Monday 6 May 2019

THE PROMISED LAND: DIMATA BELIAU "MELAYU MEMANG TAK BERGUNA"

Bismillahhirrahmannirrahim.

ADAKAH MAHATHIR SEDAR BAHAWA
RAJA RAJA MELAYU MERUPAKAN LAMBANG KEPADA
BANGSA MELAYU???

KALAU TMJ PUN DIA LABELKAN SEBAGAI
"BUDAK BODOH"
INIKAN PULA KITA ORANG MELAYU.

Mahathir masih memcungkil dan terus menghina bangsa Melayu.

Bermula dengan kalimah." Melayu Mudah Lupa"  telah membuatkan orang orang Melayu semakin hari semakin "menyampah" mahupun meluat terhadap batang tubuh Mahathir.

Tak cukup dengan ungkapan itu, Mahathir sememamgnya beranggapan bahawa bangsa Melayu ini merupakan "bangsa yang selalu bergantung pada subsidi", atau rata rata orang Melayu ini pada firasatnya, kehidupan bangsa Melayu sentiasa memerlukan"tongkat" untuk berjaya.

Apa!!! Mahathir sudah  lupakah terhadap hak keistemewaan orang orang Melayu seperti yang termaktub didalam Perlembagaan?
Adakah Hak keistemewaan orang Melayu ini yang mahu diabaikan Mahathir???
Atau Mahathir saja yang "melekatkan" Hak Perlembagaan ini hanya untuk kaum keluarga beliau saja ??? sehinggakan kaum dan kerabatnya bolih menjadi kaya raya???

Dan yang diuar uarkan Mahathir adalah kejayaan anak anak beliau yang telah berjaya menjadi bilionair mahupun millionair pula adalah atas usaha dan modal mereka sendiri dan bukan atas dasar "tongkat" mahupun "subsidi". Itukah pengakuan Mahathir??

Beginilah rupanya manusia yang lahir melalui " kantung" milik perempuan Melayu yang mengaku Melayu dan mahu menjadi Melayu.

Perlu diingat sekiranya darah yang mengalir ditubuh kita bukan berDNA kan orang  atau bangsa Melayu, sampai bila bila pun seseorang itu  tidak akan jadi Melayu.

Melayu atau bangsa Melayu yang dipakaikan pada diri mereka itu hanyalah setakat apa yang digariskan seperti dalam kamus dewan iaitu cakap bahasa Melayu, hidup cara Melayu dan beragama Islam, maka, jadilah MELAYU "kamus".

Hari ini satu lagi  penghinaan dilontarkan  Mahathir kepada bangsa dan anak anak MELAYU.
Bangsa MELAYU kalau nak masuk.Universiti dituduh pula ada laluan  ikut pintu "belakang" .

Peergh...pedih penghinaan Mahathir ini..

Patutlah ramai dikalangan Menteri kabinet Mahathir yang beliau pilih atau yang beliau beri jawatan Menteri tiada perlupun "berkelulusan" universiti, memadai dengan " ijazah tipu" agar mudah buat Mahathir untuk memunipulasi  atau "mencucuk" hidung mereka mereka ini.

Apa yang diperlukan Mahathir hanyalah "sokongan politik" saja dari  bangsa Melayu untuk terus berkuasa
Itu saja...
yang lain..bukan keutamaan!!!.
sebab orang Melayu yang lain semuanya adalah" bodoh belaka" sepertimana Mahathir kata "BUDAK BODOH" terhadap TMJ.

Cahaya Al Majid.


18 comments:

  1. Yes setuju, MAHATHIR itu sepatutnya jadi cina atau India supaya dia tidak perlu memikirkan tentang kebodohan dan kebangsatan nyata bangsanya di tanah air sendiri?

    Melayu TERBAIK adalah Najib?


    ReplyDelete
    Replies
    1. https://www.amenoworld.org/2019/05/skandal-bekas-agong-dalam-isu.html

      Delete
    2. Sdr KD,

      Sebab itulah Tun adalah PM-22, PM 2x dan PM terhebat negara ini sedang sdr Al-Majid hanyalah seorang blogger.

      Bayangkan kalau saudara Al-Majid adalah seorang PM. Habis hancur negara ini kerana dipimpin oleh seorang yang menyangka dirinya bijak padahal ia adalah sebaliknya, sedang ia tidak menyedarinya.

      Tun adalah seorang doktor dan sebagai doktor ia sedang cuba mengajar para pesakitnya bahawa langkah pertama di dalam proses untuk merawat penyakit ialah mengakui dulu penyakit yang sedang dideritai.

