Wednesday 20 January 2016

THE PROMISED LAND : PILIHAN NAJIB DIPERTIKAI

Bismillahhirrahmannirrahim.

   UMNO GALI KUBUR SENDIRI

Timbalan Ketua Perhubungan UMNO Kedah berserta beberapa orang Ahli Parlimen yang berstatus Menteri dan Timbalan Menteri dan juga Ketua Ketua Bahagian telah mula mempertikai " kegeligaan otak Najib" dalam memileh Menteri Besar.

Mukhriz Mahathir merupakan calon pilihan Najib berbanding tokoh tokoh UMNO yang lain. Mungkin kerana perwatakan Mukhriz yang elok serta bersih dari segala kebusukan rasuah dan masih tak tercemar seperti Pemimpin UMNO yang lain ,mungkin dijadikan kayu pengukur dalam pemilihan beliau.

Mungkin untuk berterus terang bagi menyatakan pilihan Najib adalah salah maka apa yang terbuku dihati selama ini sudah tidak tertahan lagi.

Mungkin bersandarkan dari kegagalan Presiden UMNO  yang kecundang dalam pentadbiran , samaada dalam Kerajaan mahupun Parti  serta kegagalan Najib dalam mendemokrasikan UMNO maka "hilang kepercayaan" terhadap Mukhriz juga sebenarnya merupakan satu "signal", seperti kata perpatah Melayu " pukul anak sindir menantu " kepada Presiden mereka yang dilihat telah membawa banyak kemudharatan terhadap UMNO dan juga masa depan Melayu UMNO.

Tiada cara lain lagi melainkan menyindir Najib melalui "hilang kepercayaan terhadap Mukhiz".

Tetapi sebenarnya antara Najib dan Mukhriz , Mukhriz dilihat lebih bersih berbanding Najib tetapi kalau dibanding pula antara Mukhriz dengan Timbalan Ketua Perhubungan UMNO Kedah serta beberapa kerat lagi pemimpin UMNO diKedah, rasanya Mukhriz belum lagi menggadaikan maruah dirinya berbanding mereka mereka yang menentang Mukhriz.

Apa yang dilakukan olih Timb. Ketua Perhubungan  berserta konco konconya akan menambah parah terhadap keupayaan UMNO dalam meyakini hati rakyat yang sememangnya sudah hilang kepercayaan.

Walau siapa pun yang dipileh selepas ini semuanya bakal mentalkin BN/UMNO pada PRU 14.

Diharap pemimpin pelapis PAS dapat menggunakan kesempatan ini untuk memperkasakan kepimpinan dan safnya.

                 Cahaya Al Majid

.

No comments:

Post a Comment