Saturday 18 May 2019

THE PROMISED LAND : KOKOKAN EKONOMI OLIH GUAN ENG.

Bismillahhirrahmannirrahim.

MATA PAKATAN SEMAKIN MERAH
DAN PELUH SEJUK DAH MULA MELANDA

Bercakap tentang prestasi ekonomi negara yang tidak berpandukan kepada realiti, kini menjadi mainan serta strategi Guan Eng untuk mengangkat dirinya.

Bukan kita nak mengecilkan keupayaan Najib dalam mencerahkan apa yang dinobatkan olih Guan Eng tentang kemasukkan dana yang didakwa bakal merancakan ekonomi sebagai FDI tetapi apa yang dibentangkan olih Najib tentang darimana punca dana FDI tersebut bolih diibaratkan sebagai sebuah penipuan nyata terhadap rakyat olih Guan Eng.

Yakinlah apa yang dibentangkan olih Guan Eng itu tidak akan membawa apa apa perubahan terhadap kemeruduman ekonomi yang menebar negara ketika ini.

Dengan beralasankan yang perang ekonomi antara USS dan China serta peningkatan nilai dolar Amerika kini dijadikan "tikar" untuk bersela dari tusukan " selumbar" kebontot Pakatan serta manakala "payung" digahkan iaitu Mahathir telah mula kehilangan "sentuhannya" dalam menangani kemelut ini.
Segala apa yang dirancang Mahathir seakan akan tidak menjadi malahan merusakkan lagi. Dari hutang negara berjumlah RM686 billion kini meningkat keparas RM800 billion dalam jangkamasa tak sampai setahun memerintah.
Apa nak jadi ni???

Kalau dahulu sebelum PRU14 mereka beriya iya bolih menyelesaikan hutamg dengan tuntas tetapi tetiba kini bukan hutang lama yang.tak mampu diturunkan malahan hutang baru pula ditapukkan. Tiap tiap bulan terpaksa pula menenerbitkan sukuk sukuk baru bagi meminjam duit bagi mengimbangi  deficit yang melebar.

Kata Daim ekonomi negara bolih dipulihkan dalam jangka masa 6 bulan tetapi kini Lim Guan Eng pula kata negara memerlukan 3 tahun untuk pulih dan terkini pula diakui olih Muhyiddin mereka memerlukan 10 tahun untuk memulihkan ekonomi .
Peergh...mana satu nak dengar ni???
Atau adakah Kabinet Mahathir tak sepakat atau Parti memasing ada Kabinet sendiri dalam mengeluarkan apa apa kenyataan.

Jawapanya amat mudah.
Sebenarnya usaha Mahathir kini tidak lagi direstui atau tidak ditadah tangan mendoa olih para alim ulama kerana Mahathir mengangkat dirinya kepersada kuasa dengan menggunakan "khalimah fitnah".

Perhatikan memjelang pertengah tahun nilai matawang bakal mencecah Rm4.50 berbanding 1UDSD dan pasaran saham bakal runtuh seadanya.
Perpecahan serta pertelingkahan sesama mereka bakal meledak dan salah menyalah serta tuduh menuduh bakal menghancurkan Pakatan menjelang penghujung tahun.

Kini ketidakseragaman dalam menangani isu sudahpun bermula dan DAP sudahpun menunjukkan belang sebenar mereka.
Nantikan...

Cahaya Al Majid.



10 comments:

  1. Hahh jon doe apa lagi GN difitnah Panji Hitam Palsu katanya, fakta ada bukti ada..? Bila..? Masa..? Tarikh ada..? Sedap bontot kau jer buat fiynah... kantoooi panji hitam atok fitnah mula cari salah orang lain.. macam kepala jubo aljubori kantoi menutuh jubo jantan china doll mula cari salah orang lain... Panji Tolo labuh yg kau maksudkan kottt..!!

    Haah spt biasa Jon Doe akan memuja memuji sekelian alam Tun Mahathir si fitnah haaahhtuiihh..!! Semesta Alam yg diratib panji..! panji..! panji..! panji..!! oleh macai jon doe sekelian alamin...!!

    Macai tumblr, Fb, Telegram, Cicakros , Mewe, Bigo, Michat, Wechat K- Pop yg baru balik dari pub yg terkinja ikut sama Jon Doe...!! Alahai..!!

    Haah sekutu kanan Jon Doe Kluengmen apa lagi silee lehhh komen... sile lehh..!!

    Di akhiri q serra serra Jon Doe akan meratibkan lagi jangan kata tak payung rabak... nyiru buruk pun jon doe tadahkan...

    jkn doe komen cepatttt ...!!! sile.. sile lehhh...!!


