Wednesday 18 September 2013

CINA SENADA : MASIH NAK BAGI KEPERCAYAAN LAGI ???

SUDAH BERTAHUN MEREKA MERANCANG  DAN PERBUATAN
MEREKA TERSERLAH SEMASA PRU 13.
MASIHKAH MELAYU HENDAK BAGI MUKA ????

Bismillah-hir-rahman--nir-rahim

                                                KETEGASAN NAJIB SAYA SOKONG

Berkurun lamanya  'luka' terpendam didalam hati namun disebabkan Chin Peng tidak berada di Malaysia maka 'kelunturan kebencian' terhadap perbuatan beliau terutama kepada Askar Melayu  dan Polis serta keluarga mereka yang terkorban mahupun yang mengalami cedera kekal tetap 'membara' walaupun beliau telah mati tetapi ideologi yang diserapkan kepada 'bangsanya' tetap 'mekar' disanubari cucu cicit serta 'pendukong' cita-citanya.

Namun hari ini Chin Peng telah disahkan mati tetapi 'roh perjuangan'nya tersuntik disaluran darah  anak bangsanya dan semangat ini  tidak pernah mati walaupun 'seminit'. Begitulah 'teguhnya' kesatuan bangsanya terhadap beliau.

Dalam Najib mengumumkan bahawa 'abu mayat' Chin Peng tidak dibenarkan untuk dibawa ke Malaysia,  terdapat suara-suara 'sumbang' kedengaran menginginkan keadaan sebaliknya. Apakah motifnya  'isu' ini diperhangatkan  olih  parti pembangkang? Apakah rasionalnya untuk mendewakan manusia yang menyebabkan banyak kematian dan kecederaan  serta kesengsaraan kepada anak-anak Melayu yang berjuang bermati-matian menentang komunis?

Kaum Cina dan India perlu ingat, bahawa kerana anak Melayu lah  yang membolihkan kaum Cina dan India tidur lena dan nyenyak sambil memeluk isteri dan mengayakan diri ? Ketika kaum kamu kegembiraan membesarkan 'tempolok', anak Melayu terpaksa berpisah dengan bapa mereka? Pernahkah kamu fikirkan?? Kamu tidak pernah fikirkan kerana kaum kamu adalah bangsa 'bangsat' yang merempat dan suka 'mengambil kesempatan' terhadap orang lain.

Dimana kaum Cina dan India sewaktu Komunis mengganas dan membunuh anak-anak Melayu diperbatasan? Pernahkah mereka 'bersimpati' dengan keluarga Melayu yang kehilangan suami dan anak yang terkorban diperbatasan. Pernahkah mereka ambil kesah?

Yang kamu berjaya lakukan dan lahirkan ialah 'perompak, penjudi,pembunuh,penjual dadah dan segala kejahatan dibumi ini, kaum kamulah yang 'memulakan'nya.

Yang paling haru, komponen Barisan Nasional iaitu MCA juga senada dengan parti sespecisnya untuk bersuara dan 'menekan' Kerajaan agar membenarkan 'abu Chin Peng" dibawa balik dan ditanam disini. Atas alasan apa kepimpinan Melayu harus 'menerima' cadangan MCA ini? Nampaknya demi 'tokoh dambaan' kaum Cina, MCA sanggup 'menyakiti hati  Melayu" hanya kerana Chin Peng dan Komunis.

 Terserlah sudah 'hala tuju dan motif sebenar MCA, apa saja yang melibatkan bangsanya, MCA sanggup 'menggadaikan' kepercayaan pengundi-pengundi Melayu.

MCA AKAN DIKUBURKAN OLIH MELAYU PADA PRU 14
                         CINA TIDAK PERNAH SIMPATI DENGAN KEDUKAAN MELAYU

Putrajaya perlu membenarkan abu mayat Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya Chin Peng di bawa masuk ke Malaysia demi menghormati Perjanjian Hatyai, kata MCA.
Naib Presiden parti komponen Barisan Nasional (BN) itu, Gan Ping Siew menegaskan, masyarakat antarabangsa akan memandang serong terhadap Malaysia sekiranya terus melarang abu mayat Chin Peng di bawa masuk ke negara.
"Kubur Karl Marx sekali pun ditempatkan di tengah ibu kota London walaupun empayar British menderita akibat ideologi Komunis yang dibawanya," kata Gan merujuk kepada pengasas ideologi komunis itu.
Tindakan diambil Putrajaya itu menurut Gan hanya akan menambah derita negara ketika pendudukan komunis di negara ini dan rakyat akan terus terseksa dengan bisa peperangan terdahulu.
"Perjanjian Damai Hatyai memperuntukan jaminan kerajaan terhadap mereka yang meletakkan senjata...ia seharusnya turut terpakai terhadap mendiang Chin Peng," kata Gan lagi dalam satu kenyataan hari ini.
Jelasnya lagi, meskipun Jepun pernah menjajah Malaysia suatu ketika dahulu, negara ini tetap mengadakan hubungan diplomatik dengan negara itu dan mengapa tidak dengan Chin Peng.
Semua agama tegas Gan menuntut penganutnya mengamalkan budaya memaafkan.
Putrajaya sebelum ini menolak gesaan agar abu mayat pemimpin Komunis itu di bawa ke negara ini.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan tidak akan mempertimbang sebarang permintaan daripada anggota keluarga Chin Peng supaya mayat bekas pemimpin PKM itu dibawa pulang ke negara ini untuk urusan pengebumian.
Najib menegaskan bekas ketua pemimpin komunis yang meninggal dunia di Bangkok itu akan terus diingati sebagai pemimpin pengganas yang terlibat melakukan pelbagai kekejaman terhadap rakyat dan serangan ke atas pasukan keselamatan.
Chin Peng dilaporkan meninggal dunia di sebuah hospital di Bangkok kira-kira jam 6.20 pagi kerana sakit tua.
Dia dilahirkan pada 21 Oktober 1924 di Sitiawan, Perak. – 18 September, 2013.

                                                   ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

2 comments:

  1. Puak-puak cina ni tak ingat ka pasal kes komunis dulu yang menyebabkan puak-puak cina di negeri asal depa sanggup makan daging bangsanya sendiri akibat dari sengsara yang dibawa oleh idealogi komunis yang depa sanjung sangat ni?Lepas tuh lari mai sini buat kepala besar lebih sudu dari kuah pulak.

    cina hawat hangpa mangkagh sangat haa?
    dah la buta kayu buta perut !ceh

    ReplyDelete
  2. kihkihhh...akudtgdrpantek SOKONG tulisan kamu yg ini !...ado nilai bosar !...heheee

    ReplyDelete