Thursday 10 December 2015

THE PROMISED LAND : TRANSFORMASI & RASIONALISASI VERSI BANGSA UMNO

Bismillahhirrahmannirrahim.

Hari ini seluruh Bangsa UMNO yang berkumpul di PWTC sebulat suara bersetuju dengan tindakan Presidennya tanpa berasa malu diatas segala putar belit serta penafian yang selalu berubah ubah .

Tentang tindakan Presidennya yang menghalalkan pengumpulan hutang 1MDB 42 Billion yang diciptanya melalui Jho Low serta beberapa orang  Pak Arab yang kononnya boleh menjana pendapatan melalui skim "cepat kaya" di Caymen Island diterima sebulat suara dengan suci hati.

Skim yang dikata boleh memberi pulangan yang berlipat kali ganda ini tetapi pada akhirnya , jadilah macam perniagaan buluh kasap. "Pangkal hilang untung pun lesap". Yang untung tukang atur, Jho Low, Pak Arab Petro Saudi dan Goldman Sachs.

Begitu juga dengan Sykt Edra , pemilik baru IPP yang dibeli dengan harga tinggi dari anak Malaysia akhirnya tergadai juga kepada China. Ini yang dimegahkan olih Bangsa UMNO , semuanya kerana hutang yang tak mampu dibayar olih 1MDB.

Siapa yang untung , Goldman Sachs, Jho Low dan Penternak Unta Petro Saudi sebab dah kebas duit beratus juta USD Yang mengangga , yang pokai adalah "poket rakyat". Yang suka kegembiraan dan bertepuk tangan  adalah Bangsa UMNO yang bersesak di PWTC kerana kejayaan mereka menyusahkan hidup rakyat dan Bangsa Melayu kerana kepandaian Khalifah mereka berniaga.

Sepatutnya apabila Khalifah Bangsa UMNO dah mengumumkan kejayaan tentang penurunan hutang hutang 1MDB yang dikata berjaya diturunkan sebanyak 17 billion, tetapi nilai ringgit tetap juga tak stabil masih lagi diparas rm4.26-4.28 kenapa? Dan index bursa juga merudum hari ini keparas 1,650 , tidak ada impak ke diatas pengistiharan Khalifah Bangsa UMNO itu?

Nampaknya hanya Bangsa UMNO saja yang mempercayai akan kewibawaan dan kata kata Khalifah Bangsa UMNO ini, bagi rakyat biasa dan Bangsa Melayu, semua yang keluar dari mulut Khalifah mereka mahupun Imam serta khatib mereka, semuanya auta belaka.

Apa yang pasti, semua barang serta kos penghidupan sara diri semuanya naik semenjak Khalifah Najib Bangsa UMNO memerintah. Dari gula hinggalah keberas hancur makanan ruji rakyat marhean Bangsa Melayu semua subsidi telah dihapuskan.

Dari tol hingga lah kekos pengangkutan semuanya telah berjaya dinaikan. Inilah yang dinobatkan olih seluruh Bangsa UMNO sebagai satu kejayaan transformasi buat rakyat dan Bangsa Melayu.

        Syabas Bangsa UMNO....3 tahun
        Bukannya lama.
        Bersedialah untuk dikafankan
 
        Cahaya Al Majid






No comments:

Post a Comment