Monday 10 March 2014

THE PROMISED LAND : MH 370 B777-200 : ANTARA YAKIN DAN SAINS

ANTARA DOA , YAKIN DAN AKAL
KETENTUAN YANG BERSEBAB

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Empat hari berlalu tanpa sebarang petunjuk mahupun pun clue akan 'tempat 'tersadai atau jatuhnya' pesawat tersebut dari udara yang direntasi setiap hari dan setiap kali untuk ke benua negara Tembok Besar China. Misteri 'kehilangan' ini membingungkan semua pihak termasuk 'pengeluar Boeing; sendiri'. Pesawat yang dilengkapi dengan peralatan moden serta mempunyai berbagai-bagai sistem 'back-up' sekiranya terjadi sesuatu 'failure' terhadap sistem, didapati gagal diterjemahkan dalam situasi 'realiti' apabila transponder yang dilengkapi dilihat gagal berfungsi..

Kehilangan 'imejan pesawat' dari screen radar yang memantau semua pergerakan 'penerbangan' di'air -space' kawasan  tersebut juga gagal  'menjejaki' pesawat yang secara tiba-tiba hilang dari 'pemantauan' radar..Namun segala kebarangkalian akan  terjawap, inshalllah..

                                 
Perlu kita tahu bahawa 'hanya keajaipan Yang Maha Esa' saja yang bolih menyelamatkan 'pesawat' ini, tetapi, sebagai manusia yang dibekalkan dengan akal dan fikiran , maka, secara logiknya 'pesawat' ini sekiranya 'enjin gagal berfungsi' maka 'jatuh ' kebumi adalah pasti'  . Tetapi sekiranya 'Dajjal' telah 'berpindah' dan  berpusat di kawasan yang dikenali sebagai 'Segi Tiga Emas' ini, maka, keberangkalian 'pesawat' ini 'termasuk kedalam 'laluan rahsianya', amatlah pasti.

Berpandukan sejarah silam seperti yang berlaku di Bermuda Triangle, penafian atau penolakan kejadian  yang serupa tidak bolih disanggah begitu saja, 'kemungkinan'nya ada.Persamaan kejadian 'pesawat' yang hilang dari 'pengesanan  radar' juga tertimpa pada pesawat  ini seperti yang berlaku kepada pesawat yang hilang di Bermuda Triangle.

Lautan yang membarisi sepanjang laluan pesawat tersebut adalah cetek dan mudah untuk mengesan sebarang objek yang tersembunyi didalamnya walaupun dengan menggunakan peralatan sonar namun pengesenan melalui keadah  ini juga dikata gagal menemui jawapan. Amat tidak masuk akal sekiranya objek sebesar kapal terbang B777-200 ini tidak dapat dikesan melalui 'satellite' atau Radar yang dimiliki olih Negara China mahupun Amerika atau pun Russia,  yang kini memantau semua pergerakan yang berada dikawasan yang menjadi 'pertikaian' tersebut . Amat mustahil.

Olih itu 'berkemungkinan'  penglihatan tersebut tidak tembus melalui mata 'manusia biasa' . Terselindungnya dari kaca mata manusia 'bersebab'.Kemungkinanya 'baik' untuk 'kita' dan juga mungkin tidak baik untuk mereka. Inilah 'persoalan'? Manusia wajib tahu bahawa setiap yang berlaku 'ada sebabnya'. Kemungkinan 'musibah' ini membawa banyak 'menafaat' kepada manusia tetapi manusia tidak memandang kearah itu.  Yang terzahir  olih manusia hanya 'mertatapi kehilangan' akan terpisahya dengan  orang yang disayang.

Manusia harus sedar bahawa 'tiada yang pasti' akan terjadi  esok. Semuanya ketentuan Ya Rabb Tuhan Yang Abadi. Seeloknya bagi mereka yang beragama Islam dan yang bersujud hatinya dihadapan Allah SWT, 'meredakan, merelakan,melepaskan' "mereka",  semua ketentuan dari  Allah SWT. Jangan ditahan perasaan itu, 'lepaskan mereka', inshaallah, sekiranya keluarga-keluarga yang beriman ini berjaya "melepaskan mereka", inshaallah, Allah SWT akan mempermudahkan segalanya.

Inshaallah, dalam waktu terdekat ini Allah SWT, akan 'membentangkan' kemuskilan yang 'bermain' diminda manusia.

                          . Yakinlah..Allah Maha Mengetahui Segala Yang tersembunyi .

                                             ikhlas dari :- Cahaya Al Majid
.


No comments:

Post a Comment