Monday 29 April 2019

THE PROMISED LAND: MELAYU 13 KERUSI HERET RAKYAT DERHAKA PADA RAJA!!!

Bismillahhirrahmannirrahim.

SELAGI ADA BANGSA MELAYU
SELAGI ITU RAJA TETAP BERTAKHTA
BILA PANJI PANJI ISTANA BERGABUNG
MAKA LAHIR LAH PANJI PANJI HITAM
BAGI MENAUNGI MELAYU DAN ISLAM.

Nampaknya kepimpinan PPBM yang diterajui Mahathir yang hanya menguasai 13 kerusi Parlimen  , cuba menunjuk garang terutama kepada Raja Raja Melayu terutama kepada penghuni Istana Johor.

Melalui isu statut Rom yang dikata akan dibatalkan retifikasinya olih Kerajaan Mahathir pada June nanti dengan ICC, kini dilihat segala ketumbukkan Pakatan Harapan samaada pemimpin politiknya, NGO naungan mereka serta ahli gabungan yang mendukong Pakatan Harapan beriya iya mahu agar retifikasi Statut Rom diteruskan.

Hanya melalui "usikan" TMJ berhubung keterlanjuran Menteri Luar melalui nasihat dari AG Tommy Thomas Negara, Kerajaan Malaysia telah secara menipu telah meretifikasi statut Rom dan isu ini saja yang dibangkitkan olih TMJ, tetapi sebaliknya Mahathir mengungkit pula perbuatan lama TMJ berbanding memperjelaskan isu yang dipertikaikan.

Rentetan dari itu kini semua pendukong Mahathir serta Pakatan Harapan mula "menyambung" kata kata akan tindakan Mahathir itu.

Kini isu pertelingkah tersebut sudah semakin panas dan hangat dipasaran..Dan tidak secara langsung "kegagalan" setahun Pakatan Harapan memerintah serta "mengambil " kredit projek ECRL yang ditandatangani dapat "disampingkan" dari didebat olih rakyat.

Itulah Mahathir.

Walaupun penyambungan semula projek ECRL dikata "menjimatkan" tetapi pada hakikatnya " semua wayang" demi menyelamatkan air muka sendiri.
Projek Bandar Malaysia dan TRX yang bernaung dibawah 1MDB yang dihentikan rejim Pakatan Harapan kerana didakwa bakal membengkrapkan Malayasia dengan hutang RM 30 billion , tetapi, kini Rejim Mahatahir mengesahkan pula bahawa kedua dua Projek dibawah 1MDB itu adalah projek yang berimpak tinggi dengan pulangan RM140 billion danRM40 billion.

Inilah balanya bila Mahathir berkiblatkan kepada kitab Sarawak Report atau berimamkan Clare Brown.
Habis satu MALAYA ditipu Mahathir gara gara terlampau taksub mahukan Kuasa.

Berbalik kepada "perang" isu Perlembagaan"  antara Mahathir dengan Raja Raja Melayu atau Majlis Raja Raja Melayu, kini, Tomny Thomas yang sepatutnya menjadi Penasihat Undang Undang kepada YDP Agong, kini berkongsi pentas dengan golongan yang "mempertikai" kedudukan Raja Raja Melayu, macam macam penghinaan dilemparkan terhadap institusi ini, terutama olih para penalis serta Syed Hussein...

Peergh...memang mereka mahu nyahkan Institusi Beraja ni...

Seperkara yang pemimpin pemimpin mesti ingat adalah bahawa Persekutuan negara.ini terbentuk kerana persetujuan Raja Raja Melayu untuk membentuk satu negara iaitu Malaysia atas kehendak Allah SWT.
"ALLAH SWT menentukan segalanya"
Kerajaan British yang didakwa Syed Hussein itu,adalah " asbab" yang perlu Syed Hussein singkap hijapnya..

Jangan herankan Mahathir, kerana dia dah dipenghujung.

Bangsa asing bertepuk tangan, bersorak sorei  dan mahukan agar semua ini dapat dilakukan dengan kadar segera kerana mereka berpendapat hanya Mahathir yang berani melawan Raja Raja Melayu untuk merubah atau melakar jalan baru buat orang bukan Melayu.
Itu yang mereka nantikan.

Tetapi telahan bukan Melayu yang mengharapkan agar perkara ini berlaku sebenarnya tersasar jauh...

Yakinlah ..selagi ada bintang dan mahahari dibumi.ini selagi itulah Institusi Beraja Melayu yang diterajui olih YDP Agong  akan kekal ujud dinegara ini..walaupun akan ada lahir 2 Mahathir lagi..

Cahaya Al Majid.







