Saturday 2 September 2017

THE PROMISED LAND : UNDANGAN MENJERUT

Bismillahirrahmanirrahim.

    TERJERAT

Alhamdullilah 9 Zulhijjah telah berlalu dan kini para jemaah Haji di Tanah Suci telah menyelesaikan apa yang disunnahkan.

Kembali kita kedunia nyata dalam merentas fantasi MOI serta keghairahan seluruh anggota Pejabat PM tidak terkecuali semua pemimpin tertinggi UMNO dalam menyembah dan mensucikan undangan Donald Trump buat  Najib .

Walaupun media US dan DOJ telah melebelkan kerajaan Najib yang di terajui Barisan Nasional sebagai sebuah Kerajaaan pimpinan KLEPTROKASI namun keberadaan untuk berada di White House bagi memenuhi undangan Presiden dilihat sebagai pucuk dicita ulam mendatang.

Kini isu.undangan dari Donald Trump aka Presiden Amerika yang dibuat secara resmi kepada pimpinan Putrajaya mula di perbesarkan dan dihebohkan seolah olah segala isu yang dibangkitkan olih DoJ serta penyitaan beberapa aset aset yang terhubung dengan 1MDB yang dituduh telah terlibat dengan pengubahan wang haram di Amerika adalah berita palsu belaka.

Yang herannya kes ketika Najib ditangkap bermain golf dengan Obama di US sewaktu negara dilanda.musibah banjir tidak pula dihebohkan lawatan tersebut. Tahu tahu keluar gambar dan berita Najib main golf bersama.Obama ketika.rakyat sedang bertarung nyawa.

Itulah perjalanan . Samaada lawatan Najib ke Amerika untuk bermain golf dengan Obama ketika musibah melanda negara merupakan satu undangan resmi atau sebaliknya tiada siapa yang tahu..Kecuali Najib.

Tetapi ,kalau diikutkankut fikiran manusia yang waras dan bertanggung jawab terhadap yang dipimpin..Nescaya undangan ketika negara sedang menghadapi bancana, mana mungkin seorang Perdana Menteri akan meninggalkan negara demi memenuhi undangan Golf, tetapi tidak bagi Najib.

Berbeza pula dengan undangan kali ini. Trump yang dilihat amat tidak digemari olih pemimpin negaranya sendiri dan keputusanya selalu menerima kecaman dan tentangan namun buat Najib dan ikepimpinannya.. Itu bukan MASAALAH.

Semua kena faham bahawa Amerika hanya akan mendahului keperluan negara mereka dahulu . American First adalah , motto mereka.

Dengan rekod buruk yang dimiliki oleh Najib serta kerajaan pimpinannya, bermacam macam perkara bolih berlaku dalam " Traders deal'.

Hati saya berat mengatakan bahawa kali.ini negara kita" terpaksa ", membeli senjata dari Amerika samaada " jet pejuang" mahupun kelengkapan ketenteraan yang lain yang berbillion dollar harganya.

Itu yang dapat saya "rasa" untuk perjalanan dan lawatan Najib ini.
Perjanjian " timbal balik" demi menyelamatkan apa yang sedang berlaku.

                  Cahaya Al Majid











No comments:

Post a Comment