Wednesday 26 December 2012

YAHUDI ,NASARA DAN ISLAM DIMANA PERTEMUANNYA? : PERTEMBUNGAN KEPERCAYAAN YANG MEMBEZAKAN.

GUNUNG TUR SINA : PENDAKIAN MUSA UNTUK MENERIMA TAURAT  . ZABUR DITERIMA OLEH  NABI DAUD DIBAITUL MUQADDIS, INJIL  KATA KATA RUHUL KUDUS ISA AL MASIH ADALAH UNTUK BANI ISRAEL DI BUMI PALASTIN , BAITUL LAHM DAN AL QURAN DITERIMA  OLEH NABI MUHAMMAD  DI GUA HIRA,  DI JABAL NUR DIBUMI MEKAH UNTUK SEISI ALAM.
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

          Firman Allah dalam Al Quran :- Peringatan umat Islam terhadap Yahudi dan Nasara

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. (QS al-Baqarah [2]: 120).

Apakah kamu tidak melihat orang-orang yang telah diberi bagian dari al-Kitab (Taurat)? Mereka membeli (memilih) kesesatan (dengan petunjuk) dan mereka menghendaki kamu tersesat dari jalan (yang benar). (QS an-Nisa' [4]: 44).

(Tetapi) karena mereka melanggar janjinya, Kami kutuk mereka, dan Kami jadikan hati mereka keras membatu. Mereka suka merobah perkataan (Allah) dari tempat-tempatnya, dan mereka (sengaja) melupakan sebagian dari apa yang mereka telah diperingatkan dengannya, dan kamu (Muhammad) senantiasa akan melihat kekhianatan dari mereka kecuali sedikit di antara mereka (yang tidak berkhianat), (QS al-Maidah [5]: 13).

Sesungguhnya Kami telah mendatangkan al-Kitab (Taurat) kepada Musa. Sesudah itu Kami telah mengutus (berturut-turut) para rasul. Kami pun telah memberikan bukti-bukti kebenaran (mukjizat) kepada Isa putra Maryam dan Kami memperkuatnya dengan Ruh al-Qudus. Apakah setiap datang kepada kalian seorang rasul dengan membawa sesuatu (pelajaran) yang tidak sesuai dengan keinginan kalian, lalu kalian bersikap angkuh; kemudian beberapa orang (di antara mereka) kalian dustakan dan beberapa yang lainnya kalian bunuh ? (QS al-Baqarah [2]: 87).

Lalu ditimpakanlah kepada mereka nista dan kehinaan, serta mereka mendapat kemurkaan dari Allah. Hal itu (terjadi) karena mereka selalu mengingkari ayat-ayat Allah dan membunuh para nabi yang memang tidak dibenarkan. (QS al-Baqarah [2]: 61).

Hai Ahli Kitab, mengapa kalian mencampuradukkan yang haq dengan yang batil, dan menyembunyikan kebenaran, padahal kalian mengetahuinya? (QS Ali Imran [3]: 71).

Telah dilaknati orang-orang kafir dari Bani Israil dengan lisan Dawud dan Isa putra Maryam. Hal itu karena mereka durhaka dan selalu melampaui batas. Mereka satu sama lain selalu tidak melarang kemungkaran yang mereka perbuat. Sesungguhnya amat buruklah apa yang selalu mereka perbuat itu (QS al-Maidah [5]:78-79).

Apakah kamu beriman kepada sebahagian Al Kitab (Taurat) dan ingkar terhadap sebahagian yang lain? Tiadalah balasan bagi orang yang berbuat demikian daripadamu, melainkan kenistaan dalam kehidupan dunia, dan pada hari kiamat mereka dikembalikan kepada siksa yang sangat berat. Allah tidak lengah dari apa yang kamu perbuat. (QS al-Baqarah [2]: 85).
JABAL NUR DIMANA GUA HIRA TERLETAK. BAGINDA  MENERIMA WAHYU PERTAMA MELALUI JIBRAIL A.S. DARIPADA ALLAH SWT.

                   Penolakan Yahudi atau Bani Israel terhadap Jesus Putra Maryam dan Injil

Jews do not accept Jesus as the messiah because:
Jesus did not fulfill the messianic prophecies.
Jesus did not embody the personal qualifications of the Messiah.
    A. Messiah as Prophet
    B. Descendent of David
    C. Torah Observance
Biblical verses "referring" to Jesus are mistranslations.
     A. Virgin Birth
     B. Suffering Servant
Jewish belief is based on national revelation.

     The Jews did not believe in Moses, our teacher, because of the miracles he performed. Whenever anyone's belief is based on seeing miracles, he has lingering doubts, because it is possible the miracles were performed through magic or sorcery. All of the miracles performed by Moses in the desert were because they were necessary, and not as proof of his prophecy.
What then was the basis of [Jewish] belief? The Revelation at Mount Sinai, which we saw with our own eyes and heard with our own ears, not dependent on the testimony of others... as it says, "Face to face, God spoke with you..." The Torah also states: "God did not make this covenant with our fathers, but with us ― who are all here alive today." (Deut. 5:3)
Judaism is not miracles. It is the personal eyewitness experience of every man, woman and child, standing at Mount Sinai 3,300 years ago.

Christians counter that Jesus will fulfill these in the Second Coming. Jewish sources show that the Messiah will fulfill the prophecies outright; in the Bible no concept of a second coming exists.

Kenapa Yahudi atau Bani Israel tidak meyakini Islam dan Kristian ? Sila baca dibawah :-

Permulaan perselisihan diantara Bani Israel (Yahudi) dengan Palestin dan kenapa Bani Israel @ Yahudi hanya mengiktiraf Nabi Daud dan anaknya Nabi Sulaiman sebagai Pegangan didunia sehingga akhirat dan mereka hanya mempercayai Tuhan  Nabi Daud dan Tuhan Nabi  Sulaiman.


