Thursday 23 May 2013

' MELAYU BANGSAT' 'MELAYU SAMSENG'- PERLUKAH KITA BERDIAM DIRI ATAU SERAHKAN KPD POLIS??

KALAU CINA TERKENAL DENGAN GANGSTER NYA, INDIA TERKENAL DENGAN  KAKI PUKULNYA  TETAPI APA MELAYU  ADA?? PEKIDA??? SEPATUTNYA MELAYU MEMPUNYAI KUMPULAN ALA MAFIA YANG DAPAT MEMBELA NASIB BANGSANYA YANG DI CACI DAN DIHINA OLIH  BUKAN MELAYU.
SalamunAlaykum.

Berlanjutan dari keputusan PRU 13 yang tidak berpihak kepada pembangkang terutama   DAP dan segelintir Melayu PKR, saban hari kita akan terdengar berbagai cacian dan makian yang ditujukan kepada Bangsa Melayu terutama kepada anggota keselamatan iaitu Polis yang majoritinya berbangsa Melayu. 

Namun cacian dan makian yang berupa 'penghinaan' itu amat dalam kesannya terutama kepada bangsa Melayu. Kaum Cina yang dikata menyokong 'Adam Adli' itu hanya lah  satu 'drama' yang ingin dipertontonkan kepada seluruh masyarakat seolah-olah mereka 'menyokong' perjuangan Adli tetapi pada hakikatnya kaum Cina ini mengambil kesempatan untuk menunjukkan 'sifat' kebenciannya kepada orang  Melayu. Itulah hakikat yang ingin diluahkan kepada seluruh institusi Melayu. 

Sifat kebencian serta kurang ajarnya anak -anak Cina yang baru naik ini  seolah-olah ingin mengamit orang Melayu untuk 'berparang' menentang puak ini dan mereka perlu ingat bahawa  kesabaran orang Melayu telah sampai ke kemunchaknya. 
                                        
Apa yang menyedihkan tiada satupun pihak dari kalangan Mahaguru Silat, Pesaka, Perkasa , Pekida atau kumpulan Melayu lain yang bangun menentang 'keceluparan' Bangsa Cina ini. Dinana Pertubuhan UMNO, Pemuda UMNO atau apa saja kumpulan yang berasaskan Melayu yang sanggup menyahut 'cabaran' kaum Cina ini??Tiada langsung. Semuanya diserahkan semata kepada pihak Keselamatan iaitu Polis untuk berhadapan dengan 'puak pelampau' ini. Adilkah kita bilamana 'Polis' Melayu yang beragama Islam dihina sebagini rupa. Tahukah kita bahawa yang dicaci dan dihina itu adalah Melayu,yang tergolong dari  Raja Raja Melayu dan orang Melayu keseluruhanya. Perlukah kita memberi muka kepada "pelampau' ini??

Apa yang dapat dianalisa, persatuan seperti Kumpulan Silat, Pesaka. Perkasa, Pekida dan yang lain-lain hanya berani setakat 'membuat laporan' saja begitu juga dengan UMNO dan sayap Pemudanya semuanya sudah hilang 'taring' bilamana menghadapi situasi ini. Melayu perlu berani bangun beramai-ramai memenuhi setiap ruang untuk menunjukkan 'kuasa Melayu'  dan bukan berdiam-diri membiarkan bangsa Melayu dicaci dan dihina olih 'pendatang' yang tidak sadarkan diri ini.
                                  

Kaum Cina berani bangun beramai-ramai menentang apa yang didakwanya tiada keadilan terhadap bangsa mereka bagitu juga dengan India, melalui Hindraff, mereka bangun beramai-ramai menghina Melayu, Raja Raja Melayu, Perlembagaan Negara dan yang tidak dapat diterima apabila 'menuduh' UMNO rasis, namun, apa Melayu UMNO  buat ??Disebabkan Melayu UMNO terlalu selesa dan berpuas hati dengan penghinaan ini, maka, tiada satu pun puak MelayuUMNO  berani bangun 'membantah' perlakuan ini. Kenapa??? Takut hilang kuasa dan undi mereka??

Adakah ini sifatnya Melayu yang dikatakan 'menggalir' darah pendekar ditubuhnya??Kalau beginilah sifatnya Melayu apabila 'bangsanya' dicaci dan di'bangsatkan' olih kaum lain, Melayu hanya berpeluk tubuh . Bagaimana sekiranya ingin dipanggil untuk berjuang membarisi 'Pemuda Bani Tamim"? Orang Melayu perlu ingat dan perlu tahu bahawa ' Melayu" itu adalah bangsa 'Meem" yang beragama Islam. Apabila Melayu dihina samalah tarafnya dengan "Islam' dihina dan dikeji.
                                      

