Thursday 27 December 2012

PENGERTIAN HARI NATAL MENGIKUT AL QURAN : MEREKA SUDAH MENERIMA TETAPI KENAPA TERLALU LOKEK UNTUK MEMBERI MAKAN KEPADA YANG MEMERLUKAN: SUDAH KERAS KE HATI KAMU WAHAI NASARA!! ATAU KAMU INGIN MEMBANTAH KETENTUAN TUHAN??

PENGERTIAN SEBENAR MERAIKAN HARI KEBESARAN UNTUK PENGIKUT JESUS PUTRA MARYAM  SEPERTI YANG DIFIRMANKAN  : SESUNGGUHNYA AKU MENURUNKAN HIDANGAN ITU BERULANG-ULANG KEPADA KAMU KEMUDIAN SESIAPA YANG KUFUR INGKAR SESUDAH ITU, MAKA SESUNGGUHNYA AKU AKAN MENYEKSANYA DENGAN AZAB SENGSARA YANG TIDAK PERNAH AKU SEKSAKAN SESEORANG PUN DARI SEKALIAN MAKHLUK ( SURAH: AL MAIDAH)


Sesungguhnya seluruh pengikut Jesus Putra Maryam seperti sepatutnya merealisasikan firman Allah swt  ini seperti yang difirmankan sepertimana mereka pernah diberikan makanan daripada Tuhan Yang Maha Esa dari langit secara terus ,oleh itu sebagai ganjaran mereka yang beriman dengan 'kenabian" Jesus Al Masih Putra Maryam sepatutnya melakukan perkara sepatutnya kepada manusia , iaitu dengan memberi makanan kepada keseluruhan masyarakat yang memerlukan disekitar mereka dan bukan memberi 'hadiah' seperti yang dilakukan.

DISEBABKAN TERLALU MEWAH DAN TIDAK BERSYUKUR DENGAN NIKMAT YANG  MAHA SUCI LIMPAHKAN , DENGAN PERASAAN TIDAK BERSALAH MAKANAN MULA MENJADI SAMPAH SARAP. YANG MAHA SUCI BERULANG ULANG MEMBERI KAMU MAKANAN SECUKUPNYA NAMUN ADAKAH KAMU MEMBERIKAN KEPADA MEREKA YANG MEMERLUKAN?? TUNGGULAH  SEHINGGA NIKMAT ITU DIHENTIKAN. HARI SEMAKIN DEKAT APABILA TANAH TIDAK LAGI SESUBUR YANG DISANGKA DAN HUJAN TERHENTI DARI MENYIRAMI TANAMAN DAN AIR SUNGAI YANG MENGALIR TIDAK LAGI SESUAI UNTUK MANUSIA. NANTIKAN...KEMURKAAN ALLAH...TANDA SUDAH BERMULA....
                                             
Perkara turunnya makanan terus dari langit ini  disebabkan mereka kurang keyakinan terhadap Jesus Putra Maryam  lalu maka mereka memohon kepada Jesus Putra agar memohon kepada Tuhan Yang Maha Suci agar mereka dapat menyaksikan 'mukjizat' Jesus Putra Maryam, oleh kerana itu maka turunlah seperti yang diminta namun selepas itu kebanyakan daripada mereka masih lagi  'menafikan' kenabian baginda terutama bangsa Yahudi atau  Bani Israel seperti firman Allah :-

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama   mereka. (QS al-Baqarah [2]: 120).

Apakah kamu tidak melihat orang-orang yang telah diberi bagian dari al-Kitab (Taurat)? Mereka membeli (memilih) kesesatan (dengan petunjuk) dan mereka menghendaki kamu tersesat dari jalan (yang benar). (QS an-Nisa' [4]: 44).

karena mereka melanggar janjinya, Kami kutuk mereka, dan Kami jadikan hati mereka keras membatu. Mereka suka merobah perkataan (Allah) dari tempat-tempatnya, dan mereka (sengaja) melupakan sebagian dari apa yang mereka telah diperingatkan dengannya, dan kamu (Muhammad) senantiasa akan melihat kekhianatan dari mereka kecuali sedikit di antara mereka (yang tidak berkhianat), (QS al-Maidah [5]: 13).