      Walaubagaimanapun bagi sesetengah pesakit yang kronik, disebabkan penyakit mereka itu tidak kelihatan pada mata kasar dan hanya boleh dilihat melalui mata halus, sedang mereka pula tidak memiliki mata halus itu (walaupun mereka menyangka mereka memilikinya), mereka pun menyangka bahawa orang yang memberitahu diri mereka tentang sakit yang sedang mereka deritai sedang menghina mereka.

      Merekalah itulah sebenarnya yang menghina diri sendiri kerana mahu kekal di dalam kebodohan dan menyangka pula seorang yang mahu mengeluarkan diri mereka dari kebodohan sebagai telah menghina mereka.

      Yelah, menjadi bodoh dan mahu kekal di dalam kebodohan bukanlah satu jenayah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. cakap kritik guna air liur, free. Mlm tido lena, esok bangun dok hadap laptop. Seronok betul ada keturunan kitol mandeliar ni ye encik Majid!

      Delete
  2. MAMAK BODO PATUT JADI BODO & BADUT
    MELAYU BODO MACAI JER TERKINJA RIANG
    WAT APA ANAKCUCU RUGI KLU BOLE BALIOUT
    JAMBATAN BENGKOK KAMU JANJI MANA SKG.?

    EEHHH..EEEHHH... SI TUA BODOH TU ADE KERAMAH EEHH...EEHH..!!

    CARI GADUH HERET MACAI DALAM EMO
    ALIH ISU ANAKCUCU KRONI MEROMPAK
    MACAI BODOH KATA ADA KERAMAH FUYOO..!!
    FUCK U KERAMAH..!!KERAMAH TENGKORAK.!!

    KIKIKIKIKI..

    ReplyDelete
  3. ORANG INI SEDANG CUBA BAKAR RAKYAT
    BAKAR RAKYAT HERET HASUT LAWAN RAJA
    TMJ SANTUNI DNG BIJAKSANA SGT HEBATT
    CEMAS GELABAH SI BODOH TUA DNG MACAI NYA


    ATOK ADA KERAMAH EEEHHH...!! EEHH..??

    ReplyDelete
  4. Raja adalah satu institusi. Bagi orang Melayu yang bijak, institusi ini yang penting dan bukan sesiapa yang mengisinya.

    Bagi orang-orang yang tidak bijak, mereka tidak dapat melihat perbezaan di antara institusi dan individu, dan tidak boleh menilai bahawa apabila wujud konflik di antara individu dan istitusi, maka institusilah yang mesti didahulukan.

    Tidak sampai pun 100 tahun yang lalu kesultanan Johor bukan pun diisi oleh keturunan ini. Hanya dengan izin Allah sahaja merekalah yang kini memegang takhta negeri ini. Adakah mereka akan bertakhta sehingga dunia kiamat? Sudah tentu tidak, kerana sebelum kiamat akan ada satu lagi zaman di mana kesemua raja-raja Muslim sedunia akan automatik menjadi gabenor, iaitulah zaman khilafah kedua. Zaman ini sabit khabarnya di dalam hadith.

    Mahu lihat Sultan2 yang bijak yang mendahulukan institusi berbanding individu? Lihatlah kesultanan Perak. Mereka bukan sahaja memahami bahawa seorang Raja yang duduk di atas takhta tidak patut merebut kekayaan dengan rakyat sendiri melalui takhta tersebut, bahkan mereka sendiri sedia mengubah sistem kesultanan negeri mereka apabila mereka rasakan ianya perlu untuk mempastikan takhta negeri mereka tidak diduduki oleh individu yang boleh memalukan institusi semata-mata kerana mereka mengikat diri mereka kepada satu sistem yang rigid.

    Pada zaman Almarhum Sultan Azlan Shah, baginda telah melantik anakandanya sebagai Raja Muda melangkaui Raja yang seorang lagi yang sepatutnya mengisi tempat tersebut. Ini disebabkan Raja yang seorang lagi itu punya rekod yang tidak baik. Itupun sesuatu yang hebat kerana mereka tidak gunakan takhta mereka untuk campurtangan di dalam urusan proses keadilan.

    Kini di zaman Sultan Nazrin, baginda juga melakukan perkara yang sama iaitu melantik seorang Raja yang lain menjadi Raja Muda.

    Atau lihat juga bagaimana rakyat N9 memilih raja mereka dari kalangan 4 yang layak, dan dipilih mereka seseorang yang diketahui tidak akan memberikan keaiban kepada negeri merekam dan takhtanya .

