Thursday 21 November 2013

THE PROMISED LAND : CINA SEPAKAT MENENTANG SULTAN DAN BERPAKAT DALAM ISU KALIMAH ALLAH

CINA SUDAH SEHATI UNTUK MENENTANG?
APA TINDAKAN MELAYU UMNO ,PAS DAN PKR?
RAJA DAN AGAMA ATAU
GADAIKAN RAJA DAN AGAMA UNTUK  UNDI?
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Berdesing telinga, bergegar jantung, mendidih hati dan bergetap gigi. Itulah perasaan yang dapat digambarkan apabila mendengar "luahan hati' pemimpin Cina apabila mereka menyanggah titah Raja serta 'membentak' atau berkeras semata-mata kerana  ingin bersengkokol dengan Gereja Katolik untuk bersama-sama berjuang  demi 'merendahkan' kesucian Agama Islam dan memperlekehkan Islam secara terangan dengan mendakwa bahawa ' kalimah Allah" dibenarkan penggunaannya olih agama lain.

Yang menjadi persoalan kenapa kaum Cina Buddha ini beriya-iya sangat? Tidakkah mereka sedar bahawa ramai kaum Cina bertukar agama dari Buddha ke Kristian. Tidakkah mereka sedar bahawa kepercayaan nenek moyang mereka telah disanggah kebenarannya olih Kristian. Tidakkah kaum Cina terasa hati bahawa Gautama Buddha menyembah dan percaya kepada Tuhan yang satu sifatnya dan bukanya tuhan  dua atau tiga.seperti kepercayaan agama Kristian.

Nampaknya pegangan kaum Buddha juga luntur dengan 'dakwah' pihak Kristian sehinggakan mereka sanggup sujud dikaki agama Kristian dan mempercayai bahawa Jesus Christ adalah anak Tuhan. Apa punya 'bongok' bangsa ini.

Kini kaum Cina yang beragama Buddha dan Kristian mula bersengkokol pula untuk 'menghancurkan' kepercayaan orang Melayu dan  agama Islam. Berani  ke berhadapan dengan 60 % Melayu di bumi ini? .

Apa yang dilihat kini mereka mula 'membuat onar' sedikit demi sedikit. Kini MCA melalui ketua Pemudanya Wee Kah Siong sudah mula 'mencebik Raja Melayu' dan 'bersengkokol' pula dengan DAP untuk isu 'kalimah Allah". Apa perancangan kaum Cina ni? Nak cari pasal ke?

Berpuluh tahun Islam dianuti olih orang Melayu dibumi ini tanpa masaalah tetapi apabila Cina dah mula 'mempunyai kuasa' sedikit itupun melalui kuasa yang diberikan olih Melayu melalui BN dah mula pulak hendak tunjuk lagak.  Ditambah pula kini DAP dilihat semakin dominan terhadap  bangsa Cina dan MCA  dilihat  semakin hilang kuku, maka, pendekatan 'mencucuk' Melayu' melalui sistem 'Beraja' dan ' Kalimah Allah" digunakan untuk mendapat 'sokongan' balik kaum Cina terhadap perjuangan mereka. Tidak kah mereka (MCA)  sedar bahawa 'adanya' mereka dipersada kuasa adalah kerana undi bangsa Melayu?

Apa yang cuba dilakukan olih kaum Cina samada dari MCA mahupun DAP terhadap 'kebiadapan' bangsa mereka terhadap institusi Beraja terutama berhubung 'titah Tuanku Selangor' dilihat teramat biadap dan tidak bolih dibiarkan begitu saja dan kini isu 'kalimah allah' juga dijadikan alat untuk 'membakar' jiwa ' hati 'penduduk Kristian di Sabah dan Sarawak ." Permainan "yang cuba dihangatkan ini amat merbahaya dan memudaratkan semua, tetapi mereka tidak memnperdulikanya kerana 'mereka telah terasa besar kepala' kerana Najib mengatakan bahwa sumbangan kaum Cina terhadap pembangunan  Malaysia sangat besar. Mungkin kerana kebodohan pemimpin Melayu seperti Najib dari UMNO mahpun PAS serta PKR yang telah membenarkan 'statement' yang menjerat ini.

Olih itu saya merayu kepada Melayu semua agar buat masa ini, sila 'BOIKOT' semua program yang melibatkan pemimpin kaum bukan Melayu . Jangan berikan sokongan kepada mereka lagi. Melayu harus bersatu padu demi Islam. Pastikan institusi Raja tidak dicemari atau dihina olih bangsa lain. 

Kalau mereka bolih bersatupadu demi 'patung tak bernyawa yang diwarnakan', tak kan Melayu dan Islam tidak bolih bersatu demi Raja yang membela 'kalimah Allah" dan Agama Islam dan Al Quran serta Allah Yang Esa. Lakukan  demi Raja dan Agama dan bukan fahaman politik.

                                               Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid


No comments:

Post a Comment