Saturday 16 March 2019

THE PROMISED LAND: MAHATHIR DAH TAK DA UUUM!!?

Bismillahhirrahmannirrahim.

INGATKAN NAJIB SAJA YANG  NAK HAPUSKAN LEGASI MAHATHIR
TETAPI
TINDAK TANDUK MAHATHIR
LAGI JAHANAM!!!

Mahathir, pada penghujung perjalanan hidupnya lebih banyak membawa kemudharatan berbanding kebaikkan kepada orang Melayu .

Kemudharatan yang nyata adalah penjualan kepentingan kepentingan milik Khazanah negara yang amat bernilai tinggi yang memberi pulangan tinggi kepada pelaburan negara tetapi apabila kuasa ditangan Mahathir dengan Lim Guan Eng sebagai Menteri Kewangan ,habeh harta yang dikumpul olih Kerajaan terdahulu melalui Khazanah Nasional dijual kepada "pelabur"  dari luar dengan alasan "mengurang" kan hutang .

"Kunun" bila kuasa ditangan terus Ke Jepun untuk mencari pelabur alih alih tak sampai 3 Bulan "diJUAL" kepentingan IHH kepada Mitsui Corporation . itulah yang Mahathir kata "mencari pelabur".

Dahlah IHH dijual dengan harga RM8billun, Tak cukuo dengan Tu, terbit pula Samurai Bond untuk pinjam RM8billion, tambah lagi hutang negara. Itulah pandainya Mahathir kata pendukung PH terutama ahli DAP.

Tak cukup dengan apa yang termetri terdahulu dengan Singapore semuanya berat sebelah dan tak menguntungkan negara, kata Mahathir.
Memang sifat Mahathir "mudah lupa" dengan 22 tahun beliau sebagai Perdana Menteri, tak pula dia sibuk nak mengolah semua perjanjian itu.

Rupa Rupa nya, dalam "kekecohan" dengan Singapura tu, rupanya, kepentingan Khazanah negara juga dijual kepada Singapura,berbillion lagi berpindah tangan. Depan rakyat sempadan negaralah, kedaulatan negaralah, ISU air murahlah, belakang rakyat semuanya dijual.
Dan yang tidak bolih tahan " Hotel Royal Chulan milik Boustead aka LTAT , juga dijual murah RM197 juta.

Tanah kosong yang dibeli olih tabung Haji dari 1MDB pun berharga lebih kurang RM198 juta, inikan pulak  tanah dan bangunan Hotel yang  dah beroperasi dan berprestij dijual RM197 juta.
APA punya berniaga macam ni... lingkup satu negara.
Dapat pula Menteri Pertahanan standdard Lulus  SPM je, Tu pun tak tahu Grade brapa, silap silap Grede 3,

Tetapi apa yang pasti bukan hutang negara yang berkurangan tetapi sebaliknya hutang meningkat dengan pemilikan HARTA negara terjual sedikit demi sedikit. Semuanya atas kepandaian Mahathir yang telah "blur otak" selepas 15 tahun meninggalkan kuasa Di Putrajaya.

Sedikit demi sedikit kecelaruan "otak" Mahathir terserlah. Ketumpulan akal semakin jelas dan keserakahan untuk memeluk kuasa dan dendam kesumat amat jelas diwajahnya.

Nampaknya dendam Mahathir pada Najib Dan PAS bakal dibawa keliang lahat.

MELAYU MUDAH LUPA ,kata MAHATHIR tetapi sebenar yang mudah lupa adalah
Mahathir yang dah mula mengalami sindrom" pelupa" dan " Tak ingat".

Cahaya Al Majid.

1 comment: