Wednesday 8 May 2019

THE PROMISED LAND : SIAPA TIPU, SIAPA SONGLAP SIAPA KENCING.

Bismillahhirahmannirrahim.

Salah tetap salah benar tetap benar. Jangan kona sana kona sini demi memuaskan hati atau nafsu sendiri .

Jangan jadikan dendam sebagai alasan untuk menjahanamkan negara.

Kalau sesiapa dituduh bersalah, maka, buktikan kesalahan itu dimahkamah.
Ini tidak, jaja sana jaja sini macam "jual barang longgok" kat pasar malam. Habis satu dunia dicanang.

Dulu jaja hutang negara lebih RM1 Trillion, alih alih bila dibentangkan, angka sebenar, hutang negara cuma RM686 billion.

Begitu juga dengan kes rampasan harta milik  Najib olih PDRM. Beriya iya Ajit Singh (PDRM) kata nilai rampasan harta Najib bernilai RM900 juta ke RM1.1 Billion.  Tetapi akhirnya nilai harta.yang telah dinilai hanya berjumlah lebih kurang RM711 juta.
Eeiikh...sudah tukar kaaaar!!!

Itulah berita sensasi yang diwar warkan kepada rakyat..agar rakyat naik angin dan memandang hina terhadap Najib.

Bukankah ini kategori "fitnah"...

Kalau.dulu tuduh Najib songlap RM42 billion duit 1MDB..tetapi.kini..nama Jho Low pulak yang dikata curi duit 1MDB..peergh....
Cerita sudah tukar jugak kerr..!!!

Angkara kerana terlampau taksub dengan fitnah yang dihemburkan demi menaikkan kemarahan rakyat, maka, kini, negara yang dituduh diambang muflis atau bengkrap benar  benar menjurus kearah yang dizikirkan Mahathir dan Pakatan Harapan.

Kini nilai matangwang ringgit semakin merudum berbanding matawang utama dunia.
Bursa saham pula semakin sakit setiap hari dan pelabur pula semakin menjauh dan telah membawa keluar dana pelaburan mereka.

Nilai 1USD bersamaan RM4.50 bakal dinikmati tidak berapa lama lagi. Index bursa bakal merudum keparas 1600 mata dan menurun juga bakal berlaku.

Apa.yang bakal dinikmati rakyat adalah kesengsaraan dan kesusahan.
Siapa susah...?????
Kroni jugak yang kaya raya..


Cahaya Al Majid.




13 comments:

  1. Yang paling hampir siapa tipu siapa songlap adalah Najib, sebab dia sedang dituduh di mahkamah.

    Pemimpin PH korup 0 jenayah 0 kes mahkamah kosong.

    Soal nilai ringgit, Kos Sara hidup, bursa, ekonomi adalah soal pengurusan, faktor Masa Dan pelbagai.

    APA yang dirampas Dan APA yang disaman lucuthak Kenna pakai otak..

    Tak semua yang dirampas disaman lucuthak hak - sebab it jumlah berkurangan.

    Semua yang dirampas ADA susut nilai - sebab it jumlah berkurangan.

    RAMADHAN, buruk sangka berlebihan, masyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barangan dan wangtunai yang dirampas tidak disahkan senarainya olih Pemilik.Sudah dapat dijangka apa keputusan Hakim mahkamah.Amar Singh @ Polis cuai dalam perkara kritikal ini.

      Delete
  2. NEXT PRU KITA RAMPAS PULAK HARTA ANAKCUCU
    BAILOUT RATUS BILLION INGAT FREE KA.?
    ANAK CUCU BAYAR BALIK DUIT BAILOUT DOLU
    KASI BANGKRAP MIRZAN MOKHZANI MAMAK PUNYA KELUARGA..


    .. SEMUA BAILOUT... KAU INGAT SUMA NAK FREE..

    BIAR KALAH DITANGAN SI FITNAH JIJIK KEPALA PEROMPAK... INSYALLAH SYAHID MENANTI.. DARI DOSA BERSEKONGKOL SI FITNAH DAN PLURALIST MURTAD


    PANTEKKKK LA... PRU KITA RAMPAS PULAK HARTA ANAKCUCU
    BAILOUT RATUS BILLION INGAT FREE KA.?
    ANAK CUCU BAYAR BALIK DUIT BAILOUT DOLU
    KASI BANGKRAP MIRZAN MOKHZANI MAMAK PUNYA KELUARGA..


    .. NIAGA ROTI PUN LINGKUP KENA BAILOUT... KAU INGAT SUMA NAK FREE..


    PANTEKKKK LA...

    ReplyDelete
  3. Reality check. Still in denial. All withnesses semua fitnah . Hancur Islam. SIAPA JAGA Treasury. SIAPA JAGA KWAP.SIAPA jaga SRC. That is Islamic moral. APA HUKUM Islam makan duit tak halal walaupun 1 sen yg di amanah.... apa malu bossku. New hardith. LET HIM BE JUDGED. BACA LAH AL MULK. YOU CANNOT HIDE Lahir and zahir.

    ReplyDelete
  4. Tiada siapa tukar cerita. Jho Low dan Najib sama-sama terlibat. Najib pula sedang menghadapi pertuduhan.

    Hutang negara ini memang mencecah 1 triliion diambil kira jaminan ke atas GLC dan juga skim-skim gerenti yang dipegang oleh kerajaan. Habis kalau GLC seperti 1MDB tak bayar hutangnya, bukan kerajaan sebagai penjamin yang kena bayar?

    Tak pasti pula sama ada sdr Al-Majid mampu memahami tentang jaminan dan skim-skim berkenaan.

    Seluruh negara adalah kroni Tun. Ketika Tun mula menjadi PM pendapatan perkapita Malaysia hanyalah sekitar 1k lebih tetapi semasa Tun meletakkan jawatan ia berada pada jumlah belasan ribu menandakan kejayannya menaikkan taraf ekonomi seluruh rakyat.

    Projek-projek mega yang Tun lakukan telah membawa limpahan ekonomi yang banyak kepada banyak pihak.

    Sudah tentu di antara mereka ada yang menjadi jutawan dan bilionwan tetapi faedah dan nikmatnya tetap turun dan dinikmati semua. Adakah jutawan dan billionwan ini menjadi kaya dengan cara mencuri duit? Tidak, mereka membangunkan ekonomi mereka dan mengambil kesempatan pada peluang yang disediakan pada zaman Tun.

    Membenci mereka kerana mereka kaya dengan cara yang sah adalah bukti yang nyata sifat dengki yang ada pada para pembenci tersebut.

    Tiada siapa yang kena kencing. Tun dan pasukannya sedang membuat yang terbaik untuk memulihkan negara ini selepas ia nazak di bawah kerajaan kleptokrasi Najib.

    Malah terkini, 1.3b di Amerika hasil curi 1MDB dan 142j di Singapura dipulangkan kembali kepada negara ini.

    Sekiranya Najib-BN tidak tumbang sudah tentu wang ini tidak akan dipulangkan kepada negara ini. Bagaimana mahu pulangkan sekiranya tidak dituntut dan bagaimana mahu harapkan Najib dan gengnya menuntut bagi pihak kerajaan Malaysia sedang merekalah yang mencurinya dan mahu menikmatinya.

    Tun telah menang ke atas Najib sebagaimana dia telah menang ke atas kesemua lawan-lawannya sebelum Najib.

    In shaa Allah Tun akan kekal menang di dalam kesemua pertempurannya sehinggalah ia menghadapi pertempuran klimaksnya dan menang mutlak ke atas lawan-lawannya daripada golongan pendusta dan pemakan harta.

    Kemenangan mutlak pasukan Tun bakal menjadi titik mula perubahan zaman. Zaman fitnah akan ditinggalkan dan umat akan melangkah ke zaman baru dengan kesemua fitnah itu bersemadi di zaman fitnah.

