telah tewas. Walaubagaimanapun PH1 sendiri di dalamnya terdapat pengamal dan pendokong LGBT, golongan liberal, dan malahan juga perasuah. Kesemua kejahatan ini adalah lebih kecil berbanding kejahatan pemimpin utama yang khianat dan juga pedagang agama yang menjual agama demi kesedapan dunia.

    Bangsa Mim masih selamat kerana ketua PH1 sendiri seorang pejuang kebenaran yang berjuang di atas kebenaran sekalipun di dalam PH1 wujud kejahatan-kejahatan lain yang lebih kecil berbanding kejahatan UmNo dan PAS.

    Oleh yang demikian, untuk penyucian hakiki bangsa Mim, PH1sendiri akan berpecah tetapi Tun akan kekal PM kali ini ia adalah di bawah PH2.

    Perbezaan di antara PH1 dan PH2 ialah PH2 hanya ada 314 ahli dan mereka adalah orang-orang yang bersih dan selamat daripada kejahatan zaman fitnah. Malah di tangan mereka inilah fitnah bakal tewas mutlak.

    314 bangsa Mim termasuk Pembawa Panji Hitam bakal diberikan kemuliaan yang sama yang diberikan kepada 314 Bani Israel dari kalangan tentera2 Raja Thalut dan 314 Bani Ismael dari kalangan Tentera Badar.

    Tun bersama2 313 ahli-ahli pasukannya, iaitulah Pasukan Panji Hitam bakal menang mutlak di klimaks.

    Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haziq berkata beliau begitu kecewa dengan Azmin yang dipandang tingginya tetapi menyedari timbalan presiden PKR itu adalah “lelaki yang sakit” kerana tergamak merakamkan video aksi seks atas ranjang mereka. “Saya sedari kamu lelaki yang sakit kerana hanya kamu yang yang boleh merakamkan video-video itu sebagai koleksi peribadi selepas menjemput saya ke bilik hotel pada semua kejadian,” katanya.

      Haziq berkata dia bimbang lebih banyak video berkenaan akan disebarkan dengan Azmin boleh menafikannya dengan kelebihan sebagai seorang menteri tetapi masa depannya sudah berkahir.

      “Kamu juga mempunyai perdana menteri yang berikrar memberi sokongan penuh sebelum sebarang siasatan rasmi dijalankan.

      “Hanya kebenaran boleh membebaskan saya dan saya amat bimbang dengan keselamatan keluarga dan diri saya.,” katanya.

      Haziq juga berharap orang ramai dapat menilai diri sebenar Azmin yang didakwanya sering memanipulasi dan dikelilingi oleh konco-konconya, terutama Hilman; (Exco Pulau Pinang, Dr) Afif (Baharddin); (Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan) Zuraida (Kamaruddin).

      Delete
  7. Sdr Al-Majid telah menulis :-

    Apa lah "sial" nya , dia memerintah saja, "liwat" tetap jadi topik.

    Komen saya :-

    Bukankah saya telah mengatakan bahawa sdr Al-Majid adalah seorang bodoh sombong yang menyangka dirinya pandai.

    Kaedah ia mengistinbatkan hukum sial ke atas pemerintahan Tun langsung tiada dalil. Malahan sekiranya kita menggunakan kaedah ini, maka kita akan memperolehi kesimpulan yang tidak baik yang sama ke atas Nabi Allah Luth a.s semata-mata kerana kaumnya telah memulakan amalan songsang ini. Walayazubillahi, saya berlindung dengan Allah daripada kebodohan orang-orang yang membuat fitnah disebabkan kebodohan mereka sedang mereka menyangka mereka bijak.

    Sebelum Tun menjadi pemimpin masyarakat beliau telah menulis sebuah buku bertajuk 'Menghadapi Cabaran'. Tun tahu diirnya telah diilhamkan untuk menulis buku ini tetapi dia tidak sedar bahawa dirinya memang telah ditakdirkan akan menghadapi cabaran demi cabaran dan kemenangannya telah pun dikhabarkan lebih 1400 tahun dahulu apabila baginda Nabi Muhammad saw bersabda 'Pasukan Panji Hitam itu tidak pernah tewas kepada mana-mana pasukan pun'. Buku ini hanyalah tanda-tanda awal cabaran-cabaran yang akan Tun hadapi.