    Sekiranya Sultan Johor benar-benar bijak dan mahu menjaga prestij kesultanan Johor, maka contohilah apa yang dibuat oleh 2 beranak Sultan Perak ini.

    Ia lebih mudah di Johor berbanding Perak dan N9 kerana di Johor sistemnya ialah prerogatif Sultan.

    Apapun Ta-Mim (Ta untuk Tun dan Mim untuk Mahathir) sedang melakukan perkara yang betul demi kebaikan bangsa Ta-mim keseluruhannya (Ta untuk Tanah dan Mim untuk Melayu) dan seperti biasa selepas kesemua ayam-ayam di dalam gelanggang berhenti berlaga, ayam yang bernama Ta-Mim ini dan pasukannya inilah yang bakal muncul sebagai pemenang di Daulah Ta-Mjm ini, in shaa Allah.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  5. Nak buat macam mana En.Al-Majid, dah kamu berjiwa hamba. Kekal hidup dalam zaman Bukit Siguntang Mahacelaru. Buat apa pun, otak kekal beku. Takda keberanian dan keyakinan untuk membangunkan diri. Sentiasa berharap pada ketuanan bayangan Tuhan sedangkan ketuanan sibuk mengumpul kekayaan. Dicabar macam mana pun, jiwa hamba susah diubah. Firman Allah supaya kuat berusaha pun tak mahu pakai. Sentiasa menadah tangan ke langit berharap yg bulat datang bergolek dan yg bujur datang melintang. Sedangkan Bangla & Rohingya yg datang sehelai sepinggang, boleh ends up jadi bilyawan dan menteri zaman BN berkhidmat kpd mereka utk kumpul kekayaan.Jadi jgn merungutlah, orang tak pandang kamu. Kamu sendiri menghina diri, bagaimana orang nak hormat kamu. Respect is earned.

    ReplyDelete
  6. dulu hentam geng Najib, la ni hentam geng Madey. Baik hang je yg jadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nak buat sdr Guna. Ada sebahagian orang yang memang telah memilih untuk dirinya menjadi orang yang hanya tahu bercakap tetapi tidak mahu berusaha apa-apa apabila diberi kesempatan.

      Untuk menjadi PM, langkah pertama ialah dengan menjadi ahli parlimen dahulu. Sdr Al-Majid telah pun diberikan kesempatan itu apabila ahli parlimen Port Dickson meletakkan jawatan dan mengosongkan kerusi tempohari.

      Sebagai anak tempatan, sudah tentu sdr Al-Majid mempunyai kelebihan tersendiri untuk memenangi PRK tersebut apabila calon PH yang bertanding didatangkan dari luar. Anak luar bertanding anak tempatan sudah tentu anak tempatan itu ada kelebihan tersendiri.

      Apatah lagi sekiranya anak tempatan itu mempunyai kebolehan untuk menyuruh katak diam daripada berbunyi dan juga memiliki kebolehan mendapat perintah dan firasat melalui fenomena alam iaitu gempa bumi yang melanda negara jiran. Gempa bumi tersebut telah mengorbankan ratusan jika tidak ribuan nyawa manusia semata-mata untuk memberikan sdr Al-Majid firasat dan perintah supaya bertanding di PRK Port Dickson, tetapi itupun tidak cukup untuk memberikannya keyakinan terjun ke medan PRK. Maka, mahu firasat sebagaimana lagi sebelum ia mempunyai keberanian itu?

      Kedua-dua peristiwa 'luar biasa' yang dialami sdr Al-Majid ini bukanlah rekaan saya sebaliknya adalah apa yang sdr Al-Majid kongsikan sendiri di blognya.

      Sekiranya dia sendiri gagal membuktikan perintah yang ia perolehi melalui firasat adalah perintah yang benar, dan ia menarik diri dari terjun ke medan PRK di atas alasan tak cukup modal walaupun selepas menerima perintah tersebut dan walaupun selepas berdegar-degar mengatakan tak akan berundur sehingga mendorong sahabat-sahabatnya memberikan sumbangan, maka apa diharap orang sebegini akan berbuat sesuatu untuk anak bangsanya. Hanya sekadar berblogging dan menyalahkan orang sahajalah kerjanya sebagai 'pejuang bangsa'.

      Apatah lagi dia merasakan dengan berblog, dirinya telah menjadi pejuang bangsa yang lebih hebat daripada Tun M sendiri. Ahaks, kelakarnya.

