Saturday 11 May 2019

THE PROMISED ■■43LAND : PERCATURAN YANG LICIK...

Bismillahhirrahmannirrahim.

Kita ingatkan bukan jawatan dan kuasa  yang mahu dikejar, sehingga beliau sanggup menjilat dan menelan apa yang pernah dihemburkan terhadap Anwar Ibrahim mahupun terhadap DAP.

Bukan saja Perlembagaan negara sanggup diketepikan dengan memaksa Peguam Negara  yang " dipaksa bercuti"  dan melantik pula Peguam Cara sebagai wakil bagi menjalankan tugas tugas Peguam Negara agar pengampunan Anwar dapat dilakukan mengikut kehendaknya.
Semuanya kerana apa? Adakah untuk menyelamatkan MALAYSIA??

Kenapa Mahathir sanggup "menjilat" apa yang diludahkan terhadap Kit Siang, atau DAP ?
Tidakkah semuanya  ini dilakukan demi cita cita tersembunyi beliau???

Kalau sebelum ini semuanya beriya iya mahu menyelamatkan Malaysia kerana mendakwa hutang negara bertrillion dibawah Najib atau BN, tetapi kenapa sekarang ini , semuanya dah kelaut??

Diam tak diam banyak pula kepentingan untuk mengisi kantung negara dijual satu persatu.
Dalam diam tak diam hutang negara pun dah melambung keparas melebihi RM750 billion iaitu tambahan melebihi RM100 bilion dalan masa tak sampai setahun.
Duit petronas pula dilapun sebanyak Rm80billion..peergh..sapa samun sapa sekarang ni!!!

Kehidupan rakyat yang dikata.bakal bertukar menjadi selesa bila PH berkuasa rupanya indah khabar saja..bertambah teruk pulak.

Kroni yang dikata telah menjauhkan diri sehingga kedai rotipun terpaksa gulung tikar.rupa rupanya itu semua drama beliau belaka..

Tetapi apa yang pasti Muhyiddin sudah tertolak ketepi dan perancangan indah mula membaluti batang tubuh Anwar. Dikhabarkan peralihan kuasa sedang diaturkan.
Percaturan agar Mukhriz diangkat kepersada jawatan Timbalan Perdana Menteri menggantikan Wan Azizah bakal menjadi reality apabila Mahathir mengangkat Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri bagi mengantikan beliau.

Persoalannya samaada beliau sempat atau tidak, sebenarnya Mahathir hanya mahu melakar jalan buat Mukhriz dalam melakukan perkara tersebut atau akan terhenti ditengah jalan,semua masih samar kerana takut " terpecah lubang ".

Bagi DAP mereka tidak keberatan kerana "ajenda " mereka adalah kuasa , ekononi dan kesejahteraan kaum mereka sementara bagi Anwar Ibrahim pula, strategi" ambil dahulu" yang lain atur  kemudian dan buat PAN pula mereka hanya menurut perintah.

Nampaknya ajenda menyingkirkan Najib adalah alasan yang baik untuk mengangkat Mukhriz disamping menghujahkan bahawa hutang negara  bertrilion ringgit maka mudahlah perancangan untuk mengatur Mukhriz dipersada kuasa nombor satu negara bilamana anak anak beliau yang lain sudahpun berada dikalangan mereka yang bergelar billionair mahupun millionair.

Apa nak lagi!!!!!

Cahaya Al Majid.