    Orang-orang bodoh sombong dan orang-orang bingung bakal dicelikkan dan hanya selepas itu sahaja barulah mereka akan tersedar bahawa mereka sebelum itu berada di dalam kegelapan yang nyata.

    Sementara itu orang-orang ini memang sengaja dibiarkan kekal di dalam kebingungan sebagai bukti bahawa segala khabar-khabar Nabi Muhammad saw adalah benar-benar belaka.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panji hitam mangarut ciptaan kau yg membawa kepekakan kebutaan kebisuan dan kegelapan.

      Delete
    2. Panji loyar buruk membawa kemurungan, tak heran lah muka dia murung je menanjang tak ceria langsung..kihkihkih

      Delete
  5. Terkinja kinja riang suma macai macai si fitnah bila barangan disita dan dirampas. Sebelum terkinja riang ingat sukit Akta Barangan yang sita ada had dan tempoh masa iaitu 1 tahun. Kalau polis pulang balik rampasan maka Najib tak korup’ .

    Ini bermakna Tiada satu kes pun disabitkan kesalahan oleh mahkamah atas dasar apa barangan dilucuthak?

    Polis mengambil langkah saman sivil pelucuthakkan terhadap aset-aset yang disita berjumlah RM711 juta kerana sekiranya kerajaan PH memulangkannya kembali maka mereka akan membuktikan Najib tidak bersalah melakukan amalan rasuah.

    PM maklum tempoh maksimum penyitaan harta selama setahun akan tamat dalam masa sepuluh hari lagi pada 18 Mei 2019 perlukan tindakan polis selanjutnya.

    “Jika dikembalikan, sudah tentu tindakan itu mengesahkan Najib tidak korup dan tidak membeli barangan itu menggunakan wang 1MDB atau sumber wang yang tidak sah.

    “Atok sang fitnah terdesak menggunakan tindakan lucuthak sivil dan bukan pendakwaan jenayah bagi elak dari memulangkan barangan terbabit, di bulan yang mulia ini suka dingatkan pada macai macai sang fitnah sekelian..

    cukup cukup lah buat fitnah.. buktikan kesalahan Najib di mahkamah dulu sebelum rampas barang yang sita..!!!

    Pada macai yang taksub PM ada karomah insaf lah taubat lah... sesungguhnya penyokong pluralisma murtad syiah tiada karomah pun....!!




    karomahtullancau ada la.....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. keromah lancau kereput tak berfungsi..lancau mati dlm kegelapan.

      Delete
  6. Mohon boss ku buat lawatan dan ziarah di bazar bazar ramadhan terutama di Bazar Kg Baru (tempat kesukaan atok fitnah) Bazar di Johor di Pasar Rabu Kedah ,Langkawi dan tempat strategik yg lain yang sesuai... Mohon juga Bossku buat lawatan di Bazar Darataran Merdeka yang sudah berpindah dari Jalan TAR dan Masjid India KL dengar khabar tempat baru Dataran tiada samubutan lansung di sana. Jalan TAR dan Masjid India sudah tiada sambutan disebabkan laluan awan di sekat dan parking kereta pun sudah tiada lagi. Kawasan masjid india seperti padang jarak padang tekukur sekarang....!!


    Mohon atur dan segrakan lawatan Bossku di tempat strategik sempana Ramadhan ini...

    mohon VIRALKAN...!!


    ReplyDelete
  7. Ada suatu agenda bila parking kereta ditutup di sekitar jalan masjid india yg mana 99% di Jln Masjid India beragama Islam (Melayu mamak indon acheh dll) untuk melingkupkan perniagaan mereka. Bila peniaga rugi senang puak sepet ni masuk dan kuasai kawasan strategik ini...

    mohon VIRAL kan...!!

    ReplyDelete
  8. Panji hitam john doe dah bertukar jadi Panji PITAM.

    ReplyDelete
  9. kasi up sikit blogger wfauzidin.blogspot.com. blogger nnpk ada telor walau telo dia labuh mcm aljubori...!!

    ReplyDelete