Monday 14 December 2015

THE PROMISED LAND : HAKIKATNYA ITU UNTUK YANG MENGUNJUNGI

Bismillahhirrahmannirrahim.

KEBENARAN ITU  PAHIT UTK DITELAN

Sebenarnya dia pun dah tahu tujuannya tapi sengaja nak pehangat hati dan pengikut  Khalufiah dia dulu..sebab Khalifah dia dulu sedang  mengatakan kebenaran tentang salah laku Khalifiah kini dan Khalifah kini mengatakan bahawa kononnya projek ERL itu semuanya salah dan bukan pemangkin untuk kemudahan perhubungan antara Kuala Lumpur dan KLIA dan projek ini tak perlu pun kerana menghabiskan duit.

Siapa Melayu yang bergelar "billionair" diera Mahathir? Ada ke? Yang ada cuma proksi UMNO saja ketika itu antaranya Halim Saad dan yang kemudian Tajuddin Ramly. Selain itu..masih lagi berstatus jutawan instant ciptaan UMNO dan group ini pun tak berduit melainkan kekayaan UMNO yang mereka simpan.

Suka tak suka terpaksa bagi kat YTL , macammana YTL nak korek duit dan dari mana bukan masaalah itu dia punya pasal yang penting ERL dan infranya mesti siap selari dengan KLIA.

Kalau diikutkan berapa ramai sangat orang kita atau orang Malaysia yang menggunakan ERL ini hari hari. Kemudahan itu untuk pelancong dan pengunjung yang ke Kuala Lumpur sebenarnya dan bukan dikhaskan untuk orang tempatan, itu sebab tambangnya mahal RM35.00. Tetapi sebenarnya kos menaiki teksi dari KLIA ke Kuala Lumpur lagi mahal.

Bukan kita nak mempertahankan pemilik ERL ni, tetapi itu saja pilihan yang ada masa tu..suka tak suka..terpaksalah  lagi pun ..bukan rakyat Malaysia yang naik hari hari pun.

Cuba tanya Najib sudah berapa banyak menafaat yang negara perolehi dengan adanya ERL ini dari kaca mata pelancong mahupun pelawat kenegara ini. Bangsa Pak Arab yang didakwa penderma 2.6 billion pun terkejut beruk dengan kemudahan yang negara kita miliki.Itulah yang dinamakan "pengswastaan".

Kalau ikutkan Najib lagi hancur, kerja yang bolih dilakukan olih anak bangsa diberikan kepada bangsa lain. Bayar konsultant Yahudi pun berbillion ringgit. Mana lebih merosakkan?

Bangsa UMNO kenalah terima hakikat bahawa Khalifah Najib otaknya tak boleh pakai. Kalau lah otaknya bergeliga tidaklah 1MDB berhutang sampai 42billion dek kerana kebodohan dialah 1MDB terpaksa bayar Goldman Sachs beratus juta semata mata untuk menggunungkan hutang 1MDB. Itu pun bangsa UMNO tak bolih nampak?

Patutlah orang Melayu dah menyampah dengan Bangsa UMNO .Bangsa yang dah buta mata dan hati dan tergadai diri kerana wang ringgit.

Nasiblah..bangsa UMNO..berbanggalah dengan 3 juta bangsa kamu..

                     Cahaya Al Majid




No comments:

Post a Comment