16 comments:

  1. TAHNIAH CAHAYA NUR MAJID SINARNYA
    SI FITNAH TIADA MASA TMJ DAKWAKAN
    BOBOI TEMPAT BERGANTUNG FITNAH BAPA
    MAMPOS SI FITNAH ANAKCUCU KITA LAWAN

    TUNTUT SEMULA BAILOUT DUIT PETRONAS EPF TH DAN KWAP BERATUS BILLION DULU TUBUHKAN RCI UNTUK PENJARAKAN MUKHRIZ MOKHZANI DAIM MITZAN DAN MARINA... TUNTUT SEMULA BAILOUT RAMPAS SEMUA HARTA ANAKCUCU SIFITNAH

    ReplyDelete
  2. kasi up sikit blogger tokgajah46.blogspot.com blogger mme bertelor... telor ok tak labuh apatah lagi tak labuh diclamping topdog

    ReplyDelete
  3. kasi up sikit blogger mutaligat.blogspot.com blogger ni species penyokong telor labuh ... iaitu telor labuh tak diclamping topdog..

    aljubori mme banduan liwat.. Dulu kempen Selamatkan Malaysia ... bila telur labuh jadi PM ke 8 nnti kita kempen " Selamatkan Jantan Mesia "

    ReplyDelete
  4. FUYOO ATOK DAH MULA JUAL ISLAM
    FITNAH GAMPANG KAU JANGAN DILUPA
    ITU SUMA GORENG TEMBERANG LA BANGANG
    DAH GORENG ISLAM PASTU JUAL AIR MATA


    MACAI PUN KATA KAROMAH ATOK KAU LAGI..



    DAH JUAL ISLAM DAN AIR MATA
    ANAK PEMPUAN COMANGO ANUTANYA
    ISLAMKAN DULU ANAKCUCU ATOK YAA..!!
    KAROMAH LAGI TU KATA CAI BODO GILA


    TAK PAYAH CAKAP PASAL ISLAM SSGT KALAU ANAK CUCU PEJUANG LGBT GAY DAN COMANGO PLURALIS MURTAD


    PANTEK LAAAA AAIIIII...!!

    ReplyDelete
  5. kasi up sikit blogger jawaber6.blogspot.com .. blogger ni mme bertelor bebas dari telo labuh dan telo clamping topdog


    jawaber6.blogspot.com

    awesome

    ReplyDelete
  6. BAKAL PM KE 8 KITA KAKI JUBO
    BANGGAKAH KITA TENTU CAI TERKINJA2
    KAKI JUBO JANTAN PM KITA FUYOO..!!
    CAI CAI SKLIAN HAAH TEPUK KUAT2 YA..!!


    HAAAHHHH MACAIIII TEPUKKKKKK BANGGA BAKAL PM KAKI BANDUAN ... SELAMATKAN JANTAN MESIA



    AAAWOOOOWWEEWWWW... NGILU2 PEDIH


    KIKIKIKI..

    ReplyDelete
  7. John doe mana?
    Dengar citer awak Banyak beli dinar Iraq..wah nak hidup 1000 tahun ke..kikiki...john doe, ikut telahan panji hitam awak bila agak2nya dinar Iraq nak RV??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sdr Qastan Zarian kerana memberi perhatian kepada perkongsian saya bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam, walau apapun niatnya, kerana perhatian dan penyaksian thaifah inilah yang akan menghilangkan alasan kepada golongan pendusta apabila mereka tewas mutlak di klimaks kelak.

      Bilakah Panji Hitam akan berkibar? Hadithnya sangat jelas riwayat daripada Thauban iaitu apabila matinya Raja Penjaga Baitullah diikuti oleh berlakunya perebutan takhta di antara 3 orang putera Raja di mana tiada seorang pun di antara mereka yang berhasil mendapatkan takhta, maka itulah petanda akhir bahawa Panji-panji Hitam akan berkibar di sebuah negeri Islam di Timur.

      Kegagalan 3 orang putera raja ini mendapat takhta adalah petanda akhir bahawa Penjaga Baitullah yang berikutnya ialah Khalifah Akhir Zaman sendiri yang bakal dimasyhurkan dan ditabalkan kekhalifahannya oleh Pembawa Panji Hitam yang pasukannya baru saja menang mutlak di dalam pertempuran klimaks mereka di negeri mereka di Timur.

