Tuesday 27 May 2014

THE PROMISED LAND :-DISINI BN , DISANA PAS, DISITU PKR : SEMUANYA AKUR DENGAN CINA

MELAYU BAKAL DI LETUPKAN



Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Berkapal-kapal penyokong parti turun di Teluk Intan, yang berserban, yang berjanggut, yang handsome yang tua yang  muda malahan 'kaki judi' , kaki arak mahupun kaki betina semuanya berkeliaran menyibukkan diri dengan ajenda masing-masing.

Kalau UMNO yang  dibarisi olih Pergerakan Wanita dan Pemudanya yang menyusup masuk dari kampung ke kampung dan rumah ke rumah dengan ajenda 'calon DAP 'anti hudud' atau 'calon DAP anti hak Melayu' tetapi bagi PAS pula 'mereka' dibarisi pula olih 'ulamaknya' yang hanya 'turun' semata-mata untuk 'menghalalkan apa yan telah  diharamkan ' dan juga 'menghina' ketetapan Al Quran  tetapi berbeza pula dengan DAP, kebanyakkan yang  datang 'terdiri' dari 'hard-core' nya samaada ' Lim Guan Eng''pencadang Melayu celaka' ' berserta  'suku sakat'nya termasuk 'bapanya yang anti- Melayu'  mahupun  Ahli Parlimen berbangsa  India DAP yang 'menglembukan' Tuhan kaum India..

Walau apa pun isu yang berlingkar di Teluk Intan, hanya satu perkara yang tidak akan berubah iaitu 'Melayu memperlekehkan Melayu, Cina memperlekehkan Melayu dan India memperlekehkan Melayu. Inilah 'pencapaian' yang paling tinggi yang dapat diterjemahkan olih masyarakat terhadap 'keputusan politik'.

Samaada parti yang bertanding mahupun parti yang 'menumpang tui ' kebanyakan dari  isu yang diutarakan semuanya cuba " membuktikan bahawa mereka saja yang benar dan telus' serta  bersih .

Sifat menyalahkan orang lain serta  tidak menerima 'kekurangan'parti  sendiri dialunkan disetiap ceramah.

Tetapi yang paling menyedihkan  'pegangan dan kepercayaan ' segelintir pemimpin Melayu terutama PAS yang 'beriya-iya' untuk 'menegakkan hukum hudud' namun 'dalam kempen Teluk Intan' yang 'mengutarakan calon yang 'menolak hudud' tetap diperkasakan olih PAS.

Walaupun calon dan Parti yang 'disokong' sepenuh hati olih PAS ini   sebenarnya merupakan sebuah parti yang tidak akan menerima agama Islam sebagai Agama Persekutuan serta yang  'menolak hukum hudud' atau 'hukum Allah ', namun demi 'menghalalkan' tindakan atau 'menghalalkan' 'persengkolan sesama' mereka, 'hukum Allah' yang mereka 'yakini  dan yang mereka 'laungkan' terpaksa diharamkan 'demi nafsu' perjuangan Pakaian yang  menutup aurat atau 'purdah'  seperti yang ditetapkan kepada semua anggota  muslimah PAS, tidak diwajibkan kepada 'wanita' yang bukan bernaung dibawah PAS, olih itu 'menghalalkan'pakaian  menampakan 'rambut dan sebahagian dari dada untuk  calon Melayu DAP, bukanlah ukuran lagi.

Yang menghairankan walaupun ramai umat Melayu yang beralinan fahaman politik sesama mereka namun apabila 'hukum' hudud' atau 'hukum Allah' seperti yang terkandung didalam Al Quran, cuba diketengahkan olih PAS melalui 'kefahaman' mereka, namun terdapat segelintir umat Islam yang menentangnya apatah lagi bukan Islam tetapi yang sedihnya DAP yang sememangnya 'berjuang' semata-mata untuk 'kaum mereka' dan 'ideologi' kaum Cina telah dilihat sebaliknya olih sesetenngah kaum Melayu. PAS yang terang-terangan menyedari bahawa DAP sememangnya 'menentang perlaksanaan hudud' tetapi PAS masih lagi mahu bersengkokol, apa natijahnya??