    Mempunyai seorang menteri yang kantoi skandal adalah salah satu cabaran yang memang telah ditakdirkan ke atas Tun. Ia adalah cabaran yang tidak seberapa ke atas Tun sekiranya dibandingkan dengan puluhan cabaran yang lain yang ia telah atasi.

    Tak perlu risau, Tun akan sendirinya mengetahui apa yang perlu dibuat, dan dia akan berjaya mengatasi cabaran-cabaran tersebut.

    Tun juga telah menulis sajak "Perjuangan Yang Belum Selesai" tanpa ia sedari bahawa ia hanya sedang meniti "Perjuangan Yang Ditakdirkan".

    Dengan izin Allah, Tun akan benar-benar selesaikan perjuangannya sebelum ia benar-benar menutup mata.

    Dengan izin Allah, Tun dan pasukannya bakal menang mutlak di klimaks kelak. Panji Hitam akan berkibar di seluruh bumi Malaysia sebagai tanda kemenangan mutlak pasukan yang benar ke atas pasukan-pasukan bathil yang bersekutu.

    Tak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi bahawa John Doe telah mengatakannya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M mmg bersalah kerana sejak dari dulu asik pilih org yang salah

      Delete
    2. Termasuk 313 tu surelah org yang salah gak hehehehe

      Delete
    3. Tun M adalah pejuang kebenaran yang sentiasa memilih untuk melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan dan termasuk di dalam definisi melakukan perkara yang betul ini ialah apabila ia memilih seseorang menjadi penggantinya. Ketika pemilihan itu dibuat ia adalah pemilihan yang betul. Apa yang dilakukan oleh yang dipilih itu selepas pemilihan adalah di luar kawalan Tun M.

      Jangan risau, 313 yang bakal bersama-sama Tun M di klimaks ini bukanlah orang-orang yang dipilih oleh Tun M untuk berada bersama-samanya di Putrajaya. Malah sebahagian daripada mereka langsung tidak dikenali oleh Tun M. Persamaan kesemua mereka ialah mereka adalah orang-orang yang ikhlas di dalam perjuangan dan tahu pula untuk berterima kasih kepada orang yang besar jasanya kepada mereka.

      Apabila melihat kebenaran bahawa mereka inilah anggota Pasukan Panji Hitam yang dikhabarkan sebahagian manusia akan berkata "adakah mereka itu yang mendapat nikmat Allah di antara kami? " tanpa mereka sedar bahawa sesungguhnya Allah lebih mengetahui siapa di kalangan hamba-hambaNya yang tahu berterima kasih.

      "Demikianlah Kami cubai sebahagian mereka dengan sebahagian yang lain supaya mereka berkata; adakah mereka itu yang (terpilih untuk) mendapat nikmat Allah di antara kami?'. Bukankah Allah lebih mengetahui orang-orang yang tahu berterima kasih". (Al-An'am : 53). "Apabila datang kepada kalian orang-orang yang beriman dengan membawa ayat-ayat Kami, maka ucapkanlah (kepada mereka itu) 'salam sejahtera ke atas kamu'.... sehingga akhir ayat" (Al-An'am : 54).

      313 anak-anak bangsa Mim yang bakal bersama Tun M ini adalah orang-orang yang telah menerima firasat untuk menyahut seruan Tun M selaku Pembawa Panji Hitam untuk berada bersama-sama Tun M di Putrajaya pada hari pertempuran klimaks tersebut. Soal Tun salah pilih pengikutnya tidak akan timbul kerena 313 ini bukanlah orang-orang yang dipilih oleh Tun.

      Firasat yang mereka terima dan patuhi itu adalah firasat yang bersih dan bebas daripada musibah ke atas orang lain.