      Pembawa Panji Hitam telah pun saya kenalpasti dan kongsikan di alam maya tanpa sebarang upah mahupun ganjaran. Orangnya tiada lain adalah Tun Mahathir, Perdana Menteri Malaysia, pemimpin kepada pasukan yang tidak pernah tewas di dalam mana-mana pertempuran pun yang mereka sertai ketika zaman fitnah itu sedang berlangsung.

      Pasukan Panji Hitam yang terdiri daripada 314 ahli termasuk Pembawa Panji Hitam sendiri bakal menang mutlak ketika berlangsungnya pertempuran klimaks di antara pasukan mereka menentang kesemua pasukan-pasukan bathil lain yang bersekutu untuk jatuhkan si Pembawa Panji Hitam daripada kekuasaannya di Bandaraya Akhir Zaman yang juga telah saya kenalpasti iaitulah Putrajaya.

      Golongan pembenci Tun M daripada para pendusta dan pemakan harta sudah pun memulakan gerakan mereka untuk merentapnya daripada kerusi PM. Petanda bahawa pertempuran klimaks itu semakin hampir.

      Golongan pembenci Tun dari kalangan ruwaibidhah iaitulah orang-orang yang bodoh sombong dan orang-orang yang bingung yang menyangka mereka lebih cerdik dan lebih baik daripada Tun juga semakin keresahan dan semakin menampakkan pelakuan-pelakuan mentohmah dan mencerca ke atas Tun kerana tidak menyedari mereka hidup di dalam kegelapan. Petanda bahawa kebodohan dan kebingungan sedang dibawa ke klimaks.

      Raja Salman yang kini adalah Raja Penjaga Baitullah juga sudah lanjut usia, dan berdasarkan dikri pengasas negara Saudi iaitu Raja Abdul Aziz As-Saud bahawa kesemua anak lelakinya mestilah menjadi Raja, maka Putera terakhir yang layak menjadi Raja selepas Raja Salman ialah adiknya, Putera Mohamad bin Abdul Aziz As-Saud. Selepas itu ia adalah 'situasi terbuka' di antara kesemua cucu-cucu baginda. Perebutan takhta pasti akan berlaku.

      Itupun sekiranya tidak berlaku perebutan takhta di antara Putera Mohamad sendiri dengan 2 orang anak-anak suadaranya yang turut berhajat menjadi Raja selepas kematian Raja Salman.

      Silakan terus mencerca mahupun mempersenda perkongsian John Doe ini supaya kelak tiada sesiapa lagi yang boleh beralasan 'sesungguhnya kami tidak mengetahui bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam. Sekiranya seseorang telah memberitahu kami akan perkara ini sudah tentu kami tidak akan memfitnah, mentohmah dan mencercanya ketika zaman fitnah itu sedang berlangsung.'

      Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. kalau kibar panji masuk sorga ka klu x kibar masuk neraka pulak ke..

      alahaiii

      Delete
  8. JONDOE KATEEE BUKAN AKU KATEEE NIIH
    MAMAK TU BEBAS FITNAH KINIII..!!
    KAROMAH TINGGI SIAP MAKI BODO LAGI
    PANJI ITAM ANAKCUCU COMANGO LGBT


    FUYOOOOO.... KAROMAH CAMPAK MANA JON DOE TAK SEBUT PULAKKK...!!


    KATOMAH ATOK HANG DAG CAMPAK LAM GUA KAAA..!!

    ReplyDelete
  9. kerajaan sepenggal mme patut

    atok fitnah dah mula cakap pasal islam lepas tu jual air mata sikit... maka macai pun mula klua air mata skli
    .. macai cakap itu karomah atok fitnah

    sblom cakap pasl islam .. islam kan dulu marina dan anak cucu atok yg sokong pluralisma murtad gay lgbt dan comango...

    hampehhhh ...!! puiiii


    karomah pantekkk la aaii...

    ReplyDelete
  10. Tumpang tampal komen saya sebagai komen kepada entry sdr KD di blog KD sebagai peringatan kepada Kejora bahawa dia telah pun diberikan peringatan.