16 comments:

  1. There is no more pure melayu. All mixed blood. We married chinese, indian ,javanes, arab ,european, siames, caucasian dll bangsa di dunia. That is reality. Reality is we are not superior race in this world.We do not have knowledge and capacity or number to be superior. Look that china,korea and japan last 60 year. What we have done last 60 years.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah kamu menyangka sejarah Melayu hanya bermula 60 tahun lepas? Adakah pencapaian secara material yg perlu dibanggakan seperti negara yang anda sebutkan di atas? Yang penting saya bangga menjadi Islam dan Melayu di tanah bertuah ni.

      Delete
  2. Dulu saya ingat dia ni bagus, rupa-rupanya, otak kosong. Tumpukan perhatian kepadsa ibadah sudahlah En.Al- Majid. Toksah bincang benda yg diluar skop pengetahuan kamu. Nanti jadi macam orang buta, terba bontot gajah terus cakap, gajah ni lebar dan leper, elok sangat kita beri makan sampai gemok. Bila dah gemok, dia akan jaga kita sampai ke anak cucu-cicit kita.

    ReplyDelete
  3. Saya bersetuju dengan sdri Cik Minah bahawa sdr Al-Majid adalah seorang yang luar biasa bingungnya.

    Walaubagaimanapun saya tidak akan merasa jengkel kepadanya memandangkan kewujudan golongan ini telah pun dikhabarkan 1400 tahun dahulu. Di dalam hadith-hadith akhir zaman telah pun dikhabarkan bahawa apabila zaman fitnah itu sudah menghampiri penghujungnya maka akan muncullah ramai ruwaibidhah. Apabila sahabat bertanya siapakah ruwaibidhah ini maka Baginda telah menjawab bahawa mereka adalah orang-orang yang tidak berilmu tetapi memberikan kritikan kepada perkara-perkara besar yang ia tidak faham.

    Kewujudan sdr Cahaya Al-Majid membenarkan khabar nubuwwah tersebut.

    Saya membaca tulisannya dan nampak sangat ia bukan sahaja bingung ilmu duniawi, ilmu politik dan ilmu ekonomi, malahan juga langsung tidak memahami hakikat sesebuah kerajaan dan peristiwa besar akhir zaman.

    Saya petik tulisannya yang berikut:-

    "Yakinlah ..selagi ada bintang dan mahahari dibumi.ini selagi itulah Institusi Beraja Melayu yang diterajui olih YDP Agong  akan kekal ujud dinegara ini..walaupun akan ada lahir 2 Mahathir lagi.."

    Macam mana saya nak yakin kepada satu tulisan yang dengan jelas sekali menyalahi ayat AlQuran mengenai hakikat kekuasaan dan menyalahi pula khabar hadith tentang kewujudan 5 zaman umat Nabi Muhammad saw. Sudah tentu tulisan ini mesti dilempar ke longkang kerana bertentangan dengan dalil.

    Pertama sekali ayat AlQuran sendiri mengatakan seperti berikut :-

    "Katakanlah; Wahai Allah, bagi Engkaulah segala kerajaan, dan Engkaulah yang memberikan kerajaan kepada sesiapa yang Engkau, kehendaki. Engkau jualah yang merampas kerajaan daripada sesiapa yang Engkau kehendaki, Engkaulah yang memberikan keagungan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, Engkau jualah yang memberikan kehinaan kepada sesiapa Engkau kehendaki, padaMu segala kebaikan. Sesungguhnya bagi Engkau segala kekuasaan di atas setiap sesuatu." Ali-Imraan : 26.

    Daripada ayat di atas adalah jelas bahawa kewujudan seseorang Raja dan kerajaannya adalah di atas izin dan kehendak Allah juga. Sekiranya keizinan itu sudah tamat maka habislah. Maka kenyataan sdr Al-Majid bahawa dia mengetahui selagi wujud bulan dan Bintang, maka raja-raja Melayu akan terus wujud adalah menyalahi ayat di atas dan menunjukkan dia memang seorang bingung tegar di dalam memahami hakikat kekuasaan.

    Yang keduanya ialah di dalam hadith 5 zaman dan juga hadith2 tentang Khalifah Akhir Zaman kita mengetahui bahawa segala Raja dan kerajaan Islam yang wujud di atas muka bumi ini hanya akan dibenarkan wujud selagi Imam Al-Mahdi belum muncul.

    Berdasarkan khabar Nabi Muhammad saw sendiri pada akhirnya hanya akan ada seorang saja Raja yang memerintah seluruh umat. Baginda telah memerintahkan "apabila kamu melihatnya maka berbai'ahlah kamu kepadanya walaupun merangkak di atas salji kerana sesungguhnya dia adalah khalifah Allah, Al-Mahdi".