      Tidak seperti sesetengah orang yang mengaku dan menghebahkan dengan bangga konon ia telah mendapat firasat untuk melakukan sesuatu perkara dan firasat itu pula berbentuk musibah kepada segolongan manusia, tetapi sekalipun tidak mempunyai apa-apa halangan yang besar, ia sendiri kecut untuk melaksanakan perintah yang ia dakwa diterima melalui firasat walaupun tidak ada apa-apa risiko kerugian besar ke atasnya sekiranya ia melakukan apa yang ia dakwa diterima melalui firasat.

      Lebih teruk lagi ialah ia kemudian beralasan pula di atas kegagalannya itu. Orang sebegini bukan sahaja tidak memiliki firasat yang benar bahkan hanya perasan dengan diri sendiri. Ia perasan ia memiliki hikmah dan firasat padahal ia tidak memiliki apa-apa pun selain perasan dengan diri sendiri.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  8. AKHIRNYA FIRASAT AKU BENAR TERJADI
    PANJI KUNYIT BERTEMPO SESAMA SINDRI
    TOLO LABUH ALJUB vs TOLO LABUH KUTTY
    ITULAH HAKIKAT SEBENOR SEBAGAI BOKTI


    KU SANGKA HITAM RUPANYA KUNING MASAM
    MERECIK HAWAW BER SEPAH SANA & SINI
    TENGIK HANCING MELEKAT KAT DIRI SINDRI
    YANG PENTING PANJI MNA LINGKUP DULU TEPUKKKK SEKUAT ATI





    MUAHAHAHAHA MUAHIHOHIHIEEWWUU

    AZMIN TADAH ATOK SAPU


    miajalipahJR

    ReplyDelete
  9. FUYOOO AYOK MELAWAT LONDON 3 ARI
    BAWAK PELABURAN ATAU RANGKA STRATEGI
    PLAN FITNAH BARU ATAU NAK KIBAR PANJI
    URA2 PERANG KUNYIT MAKIN PARAH KINI


    SUMA WASSUP PENUH DENGAN RESEPI KUNYIT
    TIADA KUNYIT GORENGAN PUN X SEDAP KAN
    ASMIN BANGNON MENGUNYIT ATOK MENGORENG
    PANJI KUNYIT LINGKUP NNTI KITA RAIKAN


    KUNYIT DALAM MASAKAN SODAP MENGUNYIT DLM SELUAR TENGIK MASHAMMMM


    miajalipahJR

    ReplyDelete
  10. INI GAME DIARAH OLEH POWERFOOL OLANG INI
    SAH SUDAH AZMIN PENGANTI ATOK FITNAH NANTI
    ASSMIN TERHUTANG BUDI OLEH JASA BUDI KUTTY
    MAKA SELAMAT LAH ANAKCUCU KUTTY SERTA KRONI


    AZMIN DAH TERMAKAN BUDI KUTTY JUGAK
    BOBOI DILANTIK JADI TIMBALANYA NNTI
    LENGKAP SUDAH KISAH KEPALA PEROMPAK
    TAPI LANGIT TAK SELALU CERAH WAHAI KUTTY

    MUAHAHAHAHH MUAHAHIHIHIUUEEWW..!!
    BANG NON TADAH ASMIN HIDU ATOK KASI SAPU...


    miajalipahJR

    ReplyDelete
  11. minggu ni minggu kunyit merecik hawaw masam tengik... begitu lah minggu seterusnya...

    22tahun di hidang dengan kunyit .. ingat dah abis rupa rupa nya kunyit masam terus di recycle oleh 2 manusia paling haram jadah...


    selagi 2 hanat ini masih hidup malaysia dibayangi kunyit masam tak berkesudahan

    dari alam belajar... alm kerja.. meningkat remaja dan berkeluarga malaysia dihurungi kunyit masam..

    kami dah muak , bosan, drngan watak tua bangka pembohong, penipu, perompak dari ke dua manusia dari utara ini... cukup cukup lah orang utara hanat ini.. bagi orang selatan.... nak fakta ke pemimpin utara suma jenis hanat...??

    bila la nak mampos 2 hanat ini... malaysia hancur bukan perang tapi dengan kunyit masammmm..!!! tepukkk kuat kuat bila salah satu panji kunyit hanat mrlingkup nnti..


    bosan sungguh dengan manusia 2 renta dan separa renta ini...kaki penipu.. pembohong, barua yahudi, barua pluralis murtad, comango, liberal pelacurkan akidah iman

    ReplyDelete
  12. kasi up skeet blogger addindeen.blogspot.com


    addin blogspot... blogger pekat dan tegar punya kunyit... jom up dan belasah..!