      Hehehe.. Jgn marah sahabatku sdr Al-Majid. Yang pahit itulah sebenarnya ubat sekiranya benar-benar mahu keluar dari sakit yang sedang dideritai.

      Delete
  7. jon doe... atok kau ade keramah eeh..eehh..???

    atok kau nak kibar panji ehh..eehh??

    kami nak tepuk tangan kuat kuat..eehh.. eehh..!!

    eehh.. eehh..!!!

    ReplyDelete
  8. ATOK KLU MARKING KETAS PEKSA SUMA 5/10 KATANYA..
    ATOK NILAI MARKING SEBUAH KEDAI ROTI AJER..
    TAHNIAH TMJ SANTUNI DNG PENUH ADAP SI BANGKA
    CUBA HERET EMOSI RAKYAT STRATEGI LAPUK SI BANGKA

    SYABAS TUANKU TMJ YOUNG BRAVEHART ANAK MUDA
    JAWAPAN SOPAN MENYANTUNI HAPRAK TUA HARAMJADAH
    TUA BANGKA SAJA GADUH ALIH ISU ISU NEGARA
    NAK HERET RAKYAT SUPAYA MENYEBELAHI SI FITNAH


    MANA JAMBATAN BENGKOK ATOK KAU DULU NAK ALIH ISU HERET RAKYAT LAWAN RAJA
    INI YOUNG PRINCE EDUCATED MAN... SEKILAS NGATA ORANG BODOH 3 JARI TUNJUK BODOH KAT IDUNG ATOK KAU BALIK...


    AWESOME TMJ.. JAWAB DNG HIKMAH DAN SANTUNI TUA BODOS TU... LAYAN TAK LAMA LAGI OUSTED LA TU....

    ATOK TU ADE MACAI KATE ADE KERAMAH EEHH EEHH..!??
    LAGI KUAT MAKI KERAMAH LAGI TINGGI EEHH EEHHH...??
    ATAU SAJA ALIH ISU NEGARA HERET SKLI RAKYAT EEHH EEHH..!!??
    JAMBATAN BENGKOK BILA NAK BUAT EEHH EEHH..??



    ATOK ADE KERAMAH BAILOUT EEHHH EEHH..!!EEHHH..!!??

    ReplyDelete
  9. DOLU NANGOI SEKARANG BODOH PULA
    MAKIN TERSERLAH SAPA YANG BODOH YER..!
    TUNJUK SATU JARI TIGA KAT DIRINYA
    SAH BABI NANGOI SUMA PEMIMPIN UTARA


    SEMUA PEMIMPIN NANGOI DAN BARUA YAHUDI PLURALIST SYIAH ASAL DARI UTARA..

    SI MAKI MAKI TU CAI KATEEE ADA KERAMAH EEHH..!! EEHHH..??

    ReplyDelete
  10. Kalau dia bodoh takan boleh tukar negara dari pertanian ke industri. Menjadi doktor ketika melayu cuma petani dan nelayan. Eh berapa punya besar bahlol dah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. atok tak bodoh.. coma atok mudah lupa

      walau tak bodoh tapi dia mudah lupa sbb tu selalu nnpk bodoh



      kikikiki.... atok tak bodoh cuma dia mudah lupa eehh...!!eehh.??

      bila mudah lupa mme atok bodoh laa.. eeh.!!.eehh...??

      Delete
  11. kasi up blog anak sungai derhaka.blogspot.com .....

    ReplyDelete
  12. ANTONI LOKE KASI PAKAI CEMIN GOLAP
    POLIS PULAK TAK BENAR KETE BERTINTET
    RAKYAT NAK IKUT SAPO PUNYO CAKAP..?
    INI KERAJAAN MCM GAMPANG PANTET..!!



    SAPA NANGOI SAPA YG BODOS NIHH..?? ADA ATI NAK KATO ORG LAEN BODO NANGOI...

    KIKIKIKI... SUMA ORANG BOLE BUAT KEPUTUSAN ATOK BAGI MARKAH 5/10 .. MARKAH UNTUK ATOK SEBUKU ROTI ..



    KIKIKIKI..

    ReplyDelete
  13. KIKI ATOK KAU PERLI BANG NON KOTT
    MELAYU SUKA MASUK PINTU BELAKANG
    BANG NON KAU JANGAN SUKO SOBUT SOBUT
    DIO SONDOL SPECIES MANO YG DATANG
    APO2PUN JANGAN LELOBIH TU BAKAL PM KOTT


    KIIKIKIKI...

    ReplyDelete