    ReplyDelete
  2. Dari segi bahasa,mukaddimah, susunkata, bahasa sastera aku bagi 100% lulus cemerlang, lima bintang, score A+

    Dari sudut analisa ekonomi "0"
    Dari segi isi, "0" tin kosong - fitnah kepada Tun Tak berapa power, Cuba LAGI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SATU LAGI KOMEN BODDOH LAHABAU DRP KLUANGMAN

      Delete
  3. Ternyata, sangat mudah nak menipu dan memfitnah jijik..orang sllu berduha, hari-hari dengar taskirah, tudung labuh, serban tebal, janggut, bijak pandai taraf professor, nnpk alim cakap sopan santun sebelum PRU 14 paling mudah jadi ulam fitnah Tun Mahathir. Ini lah fakta orang Melayu Malaysia seperti duha,taskirah,serban, janggut, tudung labuh tak memberi manfaat berguna dari jadi ulam fitnah jijik Tun Mahathir dan kuncu-kuncu nya.

    Mainkan sentimen emosi,persepsi dan tuduh sahaja seseorang itu mencuri dan memakan harta anak yatim secara sembarangan, akhirnya ramailah yang akan percaya dan ramailah yang akan jadi ustaz....

    Menghairankan, sebab ramai yang termakan dengan hasutan fitnah jahat dan menjijikkan tu, majoririnya orang Islam...

    Bukankah kita dah di beri peringatan oleh junjungan besar baginda Rasulullah SAW, bahawa zaman akhir zaman adalah zaman fitnah :

    يَخْرُجُ فِي آخِرِ الزَّمَانِ رِجَالٌ يَخْتِلُوْنَ الدُّنْيَا بِالدِّينِ يَلْبَسُوْنَ لِلنَّاسِ جُلُوْدَ الضَّأْنِ مِنَ اللِّينِ، أَلْسِنَتُهُمْ أَحْلَى مِنَ السُّكَّرِ، وَقُلُوْبُهُمْ قُلُوْبُ الذِّئَابِ، يَقُوْلُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: أَبِي يَغْتَرُّوْنَ، أَمْ عَلَيَّ يَجْتَرِئُوْنَ؟ فَبِي حَلَفْتُ لَأَبْعَثَنَّ عَلَى أُولَئِكَ مِنْهُمْ فِتْنَةً تَدَعُ الحَلِيْمَ مِنْهُمْ حَيْرَانًا

    Mafhumnya :

    Akan keluar di akhir zaman nanti beberapa orang yang mencari dunia dengan amalan ugama, mereka mengenakan pakaian di tengah-tengah manusia dengan kulit kambing yang lembut, lisan mereka lebih manis dari pada gula, tetapi hati mereka adalah hati serigala...

    Allah Subhanahu Wata’ala berfirman, “Apakah terhadap-Ku mereka berani menipu ataukah mereka berani melawan Aku?

    Maka dengan Kebesaran-Ku, Aku bersumpah, Aku benar-benar akan mengirim kepada mereka fitnah yang mengakibatkan ulama yang teguh hati pun menjadi bingung.”

    Hadis Riwayat :

    At-Tirmidzi, Sunan At-Tirmidzi...
    Kitab Az-Zuhd, Nombor 2515...

    Bukankah Allah SWT ada memberi peringatan kepada kita, apabila datang berita dan perkhabaran dari orang2 fasik, hendaklah kita siasat terlebih dahulu, seperti dalam firmanNya :

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

    Mafhumnya :

    Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu

    Al Hujarat : Ayat 6

    Sebagai orang Islam, adalah WAJIB untuk kita menilai dan mencari maklumat terlebih dahulu, bukan dengar cerita terus buat kesimpulan, sebab itulah yang di perintahkan oleh Allah SWT dan RasulNya...

    ReplyDelete
  4. Entry di atas langsung tidak mempunyai apa-apa nilai mahupun kekuatan untuk menjatuhkan Tun M. Ia lebih kepada mendedahkan kebingungan penulisnya. Baguslah sedemikian kerana entry ini akan menjadi bukti kebenaran khabar-khabar nubuwwah Nabi Muhammad saw tentang akhir zaman, khususnya ketika zaman fitnah itu menghampiri klimaksnya.

    Satu perkara tentang zaman fitnah ialah golongan ahli fitnah ini tidak pernah menang, tidak akan menang, sentiasa tewas di tangan pasukan yang benar, dan akan tewas mutlak di klimaks zaman fitnah.

    Fitnah pedagang agama yang menjual agama untuk mencari kesedapan dunia telah tewas. Mereka telah mengkafirkan orang-orang Islam lain di atas alasan-alasan yang tidak sah dan kini mereka sendiri bersahabat dengan orang-orang yang mereka kafirkan kerana 'kesedapan dunia'. Akhirnya jelas tindakan-tindakan mereka tidak didorong oleh rasa kasih kepada agama sebaliknya kasih kepada kesedapan dunia. Kini, mereka sedang terbelit oleh fitnah ciptaan mereka sendiri.

    Fitnah pemimpin khianat yang menipu rakyatnya juga telah tewas. Kini si pemimpin khianat itu sedang melalui begitu banyak pendakwaan di atas khianat yang ia lakukan semasa menjadi pemimpin utama. Ia bukan sekadar fitnah memandangkan kes-kesnya benar-benar sedang berjalan.