    ReplyDelete
  13. Sdr Al-Majid, mohon tampal.

    ------------

    Entry yang baik dari sdr KD. Asalnya saya nak tidur saja sebab kepenatan bersyawal tetapi nampaknya entry sdr KD memanggil2 saya untuk memberikan komen. Huuuh, kena komen juga ni baru boleh lelapkan mata dengan kesedaran bahawa saya telah pun memberitahu dan berkongsi pengetahuan supaya sahabat yang ikhlas tetapi keliru akan diberikan kefahaman dan natijahnya, ketenangan.

    Begini:-

    Saya telah beberapa kali menulis bahawa Tun Mahathir adalah seorang pejuang kebenaran yang diberikan hikmah untuk melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan.

    Di dalam kes video yang didakwa sbg Azmin ini, ia sekali lagi melakukan perkara yang betul dan mengikut ilmu hikmah.

    Tun telah menjawab bahawa dia "tidak percaya pada ketulenan video tersebut." Perhatikan jawapan tersebut baik-baik, Tun tidak berkata "video itu adalah palsu" sebaliknya dia keluarkan satu ucapan yang betul bagi seseorang yang belum melakukan tabayyun dan mengetahui dengan pasti tentang sesuatu perkara. Itu sesekali tidak bermakna bahawa dia mengesahkan bahawa video tersebut memang palsu. Bgmn mahu percaya sebelum tabayyun selesai.

    Inilah ucapan yang sama yang Tun pernah keluarkan 20 tahun yang lalu apabila dakwaan homoseksual mula disebarkan ke atas Anwar Ibrahim. Tun pada awalnya mengatakan dia tidak percaya tetapi akhirnya dia sendiri yang memecat Anwar selepas dia telah bertabayyun dan berpuas hati bahawa Anwar memang terlibat dgn aktiviti songsang ini.

    Dari precedent tersebut Azmin tidak 'dibersihkan' oleh Tun sebaliknya Tun sedang membuka peluang untuk kedua-dua pihak membuktikan kes masing-masing, sama sepertimana pada 1998 Tun telah membuka peluang kepada Anwar dan Umi Hafilda untuk membuktikan kes masing-masing.

    Itu yang pertama, dan yang kedua pula adalah tidak kurang penting.

    Katakan Tun telah percaya Azmin memang terlibat dengan aktiviti songsang ini tetapi Tun memilih untuk tidak memecat Azmin sebagaimana dia memecat Anwar dulunya. Adakah itu double standard? Jawabnya tidak kerana input yang tidak sama akan menghasilkan output yang berlainan. Keadaan semasa di tahun 1998 dan 2019 kedua-duanya mempunyai input yang berlainan maka outputnya juga berlainan.

    Di dalam ilmu hikmah adakalanya seseorang itu tidak bertindak ke atas sesuatu kesalahan yang dilakukan oleh seorang yang lain bukanlah disebabkan ia bersetuju dan redha dengan pelakuan salah itu tetapi disebabkan ia telah dapat menilai bahawasanya mengambil tindakan akan mengakibatkan malapetaka dan mudharat yang lebih besar kepada masyarakat.

    Kita selalu mendengar orang menyebut sepotong ayat AlQuran yang bermaksud "fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh" (Al-Baqarah : 191), tetapi tidak memahami hikmah mengapa fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Ini adalah disebabkan fitnah boleh menyebabkan malapetaka dan huruhara ke atas masyarakat berbanding pembunuhan yang tidak berunsur fitnah. Malapetaka dan huru-hara adalah fitnah terbesar ke atas umat.