    Perintah ini tiada pengecualian ke atas Raja-raja Melayu dan ini bermakna apabila khalifah telah muncul, tiada pengecualian ke atas sesiapa pun termasuk Raja-raja Melayu untuk memberikan bai'ah kepadanya. Apabila seorang raja memberi bai'ah kepada seorang raja yang lain, maka jadilah dirinya hanya bertaraf gabenor kepada raja lain yang dibaiah itu.

    Maka mengatakan kesemua Raja-raja Melayu akan kekal wujud sehingga dunia kiamat menyalahi perintah Nabi saw tentang kewajipan berbaiah kepada seorang raja @ khalifah sahaja apabila khalifah itu telah muncul.

    Di antara perintah Nabi saw dan kebingungan sdr Al-Majid pilihan saya adalah jelas.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  4. ISTANA BOLKIAH DARUL SALAM TERUS KUAT WALAU SEJUTA FITNAH DAN ANCAMAN DUNIA .. PEMBAWA PANJI HITAM SUDAH MUNCUL DAN SINGGAH DI MALAYSIA WAKTU TERDEKAT SAMA SAMA MRNJULANG PANJI DAN BERBAIAAH BERSAMA ISTANA BOLKIAH MENENTANG MENGHANCURKAN SANG MAHA FITNAH DAN PLURALISMA MURTAD COMANGO HARBI SYIAH MUNAFIK... TIDAK TAKUT PADA MAKHLUK HANYA PADA PENCIPTANYA TAKDIR KE ATAS BOLKIAH DARUL SALAM PASTI KEJAYAAN MENANTI ... ISTIQOMAH DAN IJTHIAD TETAPKAN HATI BERSAMA BOLKIAH DARUL SALAM WALAU SAUDARA SAUDARA NYA SUDAH MATINYA PERSAUDARAAN ISLAM

    DYMM Sultan Brunei nampaknya keseorangan diserang dari segenap sudut apabila baginda mengisytiharkan hukum syariah kpd penzina, perogol dan puak LGBT.

    Artis2 kafir spt George Clooney dan rakan2 sealirannya telah melancarkan kempen memboikot hotel2 milik Brunei di negara penyokong teroris tegar USA dan UK. Institusi2 pengajian tinggi yg sepatutnya lebih cerdik juga telah mula menarik balik gelaran2 kehormat yg dianugerahkan kpd baginda Sultan Brunei. SU Agung PBB juga ikut menekan baginda Sultan kononnya atas dasar hak asasi manusia.

    Anehnya PBB hanya berdiam diri apabila entiti haram teroris Israel mengebom tanpa henti umat Palestin. Jelaslah bagi PBB hak asasi manusia bermaksud hak utk melakukan hubungan seks tanpa nikah dan hubungan sejenis. Hak rakyat Palestin utk hidup aman bukanlah hak asasi mengikut kanun PBB.

    Kotornya darah puak LGBT ini hinggakan mereka tidak dibenarkan menderma darah pun. Kenapa SU Agung PBB tidak memperjuangkan hak asasi puak gay dan biseksual ini utk menderma darah? Bolehlah darah yg mereka dermakan digunakan utk tranfusi ke dlm badan pengurusan PBB.

    Dan yg anehnya dlm baginda Sultan Brunei dihimpit dan diasak kiri, kanan, depan, belakang, tiada negara umat Islam menyuarakan sokongan. Masing2 menyorokkan kepala spt kura2. Negara besar Indonesia dgn bilangan umat Islam paling ramai di dunia diam membisu. Negara yg selalu menyebut dirinya sbg Islam contoh Malaysia juga diam membisu. Negara2 Arab di bawah OIC lagilah tak boleh diharap.

    Peliknya tiada kenyataan balas daripada negara2 Islam umpamanya utk boikot filem2 si kafir Clooney dan rakan2 sealirannya. Rasanya klu tak tengok filem mereka pun kita tak akan mati.

    Brunei Darussalam, negara kerdil di mata manusia namun gagah perkasa di mata Islam. Barokahlah dan megahlah berdiri dikelilingi persaudaraan Islam yg sudah mati...

    Kredit: Abdul Muati Ahmad
    ��

    Sebarkan atas rasa bertanggungjawab pada agama islam

    ReplyDelete
  5. KIKI FUYOO KEPALA JUBO TERKEDU LAGI
    MERDEKA CENTRE HANYALAH RAMALAN BASI
    KEPALA PEROMPAK JANGAN BUAT HAL KINI
    TERDESAK TU ANAKCUCU TAK SELAMAT LAGI


    KIKIKIKIKI.... TANGKAP MOKHZANI MIRZAN MARINA DAN MUKHRIZ.. DUIT BAILOUT BERATUS BILLION PETRONAS EPF TH PERLU DI BAYAR BALIK ... NIAGA ROTI PUN LINGKUP MINTAK DI BAILOUT ADE ATI SUMA NAK FREEE...PANTEK LA..!!


