Wednesday 9 December 2015

THE PROMISED LAND :BANGSA UMNO GADAI DIRI KEPADA PERASUAH

Bismillahhirrahmannirrahim.

   BANGSA UMNO BAKAL HILANG

Apa yang mahu dimegahkan lagi. Terang terang Presiden UMNO Najib menyembunyikan kemasukkan dana Rm 2.6 billion yang didakwanya sebagai "derma" dari pengetahuan seluruh jemaah UMNO termasuk Muhyiddin dan seluruh kepimpinan tertinggi UMNO .

Yang peliknya  "dana derma" yang Najib terima ini dikreditkan kedalam akaun peribadi Najib di Ambank dan apabila dibocorkan oleh WSJ dan Sarawak Report,barulah seluruh ahli UMNO dan seluruh Tanah Melayu mengetahuinya. Kalaulah kemasukkan dana ini tidak diketahui oleh WSJ dan Sarawak Report nescaya tiada siapa yang tahu. Tetapi Allah swt  itu adil dan saksama maka salahlaku dan cubaan menyembunyi itu akhirnya terbongkar juga.

Walaupun "derma" yang diterima Najib itu adalah satu kesalahan seperti yang ditakrifkan dalam undang undang yang terpakai disetiap batang tubuh penjawat awam namun disebabkan salahlaku ini dilakukan oleh Najib ataupun Presiden Umno merangkap Perdana Menteri maka segala kesalahan itu dihalalkan oleh seluruh Bangsa UMNO.

Kesalahan menerima "dana" ini walaupun salah dari mata rakyat biasa serta bertentangan dengan apa yang telah dihalalkan oleh Rasul s.a w namun disebabkan Bangsa UMNO ini melebihi mertabat bangsa lain di Malaysia maka perbuatan Najib difatwakan oleh mufti Bangsa UMNO sebagai halal. Halal dan halal perbuatanya serta tidak haram untuk dimakan hasilnya oleh segenap lapisan Bangsa UMNO.

Dan kalau dilihat secara dekat perilaku Bangsa UMNO ini, tiada apa yang haram semuanya halal belaka ,malahan alim ulama mereja juga telah menghalalkan apa saja tindakan demi kepentingan Bangsa mereka (bangsa UMNO)..
Kemungkinan pegangan agama mereka juga berlainan dengan amalan bangsa Melayu yang bukan dari Bangsa UMNO.

Kalau dahulu presiden presiden Bangsa UMNO ini perihatin juga lah dengan Bangsa Melayu tetapi kini tidak lagi. Disebabkan Bangsa UMNO tersalah pileh Imam  , yang mana, seorang ini lebih berkiblatkan "hiburan diri dan harta kejayaan" seperti yang tersirat dalam perjuangan mereka, maka kesusahan rakyat bukan lagi keutamaan untuk dibantu tetapi sebaliknya "poket rakyat" yang bukan Bangsa UMNO jugalah yang dipaksa menampung atau melunaskan hutang hutang yang mereka cipta.

Tetapi khalifah Bangsa UMNO yang menerajui kini bukanlah seorang yang budimanpun malahan kegagalan beliau mentadbir mahligai rumahtangga dulupun sudah melambangkan kegagalan beliau sebagai khalifah inikan pula nasib masa depan negara ini, hancurlah..bila khalifah tidak dapat petunjuk ...

Oleh kerana Khalifah Bangsa UMNO merupakan seorang yang terbukti gagal dan tiada keupayaan memerintah...maka..seluruh Bangsa UMNO pun akan hancur juga olehnya.

Kalau Perdana Menteri Bangsa UMNO pertama dulu dikata "melebihkan Cina" , tetapi yang terakhir ini pula dikata sebagai "ikut telunjuk bini". Begitulah kehebatan Bangsa Umno ini.

                 Cahaya Al Majid




No comments:

Post a Comment