Kalau kaum Cina dan India bolih mencemuh  Melayu dengan berbagai -bagai perkataan kesat, tidak bolihkah kita melakukan perkara yang serupa terhadap mereka??Amat sedih sekali apabila melihat bangsa Melayu dibangsatkan olih bangsa lain. Tidakkah perkataan ini terkesan kepada pemimpin UMNO mahu pun pejuang bangsa yang 'menggadaikan' nyawa' demi kesejahteraan kaum Cina dan India yang hidup bermewah-mewah ini?? Perlukah Polis 'mensejahterakan' kawasan kediaman mereka dan kawasan perniagaan mereka supaya mereka sentiasa berada didalam keadaan selamat selalu?? Perlukah kita memberi 'perlindungan' untuk kesejahteraan mereka?? Kaum Cina dan India ini sedikitpun tidak berterimakasih kepada Polis yang bersengkang mata siang dan malam bergadai nyawa demi menentukan mereka 'hidup' dalam keselesaan. Tidak kah mereka memikirkannya??

                             Kaum inilah  yang dikatakan" bangsa yang tidak tahu diuntung",
INILAH CONTOH  PEMIMPIN TERBAIK  YANG UMNO PERLUKAN DALAM  ERA MASAKINI
                                                   
                      Melayu perlukan pemimpin yang bolih mensejahterakan orang Melayu
                             Melayu perlukan pemimpin yang berjuang untuk orang Melayu
                             Melayu perlukan pemimpin yang bolih memperjuangkan Islam
                                      Melayu perlukan pemimpin yang berani dan tegas
                              Melayu perlukan pemimpin yang berjuang diatas\kebenaran
                   Melayu perlukan pemimpin yang ikhlas berjuang demi Melayu dan Islam

    APA YANG MELAYU PERLUKAN IALAH 'MELAYU  MAFIA'  DEMI BANGSA MELAYU
                                                DAN BUKAN MELAYU PONDAN

                                                  Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

15 comments:

  1. 100% sokong tetapi anak2 muda kenalah menuntut ilmu2 perang dahulu.....

    ReplyDelete
  2. Yg duduk diatas tu, keluar2 perut makan nasi dlm pinggan emas, kepala dididik dengan pemikiran British, cakap melayu slang omputih,,,,Tanah Melayu dah mcm milik personal kaum keluarga....kene ada ngo yg betul2 bebas,,,,

    ReplyDelete
  3. Salam tuan,
    belum masanya..
    biarlah mereka puas 'naik lemak dan tocang' dulu...
    akan tiba masanya nanti.
    barisan saf pun sudah siap menanti,arahan.
    insyaallah.

    Wassalam.

    ReplyDelete
  4. Salam tuan admin...
    Saya rasa merujuk kepada situasi sekarang ni di bumi Malaysia, orang melayu sedang naik sedikit demi sedikit...orang melayu perlukan 'trigger' pencetus untuk bangkit semula...perbuatan mereka yang nyata dan terang menghina dan memburukkan bangsa melayu sedang diperhatikan dan apabila tiba masanya kesabaran tidak boleh dibendung lagi, maka tunggulah hari kehancuran untuk mereka...

    Perbuatan mereka sekarang ni merupakan penyebab utama kebangkitan melayu..

    ReplyDelete
  5. kihkihhh..."akudtgdrpantek" sokong 1500%...dah lama dah aku rasa perlu ada fikiran begitu!...boleh jadi cuma tunggu arahan dari grand master (ii) kepada pasukannya sahaja sekarang ini...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang pun ade sini ke????heheheeee

      Delete
  6. Orang Melayu tak perlu melatah... dan kita hormat undang2 negara.. bila orang kaum lain dok asyik lawan polis maka jelas di mata orang luar malaysia yang kaum2 ini mmg kurang ajar dengan penguatkuasa negara. Mereka mmg teruk.
    sampai satu masa nanti kemuncaknya bila jatuh sumpah nanti maka keluarlah semua pengkhianat ini dari tanah melayu nanti sendiri dengan rela hati.. 7 keturunan mereka... bukan kerana dihalau tapi sbb tidak larat muntah darah bila jejak kaki di tanah melayu ini... Sultan Mahmud mangkat dijulang... jgn fikir sumpahan spt itu tidak boleh berulang...SBB ALLAH SWT MAHA BERKUASA untuk membenarkan ianya berlaku

    ReplyDelete
  7. Terima kasih kerana masih ada saudara-saudara yang sealiran. Alhamdullilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkihhh...perasan!...heheee