    Memelihara masyarakat daripada huru-hara yang besar itu adalah jauh lebih penting daripada bertegas dengan menghukum seseorang pesalah dan menyebabkan huru hara berlaku.

    Mari kita lihat di dalam sejarah Islam bagaimana dua orang manusia yang dianugerahkan ilmu hikmah daripada Allah membuat keputusan tidak mengambil tindakan ke atas golongan pesalah disebabkan mahu memelihara masyarakat daripada huru-hara yang lebih besar sekiranya tindakan diambil. Seorang manusia bertaraf Nabi dan seorang lagi bertaraf wali.

    (Bersambung).

    ReplyDelete
  14. (Sambungan 1)

    1. Nabi Allah Harun a.s.

    Harun a.s adalah kekanda kepada Nabi Allah Musa a.s. dan dilantik menjadi pembantu kepada Nabi Musa a.s. Di antara Musa a.s dan Harun a.s, Musa memiliki mukjizat yang jauh lebih besar daripada Harun a.s. dan dengan mukjizat yang besar inilah Nabi Musa a.s menjaga dan sekaligus mengawal Bani Israel daripada menjadi durhaka kepada Allah swt.

    Ketika Nabi Musa a.s meninggalkan kaumnya di Padang Pasir dan beruzlah di Bukit Tursina, Nabi Harun a.s telah dilantik menjadi ketua kaum sementara ketiadaan Nabi Musa a.s.

    Pada ketika Nabi Harun a.s memimpin kaumnya tanpa kehadiran Nabi Musa a.s berlakulah satu fitnah yang besar ke atas Bani Israel iaitulah si Samiri yang membuat 'Tuhan' berbentuk lembu dan mengajak Bani Israel menyembah lembu itu sebagai Tuhan. Sejumlah besar Bani Israel telah akur dengan ajakan itu dan melakukan syirik besar menyembah makhluk yang dibuat oleh seorang makhluk lain.

    Ketika melihat perkara itu berlaku apakah Nabi Harun a.s telah mengambil apa-apa tindakan untuk menghentikannya ataupun menghukum Samiri? Jawapannya ialah tidak. Baginda tidak mengambil apa-apa tindakan melainkan memberikan nasihat semata-mata, dan selebihnya baginda membiarkan perbuatan syirik itu berlaku. Adakah membiarkan syirik itu berlaku menunjukkan ia redha dengannya? Sudah tentu tidak.

    Apabila Nabi Allah Musa a.s pulang dari beruzlah dan melihat perbuatan syirik tersebut lantas ia marah kepada kekandanya itu kerana melihat tiada tindakan penguatkuasaan diambil, inilah jawapan yang Harun a.s berikan kepada adindanya Musa a.s. :

     "Wahai anak ibuku! Janganlah engkau meragut janggutku dan janganlah menarik kepalaku. Sesungguhnya aku takut bahawa engkau akan berkata kepadaku; "Engkau telah memecah-belahkan kaum Bani lsrael sesama sendiri, dan engkau tidak berhati-hati mengambil berat pesananku! '". (Thaha : 94).

    Daripada jawapan ini jelaslah Harun a.s takut sekiranya ia mengambil tindakan penguatkuasaan ke atas Samiri, dan tindakannya itu menyebabkan perpecahan dan huru hara ke atas Bani Israel maka ia akan membawa kemudaratan yang lebih besar dan sudah tentu Musa a.s akan lebih marah lagi. Sekurang-kurangnya dengan membiarkan perbuatan syirik itu berlaku, Harun a.s tahu ahli kaumnya yang tidak durhaka masih boleh hidup aman, sedang yang durhaka itu boleh terhukum apabila Musa a.s pulang.

    Sebesar-besar dosa manusia ialah melakukan syirik kepada Allah swt dan dengan dosa sebesar itupun Harun a.s tidak mengambil tindakan penguatkuasaan, maka apa lagi dosa liwat yang tidak dihebahkan, sudah tentulah ia dosa yang lebih kecil berbanding syirik.

