Monday 14 May 2018

THE PROMISED LAND : HEBAT MANUSIA HANYA SEKADAR MERANCANG!!

Bismillahhirrahmannirrahim.

KETENTUAN ALLAH SWT MEMBATASI
PERANCANGAN MANUSIA

Berkerja melebihi had waktu, bertungkus lumus memerah otak demi memuaskan hati rakan rakan sekutu tanpa membelakangkan "Perjanjian" itulah yang dilakukan olih susuk yang berumur 93 ini, iaitu Dr Mahathir Mohamed, Perdana Menteri Malaysia buat kali kedua.

Tidak lekang dibibir dan lidahnya mengatakan bahawa segala janji janji pasti dikotakan terutama kepada rakan sekutunya. Namun dalam kocak air yang deras itu ada juga derauan percikan songsang  yang datang dari Rafizi.

Namun kocakan itu terhenti bilamana air dihulu mula tenang bila sampah sarap rantingan serta kayuan telah menghilir.

Namun dalam kerangka yang telah dipersetujui bersama  iaitu ajenda utama Pakatan Harapan adalah untuk "memulihkan" keadaan negara dan rakyat samaada disegi ekonomi mahupun pentadbiran Dan undang undang nampaknya, ajenda tentang keberadaan "kedudukan Anwar" dijadikan bahan utama pula dalam perancangan.

Semua.pemimpin dalam.kelompok Pakatan Harapan mesti memahami.situasi semasa dan keperluan Rakyat atau mana yang terlebih penting, antara keutamaan Rakyat atau Anwar.

Olih itu kewajaran mendahulukan ajenda Rakyat adalah terlebih utama. Itupun kalau mereka ada" perasaan"la.

Walaupun kepimpinan tertinggi PKR lebih mengutamakan "keberadaan Anwar" berbanding 'usaha" Dr Mahathir "membersih negara" namun fokus.dan hala tuju Dr Mahathir terhadap ''amanah" yang dipikul dibahunya,. sedikit pun tidak berganjak.
Tahniah Ayahanda!!!

Walaupun Dr Mahathir serta kepimpinan Pakatan Harapan mengharapkan untuk Anwar Ibrahim sebagai pengganti beliau sebagai Perdana Menteri melalui jalan pilihanraya seperti yang.pernah dilakukan melalui Langkah Kajang, namun, pada hakikatnya ' rancangkan itu tidak akan membuahkan.hasil kepada Anwar.

Walauapapun manusia bolihlah merancang tetapi perancangan Allah SWT jua.yang menentukanya semuanya.

Cahaya Al Majid.






3 comments:

  1. Harapnya sdr. Anwar memahami serta sedar diri.....
    Tun yg 93 tahun tu pun dah upgrade,sentiasa didepan walau diasak pelbagai rupa dan gaya. Ramai yg lupa....hobi Tun adalah mengkaji al quran,panduan hidup seluruh isi alam.
    Maka sbb itu Tun selalu beroleh kemenangan demi perjuangan nya yg hampir selesai!
    Anwar masih ditakuk lama..

    ReplyDelete
  2. MEN CAN ONLY PLAN..
    BUT KAH3... GOD LAUGHS
    IM SENTIASA PERHATI =_=

    ReplyDelete
  3. THE ISLAMIC END-TIME PROPHECY IS COMING
    HAPPY BIRTHDAY IM ON YOUR ..TH ANNIVERSARY....
    THE WARLORD WITH HIS YOUNG MAGICIANS
    ARE STILL AT WORKS PREPARING THE BASE....
    THEY WILL BE EMERGING VERY VERY SOON....

    ReplyDelete