"Dan Tuhanmu lebih mengetahui akan sekalian makhluk yang ada di langit dan di bumi; dan sesungguhnya Kami telah melebihkan setengah Nabi-Nabi atas setengahnya yang lain; dan Kami telah memberikan Kitab Zabur kepada Nabi Daud." (al-Israa':55)


Nabi Daud dijelaskan dalam surah al-Baqarah, an-Nisa, al-Maidah, al-An'am, al-Isra, al-Anbiya, an-Naml, Saba dan Shaad.

seorang nabi dan raja seperti anaknya Nabi Sulaiman a.s. Allah mengumpulkan padanya kenabian dan kerajaan, malah memberikannya kebaikan dunia dan akhirat.


Nabi Daud juga terserlah dengan keberanian. Ketika zaman mudanya, baginda bersama Thalut, iaitu pemimpin Bani Israel berperang dengan bangsa Palestin yang menyembah patung.


ketua bangsa Palestin, Jalut bertemu Nabi Daud, lalu memperlekehkan baginda sambil berkata: Kembalilah, sesungguhnya aku tidak suka membunuhmu."


Nabi Daud berkata kepada Jalut: "Sesungguhnya aku senang membunuhmu."


Nabi Daud dapat membunuh Jalut, seterusnya menewaskan tentera musuh. Kemenangan Nabi Daud dijelaskan di dalam al-Quran.

"Maka mereka dapat mengalahkan tentera Jalut dengan izin Allah dan Nabi Daud membunuh Jalut. Kemudian Allah memberikannya kuasa pemerintahan dan hikmat (pangkat kenabian) serta diajarkannya apa yang dikehendaki-Nya. Dan kalaulah Allah tidak menolak setengah manusia (yang derhaka) dengan setengahnya yang lain nescaya rosak binasalah bumi ini; akan tetapi Allah sentiasa melimpah kurnia-Nya kepada sekalian alam." (al-Baqarah: 251

Dan Nabi mereka, berkata lagi kepada mereka: "Sesungguhnya tanda kerajaan Talut itu (yang menunjukkan benarnya dari Allah) ialah datangnya kepada kamu peti Tabut yang mengandungi (sesuatu yang memberi) ketenteraman jiwa dari Tuhan kamu, dan (berisi sebahagian dari apa yang telah ditinggalkan oleh keluarga Nabi-nabi Musa dan Harun peti Tabut itu di bawa oleh malaikat. Sesungguhnya peristiwa kembalinya Tabut itu mengandungi satu tanda keterangan bagi kamu, jika kamu orang-orang yang beriman"(.Al Baqarah 248)




Demi untuk mencapai impian Bangsa Yahudi dan juga kepentingan Nasara , kedua kelompok ini bergabung tenaga dan usaha  memerangi umat  Islam.
Sesungguhnya memang benar bahawa bumi Palestin itu adalah milik Bani Israel tetapi apabila bangsa Yahudi telah dilaknat oleh Tuhan Yang Maha Esa maka beberapa ratus tahun selepas kewafatan Raja Bangsa Yahudi iaitu Nabi Daud dan Nabi Sulaiman maka tuhan telah menarik balik 'immuniti' yang diberikan kepada Bani Israel disebabkan kejahilan mereka sendiri dan sebelum ketibaan Nabi Isa a.s atau Jesus Putra Maryam, bani Israel telah diduga dengan kedatangan Nabi Yahya. Dengan kelantangan serta patuhnya Nabi Yahya kepada syariat Musa maka Raja terpengaruh dengan desakan wanita iaitu calon isterinya yang inginkan 'kepala Yahya" maka Nabi Yahya ditangkap laku dipancung, begitulah kejam dan zalimnya  bangsa ini sehingga kini. Perbalahan diantara  Palestin dengan Yahudi sememangnya berakar umbi dari dahulu lagi




Dimanakah akhirnya pertemuan ini akan berlaku, adakah Yahudi akan menerima Jesus Al Masih Putra Maryam atau adakah Kristian akan menerima Dajjal Al Masih sebagai Mesiah atau 2nd comming Jesus Christ  atau adakah Islam akan menerima salah seorang dari mereka?

Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

1 comment:

  1. ****
    YAHUDI, NASARA DAN ISLAM DIMANA PERTEMUANNYA?
    : PERTEMBUNGAN KEPERCAYAAN YANG MEMBEDA2KAN...

    GUNUNG TURSINA PENDAKIAN MUSA MENERIMA TAURAT UTK BANI YAHUDI.
    DIBUMI PALESTINA INJIL KATA2 RUHUL KUDUS ISA ALMASIH UTK BANI NASARA.
    ALQURAN DITERIMA OLEH NABI MUHAMMAD SAW DI GUA HIRA DI JABAL NUR
    & BAITULLAH DIBUMI MEKAH UTK SELURUH UMMAT ISLAM SERU SEISI ALAM....

    KELEHATANNYA 3 AGAMA SAMAWI DGN 3 KEPERCAYAAN YG MEMBEDA2KAN.
    DIMULAI DARI MASJIDIL HARAM DGN 7 KEPAL TANAH MEKAH ASAL KEJADIAN.
    NAMUN DI MASJIDIL AQSA DI BAITUL MUQADDIS DISITU IA TITIK PERTEMUAN...
    TERSIRAT DLM DALIL PERISTIWA ISRAK MIKRAJ MUHAMMAD MENGHIMPUNKAN.

    .... WALLAHU'ALEM BAYANGANNYA NUR MUHAMMAD MENGKHABARKAN ****

    ReplyDelete