Wednesday 27 May 2020

BHG 2 : MENJAWAB KERAGUAN CHRISTIAN PRINCE TENTANG KERBERADAAN MUHAMMAD SAW.

Bismillahhirrahmannirrahim.

NABI TERMAKAN RACUN.. KENAPA ALLAH SWT TIDAK MENGHINDAR KEMUDHARATAN TERSEBUT!
ITU YANG DIGEMBAR GEMBUR OLIH
CHRISTIAN PRINCE.
AYAT DIBAWAH INI MENANDAKAN CHRISTIAN PRINCE HANYA MENDUGA DUGA DAN TIDAK MEMAHAMI ISI ALQURAN.
HANYA BERTUJUAN MEMESONGKAN
MEREKA YANG TIDAK MENGERTI ALQURAN.

Surah 7 Al Araf
Ayat 188

Katakanlah
" Aku tidak berkuasa mendatangkan menafaat bagi diriku dan tidak dapat menolak mudarat kecuali apa yang dikehendaki Allah SWT. Dan kalau aku mengetahui perkara perkara ghaib,tentulah aku akan mengumpulkan dengan banyaknya benda benda yang mendatangkan faedah dan (tentulah) aku tidak akan ditimpa kesusahan. Aku ini tidak lain hanyalah (pesuruh Allah) yang memberi amaran (bagi orang orang yang ingkar) dan membawa berita gembira bagi orang orang yang beriman'.

Bait bait firman Allah SWT diatas telah dinyatakan secara jelas olih Allah SWT melalui firmannya terhadap persoalan dan pertanyaan olih manusia berhubung malapetaka yang diterima Baginda Rasullullah seperti pertanyaan Christian Prince kenapa Muhammad saw diracun.

Jawapan untuk persoalan itu pun telah diatur ayatnya olih Allah SWT untuk dijawap olih Muhammad saw.


Ayat diatas yang difirman ALLAH SWT didalam surah dan ayat nyang dinyatakan diatas telah membuktikan bahawa Nabi Muhammad saw adalah seperti Nabi Nabi yang lain yang terdedah dengan segala malapetaka.

Tiada kepentingan peribadi terhadap diri Baginda saw melainkan semuanya adalah diatas kehendak dan ketentuan Allah SWT.

Cahaya Al Majid.

1 comment:

  1. Tidak pelik jika Muhamad Rasulullah seorang manusia menerima musibah ujian seperti di racun oleh yahudi, luka direjam batu oleh kafir musyrik thaif, luka dalam perang uhud, kerana terdapat kalangan Rasul terdahulu juga ada yang dipenjara,dibakar dan disembelih,digergaji.. Yang tak masuk akal ialah Jesus yang menjadi tuhan prince mati di tiang salib... tuhan prince pun tidak mampu melindungi diri sendiri...apa jenis tuhan jika mati dibunuh oleh manusia... Kepala sewel prince ni

    ReplyDelete