    Supaya kelak Kejora seperti juga pendusta lainnya yang ditewaskan tidak boleh beralasan bahawa tiada sesiapa yang telah memberikannya nasihat mahupun peringatan dan manusia lainnya akan berkata "Innalillahi wainna ilaihi raji'un. Sesungguhnya Allah tidak menganiayai Kejora sedikitpun tetapi Kejoralah yang telah menganiayai dirinya sendiri.

    Kejora tidak akan teraniaya.

    ---------------------------

    Hahaha..

    John Doe telah lama mengatakan kesemua mereka bakal kena checkmate serentak dengan Tun Mim dan 313 ahli pasukannya di klimaks kelak. Setiap hari yang berlalu semakin jelas kelihatan checkmate serentak itu bakal berlaku.

    Kesemua mereka bakal kehilangan alasan sebagaimana mereka juga akan kehabisan tempoh. Checkmate bakal menamatkan tempoh mereka bersukaria dan bermulalah tempoh mereka untuk berduka dan berputus asa.

    Apabila mereka semua bersekutu sesama mereka untuk menjatuhkan Tun Mim demi semata-mata untuk menyelamatkan tengkuk mereka, maka ketika itulah mereka akan membawa pertempuran di antara kebenaran dan kebathilan itu ke klimaks. Merekalah sebenarnya yang membawa diri mereka ke arah ketewasan mutlak.

    Slogan Demi Agama, Bangsa dan Raja-raja, hanyalah slogan "lidah manis seperti gula sedang hati mereka adalah hati serigala".

    Retorika "Perpaduan Ummah" juga tidak lebih daripada pembohongan untuk menutup pendustaan mereka yang menjual nama Agama, Bangsa dan Raja-raja untuk mendapatkan dan mengekalkan pengikut.

    Kebathilan bakal tewas mutlak di klimaks, dan apabila yang bathil itu telah tewas dan lenyap maka bolehlah bangsa Mim menjadi bangsa pertama di kalangan umat Mim melangkah meninggalkan zaman fitnah yang penuh kacau bilau dan kebingungan akibat sekumpulan manusia pendusta dan pemakan harta yang menipu dan membingungkan bangsa Mim dan sekaligus umat Mim.

    Walaubagaimana hebat pun fitnah yang berlaku dan walaubagaimana dahsyat pun kebingungan yang melanda, bangsa Mim telah sentiasa diselamatkan daripada kebinasaan dan malapetaka disebabkan Tun Mim dan pasukannya sentiasa menang. In shaa Allah pasukan ini bakal menang mutlak di klimaks dan tiada lagi pertempuran lain selepas itu. Bangsa Mim bakal disejahterakan dengan sebenar-benar kesejahteraan, in shaa Allah.

    Dari kegelapan kepada cahaya
    Dari kejahatan kepada kebaikan
    Dari penindasan kepada pembelaan
    Dari pecah belah kepada ukhuwah
    Di waktu itu kebathilan kan musnah.

    Wawasan 2020 Tun Mim bakal berjaya jauh melebihi apa yang Tun Mim rancangkan dan idamkan bagi bangsanya yang bernama bangsa Mim, negaranya yang bernama negara Mim, dan umatnya yang bernama umat Mim.

    Tak perlu percaya apa-apa. Memadai sahaja untuk bersaksi bahawa John Doe telah mengatakannya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak kalau tak kibar panji masuk neraka tingkat brapa broo

      kalau kibar panji masuk sorga pintu celah mana plak brooo..

      ... alahai...

      Delete
  11. ALAHAI NASIB JATUH DITIMPA TAIK LGI
    TAK ABIS PECAT RUMAH JADI SASARAN
    PANDAI2 LA KAU ORG NAK IDUP NANTI
    KAU YG PILIH PADAN MUKO KAU SEKARANG



    ALAHAIIIII... HAHHAHAHA TEPUKKK..!!


