Friday 15 November 2013

THE PROMISED LAND :- RAKAN SUBAHAT UMNO MULA MENDERHAKA

KALIMAH ALLAH MULA DIJADIKAN BAHAN PENCACAI
PEMIMPIN POLITIK YANG DAH SEMAKIN KEKUBUR
PARTINYA

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Sudahlah kalah dan wakil didalam Barisan Nasional semakin mengecil dan kini tiada seorang pun "wakil' nya dalam Kabinet, tetapi selera dan hajat semakin menggunung tinggi seolah-olah langitpun akan turun untuk membenarkan 'tangan' mereka menggapainya. Begitulah 'sejatinya'  MCA yang suatu ketika dahulu dikatakan mewakili  kelompok besar kaum Cina didalam parti pemerintah.

Tetapi sejak bermulanya PRU 12 'cengkaman' MCA terhadap pengundi Cina semakin hilang taring dan pada PRU 13 nasib malang MCA bertambah merudum. Hanya beberapa kerat saja Pemimpin MCA yang menang pada PRU13 itupun kerana undi orang Melayu dan segelintir kaum India. Sebenarnya kaum Cina telah menolak MCA sebulatnya tetapi disebabkan semangat 'setiakawan' orang Melayu yang ''tak sedar diri' maka sokongan solid undi Melayu dibulatkan kepada calon MCA .

Tetapi sekiranya tiada sokongan pengundi Melayu terhadap calon MCA sudah semestinya 'bahtera' MCA dah  tenggelam dan terdampar didasar air dan mungkin 'jirat'nya pun dan dinyalakan dengan 'colok' pada setiap hari. Didalam keadaan yang diibaratkan 'seperti 'nyawa-nyawa ikan' masih lagi MCA teringin hendak 'menjolok'  Melayu.

Wee Ka Siong dengan senang hati dan  tanpa rasa 'malu' dengan angkuh 'mempertikaikan' titah Sultan Selangor berhubung 'kalimah Allah". Siapa 'dia' nak mempertikaikan 'titah' Sultan? Besar sangat kah jawatan ' Ketua Pemuda MCA'? dan dia ni ketua pemuda kepada berapa kerat Cina? Sedarlah diri, kaum Cina sendiri dan menolak MCA sebagai wakil mereka. Kau hanya ada suara kerana 'undi Melayu' dan tidak lebih dari itu.

Diharap orang Melayu di Selangor bangun membantah kebiadapan Wee Ka Siong ini. Jangan benarkan dia 'bersuara' di Selangor. Boikot semua program MCA dan diharap Istana dapat mengeluarkan 'arahan' agar tiada kebenaran diberikan kepada Wee Ka Siong atau MCA untuk mengadakan 'program' berunsur politik dimana-mana kawasan yang dinaungi olih Sultan Selangor.

Perkara ini perlu dilakukan bagi memberi satu pengajaran kepada kaum lain agar tidak 'mencampuri' kedaulatan Sultan Selangor didalam kekuasaan dinegeri Selangor yang berdaulat. Bangsa Cina ini, kalau tidak diajar secukupnya, akan bertambah kurang ajarlah anak cucu mereka dimasa hadapan.

Disarankan kepada semua orang Melayu yang 'menyayangi' Institusi  Raja Raja Melayu agar bangun dan bangkit menentang 'keceluparan' kaum mendatang ini terutama apabila ' Islam'  telah mula dijadikan 'bahan' politik mereka.

Kepada semua orang Melayu sedarlah diri anda!! Islam adalah agama Persekutuan yang termaktub didalam perlembagaan dan agama lain bolih diamalkan tetapi tiada hak diberikan kepada bukan Islam untuk memperlekehkan agama Islam yang bersifat Agama Persekutuan ini.
Jangan beri muka lagi, mana kumpulan Sungai Manik dulu, mana kumpulan Sg Besar, mana kumpulan Merewong? Adakah anda  semuanya sudah 'tergadai' kerana 'harta dunia'?

Dimana kesetiaan anda kepada Raja dan Agama? Sanggupkah anda melihat Islam diperlekehkan  Sukakah anda apabila 'titah Raja' anda dipertikaikan?

Selanjutnya...terserah...

                                              ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

1 comment:

  1. bangsa melayu islam telah dijangkiti penyakit WAHAN..

    ReplyDelete