Tuesday 28 May 2013

PERLUKAH BARISAN MENAGIH UNDI CINA?? SIAPA PERLU SIAPA!!

KAUM CINA PERLU AKUR BAHAWA UNDI MEREKA  MEMISAHKAN KITA
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Melihatkan kepada keputusan PRU 13 yang lalu, amat ketara kaum Cina mengenepikan Barisan Nasional. Samaada mereka berkeyakinan untuk mengepalai Pakatan Rakyat melalui 'proksi'nya iaitu PAS dan PKR untuk menjadikan DAP 'super power' dikalangan Pakatan nampaknya tidak menjadi atau 'tewas'. Namun didalam 'ketewasan' itu kaum CIna masih lagi berharapan bahawa dengan tindakan Anwar Ibrahim 'mengheret rakyat' terutama yang menyokong perjuangan mereka diharapkan akan mendatangkan hasil lumayan, namun, ketentuan kekalahan itu tidak juga dapat ditelan mahu pun 'dikunyah'.

Dengan harapan 'membuat kecoh' dalam  ' 'himpunan Blackout 505' yang diketuai olih Anwar Ibrahim serta Lim Kit Siang, yang bertujuan 'menculik hati Melayu' untuk turun menentang kempen mereka nampaknya tidak kesampaian. Melalui 'belaci' yang dibela Pakatan iaitu Adam Adli, cuba mencetus 'huru hara' yang didakwa mewakili 'suara mahasiswa' juga tidak disambut malahan'Adam Adli sendiri pula yang ditahan reman maka  berduyun-duyun pula kaum Cina 'menyokong' Adam Adli' . Diatas kapisiti apa atau tujuan apa kaum Cina menyokongnya tidak pula diketahui sebabnya tetapi apa yang nyata ialah 'menjadikan budak Melayu' belaci mereka untuk menyalak kerajaan yang didakwa dari dahulu sehinggi kini 'meminggirkan' serta 'menidakkan' kaum Cina, itulah presepsi kaum Cina ketika ini.

Walaupun tanpa sokongan orang  Cina , Barisan Nasional melalui tunggak utamanya UMNO masih berjaya berolih kemenangan tunggal melalui kerusi parlimen yang dimiliki olih UMNO sekaligus menidakkan 'strategi' Cina ini. Kini kaum Cina 'didalam' tertekan"dan 'terjerat' dengan permainan mereka sendiri. Olih itu orang Melayu sudah hilang kepercayaan serta tidak mempercayai mereka lagi walaupun mereka ini dari  kalangan MCA mahu pun Gerakan. Cina tetap Cina. Mereka akan bersatu sekiranya 'kesempatan'  yang dihidang menyebelahi kaum mereka, itulah sifat orang Cina samaada Cina MCA. Cina Gerakan mahupun Cina DAP , mereka adalah serupa dan tiada beza.

Kini masanya orang Melayu terpaksa " jual mahal" terhadap kaum Cina ini.Untuk meneruskan kesinambungan legasi UMNO atau pun Barisan Nasional, Melayu tidak lagi memerlukan kaum Cina untuk terus memerintah Malaysia tetapi Cina memerlukan Melayu untuk kesinambungan 'sisa-sisa' politik kaum mereka. UMNO atau orang Melayu tidak perlu simpati Cina lagi tetapi kaum Cina perlu 'melutut' kepada Melayu untuk 'terus'kan perniagaan. Kini Melayu bolih berlagak kepada kaum Cina ini kerana tanpa mereka Melayu masih bolih mendemonasi politik dan kecemerlangan pemerintahan walaupun tanpa kaum Cina disisi.


WALAUPUN MEREKA MELUTUT  NAMUN KEROSAKAN TELAH BERLAKU. SIAPA ANDA SIAPA AKU?
                                                       

Kini Melayu bolih mewarnakan sendiri corak pemerintahan mengikut citarasa sendiri tanpa rasa takut atau gentar terhadap kaum Cina. Kini Melayu sudah tersedar bahawa 'senggolan bahu' dengan kaum Cina tidak membawa apa-apa kebaikan terutama kepada perpaduan yang dilaungan olih Barisan Nasional. Sambutan 'perpaduan' yang dihulurkan Kerajaan Barisan Nasional  sebenarnya tidak disambut olih orang Cina, olih itu 'kepedulian'  terhadap kaum Cina harus diketepikan. Kalau dahulu Barisan Nasional teramat takut dengan kehilangan undi Cina tetapi kini 'ketakutan' itu telah terbukti bahawa Melayu tidak perlukan Cina tetapi Cina perlukan Melayu .

Kini pisau ditangan Melayu. Kini kita bolih mencorakan buah labu itu mengikut suka kita. Kita tidak perlu takut atau perlu 'kow tow' kepada Persatuan Cina lagi untuk meneruskan 'ajenda'  Malaysia. Samaada mereka ikut atau tinggal dibelakang, itu tidak lagi menjadi kesalahan . Biarkan kaum Cina 'menjilat' apa yang diludahkan kepada Melayu. Kepada orang Melayu, terutama Pemimpin , hati-hatilah berkawan dengan 'musuh' anda yang paling nyata ini, tolong jangan diberi muka lagi. Kalau bolih jauhkan untuk bersama-sama mereka. Perangai  mereka  tidak pernah berubah , mengungkit dan mendakwa bahawa pemimpin Melayu rasuah dan sebagainya,olih itu  tinggalkan bangsa ini, utamakan Melayu. Segala bentuk projek transformasi atau apa jua projek akan datang  tentukan 'bahawa Melayu mesti diutamakan.

Perlukah kita menerima cadangan gerakan agar Barisan menjadi parti  tonggak . Kita telah lihat parti Gerakan dan terkubur, MCA sudah sampai tahap nyawa-nyawa ikan, MIC pun dan nazak, jadi apa perlunya UMNO 'mendukung biawak hidup' ini?? Wakil mereka hanya menang diatas undi Melayu dan bukan dari undi bangsa mereka, itulah hakikat yang perlu mereka sedar .Tidak perlu dipanjangkan isu ini keraana tiada menafaatnya. Mereka hanya perlukan  'space" untuk meneruskan ajenda mereka saja. Lupakan hasrat itu. Melayu tolak mentah-mentah cadangan 'bodoh' ini. Biarkan mereka 'terjun dengan labu-labu'nya.

Jangan dianggap bahawa tanpa Cina kita akan gagal..itu adalah silap..mereka kena akur
                                             TANPA MELAYU MEREKA  AKAN MATI
           Kempen Boikot Barang Cina                                               
                                                   Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

3 comments:

  1. Slm,

    Benar teramat benar apa yg dikatakan,,,tapi hampa & cukup kecewa dgn pimpinan yang diberikan amanah. Kali ni pendekatan pragmatik lagi untuk menjilat & melayan bangsa2 babi ni lagi & lagi....

    ReplyDelete
  2. Yup,
    apalah gunanya untuk berbuat jasa dan memberi muka lagi kepada para pig eater@piggy slayer..
    inilah masanya untuk kita tunjuk kuku dan belang..piggi jahanam dengan idea parti tunggal!!!
    ...nasib paling SUEY!!! buat bangsa pendatang yg tidak bertemu jalan pulang kenegara asal...

    ReplyDelete
  3. Salam. Semoga UMNO dan BN akan mengubal 'akta' baru untuk menghalanag Presiden dari berbuat sesuka hati.

    ReplyDelete