    PERKASA IBRAIM ALI TERKILAN SUDAH
    BIASISWA CINA TERBANYAK SKLI D'UTARA
    KOLING JATUH NO 2 MELAYU DPT HAMPEH
    HAAHH CAI SEMUA TEPUK KUAT2 YAA..!


    CAI CAI SKLIANNNN TEPUKKKK KUAT2 LAGI SKLI..!!

    ReplyDelete
  12. PERANG AKAN MULA BILA BILA MASA
    DIAM DIAM DAIM DAH MOLA BERSUARA
    TAK TAHAN DENGAN TOKONG BODO GILA
    40 LANTIKAN POLITIK DIKEMENTERIANYA


    40 LANTIKAN POLITIK KEY POST PULA
    SUMA BANGANG2 TIDAK RETI BUAT KERJA
    BENGANG DAIM DENGAN KERENAH INI CINA
    CAI2 BODOH BANGANG MASIH GELAK KETAWA


    KIKIKIKI CAI CAI BODOH BANGANG DAIM DAH TAK BOLE TAHAN KO ORANG TERKINJA BANGANG SOKONG PH...


    ALAHAIII..

    ReplyDelete
  13. Malu! Tidak Yakin Mahathir dan PH Urus Ekonomi -Kajidata Research &The Edge.

    Pulihkan keyakinan terhadap ekonomi negara

    KEMENTERIAN Kewangan digesa untuk mengambil langkah drastik dan segera untuk memulihkan keyakinan pelabur terhadap ekonomi negara.

    NOTE.

    Saja aku up sket komen The Edge ni...

    Pada macai macai Gen Y yg sokong PH dan sekutu dng nya. . saja aku peringat sket sbb aku anti PH dan Atok Fitnah kau tuhh..

    Thr Edge ni Milik Cina Tang Kong Ooi ..

    Tan Kong Ooi ni balaci palo jubo pluralist murtad Anwar aljubori .. Sejarah Bank Phileo Mr Tang ni CEO bank yg dah beroperasi di beri lesen oleh Aljuboori semasa aljub Jadi Menteri Kewangan..

    Semasa kes liwat 1 dulu Bini Azmin pernah kerja di Phlio Bank ini. Samsidar boleh masuk pejabat bila bila masa dan keluar pejabat bila bila masa dia suka... gaji lumayan di Phlio Allied Bank. Skandal Liwat 1 Samsidar ni kekasih gelap aljubori, dlm kes liwat samsidar disoal siasat di mahkamah .. kes ni Tun Maha Fitnah atok kau orang yang jadi PM... Tang Kong Ooi ni jugak yang nak beli document dari Justo pasal kes PertoSaudi untuk diselewengkan fakta 1 MDB.. cukup la smpi situ peranan The Edge milik Mr Tang Kong Ooi ni.

    Skg The Edge dah mula balun Tun Maha Fitnah Atok macai macai sekelian. Kalau macai bodoh dan tak faham2 lagi peranan The Edge ni skg jadi BATU API utk singkirkan Atok Fitnah Pooojaan ati macai Bunga sekelian dengan harapan Aljuboori dapat menjadi PM secepat mungkin....

    Pada macai macai Bunga atok fitnah kesayangan kau orang sekelian... ada tak The Edge up sket dan sentuh pasal cerita Liwat Anwar Aljuboori...??

    Topuk dado masing masing lu fikir la sendiri... Apo pasal The Edge tak up sikit cerita liwat atau Bakal PM ke 8 seorang banduan liwat...??

    lu fikir la sendiri.... kami tunggu panji kesayangan atok masa nak tepukkk ajer ni.... cai cai sklian yg ni pun aku nak ajar ko orang jugak ke...???

    nak jawab guna pantun penuh kiasan sentap takut macai bodoh tak faham plak...alahaiiii..!!


    haahhh tepukkkk..!!!

    ReplyDelete