Berlainan pula dengan UMNO, walaupun mereka sedar bahawa kaum Cina telah menolak Cina yang berbendera BN sehinggakan parti Gerakan yang berkurun lamanya memerintah Pulau Pinang telah di lupus kan kedudukanya, namun, tetap juga memberi kepercayaan kepada calon Gerakan di Teluk Intan atas 'tiket' kerusi  milik Gerakan walaupun telah 2 kali  pilihan raya mereka telah kecundang .Apakah rasionalnya kepimpinan BN?  Tidak belajarkah dari pengalaman dahulu?  atau BN terlampau yakin bahawa Cina di Teluk Intan sememangnya 'bertuhankan' BNselama ini?

BN mahupun UMNO perlu meubah sikap lamanya. Sepatutnya BN mendahulukan Melayu diPRK ini walaupun majoriti penduduknya adalah Cina . Tunjukkan sikap bahawa Melayu tidak perlukan Cina sebaliknya Cina dan Indialah yang memerlukan Melayu didalam membantu atau mempertingkatkan kualiti hidup bangsa mereka. Kuasa pemerintah ditangan Melayu dan kerusi UMNO dalam parlimen melebihi kerusi parti lain, olih  itu keputusan muktamat adalah hak mutlak. Apa yang dilihat kini sememangnya UMNO tiada pendirian dan masih 'terikat' atau 'berada dalam kepompong' sendiri tanpa mahu 'berubah'.

Tetapi amat berlainan dengan PKR walaupun parti ini diasaskan olih mereka yang 'kecundang hati' samaada dengan Melayu UMNO, Cina MCA ataupun India MIC, namun, rentak mereka amat berbeza sekali. Tiada lain isu semuanya hanya berkisar  tentang 'Pemimpin Tertinggi' mereka yang dikata  di'fitnah' . Walaupun Mahkamah telah membuktikan bahawa 'ketua' mereka didapati melakukan 'liwat' suka sama suka namun 'ramai' juga yang 'mendewakan' watak ini dan menantikan 'butir-butir' ceramahnya. Itulah 'kehebatan' 'peliwat' ini namun satu hal yang perlu diambil kira PAS tetap 'mennyanjung' perbuatan salah laku ini.

Kalau diKajanag majoriti pengundinya adalah Melayu tetapi diatas 'kebodohon' pemimpin Melayu 'mencanai' dan mempercayai bahawa Cina akan mengundi calon kaum mereka juga tidak berhasil dan akhirnya calon MCA  juga kecundang juga akhirnya.

Akhir sekali orang Melayu sudah jelak dan muak dengan perangai pemimpin UMNO yang menerajui BN. Melebihkan kepentingan kaum lain berbanding kaum sendiri serta membariskan 'penyangak-penyangak' yang tidak 'berhati Melayu' didalam barisan kepimpinan serta 'menobatkan' penderhaka-penderhaka dan diberikan 'kedudukan terpilih' telah menjauhkan hati-hati orang Melayu.

Kegagalan menyempurnakan 'amanah' pemimpin terdahulu menyebabkan  pemimpin
UMNO mahupun BN telah termakan 'sumpah', olih itu..bersediala untuk 'menjadi' 'MANTAN'..

                                          ikhlas dari :- Cahaya Al Majid



2 comments:

  1. mmg dah nak meletup sgt da ni

    ReplyDelete
  2. yo la tu, se tengok kawasan ramai melayu dilotak e keling jadi MP , contoh e di Hulu Selangor tu koling jadi MP, se tengok kuil kuil di topi jalan di situ macam cendawan tumbuh lopeh hujan yo. Sodangkan Parti pembangkang lotak calon melayu, tapi tak monang juo melayu. memang bodo bona melayu ni.

    ReplyDelete