Sesungguhnya Kami telah mendatangkan al-Kitab (Taurat) kepada Musa. Sesudah itu Kami telah mengutus (berturut-turut) para rasul. Kami pun telah memberikan bukti-bukti kebenaran (mukjizat) kepada Isa putra Maryam dan Kami memperkuatnya dengan Ruh al-Qudus. Apakah setiap datang kepada kalian seorang rasul dengan membawa sesuatu (pelajaran) yang tidak sesuai dengan keinginan kalian, lalu kalian bersikap angkuh; kemudian beberapa orang (di antara mereka) kalian dustakan dan beberapa yang lainnya kalian bunuh ? (QS al-Baqarah [2]: 87).

Hai Ahli Kitab, mengapa kalian mencampuradukkan yang haq dengan yang batil, dan menyembunyikan kebenaran, padahal kalian mengetahuinya? (QS Ali Imran [3]: 71).

Telah dilaknati orang-orang kafir dari Bani Israil dengan lisan Dawud dan Isa putra Maryam. Hal itu karena mereka durhaka dan selalu melampaui batas. Mereka satu sama lain selalu tidak melarang kemungkaran yang mereka perbuat. Sesungguhnya amat buruklah apa yang selalu mereka perbuat itu (QS al-Maidah [5]:78-79).

Apakah kamu beriman kepada sebahagian Al Kitab (Taurat) dan ingkar terhadap sebahagian yang lain? Tiadalah balasan bagi orang yang berbuat demikian daripadamu, melainkan kenistaan dalam kehidupan dunia, dan pada hari kiamat mereka dikembalikan kepada siksa yang sangat berat. Allah tidak lengah dari apa yang kamu perbuat. (QS al-Baqarah [2]: 85).


 Disebabkan kerakuskan perasaan dan tidak meyakini akan 'mukjizat' Jesus Putra Maryam atau kurangnya 'keimanan' terhadap ' Nabi Allah" itu  maka segala ajaran dan peraturan yang dibuat berlandaskan ' Agama Musa" telah dipesongkan dan disalahertikan oleh pendita " Yahudi". Firman Allah ini diturunkan juga sebagai peringatan kepada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w disebabkan 'kerakusan' dan ' penolakan' serta 'penafian'  Bani Israel atau Yahudi terhadap baginda Rasullulah dan Agama Islam.

INI BUKAN HIMPUNAN KATA-KATA TUHAN YANG MAHA SUCI TETAPI MERUPAKAN KATA KATA YANG DISANGKA KATA KATA  RUH KUDUS JESUS PUTERA MARYAM. DISEBABKAN KEBANYAKAN PENGIKUT JESUS PUTRA MARYAM BERKETURUNAN BANI ISRAEL MAKA PENOKOK-TAMBAHAN KEPADA BAHASA ROMAN BERLAKU. HARUS DIINGAT BANGSA ISRAEL ATAU YAHUDI TIDAK MENGIKTIRAF JESUS PUTERA MARYAM SEBAGAI ANAK TUHAN MAHU PUN TUHAN TETAPI MENGANGGAP SEBAGAI PESURUH TUHAN SAJA DAN TIDAK LEBIH DARI ITU.
                                           

Sepekara lagi yang ditokok tambah didalam meraikan serta menyambut Hari  Natal ini adalah :-
POKOK CHRISTMAS
SANTA CLAUS

Bila dan dimana perkara ' yang diada-adakan' ini menjadi tradisi utama Jesus Putera Maryam didalam merayakan  budaya atau amalan yang 'diseleweng' ini?. Tidakkah pengkut ini hanya mengikut 'hawa'nafsu' didalam memperingati Jesus Putera Maryam. Bilamasa dibumi Betelhem ini diselaputi salji dan mempunyai 'binatang' seperti yang diada-adakan? Tidakkah ini 'menokok-nambah' apa yang tiada didalam "agama" Jesus Putera Maryam?.        

                                             
Agenda siapakah ini didalam memesongkan 'ajaran' Jesus Putra Maryam? Semua ini datangnya dari bumi yang dikenali sebagai "ya'juj"?Manusia yang makan menggunakan ' , sudu dan garpu". Bagaimanakah Jesus Putra Maryam akan menerima 'umat kristian" ini sebagai pengikutnya , apabila' semua 'sunnah' yang ditinggalkan kepada "Bani Israel dan Kaum Nasara ini, tidak dipraktikkan seperti sepatutnya.

Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment