Sunday 19 May 2019

THE PROMISED LAND: :MALU APA BOSSKU" SEBUAH KEMPEN???

Bismillahhirrahmannirrahim.

Apa kena mengena antara isu Kesopanan dan Kesusilaan dengan slogan yang mengangkat kembali imej Najib kepersada pentas politik iaitu Malu Apa Bossku?

Kenapa Lim Kit Siang takut sangat dengan keberadaan Najib yang kini mula diberikan perhatian olih masyarakat Melayu terutama olih golongan anak anak muda berbanding Lim Guan Eng mahupun Lim Kit Siang.

Adakah imej Najib yang pernah menjawat  jawatan Menteri Kewangan dahulu telah mula diberikan perhatian olih masyarakat terutama tentang membentes klentong Guan Eng yang sedang diwar warkan diseluruh negara bahawa pemulihan hutang dan ekonomi negara yang beliau dakwa telah dapat beliau atasi?

Berbalik kepada sindiran Lim Kit Siang terhadap Najib tentang slogan Malu Apa..Bossku, apa sebenarnya isu tersebut??yang membuatkan Lim Kit Siang "meroyan"?

Kalau dibuatkan perbandingan antara Lim Kit Siang dan Najib, bukan saja Lim bakal tercicir jauh malahan kalau Lim Guan Eng skalipun berada digarisan pertandingan nescaya, lumpur saja yang bakal dicalitkan kemuka mereka olih orang Melayu.

Yakinlah..hanya orang Cina saja yang menyokong DAP..Dikalangan orang Melayu pula , bilangannya bolih dikira dengan jari. Untuk itu janganlah mendabik dada.

Walaupun DAP mempunyai lebih 40 kerusi Parlimen selepas PRU14, beringatlah, selepas ketiadaan Mahathir, semuanya pasti berubah dan Pakatan Harapan hanya akan bernyawa selagi Mahathir berkuasa saja. Selepas itu tahulah untung nasib DAP.

Terkini Pengerusi DAP Jerantut yang merasakan bahawa DAP telah terlalu berkuasa dinegara ini telah dengan angkuhnya berani membuat ancaman terhadap Ketua Polis Di Raja Jerantut pula.
Peergh...baru sedikit kuasa ditangan , penguasa undang undang negara pun mahu ditentangnya..itulah Pemimpin DAP.

Adakah.ini jenis pemimpin DAP yang Mahathir sukakan???
Jilatlah..DAP tu asalkan kekal berkuasa wahai "mamak bendahara" !!

Cahaya Al Majid.


12 comments:

  1. Haahhh kasi tepukkk sama Jon Doe dan Klueng men... penghormatan tertinggi ruang komen cahaya nur majid bagi laluan Jon doe dengan ratib panji.. panji..!! panji..!! dengan karomah kebesaran atok fitnah haaktuihh semesta alam ratib maki hamun bodooo.. bodoo..bodooo oleh cai cai Jon doe..!!

    Di pertengahan ratib Jon Doe jangan kata Jon doe tak payung ... Paku Payung pun cai jon doe kluengmen telan bulat bulat...!!

    Diakhiri dengan lagu ratib q serra serra...!! Sempai skg Jln Doe tak kemuka bukti GN Panji Hitam Palsu yng kuat memfitnah bohong demi kebesaran haaahkktuihhh fitnah atok semesta alam..!!

    Jon Doe sila kemuka bukti sebelum kau melalut kelaut dengan fitnah panji hitam kebesaran atok
    haaaakkktuihh fitnah semesta alam

    Pantun dua suku kerat...!!

    PANJI KEBESARAN ATOK HAAAKTUIIIHHH FITNAH...
    SILE LEE KOMEN JON DOE HARAMJADAH



    haaaahhh Jon Doe dan Klueng Men kasi tepukkkkk kuat kuatt..!!!


    sile lehh sile mengomen ..!!

    kikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al Majid bertemankan cahaya...john doe pulak berteman kan taek...taek dlm kegelapan.
      Kihkihkih

      Delete
  2. BAZAR RAMADAHAN DATARAN MERDEKA/TAR RUGI TAK LAKU...!!

    mohon bossku lawat Bazar Ramadhan Kg Baru dan Bazar Dataran Merdeka yg kosong tiada sambutan dan tak laku setelah berpindah dari jalan TAR..