      Delete
  8. isu mnghina org2 melayu timbul sejak mca dan gerakan lemas..dlm pru13..sblom ni jarang diperbincangkn...x panas..bg org melayu..mempertahankn bangsa adalah haram[melayu]apa yg perlu kita mesti memprtahankan agama suci kita ISLAM..bkn bngsa..tertegaknya islam segalanya akan selesai itu jnji Allah..sb tu setiap firman Allah tidak menyebut bngsa tp umat..biar pun NABI2 semua dri tanah arab..tp bngsa kita[org melayu]yg mngaku beragama islam tidak ada keyakinan terhadap agama sndiri malah mmperlekehkn..mnghina..malah mreka mnganggap rezeki bkn dri Allah..mreka mnganggap hukum2 Allah itu sudah tidak sesuai dizaman ini..andaikata hukum gantung mngedar dadah..itu datangnya apa yg Allah prentahkn nescaya ramai yg mnenentang kerana yg digantung kebanyakan bngsa melayu..maka ramai ank melayu akn mati..tp disebbabkn undang2 dunia..x siapa mnnentang..akhirkata marilah kita tegakan syiar islam kmbali kita kepada AlQuran..semua kan dpt diselesaikan..permasalahan ini..waallahuallam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.\Saudara silap . Penghinaan terhadap Melayu telah lama berlaku cuma akhir ini 'meletop' dipasaran terbuka. Dalam kotab mana pula saudara jumpa ayat mengatakan mengatakan mempertahankan bangsa adalah 'haram' setahu saya cuma Nik Aziz saja yang 'mengharamkan', bukan Al Quran dan juga Sunnah. Saya rasa saudara terkhilaf. Ambil iktibar kenapa ' Muhammad" dilahirkan kepada Bangsa dan tidak pula Allah menyatakan secara terangan akan umat Arab. Tidakkah 'bangsa' didahulukan olih Allah untuk menurunkan Islam".Tidak pula saya dengar bahawa orang Melayu UMNO menolak Islam, yang banyak menolak hanya PAS dan PKR. Jangan kita bersangka buruk kepada orang lain. Kita kena buka pintu hati untuk menerima kebaikan. Semua dakwa nak tegakkan syiar Islam tetapi PAS dan PKR masih 'terbelenggu' dalam diri masing-masing.

      Delete
    2. kihkihhh...pada "akudtgdrpantek" sahaja...bangsa MELAYU sekarang ini berpecah belah kerana tidak tahu dan tidak faham apa itu MELAYU dan apa itu agama, lebih lebih lagi agama yg diberi nama islam itu...di sebabkan ini lah makanya bangsa keturunan MELAYU skrg ini sudah keliru perasaan dan fikirannya (agamanya)!...dan kesempatan ini dimanupulasi sebaik mungkin oleh bangsa dan agama lainnya!...ringkasnya beginilah - semua bangsa manusia di dunia ini punya perasaan dan fikiran...yakni perasaan dan fikiran yg pelbagai bentuk mengikut bangsa kelahiran mereka...ketahuilah bahawasanya fikiran kita itu tak lebih tak kurang hanyalah "alat" permainan kita shj, sepertimana tangan dan kaki kita...sekiranya kita tidak mengguna pakai alat "fikiran MELAYU" kita yg Tuhan "anugerahkan" kpd kita itu sebaik mungkin dan hanya menyerahkan (islamkan kpd tuhan) sahaja perasaan dan fikiran MELAYU kita itu tanpa "berusaha" mengguna pakainya, tapi dlm masa yg sama bangsa lain pula yg mengguna pakai alat fikiran mereka itu, makanya teladan dari apa yg sedang terjadi kepada kaum rohingya yg sudah hilang sejarah jati dirinya dan bangsanya hingga menjadi kaum yg merempat di bumi Tuhan ini tanpa ada lagi bangsanya dan negaranya, boleh kita jadikan sempadan utk kita fikirkan!...agama itu ialah akal (fikiran) dan tiada agama bagi orang yg tidak menggunakan akalnya...heheee

      Delete
  9. Anak harimau menyimpan 'bisa'..
    Bisa tersimpan didalam 'kuku'..
    'Kuku bisa' tersimpan rapi.

    ReplyDelete
  10. Hanya Melayu dapat menyatukan Islam kerana Melayu itu Islam dan tidak sama dengan bangsa Arab sungguhpun Islam turun lebih dahulu di Arab. Malah bangsa arab bukan semua beragama Islam. Justeru mereka tidak akan dapat menegakkan Islam di akhir zaman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkihhh...pada "akudtgdrpantek" sahaja...kena tahu dan faham apa itu MELAYU, agama dan islam itu, bro?...adakah bangsa lainnya selain arab tidak layak menyerahkan (MELAYU-kan @ islamkan) dirinya kpd tuhannya sedangkan ketika "itu" dia tiada perasaan dunia apa apa lagi kecuali hanya menyerahkan perasaan (agama) itu kepada tuhannya shj???...cukuplah kita mengatakan agama kita itu ialah agama MELAYU dan berbangsa MELAYU (muhd @ cahaya terpuji)!...tak perlulah nak mengasing asingkan antara nama MELAYU itu dgn nama islam itu...sama aje maksud dan pengertiannya!...barulah boleh kita "memimpin" umat sedunia kembali semula kpd tuhan yg esa utk kali ini (kalau dia mahu lah!), tanpa ada lg jiwa yg kecil di dlm perasaan kita, kerana beranggapan selama ini bahawa bangsa MELAYU itu duduknya di bawah agama yg di beri nama islam oleh bangsa arab itu!!!...heheee

      Delete