Wednesday 20 January 2016

THE PROMISED LAND : MELAYU YANG BERKESUMAT

Bismillahhirrahmannirrahim.

      KESUMAT KE NERAKA

Sejarah lama tidak pernah mengajar mereka. Itulah perumpamaan yang paling tepat dan lekat yang wajar dipakaikan terhadap Pemimpin UMNO negeri yang dipanggil Jelapang Padi negara.

Kekalahan atau terlucutnya kepercayaan rakyat terhadap UMNO Kedah sehingga PAS yang entah apa apa telah berjaya menawan Kedah dari tangan UMNO /BN yang ketika itu diterajui oleh Mahdzir Khalid , sekelumit pun mereka tidak pernah belajar dari pengalaman tersebut.

Berbekalkan kesumat yang mendalam terhadap Dr Mahathir serta sokongan tidak berbelah bagi Mukhriz terhadap keterbukaan perjuangan Timbalan Presiden UMNO Muhyiddin Yassin yang berpegang teguh dengan Perlembagaan UMNO, membuatkan Pemimpin No 2 Kedah iaitu Timbalan Ketua Perhubungan berserta beberapa Ketua Ketua Bahagian yang telah menghampiri tarikh luput (bakal expired) , berusaha secara kolektif bagi "menghambat" manusia yang berbinkan Dr Mahathir.

Berbekalkan kesumat Najib terhadap Dr Mahathir maka alasan "hilang kepercayaan" adalah alasan terbaik untuk menyingkiran Mukhriz tanpa dakwa dakwi. Itulah kelebihan yang terpakai dalam UMNO yang dikemudi Najib.

Tanpa mengendahkan sejarah silam ketika BN/UMNO yang dihambat PAS malah meremehkan keupayaan Pemimpin Muda yang berketerampilan telah meroyankan pemimpin tua ini yang kalau dilihat kekuatan mereka hanyalah terhadap duit RM2.6 billion Najib yang dilambai lambai .Tetapi pada hakikatnya PRU 14 nanti..selamat tinggal romeo ..UMNO Kedah.

Tetapi apa yang dikesalkan hanya kerana pemimpin yang luput masa masih perasan akan kehebatan diri, dan perasan diterima generasi kini, maka jambatan yang baru saja dibina dan mula padat tanahnya tetiba manusia yang dah terbau kapur barus diubun ubunnya..mula tunjuk tebiat..maka UMNO dan pendokong bakal dibawa bersama keliang lahad dan dengan gembiranya PAS dan PKR yang akan membaca talkinnya..


                  Padanla muka
     
                  Cahaya Al Majid




2 comments:

  1. Cahaya al majid lahir dari cahaya al ketum

    ReplyDelete
  2. UMNO mmg dah nazak.
    Buat apa pun org dah meluat.

    ReplyDelete