Monday 27 May 2013

KEGAGALAN NAJIB- UMNO PERLU PENDEKATAN BARU

KAPAL MILIK BERISAN NASIONAL TERSADAI DIPANTAI AKIBAT  KELOPONGAN  SEKUTU TERUTAMA CINA DAN INDIA. KINI  ANAK ANAK  KAPAL UMNO TERPAKSA MENARIK KELAUT AGAR KAPAL BOLIH BELAYAR. JURAGEN  HARUS DIPERSALAH KERANA MEMBUATKAN KAPAL TERSADAI DIBETING PASIR . ATAU KAPTENNYA HARUS DIIGANTI AGAR KAPAL TIDAK TERDAMPAR LAGI
SalamunAlaykum.

Bertiitik tolak dari '3hb April 2009 setelah mengambil tampok kepimpinan negara dari Tun Abdullah Ahmad Badawi yang dikatakan gagal didalam PRU 2009 maka bermulalah era penyambungan legasi Tun Abd Razak bin Hussein melalui Najib Tun Razak. Semenjak pembambilan alihan  tampok pemerintahan Najib dikatakan telah memulakan berbagai bagai bentuk transformasi yang dikatakan bolih mencernakan politik BN mahupun UMNO tetapi bukan kepada orang Melayu dan pada hakikatnya melalui PRU 13 yang lalu, kegagalan Najib dan 'transformasi' serta 'formasi'nya  nyata gagal.

Sepanjang Najib memerintah iaitu selepas mengambil tempat Pak Lah, tidak terdapat satupun pembaharuan yan dibuat untuk orang Melayu terutama untuk ahli UMNO. Yang kedengaran hanyalah meminta ahli-ahli UMNO dan Melayu bersatu supaya menyokong dasar beliau yang mana kebanyakanya berpihak kepada bukan Melayu dan bukan kepada Bangsa Melayu.Dan yang paling ketara, Gagasan 1 Malaysia atau 1 Malaysia yang dicanangkan diseluruh Malaysia nampaknya ditolak olih semua. Namun sehingga kini 'laungan 1 Malaysia' dari Najib sudah tidak kedengaran lagi.

Segala bentuk 'toya' Najib  tidak menjadi dan beliau  hilang arah ketika ini. Apa yang dapat saya simpulkan  kegagalan Najib ialah  'merakyatkan' kaum Cina walaupun ratusan juta ditabur dan India mula naik "tochang "apabila  beliau melantik ketua Hindraff sebagai Menteri diPejabatnya. Segala perancangan beliau dan" NASIHAT"  'punahsihat'nya tidak menjadi dan kini UMNO telah 'terbeban' dengan satu 'bala' yang dicipta olih Najib.

PERANCANGAN NAJIB UNTUK 1 MALAYSIA ...SEMUA KE LAUT. APA UMNO AKAN BUAT????
                                            
Samaada suka atau tidak orang Melayu yang menyokong UMNO serta ahli UMNO perlu 'bingkas' dari tidur dan membetulkan keadaan 'yang' tidak kondusif  ciptaan Najib atau Presiden UMNO ini. UMNO dan orang Melayu yang menyokong UMNO perlu bertindak memberi amaran kepada Najib agar tidak melakukan sesuatu perkara mengikut kemahuanya saja. Garis panduan serta 'game plan' UMNO harus dibentang secepat mungkin agar 'penyusunan' semula UMNO dan kepimpinanya dapat dilakukan dengan kadar segera.

Kepimpinan UMNO perlu bersandarkan kepada Muhyiddin Yassin yang kelihatan lebih tegas dan berani berbanding Najib. Kelemahan Najib serta perancangan jangka panjangnya terhadap orang Melayu dan UMNO tidak jelas dan kabur. Ini dapat dilihat sebelum PRU 13 dimana Najib hanya mementingkan undi  kaum Cina dan India dan tidak kepada orang Melayu. Plan jangkapanjang orang Melayu tidak diumumkan kepada Melayu atau dilupakan langsung. Transformasi yang dilakukan hanyalah 'berkeuntungan; kepada satu pihak saja iaitu 'peniaga "dan korporat  terutama Cina', olih itu UMNO harus berani menentang dasar Najib ini .

Sekiranya kepimpinan tertinggi UMNO keseluruhannya tidak berani memperjuangkan 'hak Melayu' serta hak anak anak Bangsa Melayu dan bumiputra', eloklah Najib dibersarakan kerana 'kegagalan'nya didalam PRU 13. Kalau Najib serius didalam membantu kaum Melayu dan Bumiputra kami ingin mendengar sendiri apakah bentuk bonus "jangkapanjang "yang akan orang Melayu dan Bumiputra  dapat atau akan diperbuat olih Najib dalam masa terdekat ini. Adakah Najib akan berani melakukan 'transformasi' untuk mengangkat bangsa Melayu yang berlandaskan kepada Al Quran dan Sunnah??

Sememangnya   kemenangan BN hanya bersandarkan semata kepada sokongan padu  orang Melayu maka Melayu wajib dilayan seperti 'Raja" dan bukan ''hamba'.

                PELUANG HANYA DATANG SEKALI DAN BUKAN BERKALI-KALI

                                                  Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid


3 comments:

  1. kihkihhh...pada "akudtgdrpantek" sahaja...tanya sikit buleh?...betul ke NAJIB dan UMNO gagal???...atau pun sebenarnya mahadir (india bertopengkan MELAYU) dan puaknya yg gagal???...tahu ke kamu apa yg dihajatkan di dlm hati orang yg "gagal" itu, utk mengambil "sesuatu" dari hak orang lain tanpa keizinan orang itu???...aku sangka engkau tahu, al maklumlah engkau dah lihat tuhan engkau???...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuyooo..akudtgdrpantek pun ada kat sini..

      Delete
    2. Yo tok panther..
      lu pun ader kat sini???
      hehehe...kasi lantun cukup2 tok..

      Delete