Friday 18 December 2015

THE PROMISED LAND : SATU MALAYSIA KENA JUAL

Bismillahhirrahmannirrahim.

Percaturan Allah swt tiada siapa yang tahu. Kita sebagai manusia hanya sekadar meneka dalam kesamaran namun dikalangan ribuan atau jutaan umat Islam dinegara ini semestinya ada juga golongan yang diberikan petunjuk mahupun pedoman untuk sesuatu perkara. Samaada perkara itu terjadi secara spontan mahupun secara tanpa sedar , semua itu adalah ketentuan dari Yang Maha Esa.

Antara sedar atau tidak , rakyat negara ini sedang diulit dengan peristiwa peristiwa yang belum diketahui kebenaran disebalik sesuatu trajadi ,malapetaka ataupun skandal.

Bermula dengan peristiwa MH370 sehinggalah skandal 1MDB semuanya masih samar samar dan belum lagi diketemui kebenarannya jawapan. Apa yang diwar warkan oleh Kerajaan masih belum dapat dihadam semuanya menanti jawapan konkrit dan diterima akal.

Pesawat yang sepatutnya mendarat di China tetapi didakwa dilencongan dan berpatah kearah yang bertentangan dan dikata hilang diselatan Lautan Hindi iaitu keterangan  atau pandangan yang belum sahih dari segi fakta. Semua ini masih lagi belum terungkai .

Tetapi didalam keterujaan kita mencari kepastian kemana dan mengapa MH370 dighaibkan tanpa bukti nyata sekali lagi kita dikejutkan dengan  petistiwa MH17.


Yang menariknya dengan perancangan ini , pesawat MH17 pula ditembak jatuh diwilayah Ukraine. Perkara serupa juga menghantui hati dan jiwa rakyat negara ini. Antara Russia dan Ukraine kedua dua pun menafikan akan kebertanggung jawaban yang mereka terlibat. Penafian dibuat olih kedua dua pihak. Apa yang dihadapkan kepada rakyat hanyalah pandangan pihak pihak berkepentingan samaada USA, EUROPE, RUSSIA mahupun Ukraine. Kita sebagai mangsa hanya "akur" dengan perintah mereka.

Didalam kegawatan kita mengulit perjalanan ini, Kerajaan lemau Najib dilanda bermacam macam bala. Samaada bala kecil mahupun bala bencana. Tetapi kita harus ingat, bala yang datang ini bukan Najib dan Kabinetnya yang terkesan tetapi bala yang diundang Najib ini kita sebagai rakyat yang menanggungnya bala bahangnya. Tiada satu barang  pun yang turun melainkan hujan saja.

Didalam  musim ketidak tentuan ini samaada Najib yang lemah atau UMNO yang sudah ditolak ahlinya mahupun PAS yang terbaban kerana arwah Nik Aziz semua kini terbeban dikepala Hj Hadi. Dan semenjak Hj Hadi menggepalai PAS ini keruduman partinya semakin melemah.

Percintaan UMNO dan Pas ini walaupun dilihat seakan akan "menjadi" hingga kejinjang PRU 14 seperti namun "akad nikah" kumpulan " lesbian" ini pasti dihentikan olih saksi saksi mereka. Ijab yang dinantikan ini hanyalah menyerlahkan kelemahan peribadi Presiden mereka sendiri.

UMNO dah mula ditolak tetapi apabila PAS menyorong kepalanya, terpakut jugalah ,melingkup semuanya?

Kalau PAS juga mahu juga bersubahat dengan UMNO berhubung keruduman ekonomi negara kerana dosa dosa pemimpin UMNO maka " sumpahan" rakyatlah yang akan terjunjung dikepala mereka.

Dosa pemimpin pemimpin UMNO yang bertahun tahun yang dipeluk dan menggunung tanpa "taubat" bakal dibakar dipentas PRU 14.

                   Cahaya Al Majid




No comments:

Post a Comment