    Yang kekal menang ke atas kesemua pasukan-pasukan ahli-ahli fitnah ini pula ialah satu pasukan yang berjuang di jalan yang benar dan sentiasa diberikan kemenangan.

    Mereka telah menang ke atas para pedagang agama dan telah menang ke atas pemimpin yang mengkhianati amanah kepimpinannya.

    Hanya menunggu masa untuk kesemua pasukan-pasukan ahli-ahli fitnah zaman fitnah ini bersekutu sesama mereka untuk menewaskan pasukan yang benar.

    Mereka hanya sedang membawa pertempuran di antara fitnah dan kebenaran ini ke klimaks, sedang mereka tak akan mampu menang.

    Apabila klimaks itu berlaku, kesemua pasukan-pasukan ahli-ahli fitnah ini bakal kena checkmate serentak oleh pasukan yang benar. Mereka akan tewas mutlak.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukti fakta mana GN pembawa panji hitam palsu...!!!

      bukti...buktiii...manooo..

      jgn fitnah jin doe

      Delete
    2. Merepek ajelah nko ni jhon doe.tak habis habis dgn hipotesis panji hitam. PBT tu pun bukan org melayu seperti Mahathir tu jauh tersimpang nko nih.

      Delete
  5. KIKI FITNAH KAFIR MENGKAFIR SUDA BASI
    TUTUP ISU KAFIR SUDAH BERLALU LAGI
    PLURALIS MURTAD COMANGO PENGANTI DIRI
    LAGI BAHAYA DRI MENGKAFIR AKIDAH DI LACURI



    FITNAH MENANG PLURALISMA MURTAD COMANGO LIBERALIS DARI ANAKCUCU TOKWAN TOKSIK SEDANG BERKEMBANG LUAS...


    PLURALISMA MURTAD LEBIH BAHATA DARI ISU KARIF MENGKAFIR YG BASI DI ULANG ULANG OLEH SI FITNAH...

    ReplyDelete
  6. AWAS AJARAN PLURALISMA MURTAD DOKONGAN ANWAR ALJUBORI DAN KERAJAAN PH MERESAPI SEKOLAH RENDAH.

    Jarum pluralisma murtad COMANGO meresapi subjek di sekolah rendah.

    Wujud subjek kenali agama lain boleh terjebak pluralisme

    Oleh Fazleen Safina

    Belum tiba masanya memperkenalkan subjek mengenali agama lain di peringkat sekolah rendah atau menengah, serta tiada keperluan mendesak untuk berbuat demikian, tegas Pengerusi Ikatan Guru Muslim Malaysia (iGuru), Ustaz Mohd Azizee Hasan.

    Beliau berkata, cadangan Majlis Belia Malaysia (MBM) semalam agar kerajaan memperkenalkan satu subjek khusus untuk mengenali agama lain selain Islam, hanya akan memupuk sikap prejudis tinggi terhadap isu berlainan agama.

    “Saya fikir kurang sesuai dilaksanakan di peringkat sekolah kerana murid-murid belum memiliki kematangan berfikir dan menilai, malah dibimbangi membawa kepada fahaman pluralisme dan kesamarataan agama,” katanya ketika dihubungi Ismaweb, hari

    ReplyDelete
  7. BERSEDIAKAH MACAI YANG BAKAL PERDANA MENTERI YANG DI BELAKANGNYA ADALAH ZIONIS SEPERTI ANWAR IBRAHIM..!!?


    Berita tentang meroyannya Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri, boleh kita baca hampir saban hari. Ada-ada sahaja kenyataan Anwar Ibrahim yang berkaitan dirinya sebagai Perdana Menteri.

    Ada tajuk berita yang mengatakan, dia akan menjadi Perdana Menteri yang menjaga Islam (Utusan, 16 Mei 2019). Ada juga berita yang mengatakan, tarikh perlantikannya sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-8 sedang dibincangkan (Berita Harian, 15 Mei 2019). Malah dari mulut Anwar Ibrahim sendiri, dia yakin dan sangat optimis, dia akan dilantik sebagai Perdana Menteri (14 Februari 2019). Paling menarik ialah apabila Anwar Ibrahim menyatakan, isu peralihan kuasa sebagai Perdana Menteri telah pun selesai (Astro Awani, 5 April 2019). Semasa berkempen di Rantau untuk PRK DUN Rantau yang akhirnya menyaksikan Mohammad Hassan memenangi kerusi DUN tersebut dengan pertambahan undi yang lebih besar, Anwar Ibrahim berkata, dia tidak akan mengabaikan Rantau selepas dilantik sebagai Perdana Menteri (Utusan, 11 April 2019).

    Pendek kata, apa sahaja kenyataan kepada media yang dibuat oleh Anwar Ibrahim adalah berkenaan jawatan Perdana Menteri yang terlalu ingin disandangnya.

    ReplyDelete