    Mengapa mahu mendesak Tun mengambil tindakan? Tun yang memiliki hikmah telah menilai keadaan semasa dan sedang memilih membiarkan kejahatan yang lebih kecil demi menjaga bangsanya daripada kemudharatan yang lebih besar.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
  15. (Sambungan 2)

    2. Khalifah Ali r.a.

    Khalifah Ali r.a. adalah salah seorang di antara 10 sahabat yang telah diberikan khabar gembira bahawa mereka telah dijamin syurga. Kekaramahannya sebagai seorang Wali Allah tidak boleh dinafikan oleh sesiapa pun.

    Ali r.a naik takhta menjadi khalifah selepas sahabatnya Uthman bin Affan r.a mati dibunuh oleh sekumpulan pemberontak.

    Cabaran pertama yang ia hadapi ialah tuntutan daripada Bani Umayyah untuk menyiasat, menangkap dan menghukum para pembunuh Khalifah Uthman r.a.

    Walaubagaimanapun Ali r.a. enggan mengambil apa-apa tindakan penguatkuasaan sebaliknya memilih untuk membiarkannya.

    Adakah Ali r.a telah suka dengan pembunuhan sahabatnya Uthman r.a? Sudah tentu tidak. Sebaliknya Ali r.a yang memiliki ilmu hikmah mengetahui bahawa sekiranya ia mengambil tindakan penguatkuasaan ke atas para pembunuh Khalifah Uthman r.a, ia boleh mencetuskan huru-hara dan perpecahan di kalangan umat sedang huru-hara adalah fitnah yang terbesar yang boleh melanda umat. Ali r.a memahami secara hakikat dan hikmah maksud ayat "fitnah itu lebih besar daripada membunuh" (Al-Baqarah : 191).

    Ini sebahagiannya adalah disebabkan orang-orang yang didakwa dan dipercayai terlibat di dalam pembunuhan Uthman r.a bukanlah calang-calang orang dan mereka juga memiliki pengikut yang besar. Salah seorang di antara mereka ialah Muhammad bin Abu Bakar, anak khalifah Islam yang pertama Abu Bakar As-Siddiq.

    Membunuh seorang khalifah yang telah diberi khabar gembira dijamin syurga oleh Nabi Muhammad saw sudah tentu lebih besar kesalahannya daripada pelakuan homoseksual secara tertutup tanpa paksaan. Itupun Khaifah Ali r.a memutuskan untuk tidak memanjangkan kisah pembunuhan tersebut demi mengelakkan kemudhratan yang lebih besar ke atas umat.

    Di atas alasan yang sama tidak perlulah kita berlebihan mendesak Tun kerana seperti yang telah saya beritahu Tun memiliki hikmah yang membolehkannya mengetahui apa tindakan yang betul yang perlu diambil di dalam setiap keadaan.

    Walaupun penyebaran video ini adalah disasarkan untuk mendesak Tun segera berundur dan memberikan laluan segera kepada Brader untuk menjadi PM, hakikatnya penyebaran video ini membuktikan Brader tiada apa-apa bahan solid ke atas batang tubuh Tun dan perlu menembak Timbalannya sendiri yang 20 tahun setia bersamanya menggunakan modal yang sama yang menjadi punca kejatuhan Brader 2 dekad yang lampau, semata-mata untuk melemahkan Tun.

    Peperangan menggunakan alasan kunyit oleh Presiden sebuah parti yang kemaruk nak jadi PM dengan Timbalannya yang berangan nak jadi PM sedikitpun tidak akan menggugat Tun yang sedang menjadi PM.

    Sebaliknya peperangan ini hanya akan menyebabkan Presiden dan Timbalan Presiden berkenaan sama-sama tumbang, dan seorang yang benar-benar layak yang akan muncul sebagai PM-8 dan bukan salah seorang di antara keduanya.

    Kunyit telah menjadi alasan tertubuhnya parti ini dan kunyit juga akan menjadi alasan binasanya parti ini.

    Hadith ada menyebut 'kama tadiinu tudanu' yang bermaksud 'sebagaimana kamu perbuat sebegitulah kamu akan diperbuat'.