    BAYAR BALIK WANG RAKYAT YANG DIBAILOUT BERATUS BILLION DULU....MARKAH ATOK KAU DENGAN SEBUKU ROTI AJER KRONI DAP KAUT 140 BILLION BANDAR MESIA... PUIII..!!

    ReplyDelete
  6. BAPAK NANGOI TU MELAYU MUDAH LUPA
    IDOLA SI MOPTI DAHULU KALA ADANYA
    SPECIES LUSOI MACAI MELOPONG TERKESIMA
    ARI NI SI PEKAK DITAJI SI FITNAH GILA


    HAAAHHH MACAIIII BODO SEKELIANNN SILA TEPUKKKK....!!!KIKIKIKI

    PELIK YG ALIM KAKI TAZKIRAH SERBAN JANGGUT SOLAT DUHA TAHAJUT TAK TINGGAL PUNN BOLE JADI ULAM TERMAKAN FITNAH DAN DI BANGANG OLEH SI FITNAH BANGKA...!!ALAHAIIIII...!!

    U TURN TAPI DAH TERLAMBAT... NAK WAT CAMNER TEPUKKKK JER LAA..


    KIKIKIKIKI..

    ReplyDelete
  7. kasi up blogger cahaya majid headbomb kl choronicle ms sentral amenoworld dan pakarmu cucutokselampit blogspot.com


    kikikiki...

    ReplyDelete
  8. SIPEKAK CAKAP BAPAK NANGOI TAK BOLE KALAHKAN DIER
    KIKI SIPEKAK DOLU IDOLA KEPALA PEEOMPAK NEGARA
    HAAHH TEPUKKK JOM TGK WAYANG KECIK DAH MULA
    SAPA YANG KENAAA KITA TEPUK KUAT KUAT YEARR...


    KIKIKIKIKI... TUNGGU TAYANGAN PERDANA PANJI TOLO LABUH VS PANJI TOLO LABUH DI CLAMPING TOP DOGG...

    HAAHHH JOMM BELI POP CORN BOLE MASUK TENGOK WAYANGGG..!!


    KIKIKIKIKI... TEPUKKKK WAYANG DAH MULA TUEWW..!!

    ReplyDelete
  9. Mat Sabu solat berimam syiah dng batu karbala...SUA ckp itu tradisi Iran haramjadah.. otg syiah berkata

    * "Iman sesorang syiah itu menganggap selagi tak bertaqiyah (bermunafik) tak spurna iman syiah sesorang...

    Org Syiah anggap sifat bertaqiyah (sifat munafik) anggap seumpama membebaskan 1000 hamba dan sama pahala dengan mati syahid. Di sorga nnti syiah dapat 1000 bidadari mendampingi sesorang bertaqiyah(munafik)" *

    ReplyDelete
  10. CUBA GOGLE FADHILAT TAKIYAH MUNAFIK YA
    PERINGKAT TERTINGGI ORG SYIAH d' SORGA
    NIKAH MUTAAH TAK KURANG FADHILAT NYA
    KONGSI BINI, MUNAFIK SORGA TERTINGGI SYIAH GILA



    ALAHAIIII GILOSSS BODOSSS....!!

    ReplyDelete
  11. SIANG HARI JUAL DAN BAILOUT KEDAI ROTI
    ESOK KRONI DAP DIANUGERAH 140 BILLION
    RAKYAT PULA DIMINTA MALAM HARI TANAM PADI
    ANAKCUCU KRONI SEDAP GILE BILLION2 DEPA BALUN

    PUIIIIII....!! PANTEK LA...!!

    ReplyDelete
  12. ORANG KAYA DIKATA MAIN GOLF MLM HARI
    PETANI MISKIN GAK DISURUH TANAM PADI
    SEKIRANYA LINGKUP BUISNES KEDAI ROTI
    BAILOUT RM140 BILLION BAGI KRONI DAP


    .. KALAU BOLEH BAILOUT KENAPA NAK CAKAP PASAL RUGI...


    KIKIKKIKI... OTAK KUNO DAH EXPIRED

    ReplyDelete
  13. Boleh belah la John Doe..teori panji hitam bagai. Jangan jd isaac imanan bawak teori tabung diraja konon tapi tabung harapan yang muncul. Udah udah la nak meramal itu ini.

    ReplyDelete
  14. Tanah RTS di johor aper citer majid? Takkan harta rakyat kena rembat? Tak percaya aku. Minta pencerahan.

    ReplyDelete
  15. 3.07

    kau baca pantun kat new entry majid tu dolu...


    ni macai taraf pantekkkk mak dia gak nihh... !!!


    kikikiki..

    ReplyDelete