    Perinagaan di Jalan TAR sepi setelah semua lot parking ditutup dan dijadikan siar kaki... kereta tak boleh parking dan menyukarkan oranh ramai mrmbeli pukal barang baranh perniagaan disana...

    Krnapa tak tutup parking di Jalan Alor atau Petaling street sekali.. 90% peniaga melayu islam di Jln Masjid India/TAR .... usaha senyap melingkup kan perniagaan org melayu di kawadan tersebut sedang dilakukan oleh puak mata sepet.. bila perniagaan rugi maka senang puak ini akan masuk membeli dan menguasai kawasan ini nanti..

    mohon bossku melawat kawasan segera di bulan Ramadhan ini segera... keluh kesah peniaga rugi tiada siapa yg ambil tahu...

    viralkan...!!

    ReplyDelete
  3. Lebih 14 abad yang lampau baginda Rasulullah saw telah memberitahu bahawa di akhir zaman kelak iaitu di hujung zaman fitnah ada dua perkara yang akan diangkat. Pertama ilmu dan kedua perasaan malu.

    'Malu apa Bossku' adalah satu kempen yang mengesahkan betapa benarnya khabar ini. Seorang pemimpin yang kantoi khianat dan menghadapi puluhan pendakwaan mahkamah memperkenalkan satu slogan syok sendiri berbunyi "malu apa bossku" membuktikan bahawa perasaan malu kerana didapati berbuat khianat sudah diangkat.

    Dari sudut psikologi pula malu apa bossku hanyalah slogan untuk meredakan keresahan dan kegelisahan bossku yang kini menghadapi puluhan pertuduhan.

    Apapun, tiada masalah kerana kebenaran sentiasa menang di atas fakta yang benar dan bukan melalui slogan yang palsu.

    Silalah cipta puluhan lagi slogan pun, pendustaan dan kebathilan tetap akan tewas.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makhluk pekak dan bebal mcm ko ni memang jenis kuat berdusta. Belagak mcm tau serba serbi tapi hakikatnya habuk pun tarak.

      Delete
  4. kikiki... dah jatuh hukum ke pemimpin tu... yg meliwat sondol china doll jadi kepala perompak tak de rasa malu pulak pengamal pluralisma murtad comamgo lgbt gay tak rasa malu benar lah kata lata nabi tu bila orang fiynah jijik disanjung akhir zaman.. alahai...

    ReplyDelete
  5. nak fakta slogan.... tungguuu


    fakta GN panji hitam palsu dh jumpa ka blom... kikikiki... jangan kata tak payung... paku payong cai sanggup telan

    ReplyDelete
  6. kasi up 2 blogger ini boleh berdebat dng hujah yg mantap...!!!

    bukan bloger nihhh... hampeh.. kiki

    agendsai.blogspot.com

    anak sungai derhaka.blogspot.com

    ini blogger mme totok blogger tolo labuh... maklum la sampai labuh tolo bakal PM ke 8 tunggu nak jadi PM


    jom terjah blogger ni... meriah weei..!

    ReplyDelete
  7. pembetulan..

    *** blogger nihhh hampeh tu blogger KD yerr bukan cahaya majid

    ReplyDelete
  8. Mazlee teruk kena serang DAP .. DAP kata Mazlee 'Big Idiot' Macai atok kan banyak karomah eehhh?? ... Lagi tinggi karomah kan lagi kuat maki maki bodoo bodoo bodoo.. eehh.. eehh..!?

    Bila Mazlee kena sontot macai bunga buat apa skg...??? Oohhh macai tengah ratib panji .. panji..punji... panji


    Atok keluarkan karomah kamu sekarang .. macai kamu kena serang topdog apaa lagi keluarkan karomahhh kamu wahai atok kesayangan macai jon doe dan cai cai sekeliannn...!!


    oopsss karomah atok tak bole keluar... telo atok masih diclamping top dog..!!


    kikikiki...

    ReplyDelete
  9. Sdr Al-Majid, pohon tampal.

    -----------

    Setuju sangat-sangat dengan pendapat di atas. Berdebat hanya melemahkan selain mempunyai banyak keburukan.

    Walaubagaimanapun di dalam hidup adakalanya sesuatu yang melemahkan itu perlu juga dibuat kerana keadaan memerlukan. Sebab itulah ada fiqh yang dinamakan fiqhul aulaiyat yang bermaksud fiqh memahami keutamaan.

    Tun M memahami fiqh ini dan demikianlah ia telah bertindak di atas panduan ini, sentiasa mendahulukan yang lebih penting berbanding yang hanya penting dan memilih yang kejahatan yang kurang berbanding kejahatan yang lebih besar.

    Pada zaman dahulu orang-orang Islam tidak berdebat dan hanya bermuzakarah disebabkan kesemua mereka adalah pencari kebenaran dan mungkin mereka hanya berbeza pada pandangan.

    Pada zaman kita ini, iaitu zaman fitnah, terdapat segelintir manusia yang mengaku beriman kepada Allah dan hari kemudian padahal mereka hanya berdusta.

    Mereka mahu berdebat bukan untuk mencari kebenaran sebaliknya untuk memanipulasi kebenaran dan menampakkan yang benar itu bathil dan yang bathil itu benar.

    Mereka adalah Pembenci Kebenaran. Kaedah-kaedah pembenci kebenaran ini ialah memperolok-olokkan, beralasan dan memutarbelit. Apabila mereka gagal maka mulalah mereka mencerca, memaki dan malahan melaknat. Misalnya si anon yang berturut-turut melaknat sdr KD disebabkan hatinya menanah kerana dia tahu dan sedar dia tak boleh menang ke atas sdr KD.

    Disebabkan golongan pembenci kebenaran inilah, kekadang kita perlu juga berdebat tetapi setakat gitu-gitu je lah sebab dari tulisan mereka kita dah tahu mereka bukan pencari kebenaran sebaliknya adalah pembenci kebenaran. Tiada amaun fakta dan dalil yang akan membuatkan mereka mengakui kebenaran sebab mereka mahu berdebat pun bukan demi kebenaran.

    Tidak melayan ajakan bodoh mereka untuk berdebat yang menampakkan kebodohan luar biasa mereka tidak akan membuat kita kalah mahupun kelihatan kalah.

    Hakikatnya mereka yang telah kalah dan sebab itulah mereka menggunakan kaedah mencerca dan melaknat. Sebab mereka sedar mereka takkan mampu menang.

    Sayang sekali mereka tidak sedar perbuatan mereka itu hanya bakal membawa mereka ke arah ketewasan mutlak. Pada ketika mereka tersedar, mereka telah pun berada di dalam proses untuk tewas mutlak dan hanya akan memahami maksud hakikat 'sesal kemudian tiada gunanya'.

    Apabila para pendusta dan ahli-ahli fitnah itu tewas mutlak maka kita tidak lagi perlu berdebat sesama sendiri kerana tiada lagi keperluan untuk mencari kebenaran kerana kebenaran itu telah benar-benar dibuktikan tanpa keraguan munasabah dan malahan golongan yang berada di atas jalan yang benar itu telah pun diberikan kemenangan mutlak ke atas kebathilan, dan menghancurkannya.

    Apabila datang kebenaran maka lenyaplah kebathilan dan apabila yang bathil itu telah lenyap ia tidak akan kembali lagi.

    Sementara zaman fitnah ini masih mempunyai tempoh, biarlah para pendusta dan pembenci kebenaran itu bersukaria semahu-mahunya kerana kelak mereka akan melalui tempoh berputus asa apabila mereka sedar mereka dan kena checkmate.

    Apabila masanya telah tiba, in shaa Allah umat ini akan meninggalkan terus segala debat yang sia-sia. Umat bakal disejahterakan.

    Perjuangan Tun memang masih belum selesai. Walaubagaimanapun ia akan selesai in shaa Allah.

    Wawasan 2020 bukan sahaja akan berjaya bahkan kejayaan itu malah melepasi apa yang disasarkan Tun semasa merencanakannya.

    Segala rahsia akan terbongkar
    Takkan dapat lagi berpura-pura
    Kerana ia akan terjadi
    Ia akan pasti tiba.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  10. NAJIB BORN IN THE YEAR OF THE KARMIC SNAKE..
    PEDULI APA CAKAP ORANG. KAH-KAH-KAH... MALU APA BOSS-KU..??
    THE KARMIC SNAKE WILL REBORN NEW AFTER SHEDDING THE SKIN...

    ReplyDelete