    AlQuran pula ada menyebut 'kama badaakum ta'uuduun' (Al-A'raaf : 29) yang bermaksud 'sebagaimana kamu bermula sebegitulah kamu akan berakhir'.

    Binasanya Parti Kunyit Rabak akibat Perang Kunyit Presiden dan Timbalannya bakal membuktikan kebenaran kedua-dua wahyu di atas.

    Pada akhirnya hanya satu Panji yang akan berkibar menaungi seluruh bangsa Mim.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  16. kasi up budak ni dlm cucu tok selampit blog...Kikikikkkikiiiookk

    MINTAK BUDAK FIRDAUS ZAILAN DEMO VIDEO KINI
    KASI VIRAL BUDAK INI UP BAGI DOUBLE 800 HENGGET
    MINTAK DIA BUAT KASI DEMO DEPAN ATOK LAGI
    AMACAM BUDSK ZAILAN SEMBANG KENCANG TAK GUNA ADEK..!!!


    JOM KASI VIRAL KAN SRMBANG KENCANG TAK GUNA ADEK OOOII..!!
    800 HENGGET UP UPAH BUAT VIDEO...!!

    SEMBANG KENCANG TEPI LONGKANG MCM BANG NON TAK LAKU DIK OOIII..


    KIKIKIKIKI...

    ReplyDelete
  17. MILO SUAM PUN GEBANG TEPI LONGKANG GAK KE BANG
    GEBANG BANG NON RAPIJI MACAM BANGANG KAN
    KITA UP 18 RIBU HENGGET LA MILO SUAM GAMPANG
    KASI DEMO SEGRA KAU KAN BLOGER ATOK KESAYANGAN



    AMACAM MILOSUAM... SRMBANG TEPI LONGKANG BANG NON TAK LAKU LAGI DAHHH...!!


    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
  18. DOSA PAHALA FITNAH LIWAT KUNYIT MERECIK MASAM HAWAW DAH TAK PENTING DLM KJAAN PH.. AZMIN LEBIH PENTING SAPA ADMIN WASSUP TUBUHKAN KUMPULAN 'WASSUP' PKR, SAPA ADMIN..? KIKIKI..!!

    Azmin minta pemimpin PKR jelaskan: Siapa bagi maklumat nombor telefon?

    Mungkin UMNO agaknya yang simpan nombor telefon pemimpin PKR �� ��

    Sekarang ini soal bersemburit bukan lagi kesalahan atau dosa begitu juga soal fitnah tidak timbul, yang diberi perhatian siapa yang menyebar dan siapa yang mempergunakan Haziq Aziz.
    …………

    Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali berkata kepimpinan PKR perlu menjelaskan kenapa pihak yang menyebarkan video seks yang dikatakan memaparkan individu miripnya itu boleh memiliki nombor telefon semua pemimpin cabang parti.Siapa admin wassup..??Admin wassup kena jawab segera atau SKMM perlukan akta Admin wassup satu hari nanti.. kikikiki..!!

    Azmin berkata malahan dirinya yang juga merangkap timbalan presiden PKR itu tidak memiliki akses terhadap maklumat sedemikian.

    “Ini sudah tentulah mencemaskan, bahawa kepimpinan mestilah memutuskan untuk menyiasat perkara tersebut.

    “Kumpulan WhatsApp (yang menyebarkan video itu) mengandungi semua nombor telefon pemimpin cabang dan juga pemegang jawatan lebih rendah pada peringkat cabang (PKR).

    “Saya tidak ada akses terhadap maklumat sedemikian. Jadi soalannya sekarang, siapa yang menyediakan maklumat ini dan siapa yang menubuhkan kumpulan WhatsApp Siapa Admin Wassup.. polis tak nak siasat pulak ke siapa admin wassup...??kikiki.. Kenapa polis lambat menyiasat... video fake atau tak masih tak disiasat lagi..!!! Azmin lebih pentingkan Admin Wassup PKR dari menjawab beban kunyit Azmin sendiri..!!

    Jangan harap kat atok lagi... dia pasti dan semestinya jawab TAK TAHU, TAK INGAT, TAK DIBERITAHU itu jawapan atok berhadapan karma fitnah ciptaanya.

    ReplyDelete
  19. PERINGATAN PADA SEMUA UMAT ISLAM SEKELIANYA
    HARAM MENYEBELAHI MANA MANA KEM KUNYIT YG ADA
    BIARKAN PANJI KUNYIT HAWAW BERTEMPOR SESAMA DEPA
    PANJI KUNYIT SAPA LINGKUP DULU KITA TEPUK KUAT2 YER..!!


    KIKIKIKI...!!

    FATWA HARAM MENYEBELAHI KEM KUNYIT SEMUANYA
    ELOK BERKECUALI DUDUK DIAM BELI POP CORN SEMUA
    WAYANG KUNYIT DAH NAK MULA JANGAN LARI SINI SANA
    SESAPA YG MELINGKUP HAAAH TEPUK KUAT2 SEMUA



    MUAHAHAHAHHHAHH MUAHHAIIEEUEEEWWUU..
    ATOK GORENG KUNYIT ASMIN TADAH BANG NON BAU ... MACAI SAPU


    KIKIKIKI
    HAWAWWW....!!!


    miajalipahJR

    ReplyDelete
  20. kasi up sket blogger

    kedahkini.blogspot.com

    merecik bijan..hawaww

    ReplyDelete
  21. LEMBAB SUNGGUH POLIS MENYIASAT KAN
    MUNGKIN BIJAN SEMBURIT BUKAN JENAYAH
    ATOK BODOH NAK COVER UP BURIT BIJAN
    LINGKOP MESIA DARUL BIJAN HARAMJADAH


    MINTRI SEGALA AGAMA MUJAHIT MUJADAH LANSUNG TAK BOLEH BUAT APA APA...
    OOOHH MUNGKIN SI KUNYIT MEMBIJAN SESAMA JANTAN DAH HALAL KOT... MUJADAH MUJAHIT INI KES ON KE TAK ON..!!


    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
  22. INI 22 TAHUN DOONIA PALING CELAKA
    SESAPA YG BERPRINSIP TAK ADA HARGA
    FITNAH BEJUBO RASUAH DIRAIKAN DEPA
    APA LAGI YG ADA INI TUHAN PUNYA KUASA.?



    ALAHAI.. MANUSIA BERPEGANG PADA PRINSIP HANCUR YG RASUAH , FITNAH, BATU API, LGBT GAY BERJUBO SESAMA SENDIRI DI ANGKAT DI MULIA...


    miajalipahJR

    ReplyDelete
  23. TIPAH KOYAK MINTAK BALIK DUIT 1MDB DAN LUCUTHAK ... KLU DUIT BAILOUT BERATUS BILLION ANAKCUCU KRONI PUN KENA MINTAK BALIK .. DUIT FOREX DAN HUTANG NYAWA SYUHADA JALIL IBRAHIM BMf PUN KENA TUNTUT...NYAWA ADIB PUN TUNTUT AMACAMM...!!


    IDE INI PATUT LAKUKAN PROJEK BAILOUT LAGI
    BERATUS BILLION BAILOUT KRONI ANAK CUCU TERBAEKK..!!
    TUNTUT WANG KWAP EPF TH PETRONAS DARI ANAK KRONI
    AMACAM MAMPOS SI RENTA WANG RAKYAT KASI BAYAR BALIK


    RAKYAT DAH MELUAT, MENYAMPAH, LOYA TEKAK MUNTAH HIJAU SAMPAI KEDAI ROTI PUN MINTAK BAILOUT...!!! MANUSIA DARI KETRURUNAN MAMAK HAPPAK YG HEBAT MEROMPAK...


    MUAK MELUAT RAKYAT RAGAM 2 KELUARGA HAPRAK SAMPAI METECIK HAWAW MUNTAH KUNYIT.. TELO BIJI KELENTIT ANAK BINI IMAN AKIDAH PUN DEPA JUAL SKLI BORONG DNG PLURALISMA MURTAD COMANGO LGBT




    PUIIIIII...

    ReplyDelete