Thursday 28 November 2013

THE PROMISED LAND :- KENYATAAN SEMAKIN MEMBENARKAN: TAKSUB?



Bismillah-hir-rahman-nir-rahim
Inshaallah dalam masa terdekat saya akan cuba 'ulas' mengenai 'fenomena' ini yang pernah di'Sabdakan olih Junjungan Nabi Muhammad s.a.w.
Walauapa pun kebesaran Allah SWT ini sememangnya 'menjanjikan' sesuatu untuk Bumi.
Ikhlas dari:- Cahaya Al Majid
In this photo provided by NASA, Comet ISON shows off its tail in this three-minute exposure taken on Nov. 19, 2013 at 6:10 a.m. EST, using a 14-inch telescope located at the Marshall Space Flight Center. The comet is just nine days away from its close encounter with the sun; hopefully it will survive to put on a nice show during the first week of December. At the time of this image, Comet ISON was some 44 million miles from the sun -- and 80 million miles from Earth -- moving at a speed of 136,700 miles per hour. (AP Photo/NASA, Aaron Kingery)




“Sesungguhnya Aku telah menciptakan gugusan bintang-bintang (di langit) dan Aku telah menghiasi langit itu bagi orang-orang yang memandang(nya), ( ) Aku menjaganya dari setiap syaitan yang terkutuk, ( ) kecuali syaitan yang mencuri-curi (berita) yang dapat didengar (dari malaikat) lalu dia dikejar oleh semburan api yang terang.” (QS. Al-Hijr: 16 – 18).
“Sesungguhnya Aku telah menghias langit yang terdekat dengan hiasan, yaitu bintang-bintang, dan telah memeliharanya (sebenar-benarnya) dari setiap syaitan yang sangat durhaka,syaitan syaitan itu tidak dapat mendengar-dengarkan (pembicaraan) para malaikat dan mereka dilempari dari segala penjuru. Untuk mengusir mereka dan bagi mereka siksaan yang kekal, Akan tetapi barangsiapa (di antara mereka) yang mencuri-curi (pembicaraan); maka ia dikejar oleh suluh api yang terang.” (QS. As-Shaffat: 6 – 10).
“Sesungguhnya kami telah mencoba mengetahui (rahasia) langit, maka kami mendapatinya penuh dengan penjagaan yang kuat dan panah-panah api, dan sesungguhnya kami dahulu dapat menduduki beberapa tempat di langit itu untuk mendengar-dengarkan (berita-beritanya). Tetapi sekarang barangsiapa yang (mencoba) mendengar-dengarkan (seperti itu) tentu akan menjumpai panah api yang mengintai (untuk membakarnya).” (QS. Al-Jin: 8 – 9)
Sesungguhnya Kami telah menghiasi langit yang dekat dengan bintang-bintang, dan Kami jadikan bintang-bintang itu alat-alat pelempar syaitan, dan Kami sediakan bagi mereka siksa neraka yang menyala-nyala.(QS. Al-Mulk: 5)

Saidina Ali k.a.w mengungkapkan dalam catatannya (Jufr Ahmar), 

"Akan ada dua gerhana matahari di bulan Ramadhan sebelum kedatangan Al Mahdi." 
"Telah sampai kepadaku bahwa sebelum Al Mahdi datang, bulan akan gerhana dua kali di bulan Ramadhan." (
"Gerhana matahari di pertengahan bulan Ramadhan dan gerhana bulan di akhirnya." 
"Kedatangan Al Mahdi akan di dahului oleh kemunculan bintang yang ekornya menakjubkan, bukan seperti bintang yang kamu lihat muncul setiap dua pertiga pada satu dekad (sepuluh tahun) dan bukan juga bintang yang muncul pada dua pertiga abad dan bukan juga bintang yang muncul setiap abad. 
          ISON akan menghasilkan ribut suria yang sempurna@perfect Solar Storm.
.         ISON digelar “ Komet abad ini”
          ISON akan berada paling hampir dengan matahari pada 28 November 2013.
          ISON akan berada paling hampir dengan bumi pada 26 Disember 2013
.        ISON dapat dilihat seperti matahari kedua di siang hari.
         ISON boleh dilihat diwaktu siang dan malam.
         ISON memiliki ekor sepanjang 57,000 Km.
         ISON adalah komet yang paling dilihat oleh ramai orang.
        ISON akan dilihat 15 kali ganda kecerahan cahaya bulan.
        Bumi akan merempuh debu2 komet ISON pada 14 Januari 2014.
      Saintis TIDAK menjangkakan sebarang bencana berlaku di bumi.

Sabda Rasulullah SAW “..antara tanda muncul Imam Mahadi ialah munculnya bintang berekor dengan ekornya bercahaya menerangi langit dan meyebabkan tenggelamnya kawasan pantai”
Kata Saidina Ali RA Saidina Ali k.a.w mengungkapkan dalam catatannya (Jufr Ahmar), 

"Kedatangan Al Mahdi akan di dahului oleh kemunculan bintang yang ekornya menakjubkan, bukan seperti bintang yang kamu lihat muncul setiap dua pertiga pada satu dekad (sepuluh tahun) dan bukan juga bintang yang muncul pada dua pertiga abad dan bukan juga bintang yang muncul setiap abad. Tetapi ia adalah bintang berabad-abad, yang diliputi api, salji, udara dan tanah. Ekornya memanjang, kelajuannya seperti kelajuan cahaya matahari ketika menyonsong fajar. Hujung depannya bertemu dengan hujung belakangnya seperti lingkaran raksasa memancarkan sinar terang dalam langit yang gelap seperti matahari yang terbit. Kemudian bintang itu akan kembali beredar pada orbitnya. Setelah itu akan datang banyak malapetaka dan kematian yang merupakan keuntungan bagi orang-orang yang baik, dan ia merupakan kerugian bagi orang -orang yang jahat".

Fakta dari Hadis di atas ialah:

1.Bintang terdiri dari api,salji,udara dan tanah 
2.Bintang berkelajuan tinggi 
3.Bintang amat jarang kelihatan(berabad2) 
4.Kepala dan ekor hampir bertemu 
5.Bintang beredar ke orbitnya semula 
6.Malapetaka dahsyat bakal berlaku 
7.Keuntungan bagi orang-orang yang baik 
8.Kerugian bagi orang-orang kafir 
9.Kematian besar-besaran bakal terjadi.
10.Tanda kedatangan Imam Al-Mahdi Muntazar.

NOSTRDAMUS
From the calm morning,
the end will come
when of the dancing horse
the number circles will be nine
Calm morning’ melambangkan negara Korea.
‘Dancing horse’ tarian Gangnam Style dari PSY.
‘Number of circles will be 9′ sembilan bulatan bermaksud view lagu Psy di youtube mencecah 1billion = 9 kosong.

No comments:

Post a Comment